Şimdi Ara

S40 I (1995-2004) (96. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir (2 Mobil) - 3 Masaüstü2 Mobil
5 sn
12.361
Cevap
76
Favori
555.797
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 9495969798
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • TayLaNUuR kullanıcısına yanıt
    Bu s40'ların yurtdışındaki çoğu modelinde hız sabitleme var ve sinyal kolundan ayarlanıyor. Eğer sinyal kolundan kaydırmalı bir düğme, on off resume yazıları yoksa hız sabitleyici yoktur.



    Sonradan ekleme konusuna gelince, araçta CC sistemini (CC vakum pompası, pedal switchleri, CC beyninin kablolarını bağlamak için) Yani bütün altyapı hazır. Eğer yurtdışından çıkma olarak CC parçalarını bulur ve takarsanız yazılım vs. gerekmeden hemen çalışıyor. CC açık olunca uzunları açtığınızda göstergede yanan lambanın yanında Cruise yazan bir ışık daha yanıyor.



    Ben aylar önce ebay'de komple gerekli bütün parçaları satan birisine denk gelmiştim,şimdi keşke alsaydım diyorum. 60 Euro mu neydi. Maalesef parçaları Türkiye'de bulabileceğinizi sanmıyorum. Yurtdışından çıkma olarak almak gerekiyor. Onun da denk gelmesi lazım vs.



    Bir ihtimal, hurdacılara CC'li s40 düşerse ondan sökülebilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Aracın bütün yürüyen aksamını elden geçirmeye karar verdim. Arka denge kollarını ve salıncak ayar civatalarını falan değiştirmiştim. Şimdi ön taraftaki salıncaklar, rotlar, rotiller v.b hepsini set olarak aldım. Ayrıca 4 amortisörü de Monroe marka olarak aldım. Henüz araca taktıramadım çünkü aks kafalarını da komple değiştirmek istiyorum ama diş sayılarını öğrenmemiz lazım. Onun için aksları söküp sayacağız Pazartesi günü. Şase numarasından bulamadılar.

    Şu Cruise Control işine ben de merak saldım ama tesisatı komple bulursam alabilirim sadece. Parça parça toplayabileceğimi sanmıyorum.

    Ama yapılacak masraflar daha var, önce mekanik işlemler sonra ekstra donanımlar. Ön takım yürüyen aksam bitince baskı balata volan değiştireceğim. Ondan sonra mekanik bir sorun kalmıyor ama (Geç çalışma hala çözülebilmiş değil, sistemi körledik gene aynı), artık yavaş yavaş ses yalıtımı, hoparlör (Arkalar patlak), far sileceği gibi unsurlara gireceğim.




  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Benim aracın da ateşleme sisteminin elden geçmesi gerekiyor. Soğuk çalıştırmada ilk 1 dakika falan tekleyerek çalışıyor, egzozdan çiğ benzin atıp misfire arıza kodu veriyor. Yani ateşlemede sıkıntı var. Üzerindeki buji kabloları fabrikada takılanlar, 17 yaşında. Sorun onlarda mı bilmiyorum ama en ucuz olan bujiler, onlardan başlayacağım.

    Siz de sağlam masraf yapmışsınız, ama kafanız rahat rahat binersiniz. Bu arada takımlarda fark ettiğiniz bir sıkıntı var mıydı yoksa tedbiren mi yenileme yapıyorsunuz?

    Ses yalıtımını ben de düşünüyorum, kapı ve direk içlerine, davlumbaz üstüne yapmak aklıma geldi; başka nerelere yapılabilir? Eğer bu yalıtım işini kendiniz yaparsanız çok ucuza çıkılabiliyor. Yüzey alanı toplamda çok büyük olmadığından ses yalıtım süngerleri makul bir ücret tutuyor.


