Şimdi Ara

S40 I (1995-2004) (104. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
8 Misafir (4 Mobil) - 4 Masaüstü4 Mobil
5 sn
12.361
Cevap
76
Favori
555.744
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 102103104105106
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ben de 3,5 yıldır biniyorum hocam. 159.800 gibi bir kilometrede almıştım. Şu anda 224 bin ya oldu ya olacak. Çektiğim resimlere bakıyorum da, 164 binde, 168 binde, 171 binde, 180 binde, 193 binde, 200 binde, 204 binde... Bayağı bayağı gezmişim diyorum..

    Eski diyenlere kafa tutmak hoş da, keşke diyorum bi' T4 olsaydı da otobanda sağ çekip gaza oturmanın tadını yaşasaydım. Ama şu anda cidden hiç bir yetersizlik yok. Yani "Ya bu araba gitmiyor" durumu pek olmuyor.
  • Aralarında en yaşlısı benimkisi sanırım, daha bugün 277 bin km.ye girdi
  • facelift dedigim makyajli kasa 2001 den sonraki araclar

    2000 ve oncesi ic aksam degisiklikler var



    benim arabayi ilk sahibinden aldim bende sariyerde oturan yabanci bir bayan



    16 yil binmis arabaya arabada boya yok ama boya isteyen yer cok :)



    bende standart V40 a opsiyon olarak visby yanmaz kumas doseme sunroof ve elektrikli cocuk kilidi var birde opak yerine metalik boya secilmis far yikama eklenmis

    hanim abla celik jant bile almamis :)

    benim araba 165.000km oldu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LordMayros -- 9 Ekim 2017; 15:44:58 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    t4 çok isterdim ama temizi ve 2000 üstü bulmak gerçekten çok zor. Geçmişi belli olan 2.0T yakalayınca atladım ben direk :) ama buda performans olarak kötü değil. Yeni bir çok arabayı çok rahat geçiyor. Heleki uzun yolda tadından yenmiyor.
  • nacker kullanıcısına yanıt
    valla süper bir km. bakalım biz o kmlere ne zaman geleceğiz. Geçen youtubeta video vardı 3.5 milyon mil yapmış 68 model Volvo. Adam Amerikada öğretmenmiş.
  • LordMayros kullanıcısına yanıt
    Benim araba kitapçığında 2001 ama ruhsatta 2000 :) Şaseye göre 2001 ama sanırım motor kodu 2000 model b4204t2 motor kodu. Tam arada kalmış. :)

    Özellik olarak benim araba metalik renk, deri koltuk, koltuk ısıtma, dijital klima, alaşımlı jant, otomatik vites , dsa, cd çalarlı teyp, yol bilgisayarı, sis farı, far yıkama. Aklıma gelenler bunlar şimdilik.
  • Valla hocam bi tane 2004 2.0T denk geldi, görüntü olarak kötü duruyordu ama satan kişi aradaki ustamdan dolayı güvendiğim de birisiydi. Kapora verecektim ki arabanın soldan büyük kaza yaşayıp, komple kapı değişimi, hava yastıklarının açılıp yerine tıkıştırılması, direksiyon pompası arızası, şanzımanın revizyon istiyor olması ve aklıma gelmeyen bir dünya problemi daha olunca vazgeçtim.

    Hocam benim araba da ruhsata göre 2000 model ama 1999'da trafiğe çıkmış. Yaz 1999 üretimi, Aralık 99'da trafiğe düşmüş. Arada kalmak değil de, model yılının son serisi diyelim. Benim arabada da mesela yeni nesil motor var. Üstelik M56 şanzımanlı, benim geri vites 5'in altında. Normalde sadece turbolu manuel araçlarda var M56.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi goodorevil -- 9 Ekim 2017; 18:42:45 >




  • Araçta zamana bağlı yıpranan parçalar dışında kendi kendine bozulan bir yer olmadı. Mesela üst radyatör hortumu ve genleşme tankından bloğa giden ufak hortum dışında bütün hortumlarda son bir sene içerisinde 2-3m çapında delikler oluştu(özellikle bağlantı yerlerinde) ve su sızdırmaya başladı, sonuç olarak hepsi değişti. Ama bu hortumların hepsi fabrikada takılmış 2000 üretim yıllı hortumlar. Benzin pompası bozuldu ama o da orijinaldi. Bir kere maf sensörü değişti, bir kere de soğutma suyu sıcaklık sensörü. Bunların dışında sadece düzenli bakım yapıldı. Ve çok şükür şu an ne motorda ne de otomatik şanzımanda herhangi bir sıkıntı var. Üstelik bu arabayı ailecek kullanıyor, her gün marşa basıyoruz.

