Şimdi Ara

S40 I (1995-2004) (95. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
12.361
Cevap
76
Favori
555.834
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 9394959697
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhaba.

    Benim arabada sol ön tekerlek büyük çukurlara girince lok lok ses gelmeye başladı. Füzde ve küçük çukurda yapmıyor. Sizce sebebi ne olabilir. Daha önce bu tarz bişey yaşayan varmı? Bu atada iyi bayramlar dilerim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Amortisör bozulmuş olabilir mi? Tekerleğin üstünde helezon yayın ortasında amortisör var. Üstünde koruma amaçlı bir körük var. Onu alttan biraz kaldırıp içinde yağ falan var mı diye bakabilirsiniz. Eğer yağ varsa patlamıştır. Aklıma başka amortisör takozu geliyor ama onun belirtileri nedir tam bilmiyorum.
    İyi bayramlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 4 Eylül 2017; 9:44:14 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Herkese mutlu bayramlar



    Bayram tatili boyunca 2500km yol yaptim



    - araba halen rampada cekmiyor :( duz yolda 160km/h gecmiyor ara hizlanmalar cok zayif



    - klima icin degistirdigim transistör işe yaramadi halen klima kendi kendine kafasina gore devreye giriyor cikiyor

    Bazende klima devrede oldugu halde fan ayar dugmesi islevini yitiyor ve fan calismiyor :((

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LordMayros

    Herkese mutlu bayramlar



    Bayram tatili boyunca 2500km yol yaptim



    - araba halen rampada cekmiyor :( duz yolda 160km/h gecmiyor ara hizlanmalar cok zayif



    - klima icin degistirdigim transistör işe yaramadi halen klima kendi kendine kafasina gore devreye giriyor cikiyor

    Bazende klima devrede oldugu halde fan ayar dugmesi islevini yitiyor ve fan calismiyor :((

    Fan acikkenmi kapaliyken mi devreye giriyor ? Fan yonlendirmeyi ayaklarda veya yukari asagi konumda denediniz mi ?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: M_aTRa_X


    quote:

    Orijinalden alıntı: LordMayros

    Herkese mutlu bayramlar



    Bayram tatili boyunca 2500km yol yaptim



    - araba halen rampada cekmiyor :( duz yolda 160km/h gecmiyor ara hizlanmalar cok zayif



    - klima icin degistirdigim transistör işe yaramadi halen klima kendi kendine kafasina gore devreye giriyor cikiyor

    Bazende klima devrede oldugu halde fan ayar dugmesi islevini yitiyor ve fan calismiyor :((

    Fan acikkenmi kapaliyken mi devreye giriyor ? Fan yonlendirmeyi ayaklarda veya yukari asagi konumda denediniz mi ?

    Problem aynen şöyle

    Seyir halindeyken fan ayarı kapalı yönlendirme yüz sıcaklık soguk konumda yani klima yada kalörifer kullanılmıyor konumdayken

    A/C düğmesinin lambası kırmısıdan yeşile dönüyor sonra kırmızıya bu hızlı bi şekilde 5 defa felan oluyor bu arada düğme yeşile dönüncede kompressör devreye giriyor sonra ben yeşilde yakalayıp basonca tuşa kırmızıda kalıyor

    Diğer problemde seyir halindeyken fan ayarını 3. Kademeye alıyorum A/C devrede mükkemmel sogutmaya ve üflemeye başlıyor aradan 10-15 dk geçince A/C ışığı yeşil yaniyor ama üfleme duruyor yani fan dönmüyor ama kompressör devrede araçla hızlı giderken dışardan aldıgı havanın etkisiyle fan döndüğü için soguk üflüyor ama ışıklarda durunca üflemede haliyle duruyor bu arada fan ayar dügmesi işlevini yitiriyor sıfıra getir 6 ya getir tepki yok:(

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arkadaki soketleri sokup deneyin bide devreye girip.girmedigini anlarsiniz. En kotu ihtimal climate control diye gecen parcayi degistirirsiniz veya tamiri yapilir ( lehimler tazelenir ) cozulur

