Şimdi Ara

Rampa aşağı ilk çalıştırmada P'den R'ye geçerken biraz zor geçiyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
14
Cevap
1
Favori
2.091
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 1 yıldır trafiğe çıkıyorum, 1.4 Hyundai Bayon otomatik araç kullanıyorum. (Araç şu an 5.000 km de) Aracı evimin önüne park ediyorum. Sokağımız yokuş, aracın burnu rampa aşağı bakıyor hep. Park ederken ve çalıştırırken n'ye alıp el frenini çektikten sonra fren pedalını bıraktıktan sonra p'ye alma kuralına hep dikkat ediyorum. Aracı her zaman zorlamadan kullanan biriyim


    Sorum şu: Arabayı ilk çalıştırırken p'den r'ye geçerken "tık" sesi çıkıyor. Biraz zorlanarak geçiyor. (Yokuş oldugundan herhalde normal bi durumdur diye düşünüyodum.) R,n,d arası geçiş daha konforlu oluyo hep.


    Dün ilk kez frene sonuna kadar basarak deniyim dedim. Fren pedalının altındaki switch gibi şeye dokunduğumu fak ettim .Daha rahat bi geçiş olduğunu hissettim.


    Herhalde bu zamana kadar hiç frene tamamen yüklenerek yapmadım. Bundan sonra bu şekilde denemeyi planlıyorum.


    Şimdiye kadarki sürede araca zarar vermiş olma durumum var mıdır? Nasıl tespit edebilirim bunu?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



    _____________________________

    -Heh, işte şimdi sevgimizi anlamışsındır!-

    ∞ BU SEVDANIN SONU GELMEZ ∞




  • garantisi vardır dert etme bişey olmaz tam otomatik şanzıman sonuçta

    _____________________________
    Omoda
  • Araca bir zarar vermiş olmazsın, genelde P dişlisi şanzımandan bağımsız ayrı tek bir dişlidir yolda giderken P konumuna almadığınız sürece kırılacak bir şey değil. Muhtemelen yokuş aşşağı olduğu için yinede şanzımana yük biniyordur. Araçtan araca değişiklik göstersede frene basmadan veya vites kolundaki mandala basmadan araç P konumundan çıkmaz. Uzun süre araç bekledi ise frende sertleşme olup zor basma gibi durumlar olabilir. İşin özeti çok kafaya takılacak bir durum değil. Siz yine El freni ile aracın yükünü alıp P konumuna atmaya devam edin sorun yaşamazsınız.

    _____________________________
  • Sorun olmaz, otomatik araçlarda fren pedalıyla bağlantılı bir müşür-anahtar mevcut. Frene basmadan P-R geçişleri ve N'den R'ye geçiş yapamazsınız. Frene basmadan R'den N'ye, N-D geçişlerini yapabilirsiniz. Siz her ne kadar el freniyle boşluğu alıp P'ye çekiyor olsanız da araç bir miktar kaydırıyor olabilir bu da bir ihtimal. Frene daha sert basınca daha kolay geçiyorsa, bundan sonra öyle devam edin. Ancak herhangi bir hasar vermez. Zaten park konumunun şanzıman iç mekaniği ile hiçbir alakası yok. P konumunda şanzıman şasisine bağlı bir kilit mekanizması devreye giriyor. Oldu ya park tırnağını kırsanız bile şanzımanın çalışmasına herhangi bir etkisi olmaz.

    _____________________________
  • aracı frenle durduktan hemen sonra p'ye alma...

    yüksek ihtimal yükü vitese bırakıyorsun?


    araçla durduktan sonra el freni çek ve vitesi boşa al

    el freninin aracı tuttuğunu emin olduktan sonra P'ye alarak dene...


    şayet böyle yapıyorsan sorun olmaması lazım... buna rağmen sorun var dersen

    check service :)

    _____________________________
  • Yükü şanzımana bindiriyorsun. Aynı şanzımanlı sportage kullandım 2 sene. Yukarıdaki arkadaşın dediğini uygulaman lazım. Buna rağmen şanzıman geçişleri bazen zor oluyor, önemseme



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi masterap -- 19 Temmuz 2023; 10:45:0 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Şanzımana değil de aslında şanzıman KİLİDİNE yük bindiriyorsun. O yüzden geçiş esnasında zorluk veya ses haricinde sıkıntı olmaz.


    Şimdi bunun olmaması için sana otomatik şanzıman ritüelini gelip anlatabilirler, önce frene bas, D'den N'ye al, el frenini çek 3 sn bekle, sonra P'ye al, sonra İstiklal Marşı oku bilmemne yap diye  


    Çok uzatmaya gerek yok, ayak frendeyken P'ye al ancak freni bırakmadan önce el frenini çek. Önce yükü el freni almış olsun yani kısaca, önemli olan bu. O zaman daha kolay geçtiğini göreceksin.

    Törenle P'ye almaya gerek yok yani olay bu, net.

    _____________________________
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • 1.4 tam otomatik i20 var. 3 yildir bizde arac ayni durum bizdede var servise goturduk bu sanzimanlarda normal dediler. Sanki iceride bisey kiriliyormus sesi ve pesine gelen küt sesi. Bu dogu araclarinda saglam olsun camurdan olsun politikasinin sonucu. Bir sorun yok duymazdan gelin


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • hicbir sorun olmaz. bosa kuruntu yapmayin. herhangi bir parcayi zorlamadiniz.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 1-Aracı parkedince önce el frenini sonuna kadar çekin
    2-Vitesi boşa alın ve ayağınızı frenden tamamen kaldırın
    3-Ardından vitesi P konumuna alın motoru stop edin.Bu döngüyü tekrarlarsanız viteste hiçbir zorlama olmayacaktır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Mr. Meow kullanıcısına yanıt

    İşte beklediğimiz ritüelimiz geldi  Ya bu tören gibi anlatım ve ritüel nereden çıktı kim ortaya attı çok merak ediyorum.


    Park edince hiç böyle önce bunu yap şunu yap, sonra boşa al vesaire yapmadan şöyle yapsak olmuyor mu;


    Gelip durduk, ayak zaten frende, P'ye attık, ayağı frenden çekmeden önce de el frenini çektik. Sonra stop et in...

    Tek cümle, tek hareket, P'ye at, el frenini çek, ayağını frenden çek. Bitti.


    Yok boşa at, yok bilmemne yap, nereden çıktı yav...

    _____________________________
  • Hocam boşa aldıktan sonra el freni çekili fren pedalını bırakınca yük tamamen el frenine biniyor. Yığılmadan anlarsınız. İkisini aynı anda yüke bindirirseniz şanzımana yine yaslanır araç.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Adam zaten bunları yapıyorum demiş. Yine de zor geçtiğini anlatıyor.

    _____________________________
    İşittim ki bazı arkadaşlar yoksulluğumuzu bahane ederek memleketlerine dönmek istiyorlarmış. Ben kimseyi zorla MİLLİ MECLİSE davet etmedim. Herkes kararında hürdür, bunlara başkaları da katılabilirler. Ben bu kutsal davaya inanmış bir insan sıfatıyla buradan bir yere gitmemeye karar verdim. Hatta hepiniz gidebilirsiniz. ASKER MUSTAFA KEMAL mavzerini eline alır, fişeklerini göğsüne dizer, bir eline de bayrağı alır, bu şekilde Elmadağı&amp;#8217;na çıkar, orada tek kurşunum kalana kadar vatanı müdafaa ederim. Kurşunlarım bitince bu aciz vücudumu bayrağıma sarar, düşman kurşunlarıyla yaralanır, temiz kanımı, kutsal bayrağıma içire içire tek başıma can veririm. BEN BUNA AND İÇTİM.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.