Şimdi Ara

S40 I (1995-2004) (230. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
12.319
Cevap
71
Favori
517.111
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 228229230231232
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • LordMayros kullanıcısına yanıt
    Hocam vida'ya biraz bakındım ama bulamadım. Yani detaylı şekilde sökme-takma ve ayarlama işlemleri anlatılıyor ama parça kataloğundan bulamadım. Daha detaylı bakmak gerekebilir biraz hızlıca göz gezdirdim ben.
    Bir de o parça kodları büyük ihtimalle üretici markanın kendi koyduğu kodlardır. Çünkü volvo kodları genelde 1, 3 ya da 9 ile başlıyor.
  • Ses yalıtım projesini sonunda faaliyete geçiriyorum. Forumdan birisinin önerisiyle Henkel - Loctite markasının Teroson ürünlerine baktım. Bitüself gibi çok amaçlı değil de sadece ses yalıtım için ürünleri var ve aynı zamanda çoğu markanın OEM ses yalıtım malzemeleri bunlar. SP 100-200-300 diye 3 farklı modeli var.
    300 zemin için kullanılıyor.
    200 süngerimsi bir malzeme ve bagaj kapağı içi, kaput altı için önerilmiş. Ama 100 ve 300 üzerine de uygulanabiliyor.
    100 ise yan paneller ve kapı iç sacları için.

    İşe ilk olarak kapılardan başlamayı düşünüyorum. Normalde planım bu hafta zemin halısını sökmekti ama yağmur bir türlü dinmek bilmedi.
    100 ve 300'ün fiyatı makul denebilecek seviyede. Ama sünger olan 200 ise bunlara göre bayağı pahalı kalıyor. Bu süngeri de hem kapı içlerine hem de zemine uygulamak önerildiği için bayağı masraflı bir çözüm. Şimdilik bir paket sipariş vereceğim, eğer pahası kadar üstün bir ürün ise mecbur onunla devam edeceğim. Ama bendeki akustik süngerlerle benzer yapıda ise benim süngerlerle halledeceğim.




  • Bu urunu ben tesadufu gormus ve linkini kaydetmistim



    https://www.teknikdunya.com/bt-sp-100-titresim-onleyici



    Ama kapi pandizotlarini sokmek gozumde buyudugu icin bi turlu Bismillah deyip baslayamadim



    Yaparsaniz sonucu ciddi merak ediyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • VVT ye giden kondansatörü komple söktüm.

     S40 I (1995-2004)



    üzerindeki kodlar lazım olur diye bırakıyorum ..


     S40 I (1995-2004)


    bide zımparaladım birazdan lehim deneyeceğim.

     S40 I (1995-2004)



    bu arada pcv test edeyim dedim kapağı açtığımda geri çekiyor, çıkarınca üfleme var normal mi oluyor bu ? yağ çubuğunda herhangi bir vakum veya üfleme yok.

    Birde bobinlerin orası falan hep yağ aynı şekilde dolumda mı oldu bilmiyorum ama buralarıda bi temizleyip pcv nin hortumunu sıkılayacağım..






    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi M_aTRa_X -- 23 Haziran 2018; 22:42:18 >




  • Eldivenle yapin hocam en iyi onunla anlasiliyor



    Vakum isi



    https://youtu.be/_2f0WJG78L0

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lehimledim kondansatoru sicakta bozulma ihtimali var mi acaba 200 dereceyle yaptim ama:)







     S40 I (1995-2004)



    bunu test etme olayi falan var mi acaba



    bu arada hoparlörün üstünde bir sensör var sürekli aklımda bu ne iş görüyor :)

     S40 I (1995-2004)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi M_aTRa_X -- 23 Haziran 2018; 23:11:50 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • M_aTRa_X kullanıcısına yanıt
    Alarm opsiyonu ile alınmış arabalarda, alarm aktif olunca burada bir LED yanıp sönüyor.