    CC işini bayağı bir araştırdım, bütün parçaları set olarak bulamasınız bile çıkma olarak uygun fiyatlara parça parça alınabiliyor. Tek sorun gaz, fren ve sizin için debriyaj pedalı switch'lerini metal braketi ile bulmak. Onu aradım ama bulamadım, belki farklı bir isimle satılıyordur bilmiyorum. Aşağıdaki konuda nasıl retrofit yapıldığını anlatmışlar. İlk mesajdaki resimler silinmiş, ikinci sayfanın ilk mesajında birisi dropbox ile resimleri tekrar paylaşmış, bilginize.
    www.volvoforums.org.uk
    S40 V40: - How to install cruise control - Volvo Owners Club Forum
    https://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=143638


    Bu arada bu sene (istanbul) kışlık lastik de kullanacağım, bu arabalara güzel oturan lastik öneriniz var mıdır? Bu lastik işlerinden de pek fazla anlamıyorum.
    Şu an üzerinde 185/65 R15 lastik mevcut. KUllanma kılavuzunda 195/55 R15 öneriyor fakat hesap yapınca aralarında %4.19'luk bir çap farkı var. Bildiğim kadarıyla orijinal ebatı bu motor için 185/65, acaba volvo'nun bir bildiği mi var da orijinal ebatını kullanın dememiş de belirli bir ölçü söylemiş?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 15 Eylül 2017; 21:38:35 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Bu s40'ların yurtdışındaki çoğu modelinde hız sabitleme var ve sinyal kolundan ayarlanıyor. Eğer sinyal kolundan kaydırmalı bir düğme, on off resume yazıları yoksa hız sabitleyici yoktur.



    Sonradan ekleme konusuna gelince, araçta CC sistemini (CC vakum pompası, pedal switchleri, CC beyninin kablolarını bağlamak için) Yani bütün altyapı hazır. Eğer yurtdışından çıkma olarak CC parçalarını bulur ve takarsanız yazılım vs. gerekmeden hemen çalışıyor. CC açık olunca uzunları açtığınızda göstergede yanan lambanın yanında Cruise yazan bir ışık daha yanıyor.



    Ben aylar önce ebay'de komple gerekli bütün parçaları satan birisine denk gelmiştim,şimdi keşke alsaydım diyorum. 60 Euro mu neydi. Maalesef parçaları Türkiye'de bulabileceğinizi sanmıyorum. Yurtdışından çıkma olarak almak gerekiyor. Onun da denk gelmesi lazım vs.



    Bir ihtimal, hurdacılara CC'li s40 düşerse ondan sökülebilir.





    çok teşekkür ederim ilgilendiğiniz için dediğiniz gibi yokmuş bende sahibinden öğrendim. yanlız şöyle birşey takıldı aklıma sinyal kolunda dediğiniz gibi kaydırmalı düğme yok ancak ben şasi numarasından Volvo servisine aracı sorgulattığımda normalde olması lazım sistemde bu araçta CC var gözüküyor diyorlar sonradan sökülmüş olma ihtimalide olabilir belki.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Benim aracın da ateşleme sisteminin elden geçmesi gerekiyor. Soğuk çalıştırmada ilk 1 dakika falan tekleyerek çalışıyor, egzozdan çiğ benzin atıp missfire arıza kodu veriyor. Yani ateşlemede sıkıntı var. Üzerindeki buji kabloları fabrikada takılanlar, 17 yaşında. Sorun onlarda mı bilmiyorum ama en ucuz olan bujiler, onlardan başlayacağım.

    Siz de sağlam masraf yapmışsınız, ama kafanız rahat rahat binersiniz. Bu arada takımlarda fark ettiğiniz bir sıkıntı var mıydı yoksa tedbiren mi yenileme yapıyorsunuz?

    Ses yalıtımını ben de düşünüyorum, kapı ve direk içlerine, davlumbaz üstüne yapmak aklıma geldi; başka nerelere yapılabilir? Eğer bu yalıtım işini kendiniz yaparsanız çok ucuza çıkılabiliyor. Yüzey alanı toplamda çok büyük olmadığından ses yalıtım süngerleri makul bir ücret tutuyor.