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba arkadaşlar ben S40 1.9 t4 almayı bayağı ciddi olarak almayı düşünüyorum. Tam benim istediğim gibi oturaklı ağır geniş ve en önemlisi performanslı. Tabi bunları daha hiç içine bile oturmadan fabrikasyon verileri olarak biliyorum. Siz kullanan ve kullanıcıların yorumları benim için çok değerli. Şahsıma ait ilk aracım olacak o yüzden beni soğutmasını istemiyorum acikçası. Artı ve eksi yönleri ile bana bilgi verirseniz sevinirim. Şimdiden teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: M_aTRa_X

    Arkadaki soketleri sokup deneyin bide devreye girip.girmedigini anlarsiniz. En kotu ihtimal climate control diye gecen parcayi degistirirsiniz veya tamiri yapilir ( lehimler tazelenir ) cozulur

    Biraz arastirdim antalyada yapan yer var oda 450 tl yazmis



    Cikma saglam parcaya o kadar istemiyorlar 😂😂



    İstanbulda kim yapar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LordMayros


    quote:

    Orijinalden alıntı: M_aTRa_X

    Arkadaki soketleri sokup deneyin bide devreye girip.girmedigini anlarsiniz. En kotu ihtimal climate control diye gecen parcayi degistirirsiniz veya tamiri yapilir ( lehimler tazelenir ) cozulur

    Biraz arastirdim antalyada yapan yer var oda 450 tl yazmis



    Cikma saglam parcaya o kadar istemiyorlar 😂😂



    İstanbulda kim yapar



    parçanın sıfırı o fiyat zaten




  • kartalistan K kullanıcısına yanıt
    Düzenli geliriniz var ise yani avrupa malı bir aracın yedek parça ve işçiliklerini karşılayabilecek durumda iseniz ve alacağınız aracı 2-3 volvo ustasına gösterip onay aldıktan sonra alırsanız uzun seneler binersiniz.
    Buradaki yedek parça olayı ise şöyle: Piyasadaki çoğu s40 99-02 arası. Yani bugün yaşları 15 ila 18 arasında değişiyor. Ve çoğu parçası yaştan dolayı sıkıntı yapmaya başlıyor. Bu bütün arabalarda olan bir durum. Bu bir açıdan da iyi bir olay (her ne kadar bizi çok bağlamasa da), demek ki bu araçlar aşağı yukarı 15 sene ekstra masraf açmadan yürüyebilmiş.
    Mesela benim aracın 3 hafta önce kalorifere giden su hortumlarından birisi patladı. Patlayan hortumun dışını üzerindeki parça numarasını okuyabilmek için temizledim ve üzerinde 00/05 damgasını gördüm. Bu hortum tam 17 sene önce üretilmiş ve fabrikada takılan orijinal hortum. Yeni hortumları kalorifer gidiş-geliş olarak volvo'dan aldım ve 280 lira para ödedim. İki tane 30 santimlik hortuma 280 lira vermek açıkçası biraz dokundu ama şimdi bu hortumlar en az bir 15 sene daha sıkıntı çıkarmayacak. Bu olaydan sonra diğer hortumları da kontrol ettim, hepsi fabrika çıkışı. Bu güne kadar hiç su hortumu değişmemiş. Yavaş yavaş onları da değiştirmek gerekecek.
    Yine yaklaşık 1 ay önce benzin pompam bozuldu, araba kapının önünde kaldı. Pompayı değiştirdim ve yeni pompaya 220 lira, filtreye de 30 lira verdim. Bu saydıklarımın dışında son 1 senedir çeşitli sıkıntılar yaşadım, bunların hepsi de yaştan kaynaklı şeylerdi. (Eskiyip parçalanan hava hortumu, zamanla tıkanan PCV sistemi vs.)
    Bu arada araç 2001 1.8 otomatik lpg'siz 280 bin km.de.