    Benim araçta alarm yok ama o yuvarlağı söküp bakmıştım. İçinde LED vardı ve kablosu da bağlıydı.

    Lehim sıcakta bozulmaz, fakat lehim tam oturmamışsa kopabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • M_aTRa_X kullanıcısına yanıt
    Kapağı çektiğini hissediyorsanız sistem sorunsuz çalışıyordur. Kapağı açınca içerideki gazlar kaçacak yer bulduğu için kapağa hücum ediyor o yüzden komple kaldırınca bir miktar üfleme normal.

    Yağ çubuğundakini anlamak biraz zor. Havadaki en ufak rüzgar bile yanlış hissetmeye sebep olabiliyor. Çubuğu çekince duman atmadığı sürece bir sıkıntı yok.



    Teşekkürler kapasitör bilgileri için. Demek ki 40v 220uf gerekiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Alarm opsiyonu ile alınmış arabalarda, alarm aktif olunca burada bir LED yanıp sönüyor.

    Benim araçta alarm yok ama o yuvarlağı söküp bakmıştım. İçinde LED vardı ve kablosu da bağlıydı.

    Lehim sıcakta bozulmaz, fakat lehim tam oturmamışsa kopabilir.
    yok lehimin sıcağıyla kondansatörü bozabilir miyim onu sormak istedim biraz sıcak lehim vurdum
  • LordMayros kullanıcısına yanıt
    Egea forumunda birisi çok güzel detaylı bilgiler vermiş. O da bu teroson marka ürünlerle yapıyor. Halı altına, kapı içlerine bagaja kısacası söktuğu her yere yapmış ve su an 130-140 km giderken içerisi çok sessiz oluyor diyor.

    Mercedes S klas kapı iç paneli fotoları paylaşmış. Mercedes, kapı içini komple sp200 benzeri bir malzeme ile kaplamış. Yani parayı basınca S serisi ile aynı yalıtıma sahip olmak mümkün.

    Ama asıl iş lastiklerde ve davlumbaz yalıtımlarında bitiyor.

    Bizim araçlarda fabrikadan gelme iyi kötü, ortalama üzeri bir yalıtım var, üzerine ne kadar koyabileceğim bakalım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • M_aTRa_X kullanıcısına yanıt
    Bir şey olmaz bence. Zaman zaman devre kartı üzerinde elemanları bayağı bir ısıttığım oluyor, bugüne kadar havya sıcaklığı yüzünden bozulan parçam olmadı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nacker kullanıcısına yanıt
    hocam dediğiniz gibi alarmlı olanlarda o led var, ama otomatik klimaya sahip olanlarda bir görevi daha var.

    sunlight sensor diye geçiyor, kullanım klavuzunda üstünün kapatılmamasını önermiş, klima sistemine yanlış bilgi gönderebilir diye. herhalde klima üzerindeki sensör ile ortak çalışıp sıcaklığı ayarlıyor sistem.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Alarm opsiyonu ile alınmış arabalarda, alarm aktif olunca burada bir LED yanıp sönüyor.

    Benim araçta alarm yok ama o yuvarlağı söküp bakmıştım. İçinde LED vardı ve kablosu da bağlıydı.

    Lehim sıcakta bozulmaz, fakat lehim tam oturmamışsa kopabilir.
    Benim aracada iki kablo gidiyor ama calismiyor led falan :)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2 gün önce ufak bir off-road maceramız oldu.

    Bir dağ köyüne tırmandık. Araçta 5 kişi+bagaj vardı ve denemek için klimayı sürekli açık tuttum.

    Tabiri caizse köpek gibi tırmandı o yokuşları. Üstelik vites D'de iken, L'ye falan hiç almadım. 2000-3500 devir arasında araba rahatça yürüdü genelde.

    Tork konvertörü adı üstünde tekerlek torkunu artıran bir sistem olduğu için düşük devirde bile kolayca kalkabiliyor. Görevini yaptığını çok net şekilde duyabiliyorsunuz. Normal zamanda ani kalkışlarda gelen o uğultumsu ses sürekli geliyor.

