Şimdi Ara

Kasislerde vites 2'den 1'e düşer mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
44
Cevap
0
Favori
22.188
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar, kasise yaklaşırken frene basıyorum hızımı düşürüyorum araba 2. viteste stop etme belirtileri gösterirken freni bırakıp kasisi atlayıp tekrar gaza basıp devam ediyorum ama bu hız da hala hızlı gibi geliyor bana, bir de araç içeriye çok ses alan ve yol titreşimlerini hissettiren bir araç, muhtemelen bunun da etkisi vardır sert dememde ama sormak istedim. Kasislerin de kendine göre sert-yumuşak diye çeşitleri oluyor ama daha çok sert kasislerin olduğu bir yerdeyim, iyice hızı düşürüp 1. vitese alıp kasisi geçip tekrar 2'ye atıp devam etmek mi daha iyi yoksa tam kasise gelince 2. viteste iyice yavaşlayıp debriyaja basıp kasisi atlaynca debriyajı bırakıp 2'de devam etmek mi?



  • Üçten ikiye düşer
  • Vites 1e zor geçiyor zaten belli bir hızdayken. O kararı senin vermen lazım. Bende 2de devam ediyorum bazen araba titriyor. Hıza ve kasise göre o an karar vermek lazım
  • Ben boşa atıyorum. Frenle yavaşlayıp kasisten geçtikten sonra hıza göre 1 ya da 2 ye atıyorum. Sanırım herkesin stili farklıdır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gesi bağları

    Ben boşa atıyorum. Frenle yavaşlayıp kasisten geçtikten sonra hıza göre 1 ya da 2 ye atıyorum. Sanırım herkesin stili farklıdır.
    Çoğu kasiste 2 de debriyaja basarak geçiyorum sonra hızım çok düşükse arabayı kaldırır gibi gaz vererek devam ediyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Draqonn -- 23 Ekim 2016; 16:05:43 >
  • Bazen debriyaja basıp geçiyorum bazen de hızımı çok düşürüp 1. Vitese atıp geçiyorum. Benim araba hızı 10 km'nin altına düşünce çok rahat 1.vitese geçiyor sıkıntı olmuyor.
  • anladım hocam, bazen de sizin dediğiniz gibi yapıyorum o zaman hep öyle yapayım artık, ben düşük hızda 2'yle hızlanmak araca zarar verir sanıyordum. bir zararı yoksa bu gayet pratik bir yöntem.
  • gesi bağları kullanıcısına yanıt
    bende tam senin dediğin gibi yapıyorummmm nerdeyse duracak kadar yavaşlatıp öyle geçiyorum kasislerden boşa alıyorum kasisi geçince 1 e takıp sonra 2 ye atıyorum

    ama bu zararlıymış arkadaşım eğer şahin felan değilse araç debriyaj baskı balatasına felan zarar verıyormuş bu şekilde kullanmak vitesi 2 ye alıp 2 de geçip hız düşşse bile 2 de hızlandırmak lazımmış

    benzinli araç 2 de topluyormuş dizel gibi değilmiş ama dizelse 2 de kaldırmak zararlıymış sanırım bende buna alışmaya çalışıyorum boşa atmadan geçmeye ve şehir içnide boşa atmadan ışıklara yaklaşmaya
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BOLDVIPER

    bende tam senin dediğin gibi yapıyorummmm nerdeyse duracak kadar yavaşlatıp öyle geçiyorum kasislerden boşa alıyorum kasisi geçince 1 e takıp sonra 2 ye atıyorum

    ama bu zararlıymış arkadaşım eğer şahin felan değilse araç debriyaj baskı balatasına felan zarar verıyormuş bu şekilde kullanmak vitesi 2 ye alıp 2 de geçip hız düşşse bile 2 de hızlandırmak lazımmış

    benzinli araç 2 de topluyormuş dizel gibi değilmiş ama dizelse 2 de kaldırmak zararlıymış sanırım bende buna alışmaya çalışıyorum boşa atmadan geçmeye ve şehir içnide boşa atmadan ışıklara yaklaşmaya
    2 de araç titreyip, stop edecek gibi oluyorsa ya debriyaja basıp devir yükseltip devam edersiniz ya da 1. vitese alır hemen 2' ye geçip devam edersiniz. Devir yükseltme yöntemi yakıtınızı biraz artırır sadece. Her iki ayak da kullanımdayken, gaz pedalı hassasiyeti azalır çünkü. Çoğunlukla gereğinden fazla basabilirsiniz.

    1. vitese aldığınızda şanzımana binen yük, aracın 2. viteste kendini toplamaya çalışmaya çalışırken binen yükten daha fazla değildir. Titrete titrete zorla 2' de yürütmeye çalışmak yerine, bu iki durumdan birini yapmanız gerekir. 1. vitese ne olursa olsun geçilmez diye bir şey söz konusu değil.

    Ben hızı 15-20 km' ye düşürüp kasisten geçerken boşa alıyorum. Sonra 2' ye aldığımda sıkıntı olmuyor. Ayak sürekli debriyajda kasisten geçmeyin, boşa alın. Uzun süre debriyaj pedalına basılı tutmak iyi değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi stasi -- 23 Ekim 2016; 16:59:55 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: stasi

    2 de araç titreyip, stop edecek gibi oluyorsa ya debriyaja basıp devir yükseltip devam edersiniz ya da 1. vitese alır hemen 2' ye geçip devam edersiniz. Devir yükseltme yöntemi yakıtınızı biraz artırır sadece. Her iki ayak da kullanımdayken, gaz pedalı hassasiyeti azalır çünkü. Çoğunlukla gereğinden fazla basabilirsiniz.

    1. vitese aldığınızda şanzımana binen yük, aracın 2. viteste kendini toplamaya çalışmaya çalışırken binen yükten daha fazla değildir. Titrete titrete zorla 2' de yürütmeye çalışmak yerine, bu iki durumdan birini yapmanız gerekir. 1. vitese ne olursa olsun geçilmez diye bir şey söz konusu değil.

    Ben hızı 15-20 km' ye düşürüp kasisten geçerken boşa alıyorum. Sonra 2' ye aldığımda sıkıntı olmuyor. Ayak sürekli debriyajda kasisten geçmeyin, boşa alın. Uzun süre debriyaj pedalına basılı tutmak iyi değil.

    Alıntıları Göster
    Forum görmeyeli cahil dolmuş

    İstediğin yerde istediğin vitese tak arabayı. Birinci vites kalkış vitesi safsatasını bi unutun önce. İşin mantığına inin, şanzıman devriyle motor devrini ayarladıktan sonra istediğiniz vitese alırsınız arabayı. Kasislerden ikinci viteste arabayı titretecek kadar yavaşlıyorsan birinci vites kullanırsın. Bu arada arabanın anasını ağlatıyorsun o bahsettiğin şeyi yaparken. Ne demek frene basıyorum araba titriyor sonra titreme geçince gaza basıp gidiyorum? Ayağın yok mu senin debriyaja basamıyor musun? Millet yarım debriyaj önermiş bire düşülmez diye o da saçmalık. O kadar yavaşladıktan sonra yarım debriyaj araba çok güçlü değilse, ikinci viteste rahat kalkamayacak bir arabaysa yarım debriyaj da yapılmaz.

