Şimdi Ara

Punto evo 1.3 multijet kullananlar?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
0
Favori
16.896
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Punto evo 1.3 multijet almayı düşünüyorum fikrinizi merak ediyorum tavsiye edermisiniz ?Kullanan var mı?
    Punto evo 1.3 multijet kullananlar?
    (max 45 bin tl araç alacağım)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • 2.5 yil punto evo 1.3 mjet dynamic + spk (safety plus kit) paket arac kullandim.

    Eksileri:
    - Ön Amortisor (takozu) kafalarınin kenarlari acik oldugu için içerisine yagmur suyu, toz vs girmesinden dolayi birkac sene de bir arizalanir. Direksiyon çevirirken ses ve tıkırtı hissettirir. Fabrikasyon tasarim hatasıdır bu basliklarinin kenarlarinin acik olmasi. Çözüm olarak parça degistirmektense her kış öncesi sıvı gres ile yaglamak gerekir.
    - Göğüs airbag şişme yapabilir güneşten olabildigince korumak gerekir. Yetkili servisler ücretsiz degisim yapiyor***** (Artik yapmiyor). Alırken dikkatli bakmak gerek.
    - Direksiyonun hafiflemesini sağlayan city mod ariza cikarabilir ki bu sorun sürüş esnasinda basiniza gelirse ciddi bir kaza atlatabilirsiniz. Servisler bu konuda da ucretsiz değişim sagliyor.****(artik yapmıyor)
    - euro 5 motorlarda dpf sorunu yasayabilirsiniz. Tavsiyem euro 4 motor almaniz yönünde olur. Bunu anlamak icin aracta start&stop var mi diye bakmaniz yeterlidir. Varsa eger arac Euro 5 motorludur ve dpf vardir. Tuş dörtlünün solundadir. Üzerinde S yazar.
    - Vites oranlari kısa oldugu için motor bağırır. Uzun yolda yol gürültüsü alır epeyce.
    - skydome lu araclarda kizaklarin düzenli olarak bakimlarinin yapilmasi gerekir. Aksi takdirde aniden bastiran yagmurlu bir gunde tavaniniz kapanmayabilir. Bakimlari (temizligi ve yaglamasi) duzenli yapildigi sürece sorun cikarmayacaktir.
    - Motor kapaginin sabit durmasini ve ses yapmamasini saglayan lastik takoz zamanla eskir ve gorevini yerine getiremez. Motor titresimi ile surekli sallanir ve ses yapar. Motor çalışırken üzerine hafifçe bastirinca ses azaliyorsa eger sorun kapagi tutan lastiktedir. Çözümü basittir. Kapak üzerindeki çıkıntılı kısma elektrik banti sarilir böylece ses kesilmiş olur.
    En buyuk sorunu airbag şişmesi ve city arizasidir. Digerlerinin çözümü basittir. Ben amortisör takozu ve motor kapagi ses sorunu yasadim. Cozumunude yukarida yazdigim sekliyle yaptim. Diğer buyuk sorunlarla karsilasmadim.

    Artilarina gelecek olursak
    - 1.3 motor malumunuz ekonomiktir. Lakin basarsaniz yakar. 7 - 7.5 ları görürsünüz. Basmaz dikkatli kullanirsaniz 5.5 - 6 civarinda tuketirsiniz. Benim tuketimim 5.8-6 civariydi istanbulda. Ort. Hızım 24-25 arasiydi.
    - guvenlik paketli araç arayin mutlaka. Dynamic en dolusudur ama uzerine paketler eklenebildigi icin her dynamic en dolusu anlamina gelmez. Aracta dörtlü tuşunun saginda ASR OFF tuşu varsa arac SPK yani guvenlik paketlidir. (ASR, ESP, MSR, HILL HOLDER)
    - Asist Kit varsa CC, Elektrokrom iç dikiz aynasi ve Bluetooth içerir. Bu özellik olmasada olur. Sonradan cc kolu ve ayna alip takabiliyorsunuz. Ben boyle yaptim daha uyguna mal etmistim.
    - vergi avantaji var
    - koltuklar biraz sert ama yanal destekleri fena sayilmaz
    - Bagaj B sinif ortalamalarinda alt siralarda artik. Yeni araclar biraz daha fazla hacim sunuyor i20 gibi. Yine de is görür.
    - Bakimlari kolay parçaları uygundur. Ustasi boldur. Sıkıntı yaşamazsınız. Yeterki dürüst olsun.
    - Aracin ustasi olmasi su yonden önemlidir. Polen filtresinin bir takilis sekli var ve bilmeyen usta 15-20 dk ugrassada takamiyor sonunda sinirlenip filtreyi icine sokusturup yaptim diye kapatanlar oluyor buna dikkat etmek gerek. İşi bilen 10sn de yerine takıyor. Burasi çok önemli


