Şimdi Ara

S40 I (1995-2004) (232. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar: efendigrk
1 Kayıtlı Üye ve 12 Misafir (1 Mobil) - 12 Masaüstü1 Mobil
5 sn
12.320
Cevap
71
Favori
517.050
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 230231232233234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Aynen Hem arabanın kendisi alçak hem de kabin alçak olunca modern arabaların yanında bayağı spor kalıyor. Ki haksız da sayılmaz turbolu motorlar fena gidiyor.


    Bugün bondex süngerler de gelmiş. 200 densite 10 mm kalınlığında. Fakat hoşuma gitmedi. Ses yalıtımı olarak firex'den daha iyi ama sp200'ün yanına yaklaşamaz. Üstelik çok sert, keçe gibi.
    SP200 ise yumuşacık, en dar yerde bile potluk yapmasına imkan yok. Beni en şaşırtan yanı ise ağırlığı. Bir kapı panelini komple kaplayınca, sadece 200 gram fazladan ağırlık yapıyor.

    Şu an mecbur sp200 kullanacağım gibi gözüküyor. Bu durumda taban işini erteleyeceğim. Bir kutunun içinde 2 tane 100x50 cm geliyor ve bir tanesi bir kapıya tam yetiyor. 4 kapı + kaput + bagaj kapağı için 6 adet lazım ve totalde 600 lira yapıyor . Gel gelelim motor kısmında hala eksikler var. genleşme tankı kötü durumda, altındaki hortum da öyle. Bunlar beklerken süngerlere gömüyorum parayı.

    Arabanın zeminini ölçüp biçtim, sadece zemine 500 lira sünger gidiyor . Daha bunun sp100'ü, 300'ü falan var (Allah'tan onlar çok daha az tutuyor).
    Bu işi bütün yaza yayacağım öyle gözüküyor. Gönül isterdi ki alternatif malzemeler olsaydı ama yok. E o kadar uğraşıp halıyı söktükten, kapıları dağıttıktan sonra sırf ucuz diye işe yaramayan şeyleri tıkıştırmak da hiç içime sinmiyor.
    Her tarafı kaplayınca S-class sessizliği bekliyorum inşallah hayal kırıklığına uğramam




  • Sp 200 gercekten cok kaliteli ama kapi fitilleri sifirlanip kapilar ayarlanmadan s class sessizligi yerini A200 e birakir hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • LordMayros kullanıcısına yanıt
    Kapıları daha geçen gün ayarladım hocam. Kilitleri biraz daha içeri aldım şu an çok tok şekilde kapanıyor. Doğal olarak fitiller de daha iyi basıyor.
    Bir de şu var ki fitillerin durumu zaten iyi. Yırtık kopuk falan yok, diriliklerini koruyorlar.

    Şu an beni en çok rahatsız eden ses alt kısımdan gelen lastik uğultusu. Onu azalttıktan sonra büyük ihtimalle camlardan gelen ses belirginleşecek. Ona da yapacak pek bir şey yok, olduğu kadar.
  • nacker kullanıcısına yanıt
    malzemeler pahalıymış ama bence iyi bir verim alacaksınız hocam. tek sorun en zayıf yerden gelecek seslerin duyulur hale gelmesi, mesela aklıma ilk gelen ön kapı menteşelerinin o bölge. işçiliği iyi yaptınız mı, bir de yumuşak hamur lastik (michelin, nokian vs) o zaman s-class ı yakalarsınız

    sizin offroad fotoğrafında yazacaktım atlamışım. boya durumunuz fena değilse, bir de pasta cila yapın/yaptırın derim. bizim renk gerçekten çok güzel ve pasta cila ile yılların yorgunluğu gidiyor, yeni gibi oluyor araba. yalnız boya durumu ve işçilik çok önemli. mesela benim araçta yetkili serviste yapılmasına rağmen c sütunlarında 1-2 yerde hafif matlaşma oldu. vernik kalkması bu oluyor sanırım. yani 1 kez daha bu işlemi yemem diyor araç, bundan sonra sadece cila.
  • Ben su an sunroof ile bogusuyorum o yuzden gozum hicbirsey gormuyor :(

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sosyal medyayla pek aram olmadığı için ancak gördüm, facebook s40-v40 grubu varmış. baya da güzel araçlar yapmışlar:)

     S40 I (1995-2004)
  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    3-4 sene önce bir yapılmıştı ama yapan kişi bir daha bu kadar rahat yapamayız demişti diye hatırlıyorum. Riskli bölgeler varmış. Sanırım bu verniğin iyice incelmesi dediğiniz gibi. Belki profesyonel çalışan bir yerde kaliteli ve ince pasta ile yapılabilir bilmiyorum.

