Şimdi Ara

S40 I (1995-2004) (98. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
12.320
Cevap
71
Favori
516.973
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 96979899100
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nouma45

    2 gün önce 1000 km ye yakın yol yaptım, araçta herhangi bir sıkıntı yaşamadım fakat şimdi aracı çalıştırdığımda service ışığı yanıyor ve 2-3 dakika sonra kendiliğinden sönüyor, neden olabileceği konusunda bilgisi olan var mı acaba?

    Servis zamanı gelmiş sadece, hatırlatma amaçlı. Kontak kapalı iken km sayaç sıfırlama tuşuna basılı tutarak kontak açın. Bip sesi duyana kadar bırakmayın. Ondan sonra uyarıyı sıfırlamış oluyorsunuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Magnecor kabloları nereden buldunuz hocam?
  • Bir sorum daha olacak, su hortumları için kaliteli kelepçeleri nereden bulabiliriz? Nalburdan bir kaç tane aldım ama elimle bile bükebiliyorum; üstünden çıkan eski kelepçeler yeni aldıklarımdan belki 10 kat daha sağlam. Eski kelepçeler çift katlı, vida dişleri hortumu kesmiyor. Bu tür kelepçeleri satan bir yer var mıdır bildiğiniz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 20 Eylül 2017; 21:59:53 >
  • Buji kablosunu ben Valeo almistim yakin zamanda 90tl ye

    Kalite olarak plastik aksami orjinali gibi degil ama kendini kanitlamis marka sonucta bi sorun yasamiyorum



    Ben kelepce kismini komple motor sogutma sivisini bosaltip %50 saf su %50 organik antrifiriz koyduktan sonra termostat kapagindan ve yedek su depo baglanti hortumunun dibinden sizdirmisti komple kelepceleri tel kelepce ile degistirdim takmasi biraz zor :( ama vidalama sıkma ile ugrasmiyorsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Çok teşekkürler, yüreğime su serptiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nouma45 N kullanıcısına yanıt
    O lambanın yanma aralığı yetkili serviste değiştirilebiliyor. Mesela 10.000km ve 1000 saat gibi. Eğer daha önce bakım daha erken veya daha geç yapılmışsa, veya çalışma saati farklıysa bu sıralar yanmıştır.

    Bu arada aracınız bir daha arıza kodu verdi mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nacker kullanıcısına yanıt
    aslında fotoğraftaki kelepçelerden bulabilirseniz daha iyi, hortumun kesilme-yıpranma derdi yok. zaten orjinalinde bu tip kullanılıyor.

     S40 I (1995-2004)

    ben magnecorları partsforvolvosonline.com'dan aldım, yakında yine bazı orjinal parçaları oradan alacağım, buji, benzin filtresi vs. magnecorların kalite hissi dıştan bile farkediliyor. aldığımda çekmiştim, şöyle birşey işte:
     S40 I (1995-2004)
     S40 I (1995-2004)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ersin310 -- 21 Eylül 2017; 12:17:37 >




  • Dün arabanın ön tekerlerine bağlı poyra hariç ne varsa değişti.

     S40 I (1995-2004)

    Öncelikle saymaya nereden başlayayım, amortisörlerden bahsedeyim. Amortisörler bitikti, çıkan amortisörler bundan 18 yıl önce fabrikada takılanlarmış. Artık elle bastırınca bile içeri girip, geri gelmiyordu. Değişmeleri isabet oldu. 4 adet Monroe marka orijinal amortisör takıldı. Yalnız şöyle bir şey dikkatimi çekti, amortisör durdurucu takozları çok eskiydi (ZNT'deki ismiyle) ve yepyeni amortisörlere rağmen sert darbelerde "güp güp" sesini hala daha az olsa da duyuyorum. Yarın tekrar bir gideceğim (Sebebini ileride açıklayacağım) ustaya da tekrar soracağım eğer bunlardansa tekrar işçilik verip bunları da değiştirmek istiyorum. O sesten tamamen kurtulmak istiyorum. Şimdi gelelim esas konuya, amortisörler değişirken ön amortisörlerin üst sacı ile amortisör takozu arasında bulunan şu bilya, sol tarafta olan bende paramparçaydı (Bayağı ezilmiş hatta liğmelenmiş halde çıktı, malzeme plastik). Bu parçanın bozuk olması şu soruna yol açıyordu, direksiyonu sağa-sola çevirirken amortisör dönmekte zorlanıyor (Takoza takıldığı için) ve bu sorun da benim en büyük şikayetime neden oluyordu: Kararsız çekme. Şöyle ki, sollu manevra yaptığımda araç sola çekmeye, sağlı manevra yaptığımda da sağa çekmeye başlıyordu. Yani rotçuya gidip de "Araba sola çekiyor" diyemiyordum. Hangi ustaya anlattıysam da net bir sonuç alamadım. Çünkü ustalar "Ben öyle bişey duymadım" ya da "Öyle bişey olmaz" olarak yaklaşıyordu olaya. Direksiyon kutusu ve direksiyon mafsalı şüpheliler arasındaydı ancak en ufak direksiyon hareketini ön tekerlerde, en ufak teker hareketini de direksiyonda görebilmek mümkündü. Ancak hem aks kafalarındaki segmanların takılmaması, hem rotillerin bozuk olup fark edilmemesi hem de bu sorun, üçü birleşince benim şikayetim iyice absürdleşiyor. Hem kafasına göre sağa veya sola çeken araba, hem viraja dalan araba, hem gezen araba. Ancak aksı ve rotili yaptırmama rağmen şikayetimin tam anlamıyla geçmemiş olması (Sol ön teker bir tık sola dönük kaldığı için direksiyonu da sola topluyordu, bu da sadece sollu manevralardan sonra oluyordu) derken, amortisörü sökünce bu arkadaşın bozuk olduğunu gördük. Zaten direksiyonu sağ sol yaparken gelen kısık olarak katır kutur gelen sesleri de izah ediyordu bu durum. Ancak parçayı Edirne'de bulamadığım için sipariş geçtim, arabayı da yatırmamak için o bilyanın teki olmadan topladık. Haliyle şu anda direksiyonum ve rot ayarım mükemmel değil ancak umuyorum ki yarın bu defteri kapatacağım.
    Amortisör performansına gelince, dediğim gibi az biraz ses olması dışında gayet güzel, araba kendine geldi resmen.
     S40 I (1995-2004)

