Şimdi Ara

Rot Ayarı hkk. Codelink

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
2.184
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba,

    İstanbul avrupa yakasında codelink cihazı olan bir rot ayar merkezi paylaşırsanız sevinirim. Malum elektrikli direksiyonlarda sıfır açısını ayarlamak elzem yoksa o rot ayarı bir türlü istediğiniz gibi olmuyor.

    Şimdiden teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Gaziosmanpasa küçükköy Sanko oto sanayisi var.
    Murat Ralli rot balans.
    Hem tecrübeli hem de Hunter makinası açı sensörü sifirlayabilen versiyonu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende bişey sorayım. Her lastik değişimi sonrası rot ayarı yapılmalı mı? Birde rot ayarı balansdan önce mi yapılmalı sonra mı
  • Yetkili servislerin bile çoğunda YOK... :(

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • yusuf24 kullanıcısına yanıt
    Ayarınızda kaçıklık yoksa (direksiyon toplama, düz gitme vs) rot yaptırmak/kontrol ettirmek size kalmıs

    Rot/balans sıralaması yok, ikisi farklı şeyler, size kalmıs

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • metinTasci M kullanıcısına yanıt
    lastikleri değişirken lastikçi rot ayarı yaptırsan iyi olur lastiğin bir tarafı daha fazla aşınmış demişti.
  • yusuf24 kullanıcısına yanıt
    düzensiz lastik aşınması yazmayı unutmusum, evet sizin araçta sıkıntı var, rot yaptırmanızda fayda var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • programmer_onur kullanıcısına yanıt
    Onur hcm,
    Basit bir rot işleminden sonra bile codelink gerekiyor mu?
    Doğru ise bunu dışarıda yapmanın bir anlamı yok, yetkili serviste yaptırmak en iyisi. Rotu bir kaç gün önce dışarıda yaptırmıştım, içime bir kuşku düştü ve rotçum bu işlem için direksiyon kutusu ya da ön takım arızalarında gerekiyor dedi
    Ayrıca, Volvo yetkili servisinde rot işlemi 100₺. Ben bu işlem için aynı ücreti rotçuma vermiştim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: programmer_onur

    Yetkili servislerin bile çoğunda YOK... :(
    Yetkili servis aracin kendi diagnoz cihazi ile yapar.
    Wurth, delphi gibi oem cihazlar bile sifirlama yapabiliyor. Kisacasi Yapacak adam lazim yani.
    Ha suda var rot ayarindan sonra direksiyon tam duz iken aci sensoru 0 derece gosteriyorsa yapilmasina gerek yoktur. Rot ayari kramayerden yada direksiyon mafsalindan kaymadiktan sonra yada bu parcalarda islem yapilmadiktan sonra gerekmez. Bu islemi fazla gozunuzde buyutmeyin yani. 50 100 lira verip direksiyon hissiyatinda yada toparlamasinda hic brisey degismemesi muhtemeldir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Du Hast -- 5 Ekim 2019; 19:34:53 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: evil2302

    Onur hcm,
    Basit bir rot işleminden sonra bile codelink gerekiyor mu?
    Doğru ise bunu dışarıda yapmanın bir anlamı yok, yetkili serviste yaptırmak en iyisi. Rotu bir kaç gün önce dışarıda yaptırmıştım, içime bir kuşku düştü ve rotçum bu işlem için direksiyon kutusu ya da ön takım arızalarında gerekiyor dedi
    Ayrıca, Volvo yetkili servisinde rot işlemi 100₺. Ben bu işlem için aynı ücreti rotçuma vermiştim.
    @duhast sağolsun ek bilgi vermiş. Benim tecrübe ettiğim durumlarda spesifik olarak Codelink birçok yetkili serviste bulunmuyordu. Açı sensörü ayarı ya havada kalıyor ya da manuel olarak düzeltme ile giderilebilir halde bırakılıyordu. Alternatif diagnostic araçları ile arkadaşın dediği gibi açı sensörü kontrolü yapılabiliyor bu durumda.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bir yerden kopyalayıp kenara attığım bir yazı var. Belki işinize yarar diye aşağıya ekliyorum.

