Şimdi Ara

Akülü Araba Devre Sorunu Yardım Lütfen

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
2
Favori
43.041
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar

    Sorunumu kısaca anlatmaya çalışaydım yardımcı olacak arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.


    Oğluma aldıgım akülü araba arıza yaptı dagıttım şuan toplayamıyorum kablolar birbirine girdi ne yaptıysam devreyi tamamlamıyor.
    Örnek bir proje çizdim ve arabanın dağıtığım halinin resimlerinide koyuyorum inşallah sizlerinde yardımı ile yapa bilirim..

    Not : Motorlar salam ve çalışıyor denendi....


    Resimler....

    Drek Link
    http://yukleresim.com/image/Wf
    http://yukleresim.com/image/W5
    http://yukleresim.com/image/W9
    http://yukleresim.com/image/WD
    http://yukleresim.com/image/WO
    http://yukleresim.com/image/Wn


     Akülü Araba Devre Sorunu Yardım Lütfen
     Akülü Araba Devre Sorunu Yardım Lütfen
     Akülü Araba Devre Sorunu Yardım Lütfen
     Akülü Araba Devre Sorunu Yardım Lütfen
     Akülü Araba Devre Sorunu Yardım Lütfen
     Akülü Araba Devre Sorunu Yardım Lütfen



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MekansızTr -- 24 Mayıs 2014; 22:56:28 >







  • Arkadaşlar bilgisi olan yokmu bu konu hakkında?
  • MekansızTr kullanıcısına yanıt
    Bu konu size mi ait ?

    http://forum.donanimhaber.com/m_60986615/f_/key_ak%25FCl%25FC%252Baraba//tm.htm#90925899

    Çizimler ayni yararı olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: linyit43

    Bu konu size mi ait ?

    http://forum.donanimhaber.com/m_60986615/f_/key_ak%25FCl%25FC%252Baraba//tm.htm#90925899

    Çizimler ayni yararı olabilir.
    Hayır bana ayit değil yanlız aynı sorun bendede var o konu ile aradaki fark turbo dümesi ve birde ordaki akü 2*6=12v benimki ise direk 12v çıkışı olması.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MekansızTr

    Hayır bana ayit değil yanlız aynı sorun bendede var o konu ile aradaki fark turbo dümesi ve birde ordaki akü 2*6=12v benimki ise direk 12v çıkışı olması.

    Alıntıları Göster
    Konu güncel arkadaşlar sorun halen devam ediyor lütfen biri yardım etsin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MekansızTr

    Konu güncel arkadaşlar sorun halen devam ediyor lütfen biri yardım etsin.

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar sorun halen devam etmekte yokmu bu konuda hiç Bilgisi olan?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MekansızTr

    Arkadaşlar sorun halen devam etmekte yokmu bu konuda hiç Bilgisi olan?

    Alıntıları Göster
    Mekensız, keşke sökmeden önce fotoğraflasaymışsınız. Hiç akülü araba sökmedim, işleyişi hakkında bilgi sahibi değilim.

    Devresi var mı bu meretin? Devre derken kontrol kartı demek istedim. Bozulan yer belli mi, parçalamadan önce ne gibi bir arızası vardı?

    Yardım alacağınız birileri varsa onlarla uğraşın biraz, deneme yanılma yapın. Mahellede kimsse yok mu size yardım edecek birileri? Yardım edebilseydim ama elden bir şey gelmiyor.

    EK: Her şeyi içine alan, daha geriden fotoğraflar çekmek işe yarayabilir. Diğer bir şey; sanki marka model belirtmemişsiniz gibi geldi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cyborg1981 -- 29 Mayıs 2014; 22:44:36 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cyborg1981

    Mekensız, keşke sökmeden önce fotoğraflasaymışsınız. Hiç akülü araba sökmedim, işleyişi hakkında bilgi sahibi değilim.

    Devresi var mı bu meretin? Devre derken kontrol kartı demek istedim. Bozulan yer belli mi, parçalamadan önce ne gibi bir arızası vardı?

    Yardım alacağınız birileri varsa onlarla uğraşın biraz, deneme yanılma yapın. Mahellede kimsse yok mu size yardım edecek birileri? Yardım edebilseydim ama elden bir şey gelmiyor.

    EK: Her şeyi içine alan, daha geriden fotoğraflar çekmek işe yarayabilir. Diğer bir şey; sanki marka model belirtmemişsiniz gibi geldi.

    Alıntıları Göster
    cyborg kardeşim şimdi şöyle söyleyim bu araba bir tuş arızası verdi söktüm yeni tuş taktım ama bu seferde araba çalışmadı bunun içinde devre kartı felan yok sadece kablolar var :S zaten devre olsa bir şekilde halederdim benim işimi zorlaştıran nokta ise benim arabanın aküsü 6*2=12 volt bileştirmiş yani 12 voltluk bir kablo geliyor ve dağılıyor 1 ileri 1 geri birde turbo tuşu ( örnek normal vides 12v ileri 12v geri - Turbo 12*12 ileri ) var içindeki kablo sistemi bana göre çok karışık deneme yanılma yapıyorum yanlız şuan içinden çıkamadığım tek şey ile vides kaldı onuda bulursam tam olcam ama ne yaptıysam ileriyi yapamadım allahtan aküde koruma var :D yoksa şimdiye kadar bir akülü araba parası verdiydim sigortalara :D




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MekansızTr

    cyborg kardeşim şimdi şöyle söyleyim bu araba bir tuş arızası verdi söktüm yeni tuş taktım ama bu seferde araba çalışmadı bunun içinde devre kartı felan yok sadece kablolar var :S zaten devre olsa bir şekilde halederdim benim işimi zorlaştıran nokta ise benim arabanın aküsü 6*2=12 volt bileştirmiş yani 12 voltluk bir kablo geliyor ve dağılıyor 1 ileri 1 geri birde turbo tuşu ( örnek normal vides 12v ileri 12v geri - Turbo 12*12 ileri ) var içindeki kablo sistemi bana göre çok karışık deneme yanılma yapıyorum yanlız şuan içinden çıkamadığım tek şey ile vides kaldı onuda bulursam tam olcam ama ne yaptıysam ileriyi yapamadım allahtan aküde koruma var :D yoksa şimdiye kadar bir akülü araba parası verdiydim sigortalara :D

    Alıntıları Göster
    O zaman, soketlerde temassızlık, kablolarda kopukluk veya butonlarda temassızlık gibi sorunları vardır arabanın. Motor, bir tarafa dönüyor da diğer tarafa dönmüyorsa aklıma başka bir şey gelmiyor.

    İleri konumunda motor 6V ile çalışsa, turbo konumunda 12V ile çalışıyor ve geri konumunda da 6V ile çalışıyor demek oluyor.

    Pabuçları ve soketleri de zımpara yapmak işe yarr belki. Yeni bir şema çizmeye çalışayım.

    Saygılar...




  • İleri konumunda 12v geri konumunda 12v turbo konumunda iki tekerlek birden harekete geciyor ornek vercek olursak normal videste sag teker ileri sol teker geri turboda ise sag ve sol aynı anda ileri hareket ediyor. Not turboda geri yok.
  • Suana kadarki yaptigim denemelerde turbo konumunu ve noemal videste geri konumunu buldum tek kalan normal videste ileri onuda bula bilirsek sorun çözülecek. Ve Pabuçları soketleri ve kablolari hepsini test ettim sorun yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MekansızTr

    Suana kadarki yaptigim denemelerde turbo konumunu ve noemal videste geri konumunu buldum tek kalan normal videste ileri onuda bula bilirsek sorun çözülecek. Ve Pabuçları soketleri ve kablolari hepsini test ettim sorun yok.
    Şemayı çizdim Mekansız, umarım işine yarar.

    Isis'te denedim çalışıyor. Normal konumda motorlara 6V gidiyor, turbo da ise 12V gidiyor, 12V'ta iki kat hızlı dönüyor motorlar.

    İleride de geride de normal ve turbo kullanılıyor. Anladığım kadarı ile iki tane 6V akü var, ona göre çizdim.

