Şimdi Ara

@ Renault Megane 4 HB 1.5dci EDC @ 2019 a C180 Exclusive ile giriyoruz. (21. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.142
Cevap
29
Favori
121.573
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
73 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1920212223
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • redbul_540 kullanıcısına yanıt
    6 ya birkaç defa galeride bindim ama hiç kullanmadım.

    Test yayıncılığı yapanlara sorduğumda motorunun günümüz turbo motorlarına göre zayıf kaldığını ama hacmine göre ekonomik bir tüketime sahip olduğunu, kullanımının keyifli olduğunu söylüyorlar.

    Motor dışında Insignia dan sonra yüksek hızda direksiyona verilen düzeltme komutlarının sıklığı sıkıcı gelebilir de dediler.


    Zaten hepsi bir yana ülkemiz vergi sistemi yüüznden bu aracın fiyatı kendinden performanslı 1.6 premiumlar seviyesinde malesef + servisleri az, Mazda ticari araçlarımla çok sıkıntı yaşardım bu yüzden.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yildiz


    quote:

    Orijinalden alıntı: esmerce

    Teşekkür ederim.


    Madem Talisman ı hazır yeni kullanmışsınız, merak ettim; size de genel toplamda Megane Talisman a göre biraz daha "sıkı" hissettirdi mi?




    Megane alt segmenti olsa da bana montaj sağlamlığı - çıtırtı açısından Talisman dan net olarak iyi gelmişti çünkü (aynı gösterge tablosu materyalleri - orta konol plastikleri Megane da daha sağlamken Talisman larda daha gevşek, bozuk yollarda Megane da neredeyse hiç tıkırtı yokken Talisman da az da olsa sesler mevcut, Megane de konsol tek parça yumuşak plastik iken Talisman da ön cam dibi sert vs)


    Talisman ilk test ettiğimde bende aynı fikirdeydim (19'' jantlar ile konfor azalmıştı) Haliyle araç sert olunca tıkırtı yapabiliyor bozuk yollarda.

    Ancak geçende kullandığım arkadaşıma ait Talismanda 18 inch jantlar ile konfor yerine gelmiş ve sönümleme olması gerektiği gibi başarılıydı

    ve bozuk zeminlerde bu gibi tıkırtıları yapmadı. Ancak birleşim yerleri konusunda Megane 4 ün bende daha sıkı olduğu konusunda hemfikirim.

    Özellikle Skoda SuperB karşısında Talismanı tek eleştireceğim en göze batan nokta vites konsolunun yan duvarları (üst torpidoya bağlanan) sert plastik

    Talisman gibi bir araca hiç yakışmamış onun haricinde sürüşü ve genel konforu oldukça başarılı bir araç. Özellikle 1.6dci 160hp 380nm tork muazzam..

    Benzer fikirlere sahibiz.


    Benim kullandığım Megane ve Talisman 18" jantlara sahiplerdi, bu halde dahi Megane da tıkırtı yookken Talisman da arada tıkırtılar geliyordu, dediğiniz gibi Talisman Superb ya da diğer birkaç rakibindeki gibi biraz daha fazla yumuşak plastiğe ve sıkı montaja sahip olsaydı sürüş rahatlığı, ekonomisi ve keyfi ile muhtemelen şuan satın almış olduğum bir model olacaktı.

    Siyah bir 160Hp Icon + 19" + cam tavan + k.rengi deri döşemeli Talisman ı alıp almamak konsuunda çok kararsız kalmıştım geçen aylarda, dediğiniz sert aksamlar ve sürüşteki sesler olmasa dediğim aracı gördüğüm gün kapora verecektim.




  • esmerce kullanıcısına yanıt
    D segmentte konfor anlamında benide en fazla etkileyen araç Mazda 6 oldu ama onunda yakıt ve performans dengesi gibi önemli eksileri mevcut.

    Onun haricinde yeni Insignia beklenip incelenmeli diyorum. Ama bu fiyat aralığında yakıt ekonomisi ve fiyat performans dengesi olarak Talisman hala çok iyi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: esmerce

    6 ya birkaç defa galeride bindim ama hiç kullanmadım.

