|
hemen baş edebilse zaten mucize birşey olurdu Ray Tracing işinde Nvidia 2.5 yıl geçirdi mutlaka bunun sağladığı avantajlar olacaktı. Kimse gerçekçi olarak zaten AMD'nin çıkaracağı kartların Ray Tracing'de Nvidia ile birebir mücadele edeceğini düşünmüyordu. AMD müşterisi de ray tracing'i pek kafasına takmayan müşteri olacaktır zaten. (Bir de açıkçası ray tracing çok da mattah birşey değil henüz) |
Nvidia'nın rtx'te daha iyi olacağı muhtemeldi zaten. Ama şu da var, amd'yi tanıtığımız kadarıyla 2-3 seneye, driver güncellemesiyle 6800xt'yi geriden başlamasına rağmen 3080'i geçtirir. Yani 1060 vs rx 580 örneği var önümüzde. 1060 az daha iyi denirken, son çıkan oyunlarda 1060 ya da rx 470 gereklidir yazıyor :) Yani o derece fark yaratıldı. Ya da sanılanın aksine nvidia driver işini beceremiyor ya da kasti apple gibi güç düşürüyor.
|
Rtx jandarmaları gelmiş. Testlerde koydu geçti nvidiaya haberiniz var mı inceleme göremedik donanımhaberden. :)
|
raytracing destekli mevcut oyunlar tasarlanırken rx 6800 ortalarda yoktu. bu nedenle haliylen tüm optimizasyon nvidia rtx lere göre yapıldı. bununla birlikte amd ryzen 5000 le her alanda intele fark atmış durumda. bu sefer oyunda dahil. neden ? "ryzen 5000 intele kök söktürüyor" gibi başlıklar göremiyoruz. |
bahsi geçen optimizasyon olayı ryzen gibi değil. daha önceki ilk rx 5700 lerlede ilgili değil. ryzendan önce amd işlemci vardı yada rx 5700 den önce amd gpu gene vardı. o nedenle iyi veya kötü amd için birşeyler geliştirilebildi. ancak bu örnekte 6800e kadar raytracing destekli hiçbir amd gpu bulunmuyor. bu nedenle oyun geliştiricileri ellerindeki tek raytracing destekli nvidia gpulara optimizasyon yaptılar. ben intel 10ncu nesil ezecek amdyi şöyle yapacak böyle yapacak diye destan yazanları merak ediyorum. :D nedense hiç sesleri çıkmıyor. :D |
Yoo hiç de baş edemedi falan değil. Ray tracing oyuna yapım aşamasında destek olan haliyle satın alınmış GPU şirketi kimse ondan yanlı bir şekilde düzenlenebilen bir teknoloji olduğunu ispatlamıştır. Tomb Raider'da nVidia %72 performans kaybı yaşarken AMD %103 yaşıyor. Dirtte nVidia %31 kaybederken bu sefer AMD %26 kaybediyor. Hadi sürekli AMD'nin kaybı büyük olsa neyse. Tomb Raider zaten oyun içi ayarlarında da gameworks belasına düşmüş bir yapımdır. Burada kimseyi savunmuyorum. Şirketlerin konumları yer değiştirse bu sefer başa geçen kim olursa olsun çirkinleşeceğine %100 eminim. Sadece böyle desteksiz atılan, fanboy başlıklara ayar oluyorum. edit: bence ray tracing bu gpuların teknolojisi değildir. gelecek için kendilerini geliştirmek adına güzel hedeflerden birisidir sadece. kartları yoracak gerçekçilik detayları olmalı ki ilerlenebilsin. ben bu ayarı shadow gibi kartım ne olursa olsun kapatırım ya da bir üstüne çekerim. manasız watt ve sıcaklık gözüyle bakıyorum sadece. ![]() ![]() |
ekram 2 gundur birbirimizi yedik bu konuda. Rx 6000 serisi ana konuya girde bir bak |
_____________________________
Adaletin en kotusu geç tecelli edendir. Sonunda hüküm isabetli bile olsa geciken adalet zulümdür.
