Şimdi Ara

S40 I (1995-2004) (105. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
12.361
Cevap
76
Favori
555.785
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 103104105106107
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • LordMayros kullanıcısına yanıt
    bizim turbolar pek kullanılan bir model değil, o yüzden servis dışında türkiyede bulunması zor olabilir (siparişle gelir mutlaka tabi)

    son durumda liste şöyle, ortak bir yer buluruz herhalde birşekilde:)

    yavuzgursu- iş ikiteli, ev şişli
    ersin310 iş ümraniye, ev beylikdüzü
    lordmayros- sefaköy
  • Valla turbolariniza sahip cikin 😀

    ureticisi Mitsubishi imis ve muadil urun yok

    en ucuzda 850-900$ civari



    ama 40$ civari tamir kitleri satiliyor ne kadar ise yarar bilmiyorim ama

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LordMayros

    Valla turbolariniza sahip cikin 😀

    ureticisi Mitsubishi imis ve muadil urun yok

    en ucuzda 850-900$ civari



    ama 40$ civari tamir kitleri satiliyor ne kadar ise yarar bilmiyorim ama

    Yaşasın atmosferik!
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    demiştim turbonun derdi ayrı oluyor diye :)

    turboyu iptal edip atmosferiğe mi dönsek acep
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ersin310

    demiştim turbonun derdi ayrı oluyor diye :)

    turboyu iptal edip atmosferiğe mi dönsek acep

    oda arabaya hakaret olur 😁

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LordMayros


    quote:

    Orijinalden alıntı: ersin310

    demiştim turbonun derdi ayrı oluyor diye :)

    turboyu iptal edip atmosferiğe mi dönsek acep

    oda arabaya hakaret olur 😁

    Biz arabaya hakaret mi ediyoruz hocam, şanzıman zaten turbolunun şanzımanı motor atmosferik. Acep benim önceki sahibi de mi turbo iptali yaptı arabanın arkasında 2.0 da yazmıyor, kıllandım şimdi.




  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Sizin turboyu ölçelim biz o zaman ona göre bir çare bulunur artık çıkma filan.
    Bermuda şeytan üçgeni gibi olmuşuz olur o iş :)

    @ersin310
    Bi yağ değişimi desenize 700 liraya yakın para. Benim vites geçişlerimde bir sıkıntı yok şimdilik ama zamanı gelmilse değiştirmek lazım tabiki.
  • LordMayros kullanıcısına yanıt
    Mitsubishi turbodamı yapıyıormuş. Yuhh hiç iyi değil bu. Yerine garret taksak :)
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Turboyu iptal etsen araba normal atmosferik gibi çalışırmı ki. Oluyorsa eğer performansına razı olunabilir o kadar para vermektense.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Turboluların sıkıştırma oranı atmosferiğe göre daha düşük. Bu fark turbo ile kapanıyor. Eğer turbo iptal edilirse büyük ihtimal motor yarı güçte falan çalışır.



    Şanzıman yağı eğer aracınız 5 ileriyse jws 3309 standartındaki yağ ile değişecek aman dikkat. Başka bir yağ koyarlarsa şanzıman gümleyebilir. 700 lira tutacağını sanmıyorum. Mobil marka yağın litresi 35 lira. 8 litre kullanılsa 280 yapar. Geriye kalan işçilik ücreti. Yapılan iş de kompleks bir şey değil. Motor yağı değişiminden bir tık daha karışık, çıkan miktar kadar eklenecek vs.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 11 Ekim 2017; 8:19:40 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • aynen, hem ölçeriz, hem de başka s40a binmedim hiç, aradaki fark belli olur hemen.

    şöyle ki, şanzımana uygun mobil yağ hepsiburada da 35tl gözüküyor, 8litresi 280tl tutar. volvocu olmasa da iyi bir ustanız varsa az bir işçilikle biter iş. hatta sadece tapayı açıp boşalan yağ kadar eklerseniz 4lt kadar alıyor, o bile fayda eder. sonuç olarak uzun ömür için 50-60k civarında yağı değiştirin derim.

    turbo meselesi için, bence kafaya takılırsa iptal edilebilir, ama onun için uğraşana kadar çin malı bile olsa turbo almak daha mantıklı olabilir. benim turbo alta yağ verdiği için usta revizyona hiç yanaşmadı. yurtdışından bulacağım bir şekilde vakti gelince.
  • nacker kullanıcısına yanıt
    aynı hesabı yapmışız :) doğru yağ çok önemli, ucuz atf koyarsanız çok dayanmaz şanzıman.

    edit: tapa açılıp yağ boşaltılıyor, çıkan miktar kadar ekleniyor. sonra liftte tüm viteslerde araç hareket ettirilip yağın dolaşması sağlanıyor. sonra yine boşaltılıp çıkan miktar kadar ekleniyor. bu işlem sonunda 8lt yağ kullanılmış oluyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ersin310 -- 11 Ekim 2017; 9:12:23 >
  • @nacker ve @ersin310

    Benim eski ovarabamda servis daha önce hiç değişmedi ise değiştirirseniz kitler demişti o yüzden ben değiştirmemiştim. Bizim arabalardada öyle bişey söz konusu olurmu acaba.