    Test yayıncılığı yapanlara sorduğumda motorunun günümüz turbo motorlarına göre zayıf kaldığını ama hacmine göre ekonomik bir tüketime sahip olduğunu, kullanımının keyifli olduğunu söylüyorlar.

    Motor dışında Insignia dan sonra yüksek hızda direksiyona verilen düzeltme komutlarının sıklığı sıkıcı gelebilir de dediler.


    Zaten hepsi bir yana ülkemiz vergi sistemi yüüznden bu aracın fiyatı kendinden performanslı 1.6 premiumlar seviyesinde malesef + servisleri az, Mazda ticari araçlarımla çok sıkıntı yaşardım bu yüzden.


    Evet abi maalesef bir çok dezavantajı mevcut.İlk alım maliyeti bunların başında geliyor.

    Bana Mazda 6'nın verdiği his şöyle ; 8-10 yıl veya daha fazla 400-500 bin km bineceksen beni al sana sorun çıkartmam,üzmem,beklediğin konfor ve kalite hissini veririm.Kullandıgın süre zarfında yağımı,filtremi değiştir başka birşey istemem premiumlar gibi kallavi bakım faturaları,belli km den sonra turbo,yağ atma ötme yapmam uslu çocuğum ben

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: esmerce

    Bu arada Megane Türkiye de yılın otomobili seçildi, tebrikler...

    Bunu bende bekliyordum (Yeni Civic yada Yeni Megane olarak) bu ödülü hak eden lokomotif modellerin başında geliyorlar.

    Autobild Avrupada altın direksiyon ödülüde bu yıl Megane 4 e verildi (HB)

    @  Renault Megane 4 HB  1.5dci EDC  @ 2019 a  C180 Exclusive ile giriyoruz.


    Sırada HotHatch sınırlarını yeniden belirleyecek yeni Megane RS var..

    @  Renault Megane 4 HB  1.5dci EDC  @ 2019 a  C180 Exclusive ile giriyoruz.@  Renault Megane 4 HB  1.5dci EDC  @ 2019 a  C180 Exclusive ile giriyoruz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yildiz -- 12 Nisan 2017; 18:24:45 >




  • redbul_540 kullanıcısına yanıt
    Yağ atma ötme falan demişken; pazarlamacı bir arkadaşın dizel Polo su turbo dağıttı.



    Vw servisinin istediği bedel kaç Lira bil bakalım :))

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yildiz kullanıcısına yanıt
    En mantıklı olan da Megane idi zaten.



    "Xc90 varken Megane neymiş" vb denmiş ama bu ödüllerin hangi kriterler sonucu verildiğini bilmeden ateş etmiş millet.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: esmerce

    Yağ atma ötme falan demişken; pazarlamacı bir arkadaşın dizel Polo su turbo dağıttı.



    Vw servisinin istediği bedel kaç Lira bil bakalım :))


    5 bin mi

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: redbul_540


    quote:

    Orijinalden alıntı: esmerce

    Yağ atma ötme falan demişken; pazarlamacı bir arkadaşın dizel Polo su turbo dağıttı.



    Vw servisinin istediği bedel kaç Lira bil bakalım :))


    5 bin mi

    5?!?!



    Sadece beşbincik mi?? Yok artık!?





    Dostum anlı şanlı Vw servisi diyorum, adı Polo olabilir ama Bugatti nin sahibi olan markadan bahsediyoruz sonuçta!



    8.000 turbo 2.000 de işçilik= 10.0000 ;)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: esmerce


    quote:

    Orijinalden alıntı: redbul_540


    quote:

    Orijinalden alıntı: esmerce

    Yağ atma ötme falan demişken; pazarlamacı bir arkadaşın dizel Polo su turbo dağıttı.



    Vw servisinin istediği bedel kaç Lira bil bakalım :))


    5 bin mi

    5?!?!



    Sadece beşbincik mi?? Yok artık!?





    Dostum anlı şanlı Vw servisi diyorum, adı Polo olabilir ama Bugatti nin sahibi olan markadan bahsediyoruz sonuçta!



    8.000 turbo 2.000 de işçilik= 10.0000 ;)


    Oh oh suyundan da

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yildiz

    D segmentte konfor anlamında benide en fazla etkileyen araç Mazda 6 oldu ama onunda yakıt ve performans dengesi gibi önemli eksileri mevcut.

    Onun haricinde yeni Insignia beklenip incelenmeli diyorum. Ama bu fiyat aralığında yakıt ekonomisi ve fiyat performans dengesi olarak Talisman hala çok iyi.

    mazda 6 nın tipi dışında( o da efsane allah için :) hiçbirşeyi yok.Yalıtım sınıfının en kötülerinden mesela..motor şanzımana girmiyorum bile.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bianconera


    quote:

    Orijinalden alıntı: yildiz

    D segmentte konfor anlamında benide en fazla etkileyen araç Mazda 6 oldu ama onunda yakıt ve performans dengesi gibi önemli eksileri mevcut.

    Onun haricinde yeni Insignia beklenip incelenmeli diyorum. Ama bu fiyat aralığında yakıt ekonomisi ve fiyat performans dengesi olarak Talisman hala çok iyi.

    mazda 6 nın tipi dışında( o da efsane allah için :) hiçbirşeyi yok.Yalıtım sınıfının en kötülerinden mesela..motor şanzımana girmiyorum bile.

    Konfor derken sadece süspansiyon konforu ve sürüşü kastettim yoksa yalıtım ve motor perf. konusunda haklısınız.

    Ancak bunu görmezden gelemezler. Mecbur el atmak zorundalar ve Mazda 6 yada 3 gibi sınıfında en güzel tasarımlardan birine sahip olan modelleri

    bundan sonra bu kadar boş bırakacaklarını sanmıyorum. Mutlaka Mazda 3 için 1.6 benzinli Turbo , Mazda 6 içinde 2.0 benzinli Turbo vs. gibi rekabetçi

    motor seçenekleri eklenecektir. Buna mecburlar yoksa tarihe karışırlar.. Onun haricinde araç gerçekten güzel.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: teneke1236737


    quote:

    Orijinalden alıntı: yildiz


    quote:

    Orijinalden alıntı: teneke1236737


    quote:

    Orijinalden alıntı: yildiz


    quote:

    Orijinalden alıntı: esmerce

    Sadece kalabalık yaz aylarında daha küçük bir araçla trafikte olma isteği diyeyim.

    Golf ve Astra (Golf şuan satılık) ş.içinde daha pratikler ama gidilen yollar uzadığında Insignia daha geniş ve rahat koltukları, daha faza çalışma aralığı sunan amortisörleri, yola oturma hissiyatı ve küçük modellerle oldukça kapanan tüketim sarfiyatı ile doğru seçeneğin hala D segmenti olduğunu hatırlatıyor.


    Megane 4 ise hem ş.içinde pratik hem de dediğim gibi yalıtım/darbe emişte C sınıfının ortalamasının üzerinde bir model, bir diğer iyi yanı da bagajının diğer 5 kapılı modeller içinde başarılı bir hacme sahip olması, tabi bir de 1.5 ekonomist motorla alındığında mükemmel bir tüketim/performans dengesi sunması da cabası.


    Aracım 2014 model Insignia Cosmo 1.6 SIDI Turbo 170Hp Active Select.

    Genel olarak çok memnunum; tasarımı olsun, sürüş keyfi olsun, gerekse donanımı ve verdiği mekanik sağlamlık-rijitlik hissiyatı olsun. Bu yüzden yeni nesil Insignia yı da çok merak ediyorum çünkü eski araçlarımdan olan Astra J den sonra aldığımız K kasada resmen J deki verimsiz detaylar tam tersine çevrilmiş, bu bağlamda mevcut Insignia da 1700kg dolaylarındaki ağırlığı ve coupe formlu tasarımından kaynaklı vasat diz mesafesi sorununu aşıp daha da etkileyici bir model olmuş olabilir.


    Hayırlısı olsun. Umarım beğendiğiniz memnun kalacağınız araçlara sahip olursunuz.

    Bende bir kaç gün önce Talismanı tekrar kullandım, bu kez Oyak kampanyasından alan arkadaşımla birlikte Ankara Mais'e gidip

    aracı teslim aldık ve ilk sürüşünü ben gerçekleştirdim. Daha önce test ettiğimde 19 jantlar vardı ancak bu araçta 18 jantlar

    çok farketti konfor anlamında işte budur dedim. Arka oturma konforu ve genişliğide makam araçlarına yakışacak kalitede.

    Bende yeni Insignia'yı çok merak ediyorum gelir gelmez test etmeye gideceğim inşallah. Yarında Skoda SuperB tekrar test etmeye gideceğim.

    Hocam Megane 4 hala duruyor mu sizde?Sordum ama uzun süre oldu kusura bakmayın.

    Evet, Megane 4 ile 8 ay sonunda 9800km yi geçtik bugün.

    Estağfurullah, ne kusuru. Şuan için çok memnunuz, umarım böyle devam eder.

    Yakıtı, gidişi, sürüşü ve kullanışlılığı her yönüyle memnun edici olmuş bu sefer. Sanırım bunu uzun bir süre kullanacağız.

    Şahsen Renault'tan bu kadarını beklemiyordum ama bu sefer diğer rakipleriyle boy ölçüşecek kıvama gelmiş.

    Özellikle şehir içinde kullanımı oldukça rahat, sessiz ve ekonomik. Bu ülkede alınabilecek en iyi C segment araçlardan biri bence.

    Rabbim kaza bela vermesin Hocam.Gerçekten de gerek Talisman,gerek de Megane çok iyi oldu bu sefer.

    Amin. Allah razı olsun, iyi dilekleriniz için çok teşekkür ederim.

    Biz şuan için çok memnunuz. Böyle sorunsuz giderse (yolda bırakmasın yeter) uzun yıllar kullanmak istiyoruz kısmet olursa.

    Bu arada dün ilk yağ değişimini yaptık. (Kendi isteğimle) motor sıfır olduğu için ilk yağ değişiminde 20bin km beklemeden 9800km de değiştirmek istedim.

    Periyodik bakım Ağustos ayında ama o zamana kadar bu yaz 10bin km daha gezebiliriz belli olmaz. Megane 4 bencede bu sefer olmuş dedirtti..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yildiz -- 13 Nisan 2017; 11:14:5 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: esmerce

    En mantıklı olan da Megane idi zaten.



    "Xc90 varken Megane neymiş" vb denmiş ama bu ödüllerin hangi kriterler sonucu verildiğini bilmeden ateş etmiş millet.


    Burada Eren Tekin (Otomobil Dünyam) sonucu etkileyen en önemli faktörlerin hangi kriterler olduğunu açıkça belirtmiş.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: yildiz


    quote:

    Orijinalden alıntı: teneke1236737


    quote:

    Orijinalden alıntı: yildiz


    quote:

    Orijinalden alıntı: teneke1236737


    quote:

    Orijinalden alıntı: yildiz


    quote:

    Orijinalden alıntı: esmerce

    Sadece kalabalık yaz aylarında daha küçük bir araçla trafikte olma isteği diyeyim.

    Golf ve Astra (Golf şuan satılık) ş.içinde daha pratikler ama gidilen yollar uzadığında Insignia daha geniş ve rahat koltukları, daha faza çalışma aralığı sunan amortisörleri, yola oturma hissiyatı ve küçük modellerle oldukça kapanan tüketim sarfiyatı ile doğru seçeneğin hala D segmenti olduğunu hatırlatıyor.


    Megane 4 ise hem ş.içinde pratik hem de dediğim gibi yalıtım/darbe emişte C sınıfının ortalamasının üzerinde bir model, bir diğer iyi yanı da bagajının diğer 5 kapılı modeller içinde başarılı bir hacme sahip olması, tabi bir de 1.5 ekonomist motorla alındığında mükemmel bir tüketim/performans dengesi sunması da cabası.


    Aracım 2014 model Insignia Cosmo 1.6 SIDI Turbo 170Hp Active Select.

    Genel olarak çok memnunum; tasarımı olsun, sürüş keyfi olsun, gerekse donanımı ve verdiği mekanik sağlamlık-rijitlik hissiyatı olsun. Bu yüzden yeni nesil Insignia yı da çok merak ediyorum çünkü eski araçlarımdan olan Astra J den sonra aldığımız K kasada resmen J deki verimsiz detaylar tam tersine çevrilmiş, bu bağlamda mevcut Insignia da 1700kg dolaylarındaki ağırlığı ve coupe formlu tasarımından kaynaklı vasat diz mesafesi sorununu aşıp daha da etkileyici bir model olmuş olabilir.


    Hayırlısı olsun. Umarım beğendiğiniz memnun kalacağınız araçlara sahip olursunuz.

    Bende bir kaç gün önce Talismanı tekrar kullandım, bu kez Oyak kampanyasından alan arkadaşımla birlikte Ankara Mais'e gidip

    aracı teslim aldık ve ilk sürüşünü ben gerçekleştirdim. Daha önce test ettiğimde 19 jantlar vardı ancak bu araçta 18 jantlar

    çok farketti konfor anlamında işte budur dedim. Arka oturma konforu ve genişliğide makam araçlarına yakışacak kalitede.

    Bende yeni Insignia'yı çok merak ediyorum gelir gelmez test etmeye gideceğim inşallah. Yarında Skoda SuperB tekrar test etmeye gideceğim.

    Hocam Megane 4 hala duruyor mu sizde?Sordum ama uzun süre oldu kusura bakmayın.

    Evet, Megane 4 ile 8 ay sonunda 9800km yi geçtik bugün.

    Estağfurullah, ne kusuru. Şuan için çok memnunuz, umarım böyle devam eder.

    Yakıtı, gidişi, sürüşü ve kullanışlılığı her yönüyle memnun edici olmuş bu sefer. Sanırım bunu uzun bir süre kullanacağız.

    Şahsen Renault'tan bu kadarını beklemiyordum ama bu sefer diğer rakipleriyle boy ölçüşecek kıvama gelmiş.

    Özellikle şehir içinde kullanımı oldukça rahat, sessiz ve ekonomik. Bu ülkede alınabilecek en iyi C segment araçlardan biri bence.

    Rabbim kaza bela vermesin Hocam.Gerçekten de gerek Talisman,gerek de Megane çok iyi oldu bu sefer.

    Amin. Allah razı olsun, iyi dilekleriniz için çok teşekkür ederim.

    Biz şuan için çok memnunuz. Böyle sorunsuz giderse (yolda bırakmasın yeter) uzun yıllar kullanmak istiyoruz kısmet olursa.

    Bu arada dün ilk yağ değişimini yaptık. (Kendi isteğimle) motor sıfır olduğu için ilk yağ değişiminde 20bin km beklemeden 9800km de değiştirmek istedim.

    Periyodik bakım Ağustos ayında ama o zamana kadar bu yaz 10bin km daha gezebiliriz belli olmaz. Megane 4 bencede bu sefer olmuş dedirtti..



    Ben teşekkür ederim Hocam.Güle güle kullanmaniz dileğiyle.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • yildiz kullanıcısına yanıt
    Motorlar ve yağlar ciddi bi değişime uğramadığı halde bazı üreticiler bakım aralıklarını uzatıyorlar, halbuki araçların kullanıldığı trafik günden güne yoğunlaşıyor, hala tozlu ortamlar da mevcut. Bu tercihlerde markalar arası rekabetin de etkili olduğunu düşünüyorum.