    Gelelim diğer hususa, ön takımı komple yaptırdım. Hani salıncaklar zaten Mitsubishi salıncağı, e rotiller bozulduğuna göre rotların falan da bozulması yakın, hepsini değiştirdim gitti. Gerçi esas şikayetimin sebebi değildi belki ama şu anda arabanın ön takımındaki her bir parça yeni, kafam rahat. Aynı zamanda yağ sızdıran aks keçesini ve aks körüklerini de değiştirmiş olduk. Dediğim gibi artık kafam rahat.

    Aksları Süloğlu'ndaki ustam elden geçirmişti ama aks kafalarını yeni aldım ve düzgün bir şekilde taktırdım. Onlar da sıfır oldu. Son olarak hazır el atmışken beğenmediğim fren disklerini de Meyle marka ile değiştirdim (Zimmermann ya da Brembo da düşündüm ama Meyle'nin kötü bir marka olmamasından dolayı onları tercih ettim) balatalar önler Meyle arkalar -ellerinde Meyle olmadığı için- Brembo oldu. Henüz fren rodajım tam bitmemiş olmasına rağmen fren hissinden ve performansından memnun olmaya başladım. Yani fren tokluğunu hissediyorum.

    Geriye kalanlara bakınca, araba bir miktar su eksiltiyor, radyatör sızıntılarını gideren ilaçtan atmayı düşünüyorum Würth'ün. Ustam tavsiye etti. Bir de baskı balata ve volan değişmesi lazım, onu da artık sonraki ikramiyede düşünüyorum.

    Sonuç itibarı ile yaptığım masraf işçilik dahil 3000 TL oldu. Ama bana sorarsanız değdi. Yalnız orijinal benzin basınç regülatörüne rağmen hala geç çalışan B4204S motora isyanım var uleyn.

     S40 I (1995-2004)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi goodorevil -- 22 Eylül 2017; 19:32:57 >




  • Valla masallah hocam biraz tuzlu olmus ama kafa rahatsa hic problem degil bence



    Bende su performans olayinda kafami rahatlatirsam yapacak islerim var on fren disklerini bende ferodo dan yana kullandim bayagi memnunum

    Bu arada su eksiltme motor blogu icinden degilse kesinlikle o katkilardan tavsiye etmiyorum radyatorun peteklerinin bayagi bir kismini tıkıyor aracin hararet yapmasina zemin hazirlarsiniz ayrica antifirizsiz binilmemeside hayati onem tasiyor bizim araclarda hararet yazilimsal olarak sabitleenmis biz hep orta cizgide sabit goruyoruz ama arka planda sogutma sivisi 102° ye kadar cikiyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LordMayros -- 22 Eylül 2017; 21:21:57 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Hayırlı olsun hocam, eksikleri de tamamlayıp güle güle binersiniz inşallah

    Bu arada sanırım volvo'yu da tebrik etmek gerek, Türkiye yollarına 17 sene dayanan alt takım yapmış adamlar

    Bu arada parçalarda hhangi markaları tercih ettiniz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 22 Eylül 2017; 21:34:54 >
  • Valla masallah hocam biraz tuzlu olmus ama kafa rahatsa hic problem degil bence



