Şimdi Ara

Suyu paslanmış arabaya antifriz koymak

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
38
Cevap
0
Favori
9.104
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • merhaba aracım megane 2 2006 207 binde ve motor soğutma suyu paslanmış vaziyette.Aracı alalı 1 hafta oldu önceki sahibi ya hiç antifriz kullanmamış yada var olan antifriz sanırım özelliğini yitirdiği için turuncu renkte soğutma suyu ve deposu. Şimdi ben bu pastan sistemi temizletmek istiyorum daha sonra yeni yedek su deposuda alacağım ancak temizlik sonrası antifriz koymalımıyım sizce malum araba uzun bir süredir böyle çalışıyor anlaşılan bir anda belirtilen ölçülerde antifriz de koyarsam illa biyerlerden açma yapacak su eksiltecek vs sizce sadece su kullansam veya az miktarda antifriz koysam suyla beraber mantıklı olur mu?




  • bir anda antifriz dökerseniz pası sökerek boruları çatlatır. antifrizi azar azar dökün. örnek önce 1 bardak af gerisi saf su, bir kaç gün sonra suyu komple boşaltıp 2 bardak af + saf su. böyle böyle oranı tamamlayın. bir yandan da kenarda bütçe olsun kaçak olursa tamir için.

  • Anladım bu şekilde uygulayacağım teşekkür ederim yalnız bir sorum daha olacak hararet simgesi arabayı sıkıştırmadığım zaman 90 nın altına düşüyor fakat şehir içi ve performanslı kullanımda tekrar 90 a yükseliyor bu şekilde oynamasında bir gariplik var mıdır? daha önce ford kullanıyordum onda hep sabit 88 deydi megane ilk defa kullanıyorum böyle bi huyu var mı merak ettim.


  • < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bttlhwk

    Anladım bu şekilde uygulayacağım teşekkür ederim yalnız bir sorum daha olacak hararet simgesi arabayı sıkıştırmadığım zaman 90 nın altına düşüyor fakat şehir içi ve performanslı kullanımda tekrar 90 a yükseliyor bu şekilde oynamasında bir gariplik var mıdır? daha önce ford kullanıyordum onda hep sabit 88 deydi megane ilk defa kullanıyorum böyle bi huyu var mı merak ettim.

    82'lik termostat vardır. benim pejonun orijinal temostatı da 82'lik sıkıştırınca 88 civarına geliyor onu dışında 82-84 arasında ama aracın yaz-kış default hali böyle. megane karakteristiğini bilmediğim için normal mi bilmem. daha da aşağıya düşüyorsa sorunludur.

  • anormal bir düşüş yok şöyle ki örneğin 85 te atıyorum sıkıştırınca yavaş yavaş 90 a yükseliyor daha sonra sakin kullanmaya başladığımda yavaş bir şekilde 90 'nın altına düşüyor ama aşırı düşüş olmuyor.

  • Geçmiş olsun. Hararet dalgalanması devirdaim yıpranması olabilir. Arabayı nereden aldınız merak ettim açıkçası.
    Sahip olduğum otomobil son birkaç sene Muğla tarafında kalmış ve antifriz kullanılmamış. Mavi antifriz karışımına geçtim. Kalorifere su basan pompa kaçırdığı için değişti.
    PO, Total gibi en ucuz antifrizi kullanın. Kaçak oluşursa antifriz boşa gidecek zaten.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • emir.ksk kullanıcısına yanıt

    Hocam normalde de kışa girerken antifiriz oranı böyle mi olmalıdır? 2 bardak af 1 bardak saf su şeklinde?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Önce sistemi temizleyip paslardan arındırmanız daha sonra devirdaimi değiştirip yeni antifriz koymanız gerek. Antifriz var olan pası söker kanallar tıkanır hararet yapar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracımda daha önce antifriz yokmuş ben alır almaz komple su deposuyla birlikte soğutma suyunu tamamen antifriz ile doldurdum. Çıkan sıvı paslı olsaydı hatırlardım herhalde temiz gibiydi. 500 km dir sorun yok ama seyreltmemi tavsiye eder misiniz? Ford focus mk1

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: momenty

    Aracımda daha önce antifriz yokmuş ben alır almaz komple su deposuyla birlikte soğutma suyunu tamamen antifriz ile doldurdum. Çıkan sıvı paslı olsaydı hatırlardım herhalde temiz gibiydi. 500 km dir sorun yok ama seyreltmemi tavsiye eder misiniz? Ford focus mk1
    Koymussunuz artik bosaltmayin.

    Bir ay kadar gozlemleyin.

    Muhtemelen sorun cikmaz cunku 500 km de cikardi bisey olsa.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Alisilin07 kullanıcısına yanıt

    Teşekkür ederim. Usta da hiç uyarmadı :(


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • D..Drogba D kullanıcısına yanıt
    yok yanlış anlamışsınız. sistem paslı olduğu için antifriz görünce paslar sökülecek kaçak yapacak. komple sisteme 2 bardak antifriz demiştim azar azar koyulsun diye.

    antifriz yaz kış kullanılmalı. motor sağlığı için de önemli. 50-50 karışımda suyun donma noktası yaklaşık -13 oluyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • emir.ksk kullanıcısına yanıt

    Antifiriz nasıl eklenmeli peki normalde yani su af oranı nasıl olmalı


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracı alırken belli başlı sıkıntılarını bilerek aldım zaten ancak biraz uğraştıracak sanki neyse ilk işim şu sistemi pası temizletmek daha sonra yeni bir yedek su deposu ve değişmesi gereken parça varsa artık değiştireceğiz mecburen. Devirdaimi değiştirmeye gerek var mıdır peki? belki çok etkilenmemiştir pastan hani kullanılabilme ihtimali var mı tekrardan?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: D..Drogba

    Antifiriz nasıl eklenmeli peki normalde yani su af oranı nasıl olmalı

    yazdım ya hocam yarı yarıya karışımda -13 küsür donma noktası oluyor. %60 antifriz-%40 su ile -18 civarı oluyor.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: bttlhwk

    Aracı alırken belli başlı sıkıntılarını bilerek aldım zaten ancak biraz uğraştıracak sanki neyse ilk işim şu sistemi pası temizletmek daha sonra yeni bir yedek su deposu ve değişmesi gereken parça varsa artık değiştireceğiz mecburen. Devirdaimi değiştirmeye gerek var mıdır peki? belki çok etkilenmemiştir pastan hani kullanılabilme ihtimali var mı tekrardan?

    Sürekli şehiriçinde ve düzlüklerde kullanıyorsanız ve hararet göstergesini sürekli gözlemleyecekseniz maddi durumumuz el verene kadar idare edebilir sonrasında değiştirirsiniz. Palleri çok büyük ihtimalle hasar almıştır ve nerde ne zaman bozulacağı belli olmaz. Zaman kaybı, çekici masrafı ya da daha kötüsü farkedemeyip motorun kullanılamaz hale gelme ihtimali var o yüzden fazla riske girmeyin derim.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • sarkihalindekal kullanıcısına yanıt
    devirdaim palleri bozuk olsa sağlıklı devirdaim yapamayacağı için sıcaklık yükselir. Arkadaşın sorunu hareret düşmesi. bunun ilk ana sebebide bozuk termostat

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • emir.ksk kullanıcısına yanıt
    Suyu paslanmış arabaya antifriz koymak

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: metinTasci

    hangi tablo doğru, hangisini dikkate almak lazım

    Suyu paslanmış arabaya antifriz koymak




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.