|
|
DLSS'in alternatifi yazılım ile çözülebilecek birşey. DLSS olmadan sadece RT performansı olarak karşılaştırma geçerlidir. |
_____________________________
|
raytracing destekli mevcut oyunlar tasarlanırken rx 6800 ortalarda yoktu. bu nedenle haliylen tüm optimizasyon nvidia rtx lere göre yapıldı. bununla birlikte amd ryzen 5000 le her alanda intele fark atmış durumda. bu sefer oyunda dahil. neden ? "ryzen 5000 intele kök söktürüyor" gibi başlıklar göremiyoruz. |
_____________________________
Ryzen 9 5900x, Asus Tuf Gaming B450M Pro S, Asus Rog Strix 5600xt T6G, G.Skill FlareX 3200 2x8GB @3866 CL18 Samsung 960evo 500GB, WD 1GB 2.5" HDD, Corsair RM650X, Arctic Freezer 33, Cooler Master Masterbox MB520, Acer Nitro VG272P ,Asus Tuf Gaming K7,Razer Basilik X Hyperspeed
|
Birde bunun dlss i var |
_____________________________
|
Bu optmizasyon muhabbeti hala sürüyor mu ya, ilk ryzen çıktığından beri aynı laklak |
_____________________________
Corsair SPEC-05 | Corsair VS550 | MSI H410M-PRO | I3 10100F | 8GB DDR4 | Patriot 120GB SSD | Asus GTX 1650 Super ROG Strix | Honda Accord 7 K24
|
Bir taraf yıllardır geliştiriyor, üzerine ekleye ekleye geliyor diğer taraf daha yeni yeni bir adım atmaya başlıyor. Bu şekilde bir karşılaştırma yapmaz biraz komik, bakın karşılaştırma yapmak değil bu şekilde ''baş edemedi'' gibi bir karşılaştırma yapmak komik. |
_____________________________
|
hemen baş edebilse zaten mucize birşey olurdu Ray Tracing işinde Nvidia 2.5 yıl geçirdi mutlaka bunun sağladığı avantajlar olacaktı. Kimse gerçekçi olarak zaten AMD'nin çıkaracağı kartların Ray Tracing'de Nvidia ile birebir mücadele edeceğini düşünmüyordu. AMD müşterisi de ray tracing'i pek kafasına takmayan müşteri olacaktır zaten. (Bir de açıkçası ray tracing çok da mattah birşey değil henüz) |
_____________________________
Sistemim ve Teçhizatlarım: Core i7 8700K @ 4.9GHz, Asus Z370-A Prime, 32 GB Gskill TridentZ 3200MHz, 1TB Adata XPG Nvme SSD, Palit RTX 3080, Corsair H150i, Cooler Master HAF X 942, EVGA Supernova 1050GS , Logitech G900 Mouse, Corsair K70 MK.2 Klavye, Asus ROG Swift PG348Q , Sennheiser HD 599, Kullandığım herşey hakkında bana soru sorabilirsiniz
|
|
|
bahsi geçen optimizasyon olayı ryzen gibi değil. daha önceki ilk rx 5700 lerlede ilgili değil. ryzendan önce amd işlemci vardı yada rx 5700 den önce amd gpu gene vardı. o nedenle iyi veya kötü amd için birşeyler geliştirilebildi. ancak bu örnekte 6800e kadar raytracing destekli hiçbir amd gpu bulunmuyor. bu nedenle oyun geliştiricileri ellerindeki tek raytracing destekli nvidia gpulara optimizasyon yaptılar. ben intel 10ncu nesil ezecek amdyi şöyle yapacak böyle yapacak diye destan yazanları merak ediyorum. :D nedense hiç sesleri çıkmıyor. :D |
_____________________________
Ryzen 9 5900x, Asus Tuf Gaming B450M Pro S, Asus Rog Strix 5600xt T6G, G.Skill FlareX 3200 2x8GB @3866 CL18 Samsung 960evo 500GB, WD 1GB 2.5" HDD, Corsair RM650X, Arctic Freezer 33, Cooler Master Masterbox MB520, Acer Nitro VG272P ,Asus Tuf Gaming K7,Razer Basilik X Hyperspeed
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SeniorGrandMaster -- 21 Kasım 2020; 14:2:34 > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Timeguard -- 19 Kasım 2020; 21:13:49 > |
_____________________________
|
|
![]() |
_____________________________
Bir insanın gerçek zenginliği, onun bu dünyada yaptığı iyilikleridir.
|
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
Yoo hiç de baş edemedi falan değil. Ray tracing oyuna yapım aşamasında destek olan haliyle satın alınmış GPU şirketi kimse ondan yanlı bir şekilde düzenlenebilen bir teknoloji olduğunu ispatlamıştır. Tomb Raider'da nVidia %72 performans kaybı yaşarken AMD %103 yaşıyor. Dirtte nVidia %31 kaybederken bu sefer AMD %26 kaybediyor. Hadi sürekli AMD'nin kaybı büyük olsa neyse. Tomb Raider zaten oyun içi ayarlarında da gameworks belasına düşmüş bir yapımdır. Burada kimseyi savunmuyorum. Şirketlerin konumları yer değiştirse bu sefer başa geçen kim olursa olsun çirkinleşeceğine %100 eminim. Sadece böyle desteksiz atılan, fanboy başlıklara ayar oluyorum. edit: bence ray tracing bu gpuların teknolojisi değildir. gelecek için kendilerini geliştirmek adına güzel hedeflerden birisidir sadece. kartları yoracak gerçekçilik detayları olmalı ki ilerlenebilsin. ben bu ayarı shadow gibi kartım ne olursa olsun kapatırım ya da bir üstüne çekerim. manasız watt ve sıcaklık gözüyle bakıyorum sadece. ![]() ![]() < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ridianod -- 19 Kasım 2020; 22:9:52 > |
_____________________________
|
|