    Genel hatlariyla bunlar diyebilirim. Ben aracima yazilim yaptirmistim gidisinden memnun olmadigim için. Yazilimdan sonra arac daha iyi toparliyordu. Yakitima etki etmedi diyebilirim. Öncesinde de 5.8 6 civarinda yakiyordum sonrasında da durum degismedi. Tek olumsuz yanı sadece ani yuklenmelerde gri duman atiyordu. Aksam dikiz aynasinda arac farlarinda daha belirgin oluyordu. Sonrasinda kesiliyordu.

    Ilave olarak far ampulleri yetersiz aydinlabilir. Ben osram NB Unlimited kullanmıştım. Cok iyi verim aldim.
    Merak ettiginiz baska birşey olursa beklerim. Hayırlı olsun.

    *****Edit: City arizasi ve Airbag şişmesi sorunlarina yetkili servisler artik red cevabi veriyormuş. Bu bilgiyide duzenleme amacli ekliyorum. Yukarida yazdigim servisler degistiriyor yazisina bir guncellemedir.
  • Mekanik olarak 1.3 motor verimli ve yaygın kullanılıyor. Problemli bir ünite değil bakımları sanayide kolay bir şekilde yapılabilir. Ekonomik, parçası ve ustası bol...
    Görsel olarak yüzü biraz eskise de bence hala güzel. Güvenlik konusunda biraz eksikleri olduğunu duyuyoruz.
    Kullanışlılık olarak bu sınıftan baktığınıza göre kalabalık değilsiniz diye düşünüyorum.
    Sınıfında daha iyi rakipleri var. Siz maksimum 45 demişsiniz ama
    45 e çıkacaksanız polo, fiesta da bakabilirsiniz.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2.5 yil punto evo 1.3 mjet dynamic + spk (safety plus kit) paket arac kullandim.

    Eksileri:
    - Ön Amortisor (takozu) kafalarınin kenarlari acik oldugu için içerisine yagmur suyu, toz vs girmesinden dolayi birkac sene de bir arizalanir. Direksiyon çevirirken ses ve tıkırtı hissettirir. Fabrikasyon tasarim hatasıdır bu basliklarinin kenarlarinin acik olmasi. Çözüm olarak parça degistirmektense her kış öncesi sıvı gres ile yaglamak gerekir.
    - Göğüs airbag şişme yapabilir güneşten olabildigince korumak gerekir. Yetkili servisler ücretsiz degisim yapiyor***** (Artik yapmiyor). Alırken dikkatli bakmak gerek.
    - Direksiyonun hafiflemesini sağlayan city mod ariza cikarabilir ki bu sorun sürüş esnasinda basiniza gelirse ciddi bir kaza atlatabilirsiniz. Servisler bu konuda da ucretsiz değişim sagliyor.****(artik yapmıyor)
    - euro 5 motorlarda dpf sorunu yasayabilirsiniz. Tavsiyem euro 4 motor almaniz yönünde olur. Bunu anlamak icin aracta start&stop var mi diye bakmaniz yeterlidir. Varsa eger arac Euro 5 motorludur ve dpf vardir. Tuş dörtlünün solundadir. Üzerinde S yazar.
    - Vites oranlari kısa oldugu için motor bağırır. Uzun yolda yol gürültüsü alır epeyce.
    - skydome lu araclarda kizaklarin düzenli olarak bakimlarinin yapilmasi gerekir. Aksi takdirde aniden bastiran yagmurlu bir gunde tavaniniz kapanmayabilir. Bakimlari (temizligi ve yaglamasi) duzenli yapildigi sürece sorun cikarmayacaktir.
    - Motor kapaginin sabit durmasini ve ses yapmamasini saglayan lastik takoz zamanla eskir ve gorevini yerine getiremez. Motor titresimi ile surekli sallanir ve ses yapar. Motor çalışırken üzerine hafifçe bastirinca ses azaliyorsa eger sorun kapagi tutan lastiktedir. Çözümü basittir. Kapak üzerindeki çıkıntılı kısma elektrik banti sarilir böylece ses kesilmiş olur.
    En buyuk sorunu airbag şişmesi ve city arizasidir. Digerlerinin çözümü basittir. Ben amortisör takozu ve motor kapagi ses sorunu yasadim. Cozumunude yukarida yazdigim sekliyle yaptim. Diğer buyuk sorunlarla karsilasmadim.

