Şimdi Ara

Sabahlari ilk calistirmada tekleme, servis delirtti lutfen yardim

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
23
Cevap
0
Favori
30.880
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • öncelikle herkese selamlar, Biraz uzun oldu ama lütfen okuyun,
    Aracim 2011 nissan juke dizel henüz 22.000 de sifir aldik esim gayet sorunsuzca biniyordu, suan isim geregi sanliurfadayim ve buradaki servisin birseyden anladigi yok bana kafayi yedirttiler,lütfen bi yardim edin arkadaslar

    aracin bakim zamani geldi gittim biyerden yag aldim filtreleri Ankaradan getirttim zaten garantisi bitti diye siradan bir tamircide yagi vs. degistirttim ayni gün depoda dibine kadar bitmisti biryerden mazot aldim eve geldim yag filanda degistiginde hicbir sorun yoktu gayet normal eve geldim ertesi sabah arabayi calistirdigimda motor sanki yere dusecek gibi sallaniyor yani motor calisiyor arabada gidiyor fakat yaklasik bi 30sn kadar motor zangir zangir sallaniyor bu esnada devir cubugu 900-1300 arasinda gidip gidip geliyor sonra geciyor ve gün icerisinde birdaha herhangibir sorun yok ilk olaydan sonra arabayi 15dk kullanalim sonra 50 kerede stop edip calistirsak birsey olmuyor sadece sabahlari yapiyor yani.

    Gelelim servise; Yetkili servise gittim dedilerki mazot filtresini degistirelim dedimki tamam degisti, yagini degistirelim biz bilmeyiz ne koydular dediler dedimki tamam, yag filtresi vs. degisti 450TL verdim aldim arabayi geldim sabah bastim ayni zangir zangir...
    Tekrar servise gittim dedilerki mazot filtresinin onunde bir elcek var (hani mazot filtresindeki havayi atmak icin bastigimiz bir balon varya o) o bozulmus mazotu geri kaciriyor ondan oluyor dediler degistirdiler 300TL sabah bastim yine ayni, tekrar gittim ADAM DİYOKİ POMPA VE ENJEKTÖRLERİ DEĞİŞTİRECEZ 9000TL ona göre bakariz artik bende dayanamadim saydim sövdüm bastim ciktim, o sinirlede buraya yaziyorum lütfen bi akil verin ne yapayim? enjektörlerde veya pompada sorun olsa aracta güc kaybi tekleme vs. olmazmi yani 140-160 basiyosun sorun yok devir problemi cekis kaybi hicbisey yok hem 22.000de enjektor pompa degisirmi? Sanliurfada bu isi yaptiramayacam anladim Ankaraya götürecem ama bi 750de orda harcamadan ne yapabilirim bir tavsiye verin lütfen...







  • Aracı bilgisayara bağlamadılar mı? Arıza ışığı falan yakmıyor mu?
  • Derin Mavi kullanıcısına yanıt
    Bilgisayara bagladilar herhangibir sorun cikmadi, ariza isigi yanmiyor zaten sabah ilk calistirmadan sonra 2-3 dk sonra hersey normal oluyor taaki ertesi sabah a kadar :(
  • Baska bir forumda bogaz kelebegi kirlenince boyle yapar filan yazilmis ama benzinli arac icin, benim arabada varmidir bu kelebek yaw, 22000de kirlenirmiki, gerci bura sanliurfa mazotlar filan hep kaçak
  • Birde bu sarsinti esnasinda gaza basinca hicbir sey kalmiyor o anlik duzeliyor buda bogaz kelebeginimi gosteriyor, varmi anlayan:(
  • quote:

    Orijinalden alıntı: adios06

    Birde bu sarsinti esnasinda gaza basinca hicbir sey kalmiyor o anlik duzeliyor buda bogaz kelebeginimi gosteriyor, varmi anlayan:(
    Mazottan yapabilir hocam.
  • adios06 A kullanıcısına yanıt
    Dizel araçlarda boğaz kelebeği motor çalışınca sürekli açık kalıyor. O yüzden o değildir.

    Sizin probleminizi Dci motordan anlayan Renault ustaları çözebilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sirdiesel

    Dizel araçlarda boğaz kelebeği motor çalışınca sürekli açık kalıyor. O yüzden o değildir.

