Şimdi Ara

S40 I (1995-2004) (106. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
12.361
Cevap
76
Favori
555.772
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 104105106107108
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Rica ederim. Ebay de nakliye çok pahalı geldi birde oraya bakayım dedim. Zaten aynı markayı orada da bulabilirsin.

    O kaşıntılar zaman zaman bendede oluyor ama yazılım olarak :) Bence bu kadar eski bir arabaya o basınçlı turbo zararlı olur. Ama orjinal turbodan sonra bi yazılımla 180 bg filan iyi olabilir ama dediğim gibi ömrünü kısaltabiliriz.
  • M_aTRa_X kullanıcısına yanıt
    Evet yanlış yağ koyulmuş. Bu açıdan maalesef çoğu volvo yanlış bakımdan, eksik tamirden vs. muzdarip; sonuç olarak da sahibini üzüyor.

    Bence cebinizin rahatladığı bir zamanda yağı boşaltıp çıkan kadar yenisinden koyup, bir kaç yüz km sonra aynı işlemi bir kere daha yapmanız sağlıklı olur. Kısa dönemde zarar vereceğini sanmıyorum ama yağ hiç değişmeden kalırsa büyük ihtimalle kötü şeyler olacak Çünkü yabancı forumlardaki üstadlar bu yağ konusuna çok dikkat ediyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 11 Ekim 2017; 16:47:30 >
  • 200hp sınırı güzel görünüyor da, araçlar yaşlandı artık riske gerek yok.

    Ben de aynı şekilde yazılım düşünmüştüm ama sonradan biraz fikir toplayınca vazgeçtim. Şöyleki turboyu yenileyince zaten epey farkedecek, bizim usta wastegate i de biraz açarız der, böylece yaklaşık 10-15hp alınabilirmiş. E zaten oldu 180 hp, yeter de artar :)

    Yazılıma harcanacak parayla da, silikon hava-vakum-soğutma hortumları, kaliteli bobin-kablo vb. işler yapılır. Hem kritik parçalar yaş itibariyle yenilenir, hem de güçlendirilmiş olur.

    Bu arada bizim turbolar 0,6 bar basınçla, günümüz fındık dizelleri yanında vantilatör gibi kalır. Peak basınç 1-4-1,6 arası, bi de yazılım yapılınca siz düşünün. Bizim turboya hiç bişey olmaz :)
  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Ben turbodaki basınç olayını bilmiyorumda araştırırken gördüğüm kadarı ile küçük bişey değil.

    Sizin usta nerde bende yaptırırım belki wastegate i.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Evet yanlış yağ koyulmuş. Bu açıdan maalesef çoğu volvo yanlış bakımdan, eksik tamirden vs. muzdarip; sonuç olarak da sahibini üzüyor.

    Bence cebinizin rahatladığı bir zamanda yağı boşaltıp çıkan kadar yenisinden koyup, bir kaç yüz km sonra aynı işlemi bir kere daha yapmanız sağlıklı olur. Kısa dönemde zarar vereceğini sanmıyorum ama yağ hiç değişmeden kalırsa büyük ihtimalle kötü şeyler olacak Çünkü yabancı forumlardaki üstadlar bu yağ konusuna çok dikkat ediyor.

    mecburiyetten farklı biryerde değiştirdim yağı radyatör delindiği için.

    Daha sonra asıl volvo ustasına götürdüğümde sorun yok demişti ama işkillendim şimdi sabahtan gideyim bi sanayiye.

    Yağ değişimini normalde volvo özel servisinde yapmıştık 10bin km önce.

    bu arada bi kaç yerde :
    www.bsr-tuning.fi
    Mobil 1 ATF 320 Volvo V40 Estate 1.8i 2001 - 2004 122Hp | BSR
    https://www.bsr-tuning.fi/tuote/mobil_1_atf_320/volvo-v40-estate-1.8i-2001-2004-122hp


    direkt benim araca uygun gibi görünüyor forumlara da bakıyorum atf320 karşılığı diyorlar ama çoğu yerde 3309 öneriyorlar anlayamadım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi M_aTRa_X -- 11 Ekim 2017; 21:32:50 >




  • linktki arcin sanzimani sizinkiyle aynimi bilmiyorum ama motoru direct injection gdi mitsubishi motoru

    belki sanzimanda farkli olabilir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LordMayros -- 11 Ekim 2017; 23:18:36 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • maslak gençler volvo.

    aslında zor birşey değil, aşağıdaki fotodaki gibi yapılıyor, az bir miktar açmak yeterli diye tahmin ediyorum. ama elm cihazı olmadığı için açtığınızda ne kadar basınç değişimi olacağını göremezsin. görüşme ayarlayınca bir beyin fırtınası yaparız bu konuda da



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ersin310 -- 12 Ekim 2017; 7:37:20 >




  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Hehe ben şanzımanın yağ çubuğuna elimi zor sokuyorum :) en iyisi ustasına bırakmak bence ama beyin fırtınasına varım. Siz benden daha eskisiniz Volvo işinde