    Keşke obd cihazı şanzıman yağ sıcaklığını görebilseydi, o an çok merak ettim.



    Daha sonra patika yollara girdik. Hoplaya zıplaya giderken yumuşamış toprağa saplandık. Daha ileriye gidemeyeceğimizi anlayınca inip arabayı itip kurtardık ve müsait bir yere park ettik.



    Nivaya bu yollar yayla gibi gelir. Ama takdir edersiniz ki bizimkiler için büyük başarı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Hortumu aşağıda görebilirsiniz. Yağ kapağının yanından geçen kırmızı okla gösterilen hortum. Kapağın üzerinde bir porta takılıp kelepçeleniyor. Eğer çekince kolayca çıkıyorsa, veya etrafında yağ birikintisi varsa yeni bir kelepçe ile sıkmak gerekir.

    Nacker üstat . tamda sizin düşündüğünüz gibi karter havalandırma hortum kelepçesi gevşekmiş. iki tur sıktım.Tekrar teşekkürler..




  • curiusecontrol kullanıcısına yanıt
    Etrafında yağ birikintisi var mıydı peki?

    Bazı araçlarda tek kullanımlık kelepçelerden oluyor, onları sıkamıyorsunuz. Bende de o kelepçelerden vardı ama hortumu çekince çıkıyordu. Vidalı kelepçeye geçtim güzelce sıktım artık yağ sızmıyor dışarıya.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nacker kullanıcısına yanıt
    evet vardı ve ne kadar girintili yer varsa içine yağ dolmuştu..tek tek pamuga emdirip temizledim. kelepçeyi sıktıktan sonra biraz rolantide çalıştırdım.ara ara tam gaz verdim .yağ yoktu. sonra vaktim olunca yükteyken tekrar denerim.
  • Emrahdas E kullanıcısına yanıt
    Hocam size bir şey soracağım. Bu halıları dışarıda yıkadınız sanırım. Ve halıların altında da kalın yalıtım süngerleri mevcut. Yıkama esnasında bunların ıslanması problem olmuyor değil mi?
    Yıkarken nasıl bir yöntem izlediniz?
    Teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 24 Haziran 2018; 18:59:50 >
  • curiusecontrol kullanıcısına yanıt
    Bence yağ dolum kapağı contasını da değiştirin. Özellikle kapağın arka tarafına doğru yağ izleri görüyorsanız burası kesin kaçırıyordur.
    http://www.zntyedekparca.com/tum-modeller-yag-kapak-contasi-pmu1650
  • nacker kullanıcısına yanıt
    hocam aracı batana kadar kullandıysanız baya bir offroad yapmışsınız demektir 5 kişi, klima, dağ bayır derken iyi bir işkence çektirmişsiniz makineye, ayrıca batana kadar kullanmak iyi cesaret nivanın çamur sezonu bitti, o yüzden yatışta şuan. geniş çaplı bir bakım bekliyor ama volvodan bütçe artarsa ona aktaracağım bakalım :) tork konvertörü olayına kesinlikle katılıyorum, ben almadan önce çok hantaldır diye şüphelerim vardı ama özellikle kalkışları çok seri gerçekten.

    son günlerde aklımdaydı, yeri gelmişken sorayım. 2-3 hafta sonra 200bin bakıma gireceğim. şanzıman yağı 35bin kullanılmış olacak, değiştirsem mi bilemiyorum. 15bin uzun yolda geçtiyse yaklaşık 20bini kısa mesafe ve ağır trafikte geçmiştir. sizce değiştirmeli miyim yoksa 45i mi bekleyeyim? bir de castrol dexron 6 kullanılmıştı, mobil 3309 a dönsem daha mı iyi olur bilemedim.




  • 
Sayfa: önceki 228229230231232
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.