Bildirim
Rot Ayarı hkk. Codelink
Russell Hobbs tost makinesi [3'ü 1 arada: 17888-56 masa üstü ızgara, açık ızgara plakaları, panini ve sandviç makinesi, temas ızgarası, aynı anda her iki taraftan] paslanmaz çelik, yapışmaz kaplamalı plakalar : Amazon.com.tr: Mutfak
https://www.amazon.com.tr/dp/B008MZKS5C
2 yıl önce paylaşıldı
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
Giriş
Mesaj
-
-
Gaziosmanpasa küçükköy Sanko oto sanayisi var.
Murat Ralli rot balans.
Hem tecrübeli hem de Hunter makinası açı sensörü sifirlayabilen versiyonu.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bende bişey sorayım. Her lastik değişimi sonrası rot ayarı yapılmalı mı? Birde rot ayarı balansdan önce mi yapılmalı sonra mı -
Yetkili servislerin bile çoğunda YOK... :(
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Ayarınızda kaçıklık yoksa (direksiyon toplama, düz gitme vs) rot yaptırmak/kontrol ettirmek size kalmıs
Rot/balans sıralaması yok, ikisi farklı şeyler, size kalmıs
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
lastikleri değişirken lastikçi rot ayarı yaptırsan iyi olur lastiğin bir tarafı daha fazla aşınmış demişti. -
düzensiz lastik aşınması yazmayı unutmusum, evet sizin araçta sıkıntı var, rot yaptırmanızda fayda var
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Onur hcm,
Basit bir rot işleminden sonra bile codelink gerekiyor mu?
Doğru ise bunu dışarıda yapmanın bir anlamı yok, yetkili serviste yaptırmak en iyisi. Rotu bir kaç gün önce dışarıda yaptırmıştım, içime bir kuşku düştü ve rotçum bu işlem için direksiyon kutusu ya da ön takım arızalarında gerekiyor dedi
Ayrıca, Volvo yetkili servisinde rot işlemi 100₺. Ben bu işlem için aynı ücreti rotçuma vermiştim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Yetkili servis aracin kendi diagnoz cihazi ile yapar.quote:
Orijinalden alıntı: programmer_onur
Yetkili servislerin bile çoğunda YOK... :(
Wurth, delphi gibi oem cihazlar bile sifirlama yapabiliyor. Kisacasi Yapacak adam lazim yani.
Ha suda var rot ayarindan sonra direksiyon tam duz iken aci sensoru 0 derece gosteriyorsa yapilmasina gerek yoktur. Rot ayari kramayerden yada direksiyon mafsalindan kaymadiktan sonra yada bu parcalarda islem yapilmadiktan sonra gerekmez. Bu islemi fazla gozunuzde buyutmeyin yani. 50 100 lira verip direksiyon hissiyatinda yada toparlamasinda hic brisey degismemesi muhtemeldir.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Du Hast -- 5 Ekim 2019; 19:34:53 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
@duhast sağolsun ek bilgi vermiş. Benim tecrübe ettiğim durumlarda spesifik olarak Codelink birçok yetkili serviste bulunmuyordu. Açı sensörü ayarı ya havada kalıyor ya da manuel olarak düzeltme ile giderilebilir halde bırakılıyordu. Alternatif diagnostic araçları ile arkadaşın dediği gibi açı sensörü kontrolü yapılabiliyor bu durumda.quote:
Orijinalden alıntı: evil2302
Onur hcm,
Basit bir rot işleminden sonra bile codelink gerekiyor mu?
Doğru ise bunu dışarıda yapmanın bir anlamı yok, yetkili serviste yaptırmak en iyisi. Rotu bir kaç gün önce dışarıda yaptırmıştım, içime bir kuşku düştü ve rotçum bu işlem için direksiyon kutusu ya da ön takım arızalarında gerekiyor dedi
Ayrıca, Volvo yetkili servisinde rot işlemi 100₺. Ben bu işlem için aynı ücreti rotçuma vermiştim.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
Bir yerden kopyalayıp kenara attığım bir yazı var. Belki işinize yarar diye aşağıya ekliyorum.
Hidrolik destekli araçlarda, aracın rot ayarlarının yapılması yeterli iken elektrik direksiyonlu
araçlarda rot ayarı ile birlikte açı sensörününde her rot ayarı sonrası sıfırlanması
gerekmektedir.