    Eğer şimdi bu arabadan alırsanız büyük ihtimalle siz de çoğu parçasını kısa süre içinde değiştireceksiniz. Eğer parçaları orijinal alayım derseniz diğer markalara göre daha pahalı, bazen 2-3 katına ulaşabiliyor. Daha makul olan yine avrupa üretimi yan sanayi markalar da mevcut ve fiyatları çok daha uygun. (Mann, meyle, bosch, fae, delphi gibi) Eğer alırsanız yerli yan sanayilere hiç bulaşmayın.

    Eğer bütçenizi arabayı aldıktan sonra cebinizde yaklaşık 2000-2500 lira kalacak şekilde ayarlayabilirseniz sıkıntı çekmezsiniz. Tabii bu hesap atmosferikler için, turbolu olanlarda bir sıkıntı çıkarsa turbo ne kadar ilave masraf yapar bilemiyorum.

    Sürüş ve konfor kısmına kesin bir yorum yapmak mümkün değil. En mantıklısı gözünüze temiz bir tane kestirip aracı test etmek. Hoşunuza giderse bir kaç ustaya gösterip onay verirlerse alırsınız. 2001 ve sonrası modelleri tercih edin. 2001 yılında s40'lar neredeyse bütün konularda iyileştirildi ve makyajlandı. Güvenlik, performans, süspansiyonlar, yakıt tüketimi vs.

    Bu arabaların ustalarının az olması hasebiyle işçilik ücretleri de biraz fazla oluyor. Eğer ilginiz ve bilginiz varsa, bazı tamirleri kendiniz yaparak hem işçilikten hem de ustaların parçalara eklediği kârdan tasarruf etmiş olursunuz. Ben yukarıda bahsettiğim arızalarda tamirleri kendim yaptım, zira ikisinde de araba kapının önünde kalmıştı. Ya çekici çağıracak ya da ustayı getirecektik.

    Son olarak farklı konulara yazdığım tanıtım mesajlarını da alta ekliyorum. Ne kadar bilginiz olursa kafanız o kadar rahat olur. Ayrıca bu konunun son 20-25 sayfasını da okuyun. Çok yararlı bilgiler paylaşıldı.
    ________________________

    Sakın ha sadece Volvo bakan bir kaç ustaya göstermeden almayın. İyi bakılmışsa fazla sorun çıkarmaz uzun ömürlüdür ama eski sahibi/sahipleri eşek niyetine bindilerse çıkacak masraflar belinizi bükebilir.

    Motor blokları Volvo üretimi made in sweden'dır. Yağsız susuz kalmazsa çok uzun km'ler dayanır.

    Otomatik alırsanız 60-80 bin km civarında şanzıman yağını değiştirmeniz önemlidir. Tabii ilk aldığınızda da eğer rengi ve kokusu iyi değilse değişmek gerekir.

    1.8 2001 otomatik olanı 4 kişi + bagaj+klima uzun yolda yaklaşık 120 ort. hızda 7.4 lt benzin tüketiyor. Ort. 100 hızda 3 kişi + bagaj + yarım klima 6.4 lt yaktı. Şehir içinde dur-kalk yoğun trafikte ne kadar verirsen yakıyor 12 lt'leri görebiliyor. LPG tüketimini buradan biraz tahmin edebilirsiniz. Bu arada araç 280 bin km.de ve yağ su sıkıntısı yok.

    Eğer alacaksanız 2001 ve sonrasına bakın derim. Araba neredeyse her konuda iyileştirilmiştir. Motor performansı, güvenlik, tasarım vs.

    Daha detaylı bilgileri
    https://forum.donanimhaber.com/s40-i-1995-2004--20233407-94

    S40 I konusunda bulabilirsiniz. Özellikle son 15-20 sayfada çok güzel bilgiler mevcut. Mutlaka göz atın.
    _______________
    Online olarak znt Volvo'yu kullanabilirsiniz. Dikkat edin aynı parçanın hem yan sanayi hem de orijinali satılıyor. Orijinali pahalı gelirse Avrupa üretim yan sanayi firmaları (Bosch, mann, meyle, fae gibi) da kullanabilirsiniz, kaliteleri fena değildir. Yerli üretim parçaları kullanmanızı önermem. Çok çabuk bozulup daha çok masraf açarlar. (Bildiğim kadarıyla Nordic de yerli üretimdir)
    ________________



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 5 Eylül 2017; 0:57:45 >




  • nacker kullanıcısına yanıt
    Amortisör takozu dururken direksiyonu çevirince ses yapıyor diye biliyorum ben. Amortisörde büyük ihtimal patlak değil diye düşünüyorum, çünkü arabanın yaylanmasında herhangi bir değişiklik yok. Sert ve ani çukurlarda olan bişey sadece bide. Yaylanarak girdiğim çukurlarda bişey yok. Sanırım bi servise göstermem gerekecek.

    Artı olarak ben arabanın mekanik parçalarını genel olarak bir kontrol ettirmek istiyorum. Eski araba malum muhakkak vardır bişeyleri. Böyle hizmet veren servis varmı bildiğiniz bana sadece liste çıkartacak. İstanbul Avrupa yakasında.
  • Evet en güzeli lifte kaldırılıp ne var ne yok kontrol edilmesi. Belki kopup düşen kauçuk takoz vs. vardır, o ses yapıyordur.

    @LordMayros Hocam sizin araçta kesin bir sıkıntı var. Benim de 1.8 otomatik ama sizin bahsettiğiniz gibi performans sıkıntıları yok. Düz yolda bile hız yapamaması bende katalitik konvertör mü tıkalı acaba dedirtiyor. Bir egzozcuya gösterin bence, ama elletmeyin çünkü bu araçlarda katalitik komple iptal edilirse performansı azalır diye bir şeyler okumuştum.
  • M_aTRa_X kullanıcısına yanıt
    Bu s40'larda kamber ayarlanamıyor diye biliyorum, belki bazı alt takım parçalarında yamulma vs. vardır ondan kaynaklanıyordur. Bence farklı bir rotçuya daha gösterin.
    Bu arada aks körüğü değişimini bir ford servisinde yaptırmıştım. Adamlar rot başını söküp geri taktıktan sonra, yapılan rot ayarının kaymamasını sağlayan, rot kolu üzerinde bulunan somunu sıkmamışlar. Bir kaç gün sonra aşırı bozuk bir yolda öndeki çukuru kasis olarak algılayıp birden fren yapınca araba çukura düşüp sert bir şekilde vurdu, anında rot ayarı kaydı, araba sağa çekmeye başladı. Bu tarz bir durum da olabilir. Veya daha önce goodorevil'in uzun süre çözemediği aks ile alakalı bir problem de olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Evet en güzeli lifte kaldırılıp ne var ne yok kontrol edilmesi. Belki kopup düşen kauçuk takoz vs. vardır, o ses yapıyordur.

    @LordMayros Hocam sizin araçta kesin bir sıkıntı var. Benim de 1.8 otomatik ama sizin bahsettiğiniz gibi performans sıkıntıları yok. Düz yolda bile hız yapamaması bende katalitik konvertör mü tıkalı acaba dedirtiyor. Bir egzozcuya gösterin bence, ama elletmeyin çünkü bu araçlarda katalitik komple iptal edilirse performansı azalır diye bir şeyler okumuştum.

    Benim aracta katalitik konv. İptali var daha dogrusu icini bosalttik. Kirilmisti mecburiyetten yaptim. Cift sensor oldugu icin ariza verebilir vs demisti usta ama ariza vermedi. Ust devirlerde araba asiri rahatladi 3binden sonra sanki turbo varmis gibi cigerleniyor arac. 1.8 otm.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Bu s40'larda kamber ayarlanamıyor diye biliyorum, belki bazı alt takım parçalarında yamulma vs. vardır ondan kaynaklanıyordur. Bence farklı bir rotçuya daha gösterin.
    Bu arada aks körüğü değişimini bir ford servisinde yaptırmıştım. Adamlar rot başını söküp geri taktıktan sonra, yapılan rot ayarının kaymamasını sağlayan, rot kolu üzerinde bulunan somunu sıkmamışlar. Bir kaç gün sonra aşırı bozuk bir yolda öndeki çukuru kasis olarak algılayıp birden fren yapınca araba çukura düşüp sert bir şekilde vurdu, anında rot ayarı kaydı, araba sağa çekmeye başladı. Bu tarz bir durum da olabilir. Veya daha önce goodorevil'in uzun süre çözemediği aks ile alakalı bir problem de olabilir.