    Artilarina gelecek olursak
    - 1.3 motor malumunuz ekonomiktir. Lakin basarsaniz yakar. 7 - 7.5 ları görürsünüz. Basmaz dikkatli kullanirsaniz 5.5 - 6 civarinda tuketirsiniz. Benim tuketimim 5.8-6 civariydi istanbulda. Ort. Hızım 24-25 arasiydi.
    - guvenlik paketli araç arayin mutlaka. Dynamic en dolusudur ama uzerine paketler eklenebildigi icin her dynamic en dolusu anlamina gelmez. Aracta dörtlü tuşunun saginda ASR OFF tuşu varsa arac SPK yani guvenlik paketlidir. (ASR, ESP, MSR, HILL HOLDER)
    - Asist Kit varsa CC, Elektrokrom iç dikiz aynasi ve Bluetooth içerir. Bu özellik olmasada olur. Sonradan cc kolu ve ayna alip takabiliyorsunuz. Ben boyle yaptim daha uyguna mal etmistim.
    - vergi avantaji var
    - koltuklar biraz sert ama yanal destekleri fena sayilmaz
    - Bagaj B sinif ortalamalarinda alt siralarda artik. Yeni araclar biraz daha fazla hacim sunuyor i20 gibi. Yine de is görür.
    - Bakimlari kolay parçaları uygundur. Ustasi boldur. Sıkıntı yaşamazsınız. Yeterki dürüst olsun.
    - Aracin ustasi olmasi su yonden önemlidir. Polen filtresinin bir takilis sekli var ve bilmeyen usta 15-20 dk ugrassada takamiyor sonunda sinirlenip filtreyi icine sokusturup yaptim diye kapatanlar oluyor buna dikkat etmek gerek. İşi bilen 10sn de yerine takıyor. Burasi çok önemli


    Genel hatlariyla bunlar diyebilirim. Ben aracima yazilim yaptirmistim gidisinden memnun olmadigim için. Yazilimdan sonra arac daha iyi toparliyordu. Yakitima etki etmedi diyebilirim. Öncesinde de 5.8 6 civarinda yakiyordum sonrasında da durum degismedi. Tek olumsuz yanı sadece ani yuklenmelerde gri duman atiyordu. Aksam dikiz aynasinda arac farlarinda daha belirgin oluyordu. Sonrasinda kesiliyordu.

    Ilave olarak far ampulleri yetersiz aydinlabilir. Ben osram NB Unlimited kullanmıştım. Cok iyi verim aldim.
    Merak ettiginiz baska birşey olursa beklerim. Hayırlı olsun.

    *****Edit: City arizasi ve Airbag şişmesi sorunlarina yetkili servisler artik red cevabi veriyormuş. Bu bilgiyide duzenleme amacli ekliyorum. Yukarida yazdigim servisler degistiriyor yazisina bir guncellemedir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi genckaptan -- 31 Ocak 2019; 16:35:22 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • genckaptan kullanıcısına yanıt
    Yazdıklarınız için çok teşekkür ederim city modu arızası hemen anlaşılır mı ? Bu fiyata şu aracı alırdım yerinde olsam dedigin araç var mı ayrıca ikinci el piyasası nasıl satarken hemen elden çıkar mı ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ercandrsn kullanıcısına yanıt
    Polonun 1.2 tsiye var bu fiyata ve kazali genelde temizi 50 bini buluyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mert11.5 M kullanıcısına yanıt
    Maalesef ariza hemen anlasilmaz. Yani kontagi acip kapatinca düzelmiş olabiliyor. Sadece kalici arizayi anlarsiniz. Onda da direksiyonu hareket ettirmek cok zor oluyor sistem devre dışı kaldığı icin. Oradaki sorun açı sensöründen kaynakli. Bunu degistirerek çözenler mevcut.

    Fiyat olarak fiesta ve polo ya göre bir miktar daha uygundur. Punto bu iki araca da göre o yıllardaki cikmis modellerine göre ici en geniş araçtır. Benim tercih sebeplerim bunlardı.

    Satma konusu ise ne kadar uyguna aldiginizla iliskili bir durum. Su an cabuk satilir demek dogru olmaz zira 2. El piyasası epey durgun bu aralar. 2. El hızı konusunda polo ile kıyas yapmayin dogru olmaz. Bilmeyen kisiler bomboş poloya dunyanin parasini vermekle övünerken siz dolu bir araca binmiş olacaksiniz. Beni de elestirenler olmustu aldigim vakit ve sormustum o cok ovdugunuz poloda bu sistemler var mi? Duyunca şaşırıyorlardı tabi. Ön yargi oldugu için fiat a bakma geregi bile duymamis adam ne yapsin. Albea ile palio ile bir saniyor. Halbuki arac italyan üretim.
    Sözün özü parasi uygunsa, buyuk kazası vs yoksa rahat satilacagi kanaatindeyim. Bu isler biraz da nasip ama bunu da unutmamak lazim.

    Eşdeğerde arac piyasada var sizinde dediginiz gibi polo fiesta ayrica rio, i20, ibiza clio vs diye gidiyor liste. Siz akliniza yatani kesenize uyani alin. Herkesten fikir alin ama son karar yine sizinki olsun.

    Benim tercih amacim vergi avantajı olmasi guvenlik donanimlari ve sinifinin en genis ic hacmi olmasiydi o zamanin sartlarina göre. Simdi durum degisti. Yeni oyuncular var piyasada tabi rakamlarida yuksek.

    Arac alacak olsam sanirim guvenlik paketli bir evo alırdım yine. Skydome tercih etmezdim bakimi ile ugrasmak isime gelmez. Cok dayanikli bir sunroof cesiti degil ne yazik ki.

    Edit: airbag ve city arizalarina servislerin olumsuz yaklasimi nedeni ile sanırım bu saatten sonra tercih etmezdim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi genckaptan -- 31 Ocak 2019; 16:36:57 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: genckaptan

    2.5 yil punto evo 1.3 mjet dynamic + spk (safety plus kit) paket arac kullandim.

    Eksileri:
    - Ön Amortisor (takozu) kafalarınin kenarlari acik oldugu için içerisine yagmur suyu, toz vs girmesinden dolayi birkac sene de bir arizalanir. Direksiyon çevirirken ses ve tıkırtı hissettirir. Fabrikasyon tasarim hatasıdır bu basliklarinin kenarlarinin acik olmasi. Çözüm olarak parça degistirmektense her kış öncesi sıvı gres ile yaglamak gerekir.
    - Göğüs airbag şişme yapabilir güneşten olabildigince korumak gerekir. Yetkili servisler ücretsiz degisim yapiyor***** (Artik yapmiyor). Alırken dikkatli bakmak gerek.
    - Direksiyonun hafiflemesini sağlayan city mod ariza cikarabilir ki bu sorun sürüş esnasinda basiniza gelirse ciddi bir kaza atlatabilirsiniz. Servisler bu konuda da ucretsiz değişim sagliyor.****(artik yapmıyor)
    - euro 5 motorlarda dpf sorunu yasayabilirsiniz. Tavsiyem euro 4 motor almaniz yönünde olur. Bunu anlamak icin aracta start&stop var mi diye bakmaniz yeterlidir. Varsa eger arac Euro 5 motorludur ve dpf vardir. Tuş dörtlünün solundadir. Üzerinde S yazar.
    - Vites oranlari kısa oldugu için motor bağırır. Uzun yolda