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bullbaba -- 12 Ekim 2017; 7:53:58 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Evet hocam bir de araç sıcak ve çalışırken kontrol edilmesi gerekiyor. Elinizi yakmadan oraya sokmak çok zor. Fırın eldiveni falan kullanmak gerekiyor.
  • ne kadar çok sorun, o kadar tecrübe diyelim volvonun bakım listesi çok kabarık, hanımdan gizli tutuyorum exceli :)
    bu konuda @goodorevil de bolca mesai ve para harcadı diye hatırlıyorum.

    bir de 2. araç olarak önce 94 fiesta, şimdi de niva olunca, sorun çözmeye alışıyor insan
  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Benim bundan önceki aracım Mazda 626 90 model.İlk aldığımda bir öntakım yaptırmıştım birde tek bir amortsör değiştirdim arkada. 1 sene bindim hiç masraf açmadı. Kliması olsa hala binerdim. Acayip rahat bir arabaydı ve sürüşü çok zevkliydi.
    Aşağıya benim arabayı koyuyorum forumda canlılık olsun :) Bastığım foto jübile oldu bana :) Artık o kadarhızlı gitmiyorum :))











  • nacker kullanıcısına yanıt
    Hmmm o sıkıntılıymış. Benim yapabileceğim bir iş değil. Şimdilik binelim bakalım böyle bir sorun yok nasılsa.
  • Hocam S40 manuel konusunda gayet bilgili oldum. Kötü araba adamı usta eder hesabı.

    @yavuzgursu
    Maşallah hocam kazasız belasız.
    Bu arada yazlık lastikleri değiştirince bir de ben basmak istiyorum. Uzun zaman oldu basmayalı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi goodorevil -- 12 Ekim 2017; 13:38:23 >
  • yakışır, 2.0T nin hakkı bu :) bu arada içi çok temiz, kazasız belasız. benimki gibi ahşap kaplama var ama vites topuzunda yok, herhalde ayrı bir opsiyondu zamanında.

    şimdi saçma olacak ama 200den sonraki çekiş durumu nasıl, yani hissedilir bir çekiş var mı hala? ben uzunca bir süre hiç denemedim yüksek hız, yok trigeri değiştireyim, yok lastikleri yenileyeyim, yok rot-balans derken 2 yılda 1 kez basmışımdır. 200 civarı 4ten 5'e atınca çekiş nerdeyse bitiyor, gerisi yol izin verirse artık. ondan merak ettim.
  • DSA'nın faydasını hiç gördünüz mü? Ya da şöyle sorayım, iyi ki dsa var dediğiniz oldu mu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Amin hepimize Allah kaza vermesin. İstanbul'da basacak yol yok valla. :) Siz neredesiniz.

    Araba kötü değil aslında da eskiyen parçaları zamanında değiştirmek gerekiyor. Yoksa daha büyük arızalar olarak geri dönüyor.
  • nacker kullanıcısına yanıt
    benim araçta şimdiye kadar dsa devreye girecek bir durum yaşamadım, genelde sakin kullanırım ama şöyle bir tecrübem oldu.

    kar yağınca, boş-geniş düzlükler bulursam hafif savrulmayı, el freni ile kaymayı severim (scandinavian flick şeklinde). bunla ilk denediğimde dsa varlığını unutmuşum, arabayı ne yapsam istediğim şekilde kaydıramadım. sonradan dsa yı farkettim. asr den farklı bir sistem olduğu için sadece patinajla ilgilenmiyor, arka tekerleklerden veri aldığı için arkası kaysa bile gücü hemen kesiyor. bir esp tabii ki olamaz ama yaşına göre yetenekli bir sistem, hele ki asr ye göre.

    bir de, karda winter modu baya rahat oluyor bilirsiniz, ama gaza dikkatli basarsanız w'e almadan dsa yardımıyla da gayet kolay yürüyor araç.
  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    İyi dilekleriniz için teşekkürler. Amin diyorum hepimiz için.

    Arabanın ilk sahibi sağolsun baya dolu bir paket almış. Ahşap kaplama kapılardada var.
    Neden saçma olsun bildiğim herşeyi zevkle cevaplarım. 200 e kadar harika bir performansı var. 200 de 5 e atıyor zaten. 200 den sonra biraz daha nazlı hızlanıyor tabi ama tahminimce düz yolda 235-240 arası yapar. Yokuş aşağı kadran biter ki ben gazda 220 yaptım kaç kere.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bullbaba -- 12 Ekim 2017; 17:3:52 >
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Kaygan zeminde çok gaza bastığımda arabanın patinaja kalmasını engelliyor ama öyle su birikintisine filan girmedim. Çokta devreye girmiyor zaten, s40 dengeli bir araba.
  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Bu kış karda deneme yapayım ben. Bu arabayla kar görmedik daha hiç :)
  • 
Sayfa: önceki 104105106107108
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.