    Hidrolik destekli araçlarda, aracın rot ayarlarının yapılması yeterli iken elektrik direksiyonlu
    araçlarda rot ayarı ile birlikte açı sensörününde her rot ayarı sonrası sıfırlanması
    gerekmektedir.
    Çünkü rot ayarı yapılırken araca, mekanik olarak düz gidiş hattı öğretilirken açı sensörünün
    sıfırlanması ile aracın elektrik destekli direksiyonunun nerede ne kadar takviye yapılacağı
    öğretilerek araca elektronik olarak ta düz gidiş hattı öğretilmektedir.
    Bu konuyu nasıl tecrübe ettiğime gelince; iki önceki aracım Qashqai'de rot ayarları bozuktu,
    piyasadaki belki en iyi ustaya götürdüm ve rotlar düzeltildi ancak araçta garip şekilde sağa
    dönüş ve sola dönüş direksiyon dirençleri farklı hissediyordum.
    Ayrıca sağdan merkeze ve soldan merkeze direksiyonun toplaması aynı homojenlikte
    değildi. Bir kaç kez daha rot yapıldı ancak sorun düzelmedi. Bunun üzerine en büyük rot
    aletleri üreticisi olan Hunter'ın Amerika'daki merkezi ile mail yoluyla iletişime geçtim.
    Görüştüğüm kişi her rot ayarı sonrası araçtaki direksiyon açı sensörünün sıfırlanması
    gerektiğini, rot ayarı ile araca mekanik olarak düz gidiş hattını öğretirken açı sensörünü
    sıfırlayarak aracın direksiyonundaki elektrik motorunu yöneten açı sensörüne de düz gidiş
    hattının tanıtılması gerektiğini belirtti.
    Bunun üzerine yetkili servise aracı götürdüm, rot ayarları kontrol edildi ve normal çıktı (zaten
    dışarda yaptırmıştım), bunun üzerine açı sensörünü 30 saniyede sıfırladılar ve bingo, araç
    kusursuz şekilde düzeldi.
    Bu yüzden aracınızda elektrikli direksiyon var ise (ki artık tüm araçların elektrikli) ya yetkili
    servise götürün ya da Hunter marka rot cihazlarının en üst versiyonu nu kullanan bir rotçu
    bulabilirseniz (en üst seviye makinada Codelink isimli açı sensörü sıfırlayıcı var, İstanbul'da
    sadece 1 yerde var) ona götürün.
    Ayrıca Hunter Amerika'nın elektrikli direksiyonlu araçlarda düzgün rot için açıkladığı
    yönergeleri aşağıda paylaşıyorum:
    1- Araç lazerli rot aletine bağlanır.
    2- Otomatik vitesli araçlar için N, düz vitesli araçlar için ise "boş" konuma alınır ve motor
    stop edilir.
    3- Rot aletinin ekranında belirtilen ileri-geri ve direksiyondan sağ-sol hamleleri yapılır.
    4- Kritik maddelerden birincisi: Direksiyon sıfır konuma ayarlanıp sabitlenir ancak elektrikli
    direksiyonlarda MUTLAKA motorun çalıştırılarak, elektrikli destek ile sıfır olarak ayarlanması
    gerekir. Ve ardından direksiyon kilidi takılır. Ne yazık ki Türkiye' de çoğu usta normal
    hidrolikler gibi, motoru çalıştırmadan direksiyonu ayarlayıp sabitlemektedir.
    5- Rot kontrol ve düzeltme mutlaka şu sıralama ile yapılmalıdır: Önce arka tekerleklere
    gerekli ayar, sonra ön tekerleklere ayar.
    6- Kritik maddelerden ikincisi: Mekanik olarak rot ayarı işlemleri bittiğinde, direksiyon kilidi
    SÖKÜLMEDEN, halen direksiyon sıfır konumdayken direksiyon açı sensörlerinin GDS
    (Veya Codelink) aletine bağlanarak sıfırlanması gerekir. 1 derecelik rot düzeltmesi
    sonrasında bile mutlaka açı sensörlerini sıfırlatın.
    7- Tüm işlemler bittikten sonra direksiyon kilidi sökülerek test sürüşüne çıkabilirsiniz.
    Elektrikli direksiyonlarda, direksiyonun motor çalışırken sıfır konumuna ayarlanması
    gerektiğini ve her rot işlemi sonrası araca elektronik olarak "0" noktasının yazılımsal olarak
    öğretilmesi gerektiğini bilmeyen ustanız var ise mutlaka yukarıdaki sıralamayı uygulatın.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.