    CC işini bayağı bir araştırdım, bütün parçaları set olarak bulamasınız bile çıkma olarak uygun fiyatlara parça parça alınabiliyor. Tek sorun gaz, fren ve sizin için debriyaj pedalı switch'lerini metal braketi ile bulmak. Onu aradım ama bulamadım, belki farklı bir isimle satılıyordur bilmiyorum. Aşağıdaki konuda nasıl retrofit yapıldığını anlatmışlar. İlk mesajdaki resimler silinmiş, ikinci sayfanın ilk mesajında birisi dropbox ile resimleri tekrar paylaşmış, bilginize.
    www.volvoforums.org.uk
    S40 V40: - How to install cruise control - Volvo Owners Club Forum
    https://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=143638


    Bu arada bu sene (istanbul) kışlık lastik de kullanacağım, bu arabalara güzel oturan lastik öneriniz var mıdır? Bu lastik işlerinden de pek fazla anlamıyorum.
    Şu an üzerinde 185/65 R15 lastik mevcut. KUllanma kılavuzunda 195/55 R15 öneriyor fakat hesap yapınca aralarında %4.19'luk bir çap farkı var. Bildiğim kadarıyla orijinal ebatı bu motor için 185/65, acaba volvo'nun bir bildiği mi var da orijinal ebatını kullanın dememiş de belirli bir ölçü söylemiş?

    Hocam bobinler ne durumda? Ben de değiştirmiştim zamanında.



    Takımlarında şöyle bir sıkıntı var, normalde direksiyonda boşluk yok ama hem araba rot ayarı tutmuyor hem de direksiyonu ani olarak sağ sol oynattığım zaman arabada hiç bir tepki yok. Sanki direksiyon hep düzmüş gibi. Onunla birlikte sola toplama olayı hala oluyor. Salıncaklar ve aks kafaları o yüzden de değişecek. Amortisörler ise hem artık ömrü dolmuş pat küt çalışıyor hem de arkalar ufaktan salmaya başlamış. Değişsin gül gibi bineyim.



    Yalıtım ben bir de tabana düşünüyorum ama bakalım, bir döşemeciyle görüşürüm, işime gelirse yaptırırım.



    Lastik konusu ise aracınız 1.6 ise kullanım kitapçığında 1.6 motor için 185 taban düşük yuvarlanma dirençli lastik diye yazıyor. Aslında birazdan müsait olunca kitapçığa tekrar bakayım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Araç 1.8 motor.

    Tabanda halının altında su geçirmeyen yalıtım halısı var, ilave yapılırsa daha da güzel olur ama özellikle kapı içlerinde (kapının bizim kullandığımız panelin hemen arkasında) brandadan daha ince bir naylon var, bu da yetersiz kalıyor. Direklerin içinde ise doldurma vs. yapmamışlar. Sadece kemerin çıktığı deliğin altındaki uzun ve geniş plastiğin iç kısmında yalıtım var.

    Ani sağ-sol olayı lastiklerden de kaynaklanabilir gibi geliyor.
    Arkaların saldığını nasıl tespit ettiniz, ben de kontrol edeyim.

    Ekleme: Bobinlerin durumunu açıkçası bilmiyorum. Ama fabrika çıkışı değiller. Proparts sweden marka, üzerinde tarih damgası bulamadım. Ama şu ana kadar sadece 2 ve 4. silindirlerde misfire kodu aldım. Bu iki silindirin ortak bir bobin ve kablosu yok, eğer bobinde sıkıntı olsa idi 1 veya 3'te de misfire olurdu. Aynı şekilde kabloda sıkıntı olsaydı, öbür kabloyla yaşıt olduklarından mütevellit, 1. silindir de hata verirdi diye düşünüyorum. Bujiler yaklaşık 30k km önce değişmişti. Ne marka koyduklarını hatırlamıyorum. Belki de yan sanayi taktılar, malum yan sanayilerde kısa ömürlü oluyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 15 Eylül 2017; 21:38:4 >




  • Arkadaşlar az önce aklıma geldi ve hayati önem taşıyor.
    Otomatik şanzımanlı s40'ı olanlar: Eğer otomatik şanzımanın yağını değiştirmeye karar verirseniz(60-80 bin km.de bir değiştirilmesi sağlıklı olur), 2001 yılına kadar (2001 dahil değil) olan 4 ileri şanzımanların yağı dexron 3 standartındadır.

