Şimdi Ara

S40 I (1995-2004) (231. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
8 Misafir - 8 Masaüstü
5 sn
12.320
Cevap
71
Favori
517.043
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 229230231232233
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Ben son buji değişimimde bosch iridium tercih ettim. Şimdilik hiç bir devirde ve süratte problem yok. Değişiklik olursa haber ederim.
  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Benim araçta alarm yok ama bu göz var mesela. Ne işe yarıyor ki acaba bu sunligt sensor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    2 gün önce ufak bir off-road maceramız oldu.

    Bir dağ köyüne tırmandık. Araçta 5 kişi+bagaj vardı ve denemek için klimayı sürekli açık tuttum.

    Tabiri caizse köpek gibi tırmandı o yokuşları. Üstelik vites D'de iken, L'ye falan hiç almadım. 2000-3500 devir arasında araba rahatça yürüdü genelde.

    Tork konvertörü adı üstünde tekerlek torkunu artıran bir sistem olduğu için düşük devirde bile kolayca kalkabiliyor. Görevini yaptığını çok net şekilde duyabiliyorsunuz. Normal zamanda ani kalkışlarda gelen o uğultumsu ses sürekli geliyor.

    Keşke obd cihazı şanzıman yağ sıcaklığını görebilseydi, o an çok merak ettim.



    Daha sonra patika yollara girdik. Hoplaya zıplaya giderken yumuşamış toprağa saplandık. Daha ileriye gidemeyeceğimizi anlayınca inip arabayı itip kurtardık ve müsait bir yere park ettik.



    Nivaya bu yollar yayla gibi gelir. Ama takdir edersiniz ki bizimkiler için büyük başarı
    Zamanında ben de bi' çamur macerası yapmıştım. Sabah arabayı yıkatmaya giderken ışıkalrda taksici dayının biri camı aç işareti yaptı, "Yiğenim kemıl tırofiye mi gatıldın bu ne hal yav" dedi.

     S40 I (1995-2004)
     S40 I (1995-2004)

    Benimki mecburiyetten olmuştu. Yolu şaşırıp girdim, sonra yanlış yol olduğunu anlayıp freni yokladım, baktım araba direk kayma eğiliminde, bu şu demek; durursam kalkamam. Dedim durmak yok yol bitene kadar devam.

    Bir kere de kaput hizasınca suya girmiştim. Girmek zorunda kalmıştım daha doğrusu. Bardaktan boşalırcasına yağmur yağarken dalçık suyla dolmuş, girsem mi girmesem mi diye tereddütte kaldım, o ara kamyon kornası duyup aynaya bakınca selektör ata ata gelen Axor'u gördüm. Sanırım girmemek gibi bir şansım yoktu. Sağ ön tekerin suda yüzdüğünü hissettim, su ön cama kadar yürüdü. Araba içeri su almadı, bobinler v.b ıslanmadı çok şükür ki.
    Girmesem kamyon bana bindirecekti, adam hızlı geliyordu imkanı yok duramazdı.




  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Aslında yol çok da kötü değildi. Bildiğimiz toprak patika yol ve kuru idi ama yer yer ağır vasıtalardan dolayı yol çökmüş ve içi su dolmuş çamurlaşmıştı. Ufak yerlerden geriden hızlanarak kolayca geçtim (off-road tecrübem yok ama sanırım bu şekilde geriden hızlanarak gelmek daha mantıklı).

    Sonra biraz daha geniş bir alana yayılmış yumuşak toprak geldi. Dedim biraz hızlı dalarsam ön teker kuru zeminde basar geçerim. Dalmamla beraber yavaşlayıp durmam bir oldu. Patinaja düşünce mecburen ittik.

    Çok derin bir yer değildi. Daha büyük lastikli suv araçlar rahatça geçerdi bence.



    Yağ meselesine gelince. Normalde yağ değişimini ağırlıklı şehir içi için 60 bin; ağırlıklı uzun yol için 80 binde öneriyorlar.