    EK: İleri konumda giderken, bir anda geri vitese alıp gaza basmak motora ya da çark sistemine zarar verebilir. Bu durum araç hareket halindeyken gerçekleşir, dururken ya da makul seviyede yavaşlamışken vites değiştirip gaza basmak sorun oluşturmaz.

    Yeni Şema:
     Akülü Araba Devre Sorunu Yardım Lütfen

    Yaptığım bu devrede akünün birisi daha önce biteceği için turbo kademesinde 12V vermekte zorlanacaktır. Bunu çözümü yüksek güçlü bir direnç ile 12V'luk tek aküden gelen akımı sınırlamak olacaktır. Bunun da riskleri vardır.

    NOT: İşin uzmanı değilim, sadece yardım etmek için yazdım. Denemek size kalmış, oluşacak olumsuzluklardan cyborg1981 olarak sorumluluk kabul etmiyorum.

    Saygılar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cyborg1981 -- 31 Mayıs 2014; 14:46:14 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cyborg1981

    Şemayı çizdim Mekansız, umarım işine yarar.

    Isis'te denedim çalışıyor. Normal konumda motorlara 6V gidiyor, turbo da ise 12V gidiyor, 12V'ta iki kat hızlı dönüyor motorlar.

    İleride de geride de normal ve turbo kullanılıyor. Anladığım kadarı ile iki tane 6V akü var, ona göre çizdim.

    EK: İleri konumda giderken, bir anda geri vitese alıp gaza basmak motora ya da çark sistemine zarar verebilir. Bu durum araç hareket halindeyken gerçekleşir, dururken ya da makul seviyede yavaşlamışken vites değiştirip gaza basmak sorun oluşturmaz.

    Yeni Şema:
     Akülü Araba Devre Sorunu Yardım Lütfen

    Yaptığım bu devrede akünün birisi daha önce biteceği için turbo kademesinde 12V vermekte zorlanacaktır. Bunu çözümü yüksek güçlü bir direnç ile 12V'luk tek aküden gelen akımı sınırlamak olacaktır. Bunun da riskleri vardır.

    NOT: İşin uzmanı değilim, sadece yardım etmek için yazdım. Denemek size kalmış, oluşacak olumsuzluklardan cyborg1981 olarak sorumluluk kabul etmiyorum.

    Saygılar...
    @cyborg1981 Şema için teşekkür ederim yanlız benim motorlar 12v ve akü çıkışıda 12v Sizin Verdiğiniz şemadaki gibi değil 6v olmuyor

    Bana lazım olan

    ( İleri konumunda 12v ) Sağ Sol Fark Etmez.

    ( Geri konumunda 12v ) Sağ Sol Fark Etmez.

    ( İleri + Turbo konumunda 12v sağ teker ileri 12v sol Teker ileri )

    Not turboda geri yok.

    Şuana kadar vardığım nokta

    İleri + torbo yaptım ve Geri yi buldum yanlız ileri konumuna alıdığımda kısa devre yapıyor.

    Örnek Bir Şema

     Akülü Araba Devre Sorunu Yardım Lütfen



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MekansızTr -- 31 Mayıs 2014; 0:16:34 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MekansızTr

    @cyborg1981 Şema için teşekkür ederim yanlız benim motorlar 12v ve akü çıkışıda 12v Sizin Verdiğiniz şemadaki gibi değil 6v olmuyor

    Bana lazım olan

    ( İleri konumunda 12v ) Sağ Sol Fark Etmez.

    ( Geri konumunda 12v ) Sağ Sol Fark Etmez.

    ( İleri + Turbo konumunda 12v sağ teker ileri 12v sol Teker ileri )

    Not turboda geri yok.

    Şuana kadar vardığım nokta

    İleri + torbo yaptım ve Geri yi buldum yanlız ileri konumuna alıdığımda kısa devre yapıyor.

    Örnek Bir Şema

     Akülü Araba Devre Sorunu Yardım Lütfen
    Hatta isterseniz Videosunu çekeyim son Halinin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MekansızTr

    Hatta isterseniz Videosunu çekeyim son Halinin.