    Yağ değişimi turbo beslemeli araçlar için çok önemli, 20.000km ise TR şartları için uzun bir süre, bence bundan sonra da 20 değil 10.000 de bir değişime devam edin zaten otomobil uzmanlarının da önerisi bu yöndedir.
  • nekadar samimi bir advertorial yazısı olmuş. ellerinize yüreğinize sağlık kelimeleriniz insanın yüreğine adeta nakış nakış işliyor insanda bu araç bendede olmalı hissini uyandırıyor.

    +rep for advertorial.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: esmerce

    Motorlar ve yağlar ciddi bi değişime uğramadığı halde bazı üreticiler bakım aralıklarını uzatıyorlar, halbuki araçların kullanıldığı trafik günden güne yoğunlaşıyor, hala tozlu ortamlar da mevcut. Bu tercihlerde markalar arası rekabetin de etkili olduğunu düşünüyorum.

    Yağ değişimi turbo beslemeli araçlar için çok önemli, 20.000km ise TR şartları için uzun bir süre, bence bundan sonra da 20 değil 10.000 de bir değişime devam edin zaten otomobil uzmanlarının da önerisi bu yöndedir.


    Formula 1 ile birlikte burada yarışan takımların kullandıkları motor yağlarıda ciddi oranda ilerlemeler kaydedildi aslında. Bunların başında kuşkusuz Renault - Elf geliyor. Total firmasının Renault motorları ile birlikte özel geliştirdiği bu yağların ömürleri son 10 yılda 15bin km den 30bin km değişim aralığına kadar yükseldi.



    Renault markası tüm yeni araçlarına ülkemiz dışında Avrupa'da 3 yıl 100bin km yerine tam 5 yıl 200bin km garanti veriyor. Ayrıca Avrupa'da yağ değişim periyotları bizdeki gibi 1 yıl yada 20bin km hangisi önce dolarsa değil , 2 yıl yada 30bin km olarak belirlenmiş.



    Buda ülkemiz açısından negatif bir durum malesef.



    Birde şu donanım kaldırma olayına bir anlam veremiyorum. Bizim ülkemizde üretilen Megane 4 sedan modellerinde olması gereken donanımları Türkiye için koymuyorlar ama Ukrayna'ya Türkiye'den ihraç edilen Megane 4 Sedan'larda hem koltuk hem direksiyon ısıtma gibi lüks donanımlar mevcut.



    Bunun yaninda Avrupa'da üretilen Hatchback Megane 4 modelleri icinde ayni durum gecerli. Türkiyeye bu donanima sahip araclari göndermiyorlar ama Avrupa'da satilan HB lerde koltuk ve direksiyon ısıtma , Alkantara döşeme gibi lüks özellikler var. Bizim araclarimizda start stop tusunun en sag ve en solundaki boş tuslar bu özelliklere ait butonlar..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Renault un F1 deki varlığı ve Total/Elf ilişkilerini o an için düşünemedim, yurtdışındaki garanti sürecini de bilmiyordum ve baya etkilendim açıkcası.



    Gerek materyallere gerekse araçlara olan güvenin eseri,uzun garanti süresi..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: esmerce

    Renault un F1 deki varlığı ve Total/Elf ilişkilerini o an için düşünemedim, yurtdışındaki garanti sürecini de bilmiyordum ve baya etkilendim açıkcası.



    Gerek materyallere gerekse araçlara olan güvenin eseri,uzun garanti süresi..


    Geçen gün ilk yağ değişimi yetkili serviste gerçekleştirdik. (Bugün baktım aracım 9970km olmuş)

    O gün serviste dikkatimi çeken bir detay oldu, Renault yetkili servisine sadece 200tl daha ucuz diye başka marka

    yine C segment (garantisi devam eden) başka marka HB dizel araç gelmişti, bende lifte kaldırdıklarında taban fotoğrafını çektim.

    Günün sorusu >>>> Arkadaşlar sizce bu X marka araç hangi marka ve model olabilir ? (Megane'ın rakibi)

    @  Renault Megane 4 HB  1.5dci EDC  @ 2019 a  C180 Exclusive ile giriyoruz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yildiz -- 14 Nisan 2017; 13:6:0 >




  • 
Sayfa: önceki 1920212223
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.