    Sizin probleminizi Dci motordan anlayan Renault ustaları çözebilir.
    o tamircilerde neler yağtırdığınızı tam söylememişsiniz ki!
    ben dizel motorlardan çok iyi anlamıyorum ama değiştirdiğiniz tüm filtreleri tek tek yazın. ayrıca mazot aldığınız yerle ilgili bir sorun olabilir. kötü bir mazot motor subaplarına zarar vermiş olabilir diye düşünüyorum. bu gerçekten masraflı bir durum olabilir.

    yetkili servislere dünyanın parasını kaptırmamak gerektiğini düşünenlerdenim ama başka bir yerlerde birşeyler yaptırıyorsak da ne yaptırdığımızı iyi biliyorr olmamız lazım. geçmiş olsun. umarım sorununuzu kolayca aşarsınız...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hayri77

    o tamircilerde neler yağtırdığınızı tam söylememişsiniz ki!
    ben dizel motorlardan çok iyi anlamıyorum ama değiştirdiğiniz tüm filtreleri tek tek yazın. ayrıca mazot aldığınız yerle ilgili bir sorun olabilir. kötü bir mazot motor subaplarına zarar vermiş olabilir diye düşünüyorum. bu gerçekten masraflı bir durum olabilir.

    yetkili servislere dünyanın parasını kaptırmamak gerektiğini düşünenlerdenim ama başka bir yerlerde birşeyler yaptırıyorsak da ne yaptırdığımızı iyi biliyorr olmamız lazım. geçmiş olsun. umarım sorununuzu kolayca aşarsınız...

    Alıntıları Göster
    mazot katkısı satılır bazı yerlerde. würth markası fena değildir mesela. enjektör temizleyici filan diye de geçiyor. bunlar aracın yakıt deposuna ekleniyor. böyle birşey belki aracınızın biraz rahatlamasını sağlayabilir. 60tl civarı tutar. motor yağını orijinal özelliklerde bir yağ mı aldınız. mesela normalde 0-40 elf ise yine aynısını mı aldınız? sorunun nereden kaynaklandığını anlamak için bunlar önemli bence...




  • hayri77 H kullanıcısına yanıt
    Cevaplar icin tesekkurler,
    İlk goturdugum ustada yag, yag filtresi hava filtresi degisti simdi bunlar beceremez diye mazot filtresini degistirtmemistim ertesi gun sarsinti olunca usta onuda degistirelim dedi, Ankaradan getirttigim delphi maraka mazot filtresi takildi, bundan itibaren gerisi yetkili serviste yapildi, konan yağ ilk etapta PO Maxima 5/40 tam sentetik yag iken servis onu bosaltti castrol 5/30 tam sentetik DPF li yag koydu yag filtresi tekrar degisti, yine sorun cozulmedi sonra yukarda yazdigim hava bosaltma pompasi degisti sonuc: sifir

    Würth enjektor temizleyiciyi aldim yarim depoya karistirdim gaziantepe kadar gittim geldim ayni gün bitirdim degisen birs ey olmadi, cok sevdigimiz arabamizdan soguduk resmen, marsa basmsya korkuyorum
  • sirdiesel S kullanıcısına yanıt
    Cevap icin tesekkurler, Ankarada bu isten anlayan biryer ariyorum birde aracin sabaha kadar kalmasi gerek sadece ilk calistirmada oluyor bunu sanayide ustaya nasil gosterebilirim, fikri olan varmi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: adios06

    Cevaplar icin tesekkurler,
    İlk goturdugum ustada yag, yag filtresi hava filtresi degisti simdi bunlar beceremez diye mazot filtresini degistirtmemistim ertesi gun sarsinti olunca usta onuda degistirelim dedi, Ankaradan getirttigim delphi maraka mazot filtresi takildi, bundan itibaren gerisi yetkili serviste yapildi, konan yağ ilk etapta PO Maxima 5/40 tam sentetik yag iken servis onu bosaltti castrol 5/30 tam sentetik DPF li yag koydu yag filtresi tekrar degisti, yine sorun cozulmedi sonra yukarda yazdigim hava bosaltma pompasi degisti sonuc: sifir

    Würth enjektor temizleyiciyi aldim yarim depoya karistirdim gaziantepe kadar gittim geldim ayni gün bitirdim degisen birs ey olmadi, cok sevdigimiz arabamizdan soguduk resmen, marsa basmsya korkuyorum

    merhaba.
    sıklıkla sahte mazot filtreleri ile karşılaştığım oldu. üzerinde made in germany yazan bosch filtrelerden tutun da renault amblemli olanlara kadar... Bu araçlar gitmiyor ve yığılıyordu.

    tabi genel olarak "motor soğukken" yaşadığınız sıkıntıların sebebi direk bu olmayabilir , benim aklıma ilk gelen "enjektörler". Benzinli aracımda kötü yakıt yüzünden başıma gelmişti. "Carbon Clean" yaptırarak enjektörler temizlenmişti. tabi bu temizlik esnasında farklı bi temizlik maddesi de koymuşlardı şikayetime istinaden.

    benzinliklerde satılan enjektör temizleyicilerinin satıcılarından başkasına faydasını görmedim. veriyosun 10-12 tl, olmadı bi kutu daha. sonuç yok.

    tüm bu ihtimallerden sonra aklımıza tabi şu takılıyor. Ne oldu da periyodik bakımdan sonra araç bu hale geldi ? değiştirdiğiniz parçalarda bir sıkıntı varsa da artık farklı yerlere sirayet etmiş durumda problem. Benim ilk şüphem enjektörlerdir.

    Kolay gelsin.




