Şimdi Ara

S40 I (1995-2004) (97. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
12.316
Cevap
71
Favori
516.826
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 9596979899
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • LordMayros kullanıcısına yanıt
    Şimdi benimkine de baktım benimki de 6 ila 10 arasında dalgalanıp duruyor. Bana kalırsa sente ile alakalı bir sıkıntınız yok. Olsaydı bariz bir şekilde hissedilir diye biliyorum.
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Hocam istanbuldasiniz sanirim bi ara benim arabayi surdureyim size bendemi problem var çözemedim 😀

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LordMayros







    Benim deger sizin dediginizden yuksek 9 ila 12 arasinda gaza basinca yukseliyor ama sente kacikmi oluyor acaba 🤔

    Şimdi denedim 9-11 arası gezdi rölantide motor sıcaklığı 66 dereceydi. İlk başta 0 civarındaydı bir kere gaza dokundum 10 civarında kaldı sonra rölantide.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Araç 1.8 motor.

    Tabanda halının altında su geçirmeyen yalıtım halısı var, ilave yapılırsa daha da güzel olur ama özellikle kapı içlerinde (kapının bizim kullandığımız panelin hemen arkasında) brandadan daha ince bir naylon var, bu da yetersiz kalıyor. Direklerin içinde ise doldurma vs. yapmamışlar. Sadece kemerin çıktığı deliğin altındaki uzun ve geniş plastiğin iç kısmında yalıtım var.

    Ani sağ-sol olayı lastiklerden de kaynaklanabilir gibi geliyor.
    Arkaların saldığını nasıl tespit ettiniz, ben de kontrol edeyim.

    Ekleme: Bobinlerin durumunu açıkçası bilmiyorum. Ama fabrika çıkışı değiller. Proparts sweden marka, üzerinde tarih damgası bulamadım. Ama şu ana kadar sadece 2 ve 4. silindirlerde misfire kodu aldım. Bu iki silindirin ortak bir bobin ve kablosu yok, eğer bobinde sıkıntı olsa idi 1 veya 3'te de misfire olurdu. Aynı şekilde kabloda sıkıntı olsaydı, öbür kabloyla yaşıt olduklarından mütevellit, 1. silindir de hata verirdi diye düşünüyorum. Bujiler yaklaşık 30k km önce değişmişti. Ne marka koyduklarını hatırlamıyorum. Belki de yan sanayi taktılar, malum yan sanayilerde kısa ömürlü oluyor.

    Mrb üstad,ekleme kısmında bahsettiğiniz bobindeki sıkıntı dan kaynaklı olarak mı aşağıdaki arıza kodları yazıyor acaba benim araçta


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bu arada aracımla ilgili çok şükür ki hiçbir sıkıntı yaşamıyorum bu yazan hata kodlarına rağmen.

    Bu hata kodlarını ustama gösterdim araca bindi gezdi, dinledi, o da bir sıkıntı görmedi araçta çokta önemseme yazanları dedi. Acaba diyorum şimdiden müdahale edilmesi gereken şeyler mi bu yazanlar, ileride daha büyük masraflar açmasın bana, yardımcı olursanız sevinirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nouma45 N kullanıcısına yanıt
    Kodları silince yine aynı bu kodlar mı geliyor? Ve tekrar gelmesi ne kadar sürüyor?



    İlk kod (p0036)'ya göre oksijen sensörünüzün okumaları daha iyi alabilmek için yaptığı kendini ısıtma sırasında arıza tespit edilmiş. Bu sensör gidici olabilir.



    P0171 ise fakir karışım demek. Yani yanma odasına ya fazla hava giriyor ya da gelen benzin yetmiyor. Bunun genel sebepleri maf sensöründen sonra hasar görmüş bir hava hortumunun içeriye ölçülmemiş hava alması; ya da zayıf benzin pompası gibi şeyler olabilir.



    P0011 kam mili pozisyon sensörü hatalı sinyal veriyor demek. Gerçekten bozulmuşsa arabanın verimi düşer, olması gereken performansı veremez ve yakıtı artar.

    Bu sensör de gidici olabilir.



    P0301 misfire kodu. Yani belirtilen silindirde bir süre ateşleme olmamış. Bunun da bir çok sebebi var. Bujiler eskimiş olabilir, kablolarda veya bobinlerde sıkıntı olabilir.



    Arabanın bütün sensörleri birbiriyle bağlantılı olduğu için en ufak bir arıza bile bütün sensörlerin bağırmasına sebep olabiliyor.

    Mesela benim araç sık sık maf sensörü hatası, misfire hatası, oksijen sensörü hatta katalitik doğru çalışmıyor kodu bile verdi. Sonradan anlaşıldı ki emme manifoldunun orada bir hortum çatlamış, içeriye bilgisayarın haberi olmadan hava alıyor. Bu da bütün sensörleri fıttırıyor.



