< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edgespear101 -- 28 Haziran 2019; 0:28:58 > |
Bildirim
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edgespear101 -- 28 Haziran 2019; 0:28:58 > |
hocam zamanın i5leri falan güçlüydü ama oyun metası da ona göreydi. amd fx 6300 8300 falan filan çıkardı ama açıkçası oyun firmaları multicoreu pek takmadı. multicoreu geçtim, bu rezalet fx işlemciler, tek çekirdekte %40 50 gibi komik değerler mukabilinde gerideydi. tek çekirdek olarak o kadar gerideydi ki, bir 2500k çekirdeği, 2 fx 8350 çekirdeğine eşti neredeyse. haliyle oyun çok çekirdek kullansa bile 2500k safi güçle bile o işlemciyi geçebiliyordu
ve 2011den 2017'ye kadar da bu böyle devam etti. 4/4 i5lerin hüküm sürdüğü bi dönemdi bu. 2011'de i5 alan biri 2017'ye kadar stutter free bi oyun deneyimi yaşadı çünkü oyunlar 2-3 çekirdeğe göre yapılıyordu, 4 çekirdeği bile tam kullanan bi oyn çıkınca şaşırıyorduk. bu oyunaçrda da zaten arkaplanda program kapatıp yine stutter free oynayabiliyordun her şey 2017de amd'nin masaya Ryzeni vurmasıyla başladı. ama asıl önemli olan, orta menzile 6 çekirdek getiriyor olmalarıydı. bu da ryzen 1600 olarak zuhur etti. burada itin bi tarafına sokulan bu işlemciydi oyun metasını çoklu çekirdeğe geçiren, evet. ipc olarak yine gerideydi ama %15-20 gibi değerler söz konusuydu. oyun firmaları da artık bu oyun yapma işinin tek çekirdek üzerinden gidemeyeceğini anladılar ve ryzen'in 200 dolara getirdiği 6 çekirdeği görünce kolları sıvadılar ve o dakikadan sonra ac origins ile başlayan furyayla bugünlere kadar geldik. ac origins çıktıgı günleri hatırlıyorum bu forumda. herkes çıldırıyordu, "oyun bozuk, başka böyle oyun olmaz" gibi tonla yorum oluyordu. hala çoklu çekirdeğin popülerleşeceğine yönelik bi kesin inanış yoktu. 2500k ilk olarak bu oyunda patladı, 4/4 tüm işlemciler ac originsde stutter yapmaya başladı. o noktadan sonra çıkan birçok oyun 6 çekirdeğe göre scale olmaya başladı. haliyle intel de apar topar 6/6 getirdi. ama yer mi yemez, artık oyun yapımcıları tüm threadlere yük gönderebiliyorlar. bu ek threadler olmayınca da bazı threadler boğuluyor ve bu da stutter olarak kendini baş gösteriyor. adam öyle bir oyun yapıyor k, atıyorum anthem, 16 threade bile yük gönderebiliyor. 16 thread ya da 8 çekirdeğe göre scale olmasa da, oyun bazı iş yüklerini 16 threade paylaştırabiliyor. e sen 16 threade yük paylaştırabilen bir oyuna 6 thread 8 threadli işlemci verirsen ne olur? fps limiti falan koymazsan yine bi noktada oyun sapıtıp threadleri boğmaya başlıyor. aslında bu, driver overheadden dolayı oluyor. yani istense, optimizasyonu yapılır ve stutter yaratmayacak şekilde thread optimizasyonu sağlanabilir. 4/4 işlemciler için bu yapıldı. 2015'e falan dönelim. witcher 3 mesela. 2500kda falan stutter yapmazdı. ama oyunu 8/16 işlemciyle aç, 16 threade de yük gönderdiğini görürsün. scale olmasa bile yük göndermesi önemli. ama optimizasyon usayesinde 4/4 işlemcilerde de stutter yapmıyordu. ne oldu da firmalar optimizasyon yapmayı kestiler? en önemli sebep ps4. bir kere birçok oyun firması artık ps4'ün 6-7 threadine göre oyun dizayn ediyor, ona göre threadlere yük gönderiyor. o yüzden 6/6lar hala "idare ediyorlar" diğer bir sebep ise, amd 200 dolara 12 thread satıyor. hal böyleyken oyun firmaları da "almayanın kendi hatası" diyor. 150 dolara, hatta 80 dolara (1600) 12 threadli işlemciler satılıyorken, adam oturup 6 threade 8 threade göre driver overhead mi oluşturmakla uğraşacak? -- BF5 forumunda bile moderatör gördüm, 9700kda kasıyor diye ağlamayın, 12 threadli ryzen 2600 alsanız bu kadar ağlamazdınız diye ayar veriyor. evet 2600 100 fps verirken, 9700k 125-130 fps veriyor. benim buna bi itirazım yok. ama oyunun en hararetli anında 16 threade bile yük göndermeyi seven bu oyunda ryzen 2600da daha az stutter oluyor. bu inkar edilemez bir gerçek ama ne zaman 9700kyı 2600le karşılaştırsam burada linç yiyorum. o yüzden bir şey diyemiyorum. 9700k'nın 2600'den tek çekirdekte %20 25 güçlü olması 2600'ün ekstra 4 threadi olduğu gerçeğini değiştirmiyor. en nihayetinde burada "9700k ve 8700k" eş değer diyenler de işin yine STUTTER tarafını yok sayıyor. bu videoyu atmaktan asla vazgeçmeyeceğim. 9700k çok net keriz avlama işlemcisidir. bu oyuna gelmeyin. 7600k ve 6600k alanlar bugün dört dönüyorlar. bu işlemci yabancıların tabiriyle "glorified i5"tir. i5lerin olması gereken halidir. bir sonraki i5leri 8/8 getirirlerse ne yapacaksınız? işlemciniz bir i5e dönüştürülecek. herkes "i5 mukabili işlemcin var stutter olması normal" diye ayar vermeye başlayacak. bu tür durumlarla karşılaşmamak için sırf tek çekirdeği iyi diye bu işlemciye para vermeyin. illa tek çekirdek istiyosanız 8700k falan bulun temiz alın geçin. |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edgespear101 -- 28 Haziran 2019; 0:20:6 > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi münşi -- 28 Haziran 2019; 0:47:35 > < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edgespear101 -- 28 Haziran 2019; 0:49:13 > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edgespear101 -- 28 Haziran 2019; 0:49:25 > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DaenerysStormborn -- 28 Haziran 2019; 1:2:16 > |
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |