Şimdi Ara

@ Renault Megane 4 HB 1.5dci EDC @ 2019 a C180 Exclusive ile giriyoruz. (19. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.141
Cevap
29
Favori
121.583
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
73 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Büyük İskender

    1.2 130 Hp turbo benzinin performans ve yakıt tüketimi hakkında bilginiz var mı?

    Bir de Sedan ve Hatchback'in malzeme kalitesi (işçilik) farkı var mıdır?



    1.2 Turbo benzinli Megane 4 gayet güzel hızlanıyor hatta 1.6dci 130hp Megane GT Line ile aynı,

    geçen Ankara'dan arkadaşlarımız denemişler kafa kafaya kalkmışlar, zaten fabrika verileride bunu doğruluyor.

    Sedan ve Hatchback malzeme kalitesi konusunda gözle görünen bir fark yok bu teknolojide olmamasıda gerekir.

    Ancak ilk gelen HB modellerde kapı ve bagaj kapağı ayarları yani işçilik konusunda ayar gerektiren durumlar ile

    gelirken şimdilerde gelen şikayetler üzerine düzeltildi tabi bunu gören Türkiye üretim bandı sanırım önlem almış

    olacakki sedan modellerde böyle ayarsızlık vs gibi konularda herhangi bir şikayet okumadım.

    Haliyle dijitalleşmiş araçlar uzun dönemde ne çıkarır ne çıkarmaz hep birlikte göreceğiz.

    Şuan için kullandığım araca göre yorum yapıyorum sınıfında en sorunsuz en keyifli araçlardan biri ancak

    uzun dönemde ne kadar iyi olduğunu net bir şekilde zaman gösterecek.

    Tabiki her araçta ufak tefek sorunlar olur ancak asıl istemediğimiz sorun yolda bırakandır.

    Şuan için böyle bir sıkıntısı yok çok şükür.




  • Teşekkürler hocam, güle güle kullanın inşallah. F/p olarak öne çıkan araçlardan biri yeni Megane, umarım Renault bu gidişi bozmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alfa-x

    Öncelikle teşekkürler,

    Candan Müh. 1.2 130Hp Kadjar a LPG uygulamış.Megane 4 aynı motora sahip uygulanır
    https://www.youtube.com/watch?v=Pe74TZQwOxc&index=4&list=PLWGStQBML764v9EIT4xAAEi40dZmhBiXF

    Reno sever olarak yeni civic 1.6 CVT LPG li hoşuma gidiyor sessizliği ve normal kullanımda düşük tüketimi memnun edici.Ama bu yetmez hızımı herkes görmeli diyenler :) içinde 182Hp turbo yapmışlar.110K fiyat ta iyi gibi.Bence megane fiyatları biraz daha inmeli.

    Eğer 1.5 turboya da fabrika çıkışı LPG uygularsalar dizele gerek kalmaz.

    Ayrıca civic orta donanımı Elegance , megane 4 icon dan bence daha başarılı.Koltuk ısıtma ve sunroof standart ,geri görüş kamerası standart ,metalik boya standart ,elektrikli el freni standart birtek eller serbest yok.

    Bu arada aracın gerçekten göz alıyor







    Ben teşekkür ederim, bu şekilde bilgi alış verişi ile keyifli sohbetler oluyor.

    Yeni Honda Civic RS'i dün Ankara Honda Bora bayisinde test ettim. Direksiyon ve süspansiyon gerçekten çok başarılı.

    Sadece lastik sesi yani yoldan gelen yalıtım eskisine göre daha iyi ancak Megane 4 ten indikten sonra artık bu fiyata yeni Civic'te iyi olmalıydı dedirtti.

    Onun haricinde aracın hızlanması yol tutuşu ve özellikle ani manevralarda gaza asılırken direksiyonun çok yumuşak bir şekilde sertleşmesi ve tepkileri insana güven veriyor.

    CVT şanzıman düşünüldüğü gibi sürüş zevkini törpülememiş aksine geliştirilen yazılımı ile tork konvertörlü bir şanzıman gibi davranıyor kullanımı kulakçıklar ile oldukça keyifli.

    Tabi bir dsg hızı beklememek lazım ama onlardan daha sorunsuz bir ünite olacağı kesin. Önemli olanda bu bence, uzun vadede memnuniyet.

    @  Renault Megane 4 HB  1.5dci EDC  @ 2019 a  C180 Exclusive ile giriyoruz.




  • Ankara Şehir içi yakıt tüketimi ile ilgili çok sayıda mesaj gelmiş

    Arkadaşlar bunu her seferinde deniyorum 100tl lik (Shell Nitro) mazotla Ankara Dikmen bölgesinde yaklaşık 380-400km arası yol yapabiliyorum.

    Bugün geçen ikaz verdiğinde 100 liralık aldığımda ve km yi sıfırladığım yakıt ikazı tam 396km de tekrar ikaz verdi. (ort. 5.8lt gösteriyor)

    Ayrıca düşük yakıt tüketmek üzere hiç dikkat etmiyorum gönlümce basıyorum desem yeridir. İşte bu yüzden dizeli Ankara'da seviyorum.

    Çünkü heryer rampa bu şehirde. Belki Konya gibi düz yerde olsak daha az yakacak. Hatta bazen uzun rampalarda dizelin tork gücünü sonuna kadar kullanıyorum.

    @  Renault Megane 4 HB  1.5dci EDC  @ 2019 a  C180 Exclusive ile giriyoruz.




  • Hocam konuyu zevkle takip ediyorum,otomobilden gerçekten anlayan kişilerin konuları zevk veriyor.Zaten konunun 2 3 mesajla sınırlı kalmayıp uzaması bunu gösteriyor



    Bende dikmen tarafındayım geçenlerde sinan caddesi uzerindeki yeni köprüden geçip turan güneşe çıkan yokuşta (alexsander dubcek caddesi galiba)yeni yapılan yıldız kule binasına gelmeden önümde sizin aracınızın aynısı vardı orda park etti hatta,o siz miydiniz acaba.Dikmende 1 tane kırmızı megane gördüm bugüne kadar çünkü

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mendieta58

    Hocam konuyu zevkle takip ediyorum,otomobilden gerçekten anlayan kişilerin konuları zevk veriyor.Zaten konunun 2 3 mesajla sınırlı kalmayıp uzaması bunu gösteriyor



    Bende dikmen tarafındayım geçenlerde sinan caddesi uzerindeki yeni köprüden geçip turan güneşe çıkan yokuşta (alexsander dubcek caddesi galiba)yeni yapılan yıldız kule binasına gelmeden önümde sizin aracınızın aynısı vardı orda park etti hatta,o siz miydiniz acaba.Dikmende 1 tane kırmızı megane gördüm bugüne kadar çünkü

    Değerli yorumlarınız için çok teşekkür ederim.

    Aslında elimden geldiğince objektif yaklaşarak kullandığım araçlarla ilgili olumlu olumsuz yorumları buradaki arkadaşlar ile paylaşmaya çalışıyorum.

    Ama malesef forumun durumu malum, terbiye ve saygı seviyesi yaş itibariyle ülkenin geldiği eğitim seviyesi gözler önünde ve bu bizi gün geçtikçe

    forumdan uzaklaşmaya yöneltiyor. Zira arkadaşlarımızın açtığı samimi soruların olduğu konulara öyle yorumlar yazıyorlarki insan bir daha cevap vermek

    istemiyor. Yıllardır bu foruma üyeyim ve inanın eskiden gençlerimiz birbirine bu kadar saygısız dalga geçer bir seviyede değildi. Herkes bişeyler

    öğrenmek ister birbirine saygı çerçevesinde sorar bilmiyorsa boş yazıp kafa kurcalamazdı. Ama şimdi klavyenin başına geçen saygısız nesil sayısı gittikçe arttı.


    Her neyse konumuza dönersek Oran Dikmen bölgesinde bende 1-2 kırmızı Megane 4 HB araç gördüm dikkatimi çekti gördüğünüz bende olabilirim zira TRT Oran civarında oturuyoruz.

    Bu arada özelden mesaj yazan arkadaşlar lütfen sormak istediğiniz konuları buradanda yazarsanız hem insanlar belki aynı soruyu soracaksa cevabını burada bulabilir

    hem konu ilerler bilgi alışverişinde bulunuruz. Şuan aracım 9bin km yi geçti ve gerçekten şaşırtıcı bir derecede çok memnunuz. Umarım bu şekilde gider diye düşünüyorum.

    @  Renault Megane 4 HB  1.5dci EDC  @ 2019 a  C180 Exclusive ile giriyoruz.


    @  Renault Megane 4 HB  1.5dci EDC  @ 2019 a  C180 Exclusive ile giriyoruz.




  • Öncelikle hayırlı olsun,

    308 yerine Megane tercih etmenizdeki sebepleri öğrenebilir miyim? Yeni 308'de test edip de bilhassa sizi tercih dışı bırakmanıza iten sebeplerden bahsedebilir misiniz? İki araca dair düşüncelerim var ancak sizin gibi kullanıcıların görüşleri testlerden daha kıymetli bence.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Roland Deschain -- 27 Mart 2017; 16:3:29 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yildiz

    Ankara Şehir içi yakıt tüketimi ile ilgili çok sayıda mesaj gelmiş

    Arkadaşlar bunu her seferinde deniyorum 100tl lik (Shell Nitro) mazotla Ankara Dikmen bölgesinde yaklaşık 380-400km arası yol yapabiliyorum.

    Bugün geçen ikaz verdiğinde 100 liralık aldığımda ve km yi sıfırladığım yakıt ikazı tam 396km de tekrar ikaz verdi. (ort. 5.8lt gösteriyor)

    Ayrıca düşük yakıt tüketmek üzere hiç dikkat etmiyorum gönlümce basıyorum desem yeridir. İşte bu yüzden dizeli Ankara'da seviyorum.

    Çünkü heryer rampa bu şehirde. Belki Konya gibi düz yerde olsak daha az yakacak. Hatta bazen uzun rampalarda dizelin tork gücünü sonuna kadar kullanıyorum.

    @  Renault Megane 4 HB  1.5dci EDC  @ 2019 a  C180 Exclusive ile giriyoruz.

    Sn Yıldız; EDC'den yana sıkıntı oldu mu? bu sıralar 2.el megane 4 sedan bakıyorum ama edc'den çekiniyorum.




  • Sizin Megan'ı görünce Talisman alasım geliyor.



    Reno bayisi de çok yakın ne yapsak ki.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Megane <3

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Roland Deschain

    Öncelikle hayırlı olsun,

    308 yerine Megane tercih etmenizdeki sebepleri öğrenebilir miyim? Yeni 308'de test edip de bilhassa sizi tercih dışı bırakmanıza iten sebeplerden bahsedebilir misiniz? İki araca dair düşüncelerim var ancak sizin gibi kullanıcıların görüşleri testlerden daha kıymetli bence.

    Teşekkür ederim çok sağolun,

    Peugeot 308 ile Megane 4 arasında gözlemlediğim farkları ve Megane 4 seçme nedenlerimi şöyle izah edeyim.

    Peugeot I-Cockpit tasarımı gerçekten farklı kendine özgü ve güzel bir tasarım aracın sürüşü ve genel karakteride kendine özgü.
    (Tasarım bölümü mezunu olduğum için özellikle araçların iç ve dış tasarımları oldukça ilgimi çeker ve özellikle bunlara dikkat ederim)

    Yeni Peugeot 308 sahibi olan bir arkadaşım önce ön takımlardan gelen ve kronik olan genelde atlamalarda duyulan tuhaf bir boşluk sesinden

    bahsetti. Bende araştırdığımda neredeyse çoğunda bu sorunun olduğunu ve serviste garantiden değişen aks parçalarının 6-7 ay sonra yine

    aynı sesi yaptığını okudum. Teste gittiğimde Servise bunu sorduğumda ilk başta ''kronik değil abi yollar bozuk'' desede olayı araştırdığımı

    ve kronik olduğunu öğrendiğimi söylediğimde ''evet genelde sorunlar yürüyen aksamında oluyor'' dedi. Buda açıkçası DSG de olduğu gibi beni

    modele karşı biraz tedirgin etti diyebilirim. Belki alacağım modelde bu sorunu yaşamayabilirdim belki giderilmiştir ama insan bunu duyunca

    üzerine araştırdığında doğrulayan yazılar okuyunca ister istemez modelden biraz soğuyor. Benzer durum Hyundai i30 DCT şanzımanı içinde geçerli.

    308 i test ettiğimde sürüşünü ve konforunu beğendim, vites geçişleri ve motor tepkileride gayet iyiydi. Ancak yüksek hızlarda güven vermedi.


    Aslında Subaru Levorg fiyatları bizim sınırlarımızın üzerine çıkınca ve daha önemlisi 1.6 gibi dizel seçeneği olmayınca dizel otom. farklı

    markaların arayışı ile C segmentteki neredeyse tüm araçları test etmeye çalıştım. Aklımda olan Golf 7 - Volvo V40 ve Astra K serilerini

    test ettikten sonra 308 ve C4 leri test ettim (hatta yeni 3008 de test ettim ve çok hoşuma gitti) inanın aklımda Renault yeni Megane nasılmış

    bakalım mı, testine gidelim mi diye bir durum oluşmadı çünkü Megane 3 çoğu disiplinde sınıf standartlarının gerisinde kalan bir modeldi bana göre.

    Haliyle devamı niteliğindeki Megane 4 ten çok bir fark beklemiyordum.


    Yani Golf 5 - Golf 6 - Golf 7 örneği birbirini güzel bir silsile ile takip eden ve her yenisi bir öncekinden daha iyi daha gelişmiş modeller

    sırasıyken Megane 4 için bunu düşünmüyordum açıkçası. Fakat test yaptığım (izinli olduğum ay içinde) günlerde birbirini tanımayan 2 - 3 arkadaşımın

    sanki sözleşmişler gibi beni sürekli Megane 4 ü incelemem için Renault bayisine yönlendirmeleri açıkçası beni şaşırttı ve merak ettim doğrusu.


    Megane 4 test ettikten sonra fikirlerim birden değişti. Özellikle yoğun şehir içi kullanımda aradığım direksiyon yumuşaklığı, virajlardaki dengesi

    özellikle sert girilen virajlarda şasenin yana yatma eğiliminin olmayışı (205 - 50 - R17 ile rahatsız etmeyen orta sertlikte bir süspansiyon sistemi)

    yeni EDC nin vites geçişlerindeki rahatlığı ve sarsıntısız oluşu, Motor ve yol sesinin iyi yalıtılmış olması, yakıt tüketimi ve çekiş performansının

    beklentilerimizi iyi derecede karşılaması ve en önemlisi ICON modelde aracın genel donanımının isteklerimize doğru yönde cevap vermesi diğer modeller ile

    karşılaştırdığımızda bize daha mantıklı bir seçenek olarak göründü. Özellikle yenilenen iç ve dış tasarımı ile kullanılan malzemelerin kalitesi sınıf

    standartlarını rahatlıkla karşılayabiliyor. Bunların yanında birde 24 ay sıfır faiz gibi cazip bir ödeme seçeneği eklenince bu sınıftaki iyi bir aracı

    almamanız için ortada pek bir neden kalmıyor.


    Banada sorarsanız bu sınıfta Golf te olsa Volvo da edecekleri en fazla 60-70 bin liradır, ama malesef ülkenin

    geldiği ekonomik durum göze alındığında C segmenti dizel otomatik Megane 4 Icon versiyonu 110bin lira gibi sınırlarını aşan fiyatlara gelmiş durumda. ,

    Bizde ihtiyaçlarımız doğrultusunda almak zorunda kalıyoruz haliyle etrafınızdakiler Renault tan beklenmeyen bu araç karşısında ilk tepki olarak 100bin lira

    Renault a verilirmi gibi sözlerle sizi karşılıyorlar ancak şuana kadar bu lafı edip sonra araca binip kullanan herkes aynı şeyi söyledi.

    ''Bu sefer Renault kendini aşmış.'' Tamam en iyisi bu demiyoruz bunu sadece ''zaman'' gösterecek, ama araç kim ne derse desin kullanınca insana güven ve keyif veriyor.




    @  Renault Megane 4 HB  1.5dci EDC  @ 2019 a  C180 Exclusive ile giriyoruz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yildiz -- 27 Mart 2017; 21:1:26 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SelamiŞahin

    Sizin Megan'ı görünce Talisman alasım geliyor.



    Reno bayisi de çok yakın ne yapsak ki.

    Sanırım renginden bakan bir daha dönüp bakıyor nazar değecek korkuyorum. Maşallah çok memnunum bu seçimden.