    Sizin durumda asıl sıkıntı bence kullanılan yağın farklılığı. Forumlarda 2001 ve sonrası için 3309'u şiddetle öneriyorlar aksi takdirde her türlü problem çıkabilir diyorlar(Ama bunu daha eski ve kalitesiz yağlarla kıyaslayarak mı söylüyorlar bilmiyorum. Dexron 6 güncel bir yağ olmalı, fakat orta-uzun vadede sorun çıkarır mı bilmiyorum açıkçası).

    Böyle olunca bence olay sizin bütçenize kalıyor. Eğer yağ değişimi zora sokmayacaksa 3309'a geçiş yapabilirsiniz. Veya 45'i bekler o zaman geçersiniz, size kalmış.



    Bu sene planlanandan daha fazla yol yaptık, benim bakım da yaklaşıyor. Hep merak ettiğimden bu sefer orijinal filtrenin yanında bir de mann filtre alacağım. Detaylı karşılaştırma yapmayı düşünüyorum. Kur artışa geçerse hemen siparişi vereceğim, geçmezse 10-15 günü bulabilir. Ama size yetişir herhalde, en azından fikir sahibi olmuş olursunuz. Eğer iç yapısı, ağırlığı vs. bire bir aynı çıkarsa Volvo logosu için fazla para vermeye lüzum kalmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    İlginç şekilde benim kaporta temiz kaldı. Tekerlekler ve davlumbaz içleri leş durumda ama. Hala yıkamadım, bunun üzerine bir de az miktarda yağmur yağdı, şu an kirlenmemiş yer yok

     S40 I (1995-2004)

    Bu arada sizin araçların egzozu da resimdeki gibi mi duruyor. Bana biraz fazla aşağıda duruyor gibi geliyor.

    Susturucu belli oluyor mesela.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Eğer otomatik klima varsa, oradan havanın güneşli olup olmadığını görüyor. Eğer otomatik klima da yoksa hiç bir işe yaramıyor, bendeki gibi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Hocam benim girdiğim yerde su birikintileri falan da vardı. Hatta yer yer aracın kafasının kaydığını hissettim. 2. Vites 1000 devirle devam ettim. Arada bir sağ sol direksiyon yaptığım için araba birazcık çamur oldu.

    Edit: Egzozun göründüğü resimler buldum hocam. Bende böyle duruyor.
     S40 I (1995-2004)
     S40 I (1995-2004)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi goodorevil -- 25 Haziran 2018; 11:38:32 >




  • nacker kullanıcısına yanıt
    bir yükseltme kiti, bir de AT lastik aldınız mı buyrun size s40 cross country o zaman heryerden geçersiniz işte
    bu arada egzoz normal duruyor bence, susturucu benim araçta da baya görünüyor. aslında arkadan, tampon seviyesine göre bakmak lazım, ozaman daha rahat anlaşılır.

    bu 3309 meselesi kafamı kurcaladı şimdi, ama görünen o ki şehiriçi bile olsa 35k çok az. ben sonraki bakıma bırakırım büyük ihtimal. bu sefer yapılacak başka işlere öncelik vereceğim. koydukları yağın yanlış olduğunu sanmıyorum, hatta şimdi baktım da 3309 dan daha bile pahalı fiyatı varmış. yine de bundan sonra 3309 ile değiştirmelerini isteyeceğim.

    yağ filtresi için aklımda hala orjinal var ama bakalım, dediğiniz gibi değişiklik yapabiliriz. bu ay dönsün de, bakım parçalarını almaya başlayacağım. orjinal filtreyi mahle üretiyor diye biliyorum ama internette henüz satan firma görmedim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ersin310

    bir yükseltme kiti, bir de AT lastik aldınız mı buyrun size s40 cross country o zaman heryerden geçersiniz işte
    bu arada egzoz normal duruyor bence, susturucu benim araçta da baya görünüyor. aslında arkadan, tampon seviyesine göre bakmak lazım, ozaman daha rahat anlaşılır.