    Eğer aracınızda LPG varsa ondan kaynaklanıyor olabilir. Oksijen sensörü kodu, misfire yüzünden kaynaklanıyor olabilir. Aynı şekilde camshaft sensörü de, misfire beklemediğinden sapıtıyor olabilir. Bu durumda misfire'ın sebebi düzgün ayarlanmamış LPG olabilir.

    Bu durumda en basit şeyden başlayıp komple bir kontrolden geçirmek lazım. Ben olsam, arıza kodlarını silip arabayı bir süre benzinde kullanır ve hangi kodlar geri gelecek ona bakardım. Eğer geri gelmezlerse de sorun LPG'dir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Verdiginiz bilgiler için çok teşekkür ederim. Hata kodlarını hiç silmedim, dediğiniz gibi hata kodlarını silip benzinde bineyim bir süre. Bugün de uzun yola gideceğim birde aracımın benzin performansina bakayım.Aracimi alalı 5 ay oldu benzinde çok yakar diye hic denemedim çünkü aracımın yakıtından çok memnunum. En son bayram öncesi İstanbul dan Bolu ya çıkarken uzun yolda LPG de 0.28 TL, dönüşte ise iniş istikametinde 0.22 TL yaktı. Aracımın yakıtı gayet ideal di fakat bu kadar da az yakması beni şaşırttı doğrusu. Gidiş ve dönüşte ortalama 120 km hızla gittim bundan kaynaklandi herhalde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nouma45 N kullanıcısına yanıt
    S40'lar yurtdışında bi-fuel olarak da satılmış zamanında. Yani fabrika çıkışı LPG li. LPG tankını arabanın altına monte etmişler yani bagaj sıkıntısı da yok. Gösterge panelinde benzin ibresinin yanında LPG ibresi var. Klima ayarlarının orada da orijinal LPG geçiş düğmesi var. Dolum yeri de depo kapağının altında, benzin ağzının yanında.
    Yani her ne kadar Türkiyeye getirmemiş olsalar da, burada düzgün bir usta iyi bir montaj yaparsa lpg'de fazla sorun yaşamıyor bu araçlar. Çünkü zaten LPG'li versiyonları da var

    Benim aracımda lpg yok. Uzun yolda dolu ve klima açık yaklaşık 35 kuruş yakıyor. Şehir içi biraz sıkıntı oluyor ama fazla şehirçi yapmadığımızdan katlanıyoruz.
    Bu arada sizinkisi kaç model ve motor?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 16 Eylül 2017; 14:49:4 >




  • Arkadaslar p0010 hatasi basina gelen var mi ? Aracta bu ariza mevcut silince tekrar geliyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • M_aTRa_X kullanıcısına yanıt
    VVT selenoidinizde sıkıntı var. Motorun üstündeki plastik kapakları söküp kablolarında kopma vs. var mıkontrol edin. Her defasında tekrar geliyorsa büyük ihtimalle kablosunda ya da soketinde sıkıntı vardır.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    VVT selenoidinizde sıkıntı var. Motorun üstündeki plastik kapakları söküp kablolarında kopma vs. var mıkontrol edin. Her defasında tekrar geliyorsa büyük ihtimalle kablosunda ya da soketinde sıkıntı vardır.



    trigerin yanında yani bi kontrol edeyim. Kablo sağlamsa problem nerde olabilir birde bunun arızası neye sebep verir? çekişte düşüklük var o da gaz ayarından diye tahmin ediyorum bunun dışında bir problem yok gibi.




  • M_aTRa_X kullanıcısına yanıt
    Bu parça belirli bir devirden sonra emme zamanlamasını değiştirerek performansı artırır. Yani honda'lardaki vtec'in volvo hali. Ama adı vvt.

    Belki fark etmişsinizdir, motor 4 bin devire gelene kadar biraz nazlı, çok atik değil ama 4 bin devir ve sonrasında çekişi biraz daha artıp daha rahat devir çeviriyor.

    Kablosu sağlamsa sorun çok büyük ihtimalle solenoidin kendisinde. Bu durumda mecburen değiştirmek gerekir.

    Bu parçanın içerisinde ince ince yağ kanalları var. Gereğinden kalın yağ kullanınca, yağ değişimlerini aksatınca bunun içi kurum bağlamaya başlıyor, bu da parçanın ömrünü azaltıp aracın performansını törpülüyor. Bu açıdan da yağ bakımlarını düzenli ve uygun yağlarla yapmak bu moıtorlar için çok önemli.
  • P0010 ben egzantrik devir sensoru diye biliyorum

    P1330 vvt valfi diye aklimda kalmis

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Bu parça belirli bir devirden sonra emme zamanlamasını değiştirerek performansı artırır. Yani honda'lardaki vtec'in volvo hali. Ama adı vvt.

    Belki fark etmişsinizdir, motor 4 bin devire gelene kadar biraz nazlı, çok atik değil ama 4 bin devir ve sonrasında çekişi biraz daha artıp daha rahat devir çeviriyor.