    Buluşmayı yakın zamanda yaparız heralde faydalı olacağını düşünüyorum.

    Yağ tahminimden ucuzmuş, genelde ustalar değişmek istemiyor ama ısrar edeceğiz artık :)

    Benim arabadaki şanzıman Aisin 55-50 SN şanzımanı var. Hepimizin aynımıdır.

    Ebay de bizim motorlara uygun olduğu yazılan şöyle bir turbo var belki işini görür. Mitsubishi nin orjinali bi 650$ ve 950$ olarak satılıyor. İnşallah bozulmaz.





  • bahsettiğim turbo buydu, orjinalin yarı fiyatına olunca güvenemiyor insan, bir de markası yazmıyor. yine de iş görür sanıyorum, belki yurtdışına çıkma durumu olursa oradan bakabilirim.

    hiç yağ değişmemiş şanzımanda bu durumu ben de duymuştum, hatta tereddüt ettim ama usta çok kesin konuştu :) değiştirdik ve daha iyi oldu. tabii şans da olabilir benimki. normalde zaten volvo amerika klavuzunda şöyle yazıyor:

    "Check automatic transmission fluid level only if an external leak is identified.Volvo recommends changing automatic transmission fluid every 52,500 miles, only on vehicles used for towing"

    bizim araçlar istanbul trafiğinde yeterince yorulduğu için 52,500 mil limitini dikkate almak lazım.

    bizim şanzımanlar dediğiniz gibi, ama phase 1 dekiler 50-42 olması lazım, 4 ileri vites.

    bir ara bizim şanzıman için bülten paylaşılmıştı burada, ben oradaki manuel kalibrasyonu uyguladım, gayet yumuşadı ilk geçişler. sıkıntı varsa denemekte fayda var.




  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    O zaman bizim turbo Mitsubishinin ürettiği TDO4L modeli. Subaruda ve Mitsubishi nin modellerinde de hatta bazı Saab modellernde de kullanılan turbo. Bu şekilde aratırsak belki Volvo isminden kurtulunca daha ucuza bulunabilir. Ebaydeki satıcıya mesaj etılsa marka olarak söyleyebilir heralde. Ama uymazsa iadesi zor olur.

    Alınabilecek en iyi yer Ebay gibi duruyor. Ara ara çıkması düşecektir diye tahmin ediyorum, takip etmek lazım.

    Yada Japonyadan bir tanıdık bulmak lazım :)

    O kalibrasyonu bulmaya çalışayım ben, bulursam denerim. Gerçi şikayetim yok şu anda ama bilgi bilgidir :)
  • Arkadaslar yag konusundan bahsetmissiniz benim araca en son radyator hortumundan kacirdigi icin farkli bir servisste sanzuman yagi degistirdik atf 320 koyduk ama yanlism yaptik acaba ? Arac 5 ileri 2001



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi M_aTRa_X -- 11 Ekim 2017; 11:28:39 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • çıkma da düşünülebilir, ama iyi kontrol ettirmek lazım, elde patlayabilir yoksa. turbo sökülünce bir sürü masraf çıkabilir ayrıca, yağ hortumları, hava hortumları, tcv vs. neyse moral bozmayalım, 300-400 dolar arası birşey patlatacağız artık sonunda:)

    dosyayı ekleyemedim, ilgili sayfayı fotoğraf olarak ekleyeyim. orada sıkıntılı semptomları yazmış zaten, bunlar varsa yaptmakta fayda var. ben sitenin otoparkında yapmıştım, dışardan çok komik gözüküyor, 20-30 kere dur kalk yapınca  S40 I (1995-2004)




  • M_aTRa_X kullanıcısına yanıt
    doğru yağ atf 3309 olması lazım bizimkiler için. ama yanlış yağ seçiminde ne olur bilemiyorum, risk sonuçta.
  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Senin için ufak bir araştırma yaptım :) Hem ileride turbo sorunu yaşayanlar için alınacak parça bilgisi olarak kalır.

    Asıl üretici mitsubishi ama Bmw den tutunda hyundaiye kadar bu turboyu kullanmayan yok. Ama çap ve basıncı değişkenlik gösteriyor.

    Bizim 2.0T modelin turbosu TD04-12T-8.5 olarak geçiyor. Aliexpresste çin malı fiyat uygun. İso standardıda vermiş. Alınıp denenebilir. Orjinali 1000$ civarında çünkü.





  • oo teşekkür ederim, aliexpresse bakmamıştım bak:)

    linkteki fiyat olarak gayet iyi, dandik bile olsa şimdikinden iyidir heralde. istanbuldaki volvo parçacılarına da bir sorayım diyorum, bakalım fiyatları nasılmış, tabii varsa.

    aslında yurtdışında muadil turbolar var sanırım, ya da kinugawa markalılar var. yine TD04 ama içi 16-19 olarak modifiyeli, 250 hp ye kadar destekliyor. tabii bizim motorda max 200 öneriliyor kaşıntılar, kaşıntılar
  • 
Sayfa: önceki 103104105106107
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.