Çünkü rot ayarı yapılırken araca, mekanik olarak düz gidiş hattı öğretilirken açı sensörünün
sıfırlanması ile aracın elektrik destekli direksiyonunun nerede ne kadar takviye yapılacağı
öğretilerek araca elektronik olarak ta düz gidiş hattı öğretilmektedir.
Bu konuyu nasıl tecrübe ettiğime gelince; iki önceki aracım Qashqai'de rot ayarları bozuktu,
piyasadaki belki en iyi ustaya götürdüm ve rotlar düzeltildi ancak araçta garip şekilde sağa
dönüş ve sola dönüş direksiyon dirençleri farklı hissediyordum.
Ayrıca sağdan merkeze ve soldan merkeze direksiyonun toplaması aynı homojenlikte
değildi. Bir kaç kez daha rot yapıldı ancak sorun düzelmedi. Bunun üzerine en büyük rot
aletleri üreticisi olan Hunter'ın Amerika'daki merkezi ile mail yoluyla iletişime geçtim.
Görüştüğüm kişi her rot ayarı sonrası araçtaki direksiyon açı sensörünün sıfırlanması
gerektiğini, rot ayarı ile araca mekanik olarak düz gidiş hattını öğretirken açı sensörünü
sıfırlayarak aracın direksiyonundaki elektrik motorunu yöneten açı sensörüne de düz gidiş
hattının tanıtılması gerektiğini belirtti.
Bunun üzerine yetkili servise aracı götürdüm, rot ayarları kontrol edildi ve normal çıktı (zaten
dışarda yaptırmıştım), bunun üzerine açı sensörünü 30 saniyede sıfırladılar ve bingo, araç
kusursuz şekilde düzeldi.
Bu yüzden aracınızda elektrikli direksiyon var ise (ki artık tüm araçların elektrikli) ya yetkili
servise götürün ya da Hunter marka rot cihazlarının en üst versiyonu nu kullanan bir rotçu
bulabilirseniz (en üst seviye makinada Codelink isimli açı sensörü sıfırlayıcı var, İstanbul'da
sadece 1 yerde var) ona götürün.
Ayrıca Hunter Amerika'nın elektrikli direksiyonlu araçlarda düzgün rot için açıkladığı
yönergeleri aşağıda paylaşıyorum:
1- Araç lazerli rot aletine bağlanır.
2- Otomatik vitesli araçlar için N, düz vitesli araçlar için ise "boş" konuma alınır ve motor
stop edilir.
3- Rot aletinin ekranında belirtilen ileri-geri ve direksiyondan sağ-sol hamleleri yapılır.
4- Kritik maddelerden birincisi: Direksiyon sıfır konuma ayarlanıp sabitlenir ancak elektrikli
direksiyonlarda MUTLAKA motorun çalıştırılarak, elektrikli destek ile sıfır olarak ayarlanması
gerekir. Ve ardından direksiyon kilidi takılır. Ne yazık ki Türkiye' de çoğu usta normal
hidrolikler gibi, motoru çalıştırmadan direksiyonu ayarlayıp sabitlemektedir.
5- Rot kontrol ve düzeltme mutlaka şu sıralama ile yapılmalıdır: Önce arka tekerleklere
gerekli ayar, sonra ön tekerleklere ayar.
6- Kritik maddelerden ikincisi: Mekanik olarak rot ayarı işlemleri bittiğinde, direksiyon kilidi
SÖKÜLMEDEN, halen direksiyon sıfır konumdayken direksiyon açı sensörlerinin GDS
(Veya Codelink) aletine bağlanarak sıfırlanması gerekir. 1 derecelik rot düzeltmesi
sonrasında bile mutlaka açı sensörlerini sıfırlatın.
7- Tüm işlemler bittikten sonra direksiyon kilidi sökülerek test sürüşüne çıkabilirsiniz.
Elektrikli direksiyonlarda, direksiyonun motor çalışırken sıfır konumuna ayarlanması
gerektiğini ve her rot işlemi sonrası araca elektronik olarak "0" noktasının yazılımsal olarak
öğretilmesi gerektiğini bilmeyen ustanız var ise mutlaka yukarıdaki sıralamayı uygulatın.
Sayfa:
1
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X