    Kasise gelmeden debriyaja bas, vitesi boşa al frenle yavaşla ön tekerler kasisten geçince ara gaz ver vitesi bire al arka tekerler geçince yarım debriyaj yumuşak bir hızlanma yapar akar gidersin. Çok hızlı olmamak kaydıyla hareket halinde birinci vitese geçmeyen, geçmek istemeyen araç yoktur ara gaz vermesini-şanzıman motor devrini ayarlamasını bilmeyen sürücü vardır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Derin Mavi

    Forum görmeyeli cahil dolmuş

    İstediğin yerde istediğin vitese tak arabayı. Birinci vites kalkış vitesi safsatasını bi unutun önce. İşin mantığına inin, şanzıman devriyle motor devrini ayarladıktan sonra istediğiniz vitese alırsınız arabayı. Kasislerden ikinci viteste arabayı titretecek kadar yavaşlıyorsan birinci vites kullanırsın. Bu arada arabanın anasını ağlatıyorsun o bahsettiğin şeyi yaparken. Ne demek frene basıyorum araba titriyor sonra titreme geçince gaza basıp gidiyorum? Ayağın yok mu senin debriyaja basamıyor musun? Millet yarım debriyaj önermiş bire düşülmez diye o da saçmalık. O kadar yavaşladıktan sonra yarım debriyaj araba çok güçlü değilse, ikinci viteste rahat kalkamayacak bir arabaysa yarım debriyaj da yapılmaz.

    Kasise gelmeden debriyaja bas, vitesi boşa al frenle yavaşla ön tekerler kasisten geçince ara gaz ver vitesi bire al arka tekerler geçince yarım debriyaj yumuşak bir hızlanma yapar akar gidersin. Çok hızlı olmamak kaydıyla hareket halinde birinci vitese geçmeyen, geçmek istemeyen araç yoktur ara gaz vermesini-şanzıman motor devrini ayarlamasını bilmeyen sürücü vardır.

    Alıntıları Göster
    1 e atmak mantıklı çünkü 1.vitesin hızında 2.vitesle kalkmış gibi oluyor araba uygun devirde olmadığı için titriyor..




  • arabasına göre değişir :) fluence'da 3'de bile geçiyorum jip gibi araba maşallah :) kasis falan dinlemiyor.

    çok yavaş geçiyosan 1'e atılır neden atılmasın ama o kadar alçak/sert bir araç değilse tümseklerden çarpraz falan geçmiyosan 1'e takmayı gerektirecek kadar yavaşlanmıyor genelde.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BenGiDeR

    arabasına göre değişir :) fluence'da 3'de bile geçiyorum jip gibi araba maşallah :) kasis falan dinlemiyor.

    çok yavaş geçiyosan 1'e atılır neden atılmasın ama o kadar alçak/sert bir araç değilse tümseklerden çarpraz falan geçmiyosan 1'e takmayı gerektirecek kadar yavaşlanmıyor genelde.
    yarım debriaj yapıp 2 ile devam edin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Draqonn

    Çoğu kasiste 2 de debriyaja basarak geçiyorum sonra hızım çok düşükse arabayı kaldırır gibi gaz vererek devam ediyorum.

    Budur.
  • 4 ileri otomatik kullanıyorum. Genelde 1 e düşmüyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KADANS

    yarım debriaj yapıp 2 ile devam edin

    Alıntıları Göster
    Kasise göre değişiyor kasis var kasis var şu plastik ufak kasislerde hiç yavaşlamıyorum bile, ama beton kasisler de 1 e alıp ağır ağır geçiyorum
  • Kalkış vitesi gibi şeyleri boşverin eğer gerekiyorsa vites düşürün
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kami Kaze

    Kalkış vitesi gibi şeyleri boşverin eğer gerekiyorsa vites düşürün
    İşte otomatikte bunlar hiç yok. Fren basıyorsun, kasisi geçip gaza basıyorsun. Mis.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    İşte otomatikte bunlar hiç yok. Fren basıyorsun, kasisi geçip gaza basıyorsun. Mis.

    Sonra tam kasise 2. vitesle gazı bırakıp yaklaşıyorsun, tam ön teker kasise vuracak araba lap diye 1. vitese iniyor yığılıp duruyor.
    Otomatik vitese alışana kadar bocalamak söz konusu.
    Ben alışamadım o ayrı, araba işime karışmasın istiyorum.




  • 79 4 ileri Ascona ile 2 de geçiyorum titremiyor bile..
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.