    bu 3309 meselesi kafamı kurcaladı şimdi, ama görünen o ki şehiriçi bile olsa 35k çok az. ben sonraki bakıma bırakırım büyük ihtimal. bu sefer yapılacak başka işlere öncelik vereceğim. koydukları yağın yanlış olduğunu sanmıyorum, hatta şimdi baktım da 3309 dan daha bile pahalı fiyatı varmış. yine de bundan sonra 3309 ile değiştirmelerini isteyeceğim.

    yağ filtresi için aklımda hala orjinal var ama bakalım, dediğiniz gibi değişiklik yapabiliriz. bu ay dönsün de, bakım parçalarını almaya başlayacağım. orjinal filtreyi mahle üretiyor diye biliyorum ama internette henüz satan firma görmedim.
    Xc70 poyralarını S40'a uydurmak lazım.




  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    İçiniz rahat olsun istiyorsanız şanzıman yağ çubuğunu kontrol edin. Eğer kırmızı rengini koruyorsa/koyu kahverengi-siyahımsı değil ise yağ iyidir.

    Ve koklayın, eğer yanık kokuyorsa değişmesi gerek. Yanık kokusunu az çok fark edersiniz.

     S40 I (1995-2004)



    E adamlar şanzımana soğutucu koymuş, motor yağına soğutucu koymuş. Ufacık motor sanki V6'ymış gibi 5.5 litre yağ alıyor. Kullandığımız yağ filtresi V8 4.4 ile aynı.

    Adamlar tepe tepe bin demiş yani.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • nacker kullanıcısına yanıt
    Üstüme alındım :) Benim klima otomatik demek buna göre çalışıyor. Adamlar o yıllarda neler yapmış şaşırmamak elde değil
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ersin310

    hocam yurtdışı forumlarda gördüğüm, bizim araçlarda direkt orjinal bujileri öneriyorlar. ben 30bin km kadar bosch iridyum kullandım, kullanırken memnundum ama söküldüğünde durumun pek de parlak olmadığı anlaşıldı. belki lpg yüzündendir bilemiyorum, önceki bakımda orjinale geçtim, şuan gayet memnunum, niyetim 40bin kadar kadar kullanmak, göreceğiz bakalım.

    @karareis, zamanında yazıştığımızı hatırlıyorum, magnecoru önermiştiniz sanki, ben de o marka aldım ve gayet memnunum:) orjinal bu kadar dayanıyorsa magnecor daha çok dayanır bence, çünkü çok kaliteli duruyor. bu arada ngk buji orjinalden kaliteli olabilir, bilemiyorum. bazı toyotalarda fabrikasyon ngk geliyor ve değişim periyodu 100k gibi. sizin lpg olayı ilginç geldi, vialle mi kullanıyorsunuz? hani şu benzin enjektöründen püskürtme yapanlardan?
    Evet hocam magnecoru önermiştim size bana da @sef_welder önermişti :) 70 bin km oldu hiç deforme belirtisi yok kablolarda, bence gayet kaliteli.

    Lpg sistemi vialle lpi. Sıvı sistem ama enjektorlerı ayrı. Dediğiniz sistem lpdi diye geçiyor. Tekleme sorunu olunca ateslemenın yetersiz olduğuna kanaat getirip kablo ve bujıyı değiştirdik. Şu an lpgyı fakir karısımdan dolayı kullanamıyorum bakalım ustasına ne zaman gidebilirim. Regülatörsuz olduğundan oldukça basit, sade bir sistem ama ayarı diğer sistemlerden farklı.
    Siz ırıdyum bujılerde nasıl bir sorunla karsılastınız?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi karareis -- 25 Haziran 2018; 13:45:4 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Daha bu bir şey değil, dün yine arka tamponu sökük bir focus 3 sedan gördüm. O tampon demiri o kasaya devede kulak gibi kalmış. İşin kötü yanı aracın arka tarafını komple kaplamıyor. Stopların hizası boşta kalıyor. Allah korusun arka köşeden small overlap tarzı bir kazada darbeyi karşılayacak bir şasi elemanı yok maalesef. Kabinin arka tarafı ciddi hasar görür.