  • mr.big kullanıcısına yanıt
    İlginiz ve cevabiniz icin tesekkurler, carsamba gunu arabayi ankaraya goturecegim, direk bosch dizel enjektor servisine gitsem enjektorleri sokmeden tikali oldugunu anlayabilirlermi, birde bilgisayar herhangibir ariza tespit edemedigi icin hala kafam karisik acaba basit bir sorunmu ne biliyim buji kablosu bozuktur veya bilemiyorum iste :( Birde egerki araba 3-4 gun hic calismadiysa ozaman sarsinti cok cok daha fazla oluyor buda enjektoremi isaret eder
  • adios06 A kullanıcısına yanıt
    Sokmeden bilemezler hocam. Ancak onlar enjektorun yol açtığı arizalardan daha haberdar olurlar işleri gereği. Yaptırmadan önce derdinizi anlatın, yönlendirme yapabilirler.
    Bunun haricinde benim eski aracim benzinli veatmosferik idi. Yani birebir aynı olamaz ama benim sorunum Sizinki ile cok benzer ve çözüm enjektör idi. Daha önce bogaz kelebeği ile alakali yaşadığım sorun ayrı bir arizaydi :) enjektör farklı.
    Buradan yazmak her zaman havada kalır. Fikir verir belki ama kesin çözüm yerinde gözlem ile usta ile olur. Bazi büyük sorunların çözümü çok basit olabilir ve bunu 3 usta gormeyip biri 30 sn de çözebilir.

    Kolay gelsin.
  • adios06 A kullanıcısına yanıt
    ne yaptınız hocam sıkıntıyı çözdünüz mü nasıl çözdünüz benzer bir sıkıntı benim araçta da var
  • Arkadaşlar gaz kesme veya tekleme sorununu bende yasadim ve sonunda kendi sorunumu buldum. Çok araştırdım. Gaz kesmenin farkli farkli sebepleri olabilir. Benim aracim hyundai i20 ve sorun fren sensörü(müşürü) ve debriyaj sensörü(müşürü) bu parcalari 45 + 45 =90 tlye aldim 20 tlde işçilik 110 liraya çözdüm işi. Fren sensörü ve debriyaj sensörü arizali ise araba frene veya debriyaja basıldığını zannediyor ve bu yüzden anlik gaz kesiyor bizde bunu tekleme gaz kesme zannedip ışte gaz pedali veya yakit sistemi ile alakali zannediyoruz. Tabi gaz kesmenin başka sebepleride olabilir. Mesela



    1) Egr sistem temizliği ve carbon clear işlemi



    2)Tsp sensörü



    3)Yakıt basınç algılayıcısı frp değeri tekleme esnasinda kontrol edilecek



    4)Hava basınç sensörü (map)



    5)Gaz pedali soketi



    6)Yakıt filtresi



    7)Hava filtresi



    8)Enjektörler



    Fren ve debriyaj sensörü arizasini çok usta anlayamiyor bu konuda siz israrci olun ben ustama sorunu buldum bunlari degistir dedim adam tip tip bakti sorunun bu olacagina inanmadi ama sorun cozuldu ben rahatladim herkes rahatlasin diye paylasmak istedim. Isten anlamayan ustalar hemen pislik tikanmis veya enjektor temizleyici katki maddesi enjektorleri yakmis gibi yorumda bulundu ama aracima hemen mudahale ettirmedim gereksiz yere enjektorlere egzoza turboya elletmedim. Iyi arastirin arkadaslar her soylenene inanmayin. Bir de benim aracim stop lambasi park lambalarini kendi kendine yakiyordu ordan anladim fren sensörü arizasini ve ayni sorun gaz kesme de yapiyordu.

    İlk zamanlar sadece tekleme gaz kesme yapiyordu son zamanlarda fren lambasi yandida bende sorunu öyle anladim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: adios06

    İlginiz ve cevabiniz icin tesekkurler, carsamba gunu arabayi ankaraya goturecegim, direk bosch dizel enjektor servisine gitsem enjektorleri sokmeden tikali oldugunu anlayabilirlermi, birde bilgisayar herhangibir ariza tespit edemedigi icin hala kafam karisik acaba basit bir sorunmu ne biliyim buji kablosu bozuktur veya bilemiyorum iste :( Birde egerki araba 3-4 gun hic calismadiysa ozaman sarsinti cok cok daha fazla oluyor buda enjektoremi isaret eder
    Merhaba,

    Sorunu çözebildiniz mi ?
  • adios06 A kullanıcısına yanıt
    Hocam bu sorunu yasayanlar var,uzerinden bir kac yil gecmis sorunun ama nasil cozdugunuzu yazmamissiniz..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: abderalı

    Hocam bu sorunu yasayanlar var,uzerinden bir kac yil gecmis sorunun ama nasil cozdugunuzu yazmamissiniz..
    Ses cikmiyor arkadastan..
  • Merhaba aynı sorun bende de var şuan birebir aynısı nasıl çözdünüz acaba lütfen yazar mısınız ?
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.