    Bende su performans olayinda kafami rahatlatirsam yapacak islerim var on fren disklerini bende ferodo dan yana kullandim bayagi memnunum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LordMayros

    Valla masallah hocam biraz tuzlu olmus ama kafa rahatsa hic problem degil bence



    Bende su performans olayinda kafami rahatlatirsam yapacak islerim var on fren disklerini bende ferodo dan yana kullandim bayagi memnunum

    Bu arada su eksiltme motor blogu icinden degilse kesinlikle o katkilardan tavsiye etmiyorum radyatorun peteklerinin bayagi bir kismini tıkıyor aracin hararet yapmasina zemin hazirlarsiniz ayrica antifirizsiz binilmemeside hayati onem tasiyor bizim araclarda hararet yazilimsal olarak sabitleenmis biz hep orta cizgide sabit goruyoruz ama arka planda sogutma sivisi 102° ye kadar cikiyor

    Hocam sızıntı sanki üst kapakla motor arasından geliyor gibi, tam gözlem yapamadım ama radyatörü tıkar diyorsanız eksilte eksilte binmeyi düşünürüm. Radyatörüm yeni bu arada. Para bulunca üst kapağı açıp conta değiştiririm ama aciliyeti yok şu anda, ekleye ekleye gidiyorum.

    @nacker Hocam sağolun, evet araba cidden dayanıklıymış. Hani şehir arabası asfalt arabası falan derler ama o kadar hırpalanmaya iyi dayanmış.

    Parçalarda 4 amortisör Monroe (Bilstein tavsiye ettiler ama orijinali Monroe kötü olamaz ya, arada 200 lira fark oluyordu sadece önlerde) tercih ettim.
    Dört disk Meyle marka, ön balatalar Meyle arka balatalar Brembo.
    Aks kafalarını ZNT'den gönderdikleri aks kafaları. Bu arada M56 şanzımanlı B4204S motor kodlu araçlarda diş sayıları dış 33 iç 25 ABS 43. Lazım olabilir. İç aksta da 25-26 şeklinde.
    Ön takımda da ETS tercih ettim. Aracın arka denge kolları falan da hep ETS marka, hiç bir şekilde üzmedi bugüne kadar.

    Bu arada hararetin yazılımla sabitlendiğini biliyorum. Muhtemelen tehlikeli bir durumda hararet ibresi yükselecek. Hem sürücünün kafasının rahat etmesi (İkide bir yükselip düşen ibre trafiğe, rampaya gelince yükselen ibre korkutur sanırım), hem de sürücünün ibrenin sürekli ortada olduğunu kanıksaması ve olası bir hararette ibrenin değişen konumunu yadırgayarak fark etmesini hedeflemiş olabilirler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi goodorevil -- 22 Eylül 2017; 21:53:58 >




  • Radyator yeni ise hic bulasmayin derim hocam yapin bagaja 5lt antifiriz su karisimi arada tamamlarsiniz



    Ben kompresyon cihazi aldim bu arada Rico marka

    İlk firsatta olcum yapacagim



    Dun Emrecan volvo ozel servisine gittim anlattim durumu



    Adam agzini aninda paradan acti istanbulda hakikatten dogru duzgun yer bulmak cok zor :(

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • LordMayros kullanıcısına yanıt
    Hocam o zaman dediğiniz gibi yapayım bir karışım, aslında 1,5 litre bile yeter bana uzunca bir süre.

    Bir de sizin çekiş problemi tam olarak nasıldı hocam?
  • Benim volvo gecmisim cok yok hocam 17 yildir cok cesitli araclarim oldu en son aile genisleyince station wagon araba arastirken v40 cok hosuma gitti oylelikle v40 sahibi oldum

    Simdide derdimi anlatiyorum anlamiyorlar
    Arabada el freni cekikmis gibi bir problem var sonucta araba 122 beygirn1.8 motor agirligida abarti degil tamam atmosferik motor ama yinede tam randiman vermedigi kanatindeyim
    3000dd de arada kesiklik yapiyordu atesleme sistemini komple yeniledim bayagi fark etti ama uzun yolda rampalarda araba kaliyor
    - istanbulda ustaya gosterdim araca biniyor kisa sure birsey yok diyor ama kisa surede anlasilan birsey degil 1-2-3 viteste gazliyor araba gidiyor diyor
    Ama uzun yolda uzun rampalar karsima cikinca araba 2. Vitese kadar dusuyor ve deviri 4000dd nin altina durursem toplayamiyor bayagi bildigin sellektor yiyorum :(

    Baski balata dediler ancak 2 usta bindi araca baski balatan iyi dediler ki araci 1. Viteste gaz vermeden ayagimi yavasca cekince arac hareket ediyor baski kacirsa yurumez ve devir artinca hizda artiyorn 5. Vites 3000dd de hizim 110km/h gosteriyor