    Ses yalıtım işi için araştırma yaparken de egea forumunda bu işle çok ciddi uğraşan bir üstada denk geldim. Konularını fotoğraflarla zenginleştirmiş. Kendi fotoğraflarıyla emrahdas'ın attığı fotoğrafları karşılaştırdım. Egea sw'nin tabanında ki yalıtımın âlâsı var bizim araçlarda. Egea'yı kötülemek için demiyorum ama 2018 yılında 100 bin+ istenen bir araç bu. Bizimkiler sınıfına göre o dönemin ilerisinde araçlar gerçekten.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Offroadcilar bende arada dag tepe geziyorum alti vurmadigi surece problem yok 😁

     S40 I (1995-2004)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • @LordMayros az önce teroson sp 200 süngerleri geldi. Hemen kulaklık ile müzik açarak, elimde bulunan, tekzen'den almış olduğum diğer akustik sünger ile karşılaştırdım. Sonuç hiç beklediğim gibi değil.

    İnanır mısınız, o incecik (10 mm) teroson süngeri, 2 kat 15 mm'lik (toplamda 3 cm kalınlık yapıyor) akustik sünger diye satılan üründen belki 6-7 kat daha iyi izole ediyor. Hatta şöyle söyleyeyim, 3 cm tekzen süngeri kayda değer bir ses izolasyonu sağlamıyor. Yani kısacası bir işe yaramıyor.
    Kutudan çıkarınca şaşırdım çünkü gerçekten çok hafif ve ince bir malzeme. "Bu incecik, garip şey mi sesi yalıtacak ve 200 lira edecek" dedim. Yan yana karşılaştırınca şok oldum.
    Tiz sesleri o kadar iyi kesiyor ki, elimle süngere dokununca kulaklıktan gelen saf bass titreşimlerini hissedebiliyorum.

    Demek ki bu yalıtım işine girince kesinlikle ucuza kaçmayacaksın yoksa uğraştığına değmez. Ama kaliteli malzeme kullanınca da her kuruşuna değiyor.
    Kötü yanı bu ürün gerçekten çok pahalı. 100x50 cm ebatlarında 2 adet levha 200 lira. Bununla ilk önceliğim kapı içlerini ardından bagaj kapağını kaplamak olacak. Zemine komple bunu döşemeye bütçemin yeteceğini sanmıyorum. Ama onun için de farklı bir fikrim var. Bondex sünger diye bilinen malzemeden de sipariş verdim. (10 mm kalınlığında 2 metrekare 200 dens, 38 TL) Elime ulaşınca karşılaştıracağım. Ucuzluğunu da göz önüne alarak, Fiyat/Performans açısından tatmin ederse taban halısı altına onu kullanacağım.

    Son olarak niye bu ürünlerin üst sınıf markalarda OEM olarak kullanıldığını da anlamış oldum. Çok hafif, ince ve inanılmaz başarılı. Üstelik her türlü dış etmene (ateş, su, benzin, yağ, sıcaklık vs.) dayanıklı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 25 Haziran 2018; 17:50:49 >




  • hocam şuan o kadar saçma sapan birseyle ugrasıyorum kı sormayın
    sunroof un sag taraf ayagı kırıldı ve parca hicbir şekilde yok sanırım mekanizma komple satılıyor komple derken sunroof kaseti komple yani

    bugün vidanın 2014 versiyonunu 2 gün ugrastan sonra kurdum win 7 64 bit sisteme
    oradan parcayı buldum ama parca numarası yok servis sanırım tedarik etmez

    bizim araç body si carisma ile aynı diye carisma sunroof diye arastırıp birini buldum bakalım parçalar aynımı degilmi

    acaba diyorum 3d yazıcı ile yapılabilme ihtimali nedir

    bizim araçtaki sunroof oem üretici bilgiside bulamadım

    bu arada bu yalıtım ürünün benzerini e class da gördüm ben tam tahmin ettigim gibi parasının hakkını veren bir ürün kapı icleri direkler ve on gogus altı pedalların arkası kaplanırsa bayagı bir fark eder