    İyi bakılan volvo sahibine de iyi bakar demişler. Bence çok doğru bir söz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 9 Ekim 2017; 19:7:36 >
  • benim arabaya binmiyorum sadece hafta sonu calissin diye 5-10 km yapiyorum bu aksam dikkatimi cekti triger tarafindan yere yag damlamis bitiremedim arabanin sorunlarini :( sanirsam vvt kasnagindan kaciriyor

    hafta sonu acip bakayim

    yurtdisi bi forumda sente yanlis binilirse vvt kasnagi bozulur demis acaba benimkide ondan kitledide sok tak yapinca yag kacirmayami basladi



    valla benim araba par yiyor bu aralar

    On diskler ve balatalar degisti

    yag bakimi yapildi

    sanziman indi arka krank kecesi degisti

    sol ic aks frezesi degisti

    termostat degisti

    komple sogutma sivisi yenilendi (antifiriz)

    atesleme komple degisti (bobinler buji buji kablosu)

    sente ayarlandi



    simdi ne cikacak merak ediyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LordMayros -- 9 Ekim 2017; 20:37:48 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Siz şansıman konusunda şanslıymışsınız. Serinin sonlarında yada başlarında sanki Volvo bir tedarik sorunu yaşamışta elde olanları kullanmış gibi sanki dimi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Evet doğru söylüyorsunuz. Bende kaputu açtığımda bakıyorum çoğu parça orjinal hiç değişmemiş. Benim ne zaman değişim zamanım gelir meçhul :)

    Ankarada bir tanıdığım s70 ini konsolosluktan alıp 750000 km bindiğini ve yıllar sonra milyon devirmiş halde garaj arabası olarak internette 100 bin civarında satıldığını görmüş. Yenilerini bilmem ama eski Volvo'lar gerçekten bakılırsa uzun yıllar sahibine hizmet ediyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LordMayros

    benim arabaya binmiyorum sadece hafta sonu calissin diye 5-10 km yapiyorum bu aksam dikkatimi cekti triger tarafindan yere yag damlamis bitiremedim arabanin sorunlarini :( sanirsam vvt kasnagindan kaciriyor

    hafta sonu acip bakayim

    yurtdisi bi forumda sente yanlis binilirse vvt kasnagi bozulur demis acaba benimkide ondan kitledide sok tak yapinca yag kacirmayami basladi



    valla benim araba par yiyor bu aralar

    On diskler ve balatalar degisti

    yag bakimi yapildi

    sanziman indi arka krank kecesi degisti

    sol ic aks frezesi degisti

    termostat degisti

    komple sogutma sivisi yenilendi (antifiriz)

    atesleme komple degisti (bobinler buji buji kablosu)

    sente ayarlandi



    simdi ne cikacak merak ediyorum







    Triger yağlanıyorsa vvt kasnağı belli bir yıl sonra bozuluyormuş bizim arabalarda. Yağ basıncı ile çalışıyormuş. Tavsiyem üst volvo yazan kapağı söküp içinde yağ varmı diye bakmanız. Bdnim vvt selonoidi alttan kaçırıyordu orası göl olmuştu ve yere damlıyordu. Altındaki keçe değişti ve sonra düzeldi. Aklınızda bulunsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • benim araç da 188.000e geldi. arıza denmez ama fabrika çıkışlı birçok parçasını yaşı yüzünden değiştirdim, iyi de para harcamış oldum. sırada akslar var bakalım.

    bu arada sabah ilk marş sonrası D ye aldım ve şanzımanda vuruntu oldu, hemen şanzıman lambası yanıp sönmeye başladı. iyiki bir övdük aracı :) akşam obd den bakacağım bakalım neymiş. daha önce şanzıman konum sensörü bozulmuştu, revize edilmiş parça ile değiştirmiştim, acaba bu sefer ne çıkacak. mercedeslerde düşük akü sebebiyle böyle şeyler olabiliyor diye okumuştum, bizdeki sebep bu olabilir mi sizce? şanzıman ile ilgili tecrübeleriniz var mı?

    @yavuzgursu, sizin aracın turbosu orjinal sanıyorum, obd ile hiç baktınız mı tam gazda max basınç kaç oluyor? benim turbo gidiyor diye düşünüyorum çünkü, max 0,3 gördüm şidmiye kadar. birkaç yere sordum ama ebay dışında turbo bulamadım ayrıca.




  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Şanzıman yağı en son ne zaman değişmiş bir bilginiz var mı? Seviyesini ve durumunu kontrol ederseniz çok iyi olur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Yakın zamanda ben sağ aksı komple değiştirdim. Orjinalini tamir ettirmiştim ama kaynak varmış daha önceden araba yalpa yaptı. İsveç malı profesyonalparts taktırdım znt den 650 liraya 3 taksitle aldım. Aklınızda bulunsun.

    Benimde 1 kere şanzıman ışığı yandı o ara aks sorunum vardı değiştirdikten sonra bir daha yanmadı. Zaten 1 kere yanmıştı.

    Benim turbo sanırım orjinal. Bende obd cihazı yok eğer istanbuldaysanız buluşup ölçebiliriz ama.