    İnşallah sizde gönlünüze göre bir araç satın alırsınız ne diyelim ama Renault 'un yeni tasarımları gerçekten kendi

    sınıflarında en iyilere oynuyor. Özellikle dış tasarımlar tamamen kendine özgü olmuş, hele gece yolda uzaktan arka stopları

    görmemek o kadar stop lambası arasında seçmemek mümkün değil. 1km mesafeden bile arka ince uzun stoplar orada bir Renault

    olduğunu bildiriyor. Bu tasarım açısından önemli bir farkındalık, piyasada hiçbir modele benzemiyor oluşu ayrı bir güzel.

    Tasarım kavramı görecelidir ama ben bu yeni Megan 4'ü ve Talismanı çok beğeniyorum..

    @  Renault Megane 4 HB  1.5dci EDC  @ 2019 a  C180 Exclusive ile giriyoruz.


    @  Renault Megane 4 HB  1.5dci EDC  @ 2019 a  C180 Exclusive ile giriyoruz.@  Renault Megane 4 HB  1.5dci EDC  @ 2019 a  C180 Exclusive ile giriyoruz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yildiz -- 28 Mart 2017; 11:50:0 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kayzer75


    quote:

    Orijinalden alıntı: yildiz

    Ankara Şehir içi yakıt tüketimi ile ilgili çok sayıda mesaj gelmiş

    Arkadaşlar bunu her seferinde deniyorum 100tl lik (Shell Nitro) mazotla Ankara Dikmen bölgesinde yaklaşık 380-400km arası yol yapabiliyorum.

    Bugün geçen ikaz verdiğinde 100 liralık aldığımda ve km yi sıfırladığım yakıt ikazı tam 396km de tekrar ikaz verdi. (ort. 5.8lt gösteriyor)

    Ayrıca düşük yakıt tüketmek üzere hiç dikkat etmiyorum gönlümce basıyorum desem yeridir. İşte bu yüzden dizeli Ankara'da seviyorum.

    Çünkü heryer rampa bu şehirde. Belki Konya gibi düz yerde olsak daha az yakacak. Hatta bazen uzun rampalarda dizelin tork gücünü sonuna kadar kullanıyorum.

    @  Renault Megane 4 HB  1.5dci EDC  @ 2019 a  C180 Exclusive ile giriyoruz.

    Sn Yıldız; EDC'den yana sıkıntı oldu mu? bu sıralar 2.el megane 4 sedan bakıyorum ama edc'den çekiniyorum.

    Yeni Megane 4 lerde kullanılan yeni nesil ıslak kavrama (yağlı) GETRAG marka (Alman) 6DCT450 kodlu şanzıman şuana kadar bizi çok memnun etti.

    Kimi kullanıcıların rampa aşağı inerken yaşadıkları sıkıntılar şanzımandan kaynaklanmıyor, üst vitese geçip aracı salmaması için yapılan yazılımsal

    bir durum bunun dışında rampa yukarı ve düzdeki değişimleri pürüzsüz ve çok akıcı. EDC eski versiyonlarda kuru tip olduğu için (eski megane, clio ve fluence)

    nadirende olsa sorun yaşayanlar olmuş olabilir ancak bu yeni nesil şanzımanlarda henüz sorun yada yolda bırakacak bir durum henüz ne duydum ne yaşadım.

    Yıllardır tork konvertörlü geleneksel eski nesil şanzıman kullanıyoruz ve arada ne değişimlerinde nede konforunda bir fark yok. Evet yeni EDC şanzıman bir DSG ye

    göre daha sakin çalışıyor ama hızı gayet iyi. DSG çok hızlı ama haliyle sorunlar peşimizi bir türlü bırakmadı yoksa oda çok güzel şanzımandı bir süre onuda kullandık.

    Biz şuan 9300km oldu ve Ankara Oran Dikmen bölgesinde her gün bol rampalı yerlerde kullanıyoruz şuana kadar çok memnun kaldık. Hold sistemi ve elektrikli park frenide çok iyi çalışıyor.

    Megane 4 otomatik şanzımanı EDC (Getrag 6DCT450) Volvo S80 ve Ford Mondeo'da kullanılan şanzımandır. Her firmanın kendine has motor şanzıman ikilisi için kullandığı yazılımları

    farklı olduğu için kod isimleri farklı, birinde EDC diğerinde powershift gibi, yoksa temelde aynı şanzımanlar.

    Buradan hangi Marka ve Modelde hangi Getrag şanzıman var inceleyebilirsiniz >>>>http://www.getrag.com/en/products/produkt_detail.html


    @  Renault Megane 4 HB  1.5dci EDC  @ 2019 a  C180 Exclusive ile giriyoruz.


    @  Renault Megane 4 HB  1.5dci EDC  @ 2019 a  C180 Exclusive ile giriyoruz.


    @  Renault Megane 4 HB  1.5dci EDC  @ 2019 a  C180 Exclusive ile giriyoruz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yildiz -- 28 Mart 2017; 13:21:2 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yildiz


    quote:

    Orijinalden alıntı: Roland Deschain

    Öncelikle hayırlı olsun,

    308 yerine Megane tercih etmenizdeki sebepleri öğrenebilir miyim? Yeni 308'de test edip de bilhassa sizi tercih dışı bırakmanıza iten sebeplerden bahsedebilir misiniz? İki araca dair düşüncelerim var ancak sizin gibi kullanıcıların görüşleri testlerden daha kıymetli bence.

    Teşekkür ederim çok sağolun,

    Peugeot 308 ile Megane 4 arasında gözlemlediğim farkları ve Megane 4 seçme nedenlerimi şöyle izah edeyim.

    Peugeot I-Cockpit tasarımı gerçekten farklı kendine özgü ve güzel bir tasarım aracın sürüşü ve genel karakteride kendine özgü.
    (Tasarım bölümü mezunu olduğum için özellikle araçların iç ve dış tasarımları oldukça ilgimi çeker ve özellikle bunlara dikkat ederim)

    Yeni Peugeot 308 sahibi olan bir arkadaşım önce ön takımlardan gelen ve kronik olan genelde atlamalarda duyulan tuhaf bir boşluk sesinden

    bahsetti. Bende araştırdığımda neredeyse çoğunda bu sorunun olduğunu ve serviste garantiden değişen aks parçalarının 6-7 ay sonra yine

    aynı sesi yaptığını okudum. Teste gittiğimde Servise bunu sorduğumda ilk başta ''kronik değil abi yollar bozuk'' desede olayı araştırdığımı

    ve kronik olduğunu öğrendiğimi söylediğimde ''evet genelde sorunlar yürüyen aksamında oluyor'' dedi. Buda açıkçası DSG de olduğu gibi beni

    modele karşı biraz tedirgin etti diyebilirim. Belki alacağım modelde bu sorunu yaşamayabilirdim belki giderilmiştir ama insan bunu duyunca

    üzerine araştırdığında doğrulayan yazılar okuyunca ister istemez modelden biraz soğuyor. Benzer durum Hyundai i30 DCT şanzımanı içinde geçerli.

    308 i test ettiğimde sürüşünü ve konforunu beğendim, vites geçişleri ve motor tepkileride gayet iyiydi. Ancak yüksek hızlarda güven vermedi.


    Aslında Subaru Levorg fiyatları bizim sınırlarımızın üzerine çıkınca ve daha önemlisi 1.6 gibi dizel seçeneği olmayınca dizel otom. farklı

    markaların arayışı ile C segmentteki neredeyse tüm araçları test etmeye çalıştım. Aklımda olan Golf 7 - Volvo V40 ve Astra K serilerini

    test ettikten sonra 308 ve C4 leri test ettim (hatta yeni 3008 de test ettim ve çok hoşuma gitti) inanın aklımda Renault yeni Megane nasılmış

    bakalım mı, testine gidelim mi diye bir durum oluşmadı çünkü Megane 3 çoğu disiplinde sınıf standartlarının gerisinde kalan bir modeldi bana göre.

    Haliyle devamı niteliğindeki Megane 4 ten çok bir fark beklemiyordum.


    Yani Golf 5 - Golf 6 - Golf 7 örneği birbirini güzel bir silsile ile takip eden ve her yenisi bir öncekinden daha iyi daha gelişmiş modeller

    sırasıyken Megane 4 için bunu düşünmüyordum açıkçası. Fakat test yaptığım (izinli olduğum ay içinde) günlerde birbirini tanımayan 2 - 3 arkadaşımın

    sanki sözleşmişler gibi beni sürekli Megane 4 ü incelemem için Renault bayisine yönlendirmeleri açıkçası beni şaşırttı ve merak ettim doğrusu.


    Megane 4 test ettikten sonra fikirlerim birden değişti. Özellikle yoğun şehir içi kullanımda aradığım direksiyon yumuşaklığı, virajlardaki dengesi

    özellikle sert girilen virajlarda şasenin yana yatma eğiliminin olmayışı (205 - 50 - R17 ile rahatsız etmeyen orta sertlikte bir süspansiyon sistemi)

    yeni EDC nin vites geçişlerindeki rahatlığı ve sarsıntısız oluşu, Motor ve yol sesinin iyi yalıtılmış olması, yakıt tüketimi ve çekiş performansının

    beklentilerimizi iyi derecede karşılaması ve en önemlisi ICON modelde aracın genel donanımının isteklerimize doğru yönde cevap vermesi diğer modeller ile

    karşılaştırdığımızda bize daha mantıklı bir seçenek olarak göründü. Özellikle yenilenen iç ve dış tasarımı ile kullanılan malzemelerin kalitesi sınıf

    standartlarını rahatlıkla karşılayabiliyor. Bunların yanında birde 24 ay sıfır faiz gibi cazip bir ödeme seçeneği eklenince bu sınıftaki iyi bir aracı

    almamanız için ortada pek bir neden kalmıyor.


    Banada sorarsanız bu sınıfta Golf te olsa Volvo da edecekleri en fazla 60-70 bin liradır, ama malesef ülkenin

    geldiği ekonomik durum göze alındığında C segmenti dizel otomatik Megane 4 Icon versiyonu 110bin lira gibi sınırlarını aşan fiyatlara gelmiş durumda. ,

    Bizde ihtiyaçlarımız doğrultusunda almak zorunda kalıyoruz haliyle etrafınızdakiler Renault tan beklenmeyen bu araç karşısında ilk tepki olarak 100bin lira

    Renault a verilirmi gibi sözlerle sizi karşılıyorlar ancak şuana kadar bu lafı edip sonra araca binip kullanan herkes aynı şeyi söyledi.

    ''Bu sefer Renault kendini aşmış.'' Tamam en iyisi bu demiyoruz bunu sadece ''zaman'' gösterecek, ama araç kim ne derse desin kullanınca insana güven ve keyif veriyor.




    @  Renault Megane 4 HB  1.5dci EDC  @ 2019 a  C180 Exclusive ile giriyoruz.


    Şikayetvar sitesinde birkaç tane megane 4 sedan ve hb edc'li araç sahibi düz yol veya yokuşta gaza basınca hiç tepkime vermeyip hatta aracı geri saldığı, gaz yemeyip kendilerini kazayla burun buruna getirdiğini yazmışlardı da biraz da ondan sormuştum edc'nin nasıl olduğunu.
    ŞİKAYETVAR SİTESİNDEN ALINTILAR:
    1)Renault EDC Şanzıman Gaz Pedalında Tepkisizlik!
    Megane hb 4. nesil aracım EDC şanzımana sahip. Araç dizel yakıt türü kullanmakta olup, Touch versiyon. Sürüş esnasında gerek normal gerekse eco modda zaman zaman gaz pedalının yanıtsız kaldığı, aracın ivmelenmediği bunun yerine sadece devrin yükseldiği anlar mevcut. Pedaldan ayak çekilip tekrar basıldığında düzelme olabildiği gibi birden hızla ivlemelenme de söz konusu olabiliyor. Yoğun trafikte özellikle de yokuş çıkarken arabanın aniden öne fırlaması ya da tepkisiz kalıp ilerlememesi sorun yaratıyor. Bu durum her an mevcut olmamakla birlikte 3 aylık süreçte 5-6 kez tekrarladı. Yetkili servis güncellemede bulundu ancak sorun tamamen çözülmüş değil, EDC şanzıman açısından yazılım güncellemesi şart.
    2)Renault Megane 4 Hb ıcon 1.5 Dcı EDC Aniden Gaz Pedalı Tepkisiz Kalıyor!
    Aracımı 2 ay önce aldım. 2 ay içerisinde 4-5 kere seyir halinde gaza basınca aracım hiç tepki vermedi. Devir yükseldi ama gaz yemedi. Gaz pedalına sonuna kadar basmama rağmen hiçbir şey olmadı. Ayağımı pedaldan çekip bir iki kere daha basınca düzeldi. Bir keresinde de yokuş yukarı çıkarken ayağımı gazdan çektim tekrar gaza bastım hiçbir şey yok. Araç durdu yolun ortasında arkadan kornaya basanlar, ne yapacağımı şaşırdım. Bir iki deneme sonra tekrar gaz aldı. İlk problemden sonra aracımı Bika servisine de götürdüm yazılım güncellemesi yaptılar ancak hata devam etti. Ayrıca, araç otomatikte 1. vitese çok zor geçiyor ve kasislerde iki ile kalkıyor gibi oluyorsunuz bu da gaza bastığınızda aracı titretiyor. Tabi muhtemelen kavramanın da ömrünü azaltıyor. Renault gibi bir marka nasıl aracını test etmeden piyasaya sürer. Acilen çözüm bulunmasını ya da aracın iade alınmasını talep ediyorum.
    3)Renault Megane 4 Gaza Tepki Yok.
    Renault Megane 4 hb icon 1.5 dCi EDC var. Renault Fan Club üyelerininde Megane 4 1.5 dCi EDC ile ilgili aynı sorunu yaşadıklarını yazdıklarını gördüm. Sorunum; Gaza sonuna kadar basıyorum ama arabada hiç tepki yok. Bazende gaz veriyorsun ama araç kendini toparlayamıyor ve aniden ileri atıyor kendini. 3 aydır bu araca biniyorum. 3 kez düz yolda eko da 1 kez naturel de yaptı. Servise gittim. Anlattım durumu. Normal dediler. (Böyle normallik mi olur Allah aşkına). Israrla bilgisayara taktırarak kontrol ettirdim. Normal deyip savuşturdular. Allah muhafaza kazaya neden olabilir bu durum. Düşünsenize sollamaya çıkıyorsun gaz veriyorsun ve araba gitmiyor. Aracın konfor ve donanımına laf söyletmem ama motorda aynı şeyi diyemeyeceğim. . Tekrar ediyorum bu sorun sadece benim aracımda değil. dCi EDC Megane 4 'lerde genel sorun. Bu soruna Renault derhal bir çözüm bulmalı.




  • Ben bu konuyla ilgili hiçbir sorun yaşamadım o yüzden olumsuz yorum yapmam anlamsız olur. Zira yeni nesil EDC çok güzel bir şanzıman.

    Üstelik Ankara Dikmen gibi yokuşların en dik ve en çok olduğu bölgede aracımı her gün dur-kalk olarak kullanıyorum ben çok memnunum.

    Tabiki her marka modelde birkaç üretim hatalı yada olumsuz durumla karşılaşan kullanıcılar olabilir bu Honda yada Mazda gibi sorunsuzluğu

    ile ünlü markalarda yaşanan bir durum hatta ben 2 adet Toyota değiştirdim birinde (2007 Corolla HB dizel otom.) MMT şanzıman sorunu nedeniyle

    sattım diğerini rampada durduğunda tekrar kalkmadığı için sattım ki bunlar insanların mahkemelere intikal ettirdikleri sorunlar.

    Hatta konusunu bile açmıştım buradan inceleyebilirsiniz. >>>>https://forum.donanimhaber.com/dikkat-auris-1-33-motor-ve-bursa-akkoyunlu-bayi-rezaleti--79262014#79262014




  • Megane4nkara grubu

  • Araba çok abartılarak övülmüş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ekaran05 E kullanıcısına yanıt
    Kullanmadığım araçlar hakkında yorum yapmıyorum. Kullandıklarım hakkında kendi fikirlerimde bunlar. Şahsa ait fikirler kimileri tarafından benimsenmeyebilir. Fikirlere saygımız sonsuz zira hepimiz insanız..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kendi aracımızla kısa bir video paylaşmak istedim.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: yildiz

    Kendi aracımızla kısa bir video paylaşmak istedim.





    Hocam EDC şanzıman hakkında ilave yorum yapar mısınız? Gerçi daha erken ama yorum derken konfordan ziyade dayanıklılık ve masraf/sorun çıkarma konusunu kastediyorum. Her çift kavrama gibi EDC hakkında da çok sayıda şikayet okuyorum. Teşekkürler. İyi sürüşler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 30 Mart 2017; 14:29:6 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.