Selamün aleyküm üstadlar. Birkaç ay önce çinden rc araba almıştım. Şaftlara giden mildeki sabit dişli milden bağımsız hale geldi. Tamir ettim fakat bu sefer dişli kırıldı ( dişli plastik). Eski oyuncaklardan kalma dişli var fakat uyduramadım tekrar motor kutusu yapmakla uğraşmayıp çinden yeni motor aldım. Montajını yaptım fakat araba 3-5 metre gittikten sonra duruyo. 5-10 saniye sonra sanki on off tuşundan açıp kapatmış gibi ışıkları gidip geliyo gaza basıyorum 3-5 metre gidip tekrar aynı şeyi yapıyo. Sebebi ne olabilir ? Cevaplarsanız sevinirim teşekkürler. Alıcıyı ve motorları paylaştım. ![]() ![]() ![]() < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Rc araba devre ve motor uyumu


-
-
Dostum eski motor, 180 tip bir motor. Max 4A akım çeker onlar. Haliyle arabanın alıcısı da ona göre ayarlıdır. Yeni motor ise, 370 tip bir motor. Yükte 8A çekebilir. Büyük ihtimal alıcıdaki sol üstte 16 bacaklı bir entegre (Sanırsam adı entegre onun) var. Üstü erimiş gibi gözüküyor. O değiştirilip, eski motor gücünde bir motor kullanmak gerekir. Onun yerine daha yüksek akım kaldıran bir entegre bağlanabilir mi ? Onu bilmiyorum. Daha doğrusu ; o kompenent akımla mı alakalı onu bilmiyorum. Bilen arkadaşlar cevaplarsa güzel olur.
-
Cevabınız için teşekkürler. Dediğiniz entegrede erime yok baktım. Fotoğrafta öyle görünmüş. Devrede anladığım kadarıyla arıza yok. Bir şeyler ters gidiyo ama ne
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Dişlilerle sorun olduğuna ve de kısa sürede kapanma sorunu olduğuna göre; mekanik zorlanma olabilir.
Piller de sorunlu olabilir.
Motor güçlü olsa da zorlanma olmadan o güce binmeyecektir, hariçten deneyebilirsin motoru.
-
Dişlilerde zorlanma olduğunu sanmıyorum çünkü hepsi orijinal dişli ve yuvalarına tam oturuyo. Arka şaft arka aksa neredeyse düz bir şekilde bağlı o da kasıntı vs yapmıyor. Ön şaft ön aksa eğimli şekilde bağlı belki o kasıntı yapar diyeceğim ama ön çekeri iptal ettiğimde yine aynısını yaptı. Sadece motoru devreye bağladığımda motor ve kutup başları aşırı ısınıyor. Kabloları kutup başlarına lehimlemeden elimle tuttum 10-15 saniye sonra tutamayacak kadar ısınıyo.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Motor elle çok kolay döndürülebiliyor ve harici kaynakta sorunsuz çalışıyorsa, devrede sorun olabilir. Devreyi görmek lazım. PWM ile sürülüyorsa sinyal hataları olabilir.
Aşırı ısınma önemli bir sorundur asla bu şekilde kullanılmamalı!
-
Devrenin fotoğrafını paylaştım oradan anlaşılmaz mı ? Ayrıca pwm dediğiniz nedir? İnternetten baktım da birden fazla kullanım alanı var sanırım o yüzden pek anlamadım
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Motor takılı değilken devre aynı sorunu yapıyor mu ? Motor boşta uygun gerilimde rahatça dönebiliyor mu ?
Motor yerine uygun bir led-lamba bağlayıp da denenebilir. Hatta motoru hiç takmadan boşta denenebilir. Motor yokken de yapıyorsa devre üstünde kısadevre olabilir.
Isınan kablo motora gelen kablolar mıydı ? Biraz detay.
-
Motor takılı değilken devrede bir sorun yok abi. Motor boştayken dönüşü gayet rahat. Arabaya monte ettikten sonra arabayı ters çevirip denedim yani tekerleklere yük binmiyorken yine aynı sorunu yapıyor. Kablo ısınmadı abi motorun kendisi ve motordaki + , - kutup başları ısındı.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Motor dişlileriyle bağlı değilken yani motor yerine takılmamış ama kabloları bağlıyken de sorun var mı ?
-
Bahsettiğin şekildeyken motorda ısınma var abi başka bir şey yok. Montajını yapıp kullanmaya başlayınca oluyo ne oluyosa. Video var ama siteye yüklenmiyor galiba
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Youtube a yükledim abi rica etsem bakabilir misin
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
şu herhalde;
bi pwm sesi geliyor gibi. Motoru süren elektriğin yüksek frekansta kesintili olma vaziyeti. pwm senkronizasyonu da bozuk olabilir başka bişi de.
Motor sıkışırken elinle destek verdiğide hızlanıyor mu ? Ve motoru millere bağlamadan ucu boş dönerken de böyle sıkışır gibi oluyor mu ?
Ölçü aleti varsa motor yokken-varken elektriği incelemek lazım.
Tabi tecrübeliler son noktayı koyacaktır, fikir olsun diye yazdık.
-
Sıkıştığında elimle döndürmeyi denemedim abi. Millere bağlı değilken sıkışma vs olmuyo. Pilin yettiği yere kadar döner tabi fırçalar yanmazsa.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Bu sıkışma sesi, nerede olsa tanırım. Orjinal dişliler takılı demişsin ama mutlaka bir yerde sıkışma var.
- Sadece motoru çıkarıp arabanın bir tekerini elle döndürünce rahat dönüyor mu ? Ki çok rahat dönmesi lazım.
- Motoru bir çıkartın. Dişli kutusunda motorun döndürdüğü dişliyi parmağınızla bir yoklayın. Onun da rahat dönmesi lazım.
- Diyelim ki sıkışma yok. Motor harici olarak nasıl çalışıyor ? Mesela; devre olmadan direk pil takınca dönüşü nasıl ? Böyle yapınca ısınma oluyor mu ? Eğer yine başta dediğiniz gibi ısınma oluyorsa, motorda sorun vardır. Zira karafetva'nın dediği gibi ; o kadar ısınma normal değil.
-
Motor boştayken gayet rahat dönüyo. Dişli kutusuna yerleştirdiğimde biraz zor dönüyodu ben onu normaldir diye düşündüm. Sıkışma olsa başta hiç dönmemesi gerekmiyor mu. 3-5 metre gidip duruyo sanki kapatıp açmış gibi ışıkları yanıp sönüyo kumandayla bağlantı kurunca ışıklar sabit yanıyo. Gaza bastığımda tekrar aynı şeyi yapıyor. Devreden hiç anlamam devre üzerindeki elektronik parçalardan hiç anlamam. Devre üzerinde akımı çeken veya kontrol eden bir parça var da o mu yetersiz geliyor acaba. Böyle bir şey olabilir mi ?
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X