    Alıntıları Göster
    İnanın, kafam karıştı. : )

    Gaz butonu yanlış gibi duruyor, bas çek yapsan da yapmasan da işe yaramıyor gibi. Gaz butonundaki ortadaki ikili kabloyu sağ tarafa yani bırak yazan taraf takarsanız olur gibi.

    Motoru turbo yaptıran şey nedir ki? Nasıl oluyorda daha hızlı çalışıyor?

    Biraz daha araştırma yapayım ben, şimdilik video kalsın.

    Saygılar...
  • 1. Gaz butonu işlevini yerine getiriyor.

    2.Benim anladigim kadari ile turboda iki teker birden hareket ettigi icin daha hizli gidiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MekansızTr

    1. Gaz butonu işlevini yerine getiriyor.

    2.Benim anladigim kadari ile turboda iki teker birden hareket ettigi icin daha hizli gidiyor.
    MekansızTR sizin ve diğerlerinin işine yarayacak şemaları buldum.

    http://forum.modifiedpowerwheels.com/viewtopic.php?f=33&t=199 (Linkten dolayı sorun çıkarsa hemen kaldırırım.)

    Forumun bu sayfasında ve diğer sayfalarında çok bilgilendirici görseller var. İngilizce ama zaten görseller her şeyi anlatıyor.

    Saygılar...




  • @cyborg1981 teşekür ederim eve gidince hemen bakicam.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MekansızTr

    @cyborg1981 teşekür ederim eve gidince hemen bakicam.
    Hocam sonuç nedir ? aynı durumu yaşıyorum şuan ? pm de attım cevabınızı ve çözümünüzü bekliyorum

    Saygılar
  • Konuyu hortlatmis olmak icin yazmiyorum baska arkadaslarada yardimci olmak icin yaziyorum.



    Akulu arabalarda vites olayi su sekilde olur. 1. Vites ve geri viteste motorlar seri baglanti seklinde devrede olur. O yuzden 12 volt bolununerek her motora 6 volt duser. Yani tek teker donmuyor 2 teker donuyor ama voltaji bolusuyorlar. Turbo konumuna alininca bu sefer motorlar paralel baglantiya doner her motora 12 volt gitmis olur.



    Akulu arabalarda vites ya tek koldan yada turbo icin ayri bir dugme koyulur. Arkadasin resimlerde attigi tek kollu vites. Orta konumda 1.viteste ileriye itince turboya geciyor geri cekince geri konumuna geciyor. Tek koldan vites kontrolu icin yapman gereken su. Avometre ile vitesteki degisikliklerde baglanti nereden nereye atliyor.genelde en basindaki ve en sonundaki + - girislerdir. Ortadakiler carpraz ve seri baglantiyi keserek paralele cevirir turbo olmus olur.

    Farkli dugme ile turboya geciste ise dugmenin alt ikisine + - verilir usteki 2 ye carpraz baglanti atilir ortadakilerden motora gider. Bu ileri ve geri gorevini gorur. Fakat sunu unutmayin motorlar seri baglanmali. Tabi seri baglanirken araya 2. Tus turbo tusu girer. Burada gelen baglantiyi dugmeye bastiginizda kesip atlama yaparak paralele almaniz lazim.bunu yaparkende geri vitesin cikisidan degil ileri vitesin cikisindan alin ki bu sayede geri viteste turbo devre disi kalsin. Az cok bilgisi olan arkadaslar icin yazdim ne demek iatedigimi anlayacaklardir. Hic bilgisi olmayan arkadas bulasmasin Allah korusun akuyu patlatabilir kisa devre ile yangin vs e neden olabilir. Yine anlamayan arkadas olursa baglanti resmini atabilirim. Bu arada bir not duseyim. Genelde firmalar turboyu role sayesinde yapiyor. Turboya alinca role devreye girip baglantiyi paralele e getiriyor. Rolesizde 2 tus ile vites yapilabilir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Elf Doktor -- 26 Eylül 2018; 0:24:7 >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.