    Atesleme dediler komple degistirdim

    Maf dediler o gun degerleri sizinkilerle karsilastirdik degerler normal

    Arastirdim vuruntunsensoru yapar dediler ama arac beyninde hic hata yok

    Katalizor dediler cihaza baglayinca kat icin completed yaziyor yesil olarak ariza vermiyor ayrica egsozdan şokırtı gelmiyor

    Çalışmasını dinleyenler saat gibi çalışıyor birşey yok diyor

    Biri son susturucu tıksnmıştır dedi ama ona baktırmadım daha

    Kayseride bi ustaya gosterdom bindi surdu arac bagırıyor ama gitmiyor bırak bana zehir gibi yaparım dedi ama guvenemedim açıkcası arıza hakkında herhangi bir yorum yapmadı

    Kompresyon kacagına bakacagım eger normal çıkarsa

    Bir s/v 40 1.8 manuel arac bulup sürecegim bakalım problem bendemi aractamı cok merak ediyorum

    Araba yavas devirleniyor benzinli araba daha hızlı devirlenmeli devir aralıgı bu kadar uzun olmamalı

    Suan arabayı bmw yi spor modda kullanıyor gibi kullanıyorum :)

    Birde sizde nasıl bilmiyorum acaba ama araba çok cabuk ısınıyor 3-4 dk da ibre orataya geliyor belki buda yazılımsaldır bilemiyorum

    Kısaca araba pati çekmiyor öyle söyleyeyim

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • LordMayros kullanıcısına yanıt
    Şimdi anladım hocam. Edirne tarafına gelirseniz ya da ben İstanbul'a uğrarsam seve seve yardımcı olmak isterim (Benim araba ile falan karşılaştırırız).
    Yalnız cidden arabayı frenler sıkıyor olmasın? Tekerlerde ısınma falan oluyor mu? Kompresyondan olsa ki sanmıyorum, araç ilk çalışmayı da çok nazlı yapar, hiç gidemez de.

    Peki LPG var mı? Yoksa benzinde mi durum böyle? Bir arkadaş benzin pompasını değiştirdiğinde arabası canlanmıştı.
    Benzin basınç regülatörüne baktınız mı? Benzin sızdırıyor olabilir.
  • Bugün gittim o bilyayı da alıp taktırdım. İçinden çıkan bilya da orada kenarda duruyordu, içler acısı haliyle. Arabanın düz gitmesini yadırgadım resmen, 3 yıldır ilk defa böyle ip gibi düz gidiyor.
     S40 I (1995-2004)
  • Eyvallah hocam sagolun yolum duserse mutlaka mesaj atarim



    On diskler ve balatalar 3k once degisti sanmam sıktıgini oyle birsey olsa ustada fark ederdi



    Ama arkalarda problem olabilirmi bilmiyorum buda bi ihtimal



    Lpg mevcut 10k once takildi ama benzindede durum ayni



    Basinc regulatoru sanmam tek marsta calisiyor arac hic ugrasim olmuyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaslar Kompresyon testini yaptim degerler asagidaki gibi 125psi dusuk degilmi :(





     S40 I (1995-2004)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • LordMayros kullanıcısına yanıt
    Enjektörler ateşleme sistemini devre dışı bırakıp, marşı çevirirken gaza sonuna kadar bastınız değil mi? Ayrıca testin sıcak motorda yapılması gerekiyormuş. (Do the test on a warm engine. Disable the fuel injectors and spark. Then hold the throttle wide open each time and let it crank through a few cycles (about 8 seconds/cylinder or so).)

    Ayrıca bu testte önemli olanın silindirler arasındaki farkın mümkün olduğunca az olması. Sizin sonuçlarınız conta sıkıntısı olmadığını gösteriyor.

    Edit: Şimdi motorun teknik verilerine baktım ve değerlerin 188-210 psi arasında olması gerekiyormuş. Bence ya bütün silindirleri etkileyen genel bir problem var ya da kompresyon cihazınızın kalibrasyonu bozuk.
     S40 I (1995-2004)

    Valflerinizde sıkıntı olsa, ki lpg daha 10 bin km önce takmışsınız (lpg yüzünden bu kadar kısa sürede zarar gelmez), bu kadar birbirine yakın değerler çıkacağını sanmıyorum. Benim tahminim, eğer kompresyon testini yukarıda yazıldığı gibi yaptığınız halde bu sonuçlar çıkıyorsa hava emişinde bir sıkıntı olduğu yönünde. Tıkalı boğaz kelebeği, kirli manifold vs. olabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 23 Eylül 2017; 16:19:35 >




  • 
Sayfa: önceki 96979899100
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.