    Bugun gidemedim yarin gidecegim rotcuya. İlk once eskisine gidecegim cozemeyecekse para iadesi istiyecegim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Benim problemi birebir anlatiyor



     vuruntu sensörü arızasının diğer belirtileri nelerdir ?







    Araba cekmez gaza basarsin gitmez bayirlarda kalir sanki el freni cekikmia havasi verir



    Araci cihaza baglatayim bi kaydettigi ariza varmi acaba ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • M_aTRa_X kullanıcısına yanıt
    nacker kullanıcısına yanıt
    bizimkilerde katalitik konvertör iptal edilince sıkıntı oluyor diye okumuştum ben de. bu yüzden universal olur mu acaba diye düşünüyordum, yazdığınız iyi oldu. 2. sensörü biraz geri çekmek gibi bir işlem yaptı mı acaba usta? bir de üstler açılmıştır da, altlar nasıl oldu şimdi, bariz bir zayıflama var mı?

    @nacker, rot-rotil veya akslarda boşluk olduğunda fren sırasında ön taraf titreme yapabilir mi? ya da şöyle sorayım, ön disk yeni tornalandı, balata yeni, fren sırasında titremenin başka ne kaynağı olabilir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ersin310 -- 6 Eylül 2017; 7:42:15 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ersin310

    bizimkilerde katalitik konvertör iptal edilince sıkıntı oluyor diye okumuştum ben de. bu yüzden universal olur mu acaba diye düşünüyordum, yazdığınız iyi oldu. 2. sensörü biraz geri çekmek gibi bir işlem yaptı mı acaba usta? bir de üstler açılmıştır da, altlar nasıl oldu şimdi, bariz bir zayıflama var mı?

    @nacker, rot-rotil veya akslarda boşluk olduğunda fren sırasında ön taraf titreme yapabilir mi? ya da şöyle sorayım, ön disk yeni tornalandı, balata yeni, fren sırasında titremenin başka ne kaynağı olabilir?

    Ben internetten baya baktim arya bi somun gibi birsey koyup uzaklastiriyorlar falan ama bende boyle bir problem olmadi

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Bence boşluk olsa vuruntu sesi çıkarır, titreme yapacağını sanmıyorum. Belki akslar devamlı döndüğü için yapabilir diyeceğim ama emin değilim.
    Belki de diskler düzgün tornalanmamıştır, veya tornalama kurtarmayacak kadar eğilmiş de olabilirler.
  • Merhaba iyi günler ben 2004 Volvo S40 Classic almaya niyetliyim aracın sağlamlığından konforundan şüphem yok ama bir kaç sorum olacaktı. Sahibindendeki ilanlara baktığımda genelde Hız Sabitleyici var diye işaretlenmiş ancak yaptığım araştırmalarda bu modelde hız sabitleyicinin sinyal kolu üzerinde olduğunu farkettim ancak bu araçların fotolarına baktığımda sinyal kolu düz hepsinde yani bu araçlarda gerçekten hız sabitleme varmı yoksa yanlışmı işaretliyor herkez yada bizim bilmediğimiz bir düğmesi yada çalıştırma yeri mi var. ilk arabam olacak Volvo hakkında da biraz yazdıklarınızı okudum birçok şey kafamda netleşti ancak bu hız sabitleme özelliği kafamı karıştırdı biraz. birde eğer yoksa sonradan bu sistemin araca eklenme olasılığı varmıdır. İlgilendiğin için teşekkür ederim...
  • 
Sayfa: önceki 9394959697
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.