    Peki bu işin çözümü nedir? Tekrar vernik atma gibi bir şey oluyor mu? Yoksa komple boyanacak mı?
    Bir de şu var ki boya pek iç açıcı değil. Fotoğrafta gözükmüyor ama arabanın genelinde yer yer irili ufaklı çizik, taş izi(özellikle kaputta) ve fotoğrafta da gözüken sağ kapının solunda geniş bir göçük var. Ayrıca tamponlar da pek iç açıcı değil.

    Ama paslanma riski yoksa takmıyorum artık.
    Bir ara ucuz bir sprey cila almıştım. İlk sıktığımda araç gerçekten çok güzel duruyor, rengin derinliği göz alıyor ama kısa sürede etkisini yitiriyor. Sizin kullandığınız bir ürün var mı?

    Fotoğrafı görünce btcc geldi aklıma. 2 litre atmosferikten 300 beygir alabilmişler mi. Ne devirlenir o motor.
    Kapı menteşe bölgesi için de, menteşelerin olduğu o paneli de içeriden sp100 ve 200 ile desteklemeyi düşünüyorum. Taban halısını söktüğüm zaman ön tarafın ayak bölgesine (tekerlek sesi için) ekstra önem vereceğim. Bu iş bitince en zayıf yerden gelen ses (büyük ihtimalle kapıların üst kısımları, camlar) duyulacak ama zaten şu an o sesi diğer taraflardan gelen ses yüzünden duyamadigima göre bayağı bir iyileşme sağlanmış olacak .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 27 Haziran 2018; 12:7:49 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • nacker kullanıcısına yanıt
    hocam vernik atması için bazı yeni yöntemler var ama bildiğim kadarıyla klasik yöntem tekrar boyamak. belki de en sağlıklısı budur, ne de olsa vernik attıysa altındaki boya da yıpranmıştır artık. mesele benim bagaj kapağının üstü nispeten kötü haldeydi, sadece kapağın üst kısmı boyandı, çok da güzel oldu. artık boya takıntım falan kalmadı

    pasta ciladan sonra arabayı fırçayla yıkamıyorum/yıkatmıyorum. köpük de sadece güvendiğim oto yıkamacılarda. kendim yıkarsam sünger kullanıyorum (o da değişik birşey, kuruyken taş gibi, ıslandıkça yumuşuyor, baya yoğun dolgulu). şimdilik cila kullanmadım. bu şekilde gittiği yere kadar kullanacağım. dediğiniz gibi pas olmadıktan sonra sorun yok, gerekirse lokal boyatılıp devam edilir.

    facebook grubu sinirimi bozdu çok acaip arabalar var, btcc yok ama btcc gibi kaplanmış T4 var, yeni satmış arkadaş :D ayrıca jantlarına da bayıldım, 17inçmiş, burada hiç görmedim ben. ne paralara ne arabalar-parçalar satılıyor, saç baş yoldurur. adamın biri sadece pist günü için T4 aldım yazmış, o derece..

     S40 I (1995-2004)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ersin310 -- 27 Haziran 2018; 14:0:15 >




  • https://tr.letgo.com/tr/i/98-model-volvo-s40-t4-maf-sensoru_acc3f4d7-d9a7-4a5e-8b1e-54a057524a2c

    İnternette sıfır gibi maf sensörü buldum yeni almışken :) ihtiyacı olan biri varsa diye bırakıyorum.
  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Grubun adı nedir?
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Volvo s40 yazınca üst sıralarda geliyor hocam:

    Volvo s40 v40 classıc 96-2004

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bullbaba

    https://tr.letgo.com/tr/i/98-model-volvo-s40-t4-maf-sensoru_acc3f4d7-d9a7-4a5e-8b1e-54a057524a2c

    İnternette sıfır gibi maf sensörü buldum yeni almışken :) ihtiyacı olan biri varsa diye bırakıyorum.
    Ustunde yazilar var orjinal degil

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ufak bir dikkatsizlik yüzünden davlumbazı kırdım sanyiye gittim bugün. Hem davlumbaza baktırdım hem de sensör arızalarına baktırdım ön düzende de problemler varmış. Davlumbaz ve ön düzen halloldu. Arabadaki bütün sensörli çıkartmışlar katalitik in içi boşmuş yani arabada bir tane bile sensör yok. Arabanın eski sahibi katalitiki elimize vermiş. Ne yapsak ne etsek şimdi katalitik komple 4000 lira civarında sensörlerin yenisi takılır mı yoksa katalitiki mi değiştirmek gerekir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Coroic kullanıcısına yanıt
    Sensörleri çıkartmışlar derken, söküp atmışlar mı? Hangileri yok?

    Katalitiğin boşaltılması kötü çalışmaya, yanlış karışıma sebep vermez diye biliyorum. Egzoz gazınız daha kirli olur, emisyon testini geçemezsiniz. Bunun dışında belki alt devirler biraz cansızlaşır başka da bir olumsuz etkisi olmaz diye biliyorum.

    Eğer sensörleri söküp atmışlarsa yenisini takmadan ne yapsanız da düzelmez. Önce sensörler halledilmeli.

    Bu arada alırken ustaya göstermemiş miydiniz?
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Tekrar aradım ustayı kabloları kesilmiş dedi. Emisyon testini zaten geçemedik biraz oyun ile geçirdik arabayı. Alırken gösterdik ustaya ama ... Bıkkınlık getirdi araba resmen ufak bir hesap yaparsak:

    Conta yakma=2500

    Yeni motor=8000

    En son ön düzen ve davlumbaz=1160

    Ivır zıvır=1000

    =12660

    Valla iyi para

    Arabayı 24 e aldık bu arada.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Coroic kullanıcısına yanıt
    Anlamadığım şey şu, sadece oksijen sensörünün kabloları mı kesilmiş yoksa motordaki bütün sensörler mi? Bir de eski sahibinde mi kesilmiş yoksa sizin motoru değiştiren usta tarafından mı?

    Valla eski sahibi arabaya taciz edip şimdi de sizin başınıza sarmış gibi gözüküyor.
    Eğer arabayı tutma düşünceniz varsa sensör işini halletmeniz gerek. Yoksa yeni taktığınız motora da yazık olur.
  • Abi 12 bin harcayip satarsan ciddi zarar edersin yazik gunah



    Yeni motor takildi bayagi giymesi gerek artik



    Ama benim tahminim yeni motoru takip toplayan usta arabayi calisir halde teslim edip vermis bayagi gelisi guzel toplamis yada eski motordan yenisine sensorleri gecirmedi



    Aldiginiz cikma motorda sensorler takili gelmedi kanimca



    Ayrica hangi sensorler yok acaba arabada



    Bu arada kataligin bosaltilmasi performans acisindan iyi birsey ama bizim aracta hem onde hem arkada 2 adet o2 sensoru okdugu icin ariza isigini sondurmek zor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Coroic kullanıcısına yanıt
    sadece kat boşaltılmışsa sorun yok, aşağıdaki gibi aparatlarla arıza lambasını söndürürsünüz sorun olmaz. ama diğer sensör sorunları kafa karıştırıcı hangisi eksik, hangisinin kablosu kesik belli değil.

    eğer uzun süre kullanmayacaksanız ve daha çok para harcayamayacaksanız satın derim, 28-30 civarına satabilirseniz (piyasasını tam bilmiyorum) en azından zararı biraz kurtarırsanız. çünkü aracın hala masrafı var ve yaş itibariyle olan sorunlar değil. daha onlar da eklenebilir bu listeye, şimdiye kadar sadece motora harcamışsınız çünkü.

    eğer binecekseniz de bilindik bir volvocuya gitmeniz şart bence. hangi ilde olduğunuzu hatırlamıyorum ama volvo ustası yoktu galiba. ben olsam gerekirse uzun yol yapıp istanbul-ankara-izmir gibi bir yerde tüm sorunları tek seferde çözerdim. volvodan anlamayan biri zaten düzgün olmayan elektrik tesisatını hepten karıştırabilir.

    kolay gelsin şimdiden, umarım kısa zamanda çözerseniz sorunları.

     S40 I (1995-2004) S40 I (1995-2004)




  • @goodorevil hocam forumda rot ayarları konusunda çok övülen bir usta var, Vural usta. Gidenler memnun ve alt takım ayarı yaptığı araçları sürüşe çıkarıp test etmeden teslim etmiyormuş. Aklıma sizin ayar tutmayan arka teker geldi. Belki bir çözüm bulabilir.

    Benim rot sıkıntım yok ama ileride olursa, yorumlara dayanarak söylüyorum, gideceğim ilk yer burası olurdu.

    Yeri Çayırova'da. Dükkanın ismi Arda Lastik, aynı zamanda hankook bayisi imiş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Hocam senin dediğin gibi motor çalışırken hem yağ kapağını hem de yağ çubuğunu kontrol ettim ikisinde de gayet vakumlama yapıyor. Yağ seviyesine baktım yakmışmı diye oda normal. İlk çalıştığında 1100 devirlerde sonra ısınınca aşağıya düşüyor haliyle. Yeni yeni kullanmaya başladığım için garipsemiştim ama durum normal gözüküyor ;)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 230231232233234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.