     S40 I (1995-2004)




  • LordMayros kullanıcısına yanıt
    Eğer çok kompleks bir parça değilse ve üzerinde yük taşımıyorsa bence yapılabilir.

    Bir diğer ihtimal de çıkmacılar. Pek ihtimal vermiyorum ama belki ellerinde vardır.
  • karareis K kullanıcısına yanıt
    hocam aslında bujilerle ilgili bariz bir sıkıntı oldu diyemem, bana son dönemde performansta biraz azalma var gibi geldi ama tekleme hiç olmadı. çıkardığımızda yanlarda biraz sararma vardı sanki, bir dahaki sefere usta bu kadar kullamasan daha iyi olur demişti. şimdi orjinalleri 40bin kullanmayı düşünüyorum, ama 30da bir kontrol ettiririm durumunu. tekrar alırken de orjinali iyi fiyata yakalarsam orjinal, yoksa ngk veya eyquem.

    siz hatırlatınca baktım biraz, evet sistemleri karıştırmışım. aslında sizinki mantık olarak normal sıralılara benziyor, tek farkı enjektöre kadar sıvı lpg gelmesi. ayar konusu farklıdır tabii, hatta lpdi de ayar olayı hiç yokmuş, direkt araca özel hazırlanmış yazılım geliyormuş. değişik sistemler, bu şartlarda umarım düzgün usta/servis bulabiliyorsunuzdur.

    @offroad yapan arkadaşlar, benim araç ufak tefek yüksekliklerden geçerken bile karter korumayı sürtüyor, siz nasıl giriyorsunuz öyle galiba 195/60/15 lastikler çap olarak en küçük kalıyor




  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Karterin kendisi on tekerlerin önünde kaldığından eğer geçmişseniz geçmişsinizdir.

    Bir de kartere gelene kadar daha aşağıda bulunan parçalar var. Alt viraj demiri; tam ortada aracın boyunca uzanan kalın bir demir parça da var.
    Yüksek bir taş denk gelmedikçe sıkıntı olmuyor.
    Bu arada benim araçta karter koruma yok. Radyatörün altında tampona bağlı bir parça var sadece ama karteri korumuyor. Galiba zamanında opsiyon olarak satılmış. Aslında bir yerden bulup takmak lazım.

    Bir ara internetten bakmıştım sürüş yüksekliklerine. Eğer yanlış yazmadılarsa bizim araçlar s60'lardan bile daha alçak. 135 mm.
    Edit: Eski kasa S60 130 mm imiş. Ama S80'lerden daha alçak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 26 Haziran 2018; 15:35:24 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nacker kullanıcısına yanıt
    şimdi siz yazınca emin olamadım, belki de o yatay kalın demiri sürtmüşümdür. çünkü geçen bakımlarda, bizim usta alt tarafı komple kapatan bir parçadan bahsediyordu, 150tl civarı birşeydi ozamanlar, senin araca da takalım demişti ama başka işler de olduğu için 150yi çok gördüm o zamanlar

    yine de bizim araçlar baya alçak, fiesta st bile spor araç olmasına rağmen daha yüksekti, ya da dediğiniz gibi karter ön tekerlerden önde olduğu için dikkatsiz davranınca kolayca surtuyor önü.

    Yalnız bu kadar alçak olması profilden çok güzel bi görüntü sağlıyor, yeni arabalarla yanyana parkedınce daha çok belli oluyor, tekrar beğeniyorum arabayı

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 229230231232233
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.