    Almanyada skandix diye bir site var sadece volvo ve saab parçası satıyor. Oraya bakın isterseniz ama 45€ nakliye ücreti oluyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • şanzıman yağını değiştireli 23.000km olmuş, benden önce hiç değişmemişti sanıyorum, o yüzden ilk işim onu değiştirmek oldu. hatta 2 kez boşaltarak değiştirmişti usta, toplam 8lt yağ kullanıldı yani.

    benim her iki aksta da boşluk var, hızlanma sırasında sağa sola titretecek kadar arttı titreşim. belki sizdeki gibi olmuştur bence, daha önce bir kez daha yapmıştı, onda da şanzıman takozu çok kötü durumdaydı. herhalde şanzıman bir boşluk algılarsa korumak amaçlı hata veriyor. çünkü hata verince önce winter moduna geçiyor, stop edip çalıştırınca düzeliyor ama kick down u engelliyor.
    2 aks tamiri, 2 rotil vs. yaklaşık 1000tl fiyat almıştım, yakında yaptırırım artık.

    skandix iyi de nakliyesi çok pahalı, ama turbo için iş değişebilir, oraya bir bakayım. bence performans çok düştü, bir de içeri yağ veriyorsa boşu boşuna motoru yıpratmayayım.

    bir ara görüşsek olur hakikaten, istanbuldan başka arkadaşlar da vardır belki. ne taraftasınız istanbulda?




  • ersin310 E kullanıcısına yanıt
    Şanzıman yağı benimde aklımda ancak benden önce büyük ihtimal değişmiş, baktığımda rengi çok koyu değil yağın. Siz ne kadar ücret ödediniz şanzıman yağına 8 lt baya bi tutar yapar gibi. Birde nerede değiştirmiştiniz. Burası geriye dönüp bakmak için güzel bir arşivde oluyor.
    Rotlar şanzımanı sallayabiliyor bozulduğunda, ben öyle sanıyorum, olmayadabilir çok bilgim yok bu konuda.
    Aks milleriniz sağlamsa orjinal parçalarla tamir mantıklı oluyor. Benim mil kaynaklı diye ben sıfır takmak zorunda kalmıştım.
    Skandixte nakliye standart 45€ eğer turbo yanında farklı ihtiyaçları olan birileri çıkarsa nakliye bölüşülünebilir. Yada siz belki kendi adınıza farklı şeyler getirtebilirsiniz.
    Volvoların turboları kolay bozulmuyor der herkes ama ilk oraya bakmakta fayda var tabiki. Bozulduysa tamiri mümkün olabilir.
    Ben Şişli'de oturuyorum İkitelli'de çalışıyorum. Müsait zamanda görüşelim tabi fikir alışverişi iyi olur. Siz ne taraftasınız?




  • bende sefakoydeyim gorusme tarzi birsey olursa benide yazin listeye :)



    bu arada turbo icin

    https://garrett.honeywell.com/products/turbo-identification/



    burasini kontrol edin ayni turbo diger markalardada kullaniliyor referans numarasini bulursaniz yurtdisindan bayagi ucuza denk getirebilirsiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • LordMayros kullanıcısına yanıt
    Görüşme faydalı olur. Hem tanışırız hem bilgi paylaşımı olur. Turbo her arabada standart bir parça olabilir. Yani bizim turbo atıyorum bir fiat ta kullanılmış olabilir. Söküp parça numarasına bakmak lazım dediğin gibi.
  • ben sadece yağa 400tl ödemiştim, işçilik tam bilemiyorum çünkü başka işler de yapılmıştı aynı anda. arabanın gidişi çok değişti değişimden sonra, hatta dsg kullanan bir arkadaşım şanzımanın hızı ve yumuşaklığına çok şaşırmıştı (bakın dsg diyorum)
    benim tüm bakımlar maslak gençlerde yapıldı, hatta ilk gidişimde eski bir kayıt çıkmıştı onlarda, daha önce de oraya gitmiş yani.

    bu akslar bana kullanımda büyük sıkıntı çıkartıyor, frenlemede titreme yapıyor, hızlanmada sağa-sola çekme, bir de şanzıman hatasına sebep oldu şimdi. umarım sadece tamirle düzelir, yoksa sizin gibi znt yaparım mecburen.

    turboya gelirsek, benim araç özelinde, bence bakımlar çok aksatıldı ve kaliteli yağ kullanılmadı, o yüzden bu kadar erken gitti. bizim usta ayrıca, turboların motor arkasında kalmasının ömrünü kısalttığını söylüyor. çok ısınıyormuş o bölge, saablar benzer turbo kullanmasına rağmen önde olduğu için daha etkin soğutuluyor der. ne derece doğru bilemem.

    son olarak geçmiş sayfalarda turbo değiştiren bir arkadaş vardı (sefwelder olmalı). bizim twin scroll turboların salyangoz kısmı ısıya pek dayanaklı değilmiş, o yüzden zamanla çatlıyormuş. o da çıkma bir manuel t4 turbosu (single scroll) alarak işi çözmüştü. ebay de 400dolar civarına turbolar var ama kalitesi tartışılır.




  • 
Sayfa: önceki 102103104105106
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.