    2001 ve sonrası 5 ileri olanlar için kullanma kılavuzunda basım hatası mevcut. Bu 5 ileri olan şanzıman(Aisin AW55-50) JWS 3309 standardını istiyor.
    Eğer yanlış yağ konulursa şanzıman ciddi olarak arıza yapabilir. Yabancı forumlarda bu hususu bilmeyen ustaların yanlış koyduğu yağ yüzünden şanzımanı sıkıntı çıkaran kişiler mevcut.

    Vites kolunda D'nin altındaki rakama bakarak vites sayısından emin olabilirsiniz. D'nin altında 4 varsa 5 ileridir; D'nin altında 3 varsa 4 ileridir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 15 Eylül 2017; 21:53:27 >
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Hocam arka amortisörler araç yüklü iken dalgalı yollarda ufaktan sallıyor, şok emici görevini tam yapamıyor. Arkadan üstüne yüklenince de 2-3 tur sallanıyor. Şu anda müsait değilim ama birazdan yazarım detaylıca.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Anladım, bsende öyle bir sıkıntı yok. Teşekkürler.
  • Arkadaslar bu maf sensorunun saglam arabadaki degerlerini nereden bulabiliriz ?



    Maf tan suphe ediyorum elm ile degerleri okuyorum ama saglikli sensorden rolantide ve 3000dd de deki cektugi hava degerini nereden. Bulabiliriz 1.8 manuel bu arada araç

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • LordMayros kullanıcısına yanıt
    Hocam 15-20 dakika sonra benim araçta ölçüp size değerleri veririm. Benim de 1.8. Otomatik.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Hocam 15-20 dakika sonra benim araçta ölçüp size değerleri veririm. Benim de 1.8. Otomatik.

    Valla süpersin hocam bende ölçeyim şimdi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LordMayros

    Arkadaslar bu maf sensorunun saglam arabadaki degerlerini nereden bulabiliriz ?



    Maf tan suphe ediyorum elm ile degerleri okuyorum ama saglikli sensorden rolantide ve 3000dd de deki cektugi hava degerini nereden. Bulabiliriz 1.8 manuel bu arada araç

    İsterseniz 2.0 araba ile deneyebilirim değerleri.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • LordMayros kullanıcısına yanıt
    Sıcak motorla (ibre ortada, obd verisine göre su 90 derecede), motor hariç bütün aksamlar kapalı (farlar, klima, fan vs. kapalı sadece motor dönüyor), direksiyon düz konumda rölanti devri 700 rpm, rölantide maf'tan gelen veri 2.2 g/s - 2.4 g/s aralığında dolanıyor.

    3000 devirde 10.2 g/s - 10.6 g/s arasında dolandı.

    Bunlara ekstra olarak rölantide short term fuel trim %0 ile %3 arasında dolaşıyor. Engine load değeri yine rölantide iken %20.

    Benim araçta lpg yok, bunlar benzinli değerler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 15 Eylül 2017; 22:49:41 >
  • nacker kullanıcısına yanıt




    Trsekkur eserim hocam degerler cok yakin o zaman bu sensorde saglam listeden cikarttim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Tesekkur ederim hocam eyvallah



    Birtek sente kontrolu ve katalizör kaldi



    Ya sente kacik ki calismasindan degil gibi anlasiliyor yada katalizör yada son susturucu tikali birde baski balata deniyor ama ona birkac usta iyi dedi



    Cozecegim bu cekis problemini

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • LordMayros kullanıcısına yanıt
    Timing advance değerine bakarak sente hakkında çıkarım yapabiliriz sanıyorum. Eğer rölantide bile uç değerlerde ise zannımca ecu bozuk senteyi kompanse etmeye çalışıyor anlamına gelir. Bence ona da bir bakın.
  • Timing advance nominal degerleri nedir acaba ?

    Onunda grafigini alayim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • LordMayros kullanıcısına yanıt
    Bildiğim kadarıyla rölantide sıfıra yakın veya 5-6 gibi değerler. Gaza bastıkça +30 +35 hatta 40 dereceye kadar çıkabiliyor benim araçta.




  • Benim deger sizin dediginizden yuksek 9 ila 12 arasinda gaza basinca yukseliyor ama sente kacikmi oluyor acaba 🤔

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 9495969798
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.