    Kablosu sağlamsa sorun çok büyük ihtimalle solenoidin kendisinde. Bu durumda mecburen değiştirmek gerekir.

    Bu parçanın içerisinde ince ince yağ kanalları var. Gereğinden kalın yağ kullanınca, yağ değişimlerini aksatınca bunun içi kurum bağlamaya başlıyor, bu da parçanın ömrünü azaltıp aracın performansını törpülüyor. Bu açıdan da yağ bakımlarını düzenli ve uygun yağlarla yapmak bu moıtorlar için çok önemli.

    Arac surekli 10binde bir yag degistiriyo ve 5 30 castrol kullaniyorum.



    Katalizor iptali oldugu icin ust devirler canli ama alt devirlerde hantallik var . P0010 dahttp://www.dtcsearch.com/P0010/?from=Torque





    "A" Camshaft Position Actuator Circuit/Open yaziyor ama bu kodu youtubeye yazinca vvt videolari cikiyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi M_aTRa_X -- 16 Eylül 2017; 23:54:19 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arkadaşlar sonunda çekiş problemi için silindir kompresyon testi yapmaya karar verdim



    B4184S2 kodlu motorun fabrika verisi sıkıştırma orani nedir acaba ? birkac kaynaktan 10.3 bar olarak buldum ama dogrumudur ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • LordMayros kullanıcısına yanıt
    Hocam haynes kılavuzunda nasıl yapılması gerektiğini anlatmışlar. Silindirler arasında 2 bar'dan fazla fark varsa sıkıntı demekmiş. SS atıyorum, hepsini okumanızı öneririm.







    Kompresyon değerlerini ben de bilmiyorum ama 2002 S40 1.8 LPG'li versiyonunda bir arkadaş testi yapmış çıkan sonuçlar bu şekilde:

    Compression test

    DRY 175 178 178 165 (all in psi)

    WET 211 215 218 200

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • nacker kullanıcısına yanıt
    merhabalar,
    bariz tekleyerek çalışmaya başladıysa muhtemelen kablo ve bobin vakti gelmiştir. yalnız 17 sene de çok başarılı bir süre. ben bobinleri orijinal, kabloları magnecor aldım. megnecoru öneririm, orijinalinden daha kaliteli.

    cc konusuna bir ara ben de takılmıştım. sahibindende volvo yetkili servisi komple set olarak satıyordu, sanırım 600tl civarıydı. şimdi ilanı bulamadım, herhalde kaldırıldı. stoklarını boşaltır gibi bir halleri vardı, aklınıza gelmeyecek orjinal parçaları satıyorlardı:)

    lastik konusunda, kullanım klavuzunda 185/65 R15 veya 195/60 R15 yazıyor olması lazım. örneğin benim araca önceki sahibi 195/65 almış (muhtemelen ucuz diye), araç 2.0T olmasına rağmen zorlandığını hissettiriyordu. ilk işim orjinale 195/60'a dönmek oldu.
    ben yazlıkta nokian kullanıyorum, çok memnunum. yumuşak ve sessizler. nokian aslında kış lastiği uzmanı, başka bir aracımda nokian hakkapeliitta çivili lastik kullandım, karda muazzam iyiler. sonuç olarak nokian öneririm, ben kışlıklara henüz ebat olarak karar veremedim 185/65 veya 195/60.
    bu iki ebat arasında %0,97 fark var, 195 olan daha küçük. bence sizin araçta ikisi de iş görecektir, tek sorun 50-60 vb. yanak ebatlı lastikler diğerlerinden daha pahalı oluyor..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Hocam haynes kılavuzunda nasıl yapılması gerektiğini anlatmışlar. Silindirler arasında 2 bar'dan fazla fark varsa sıkıntı demekmiş. SS atıyorum, hepsini okumanızı öneririm.







    Kompresyon değerlerini ben de bilmiyorum ama 2002 S40 1.8 LPG'li versiyonunda bir arkadaş testi yapmış çıkan sonuçlar bu şekilde:

    Compression test

    DRY 175 178 178 165 (all in psi)

    WET 211 215 218 200







    Benin buldugum dokumana gore 10.3:1 bar buda 149.3 psi cikiyor



    Ornekteki test 175 psi ki sanirim motorlar ayni degil

    Bugun istoctan cihazi alacagim zamanim olursa bakalim artik

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • nacker kullanıcısına yanıt
    Aracım 2001 model, 1.8 motor, manuel üstad

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2 gün önce 1000 km ye yakın yol yaptım, araçta herhangi bir sıkıntı yaşamadım fakat şimdi aracı çalıştırdığımda service ışığı yanıyor ve 2-3 dakika sonra kendiliğinden sönüyor, neden olabileceği konusunda bilgisi olan var mı acaba?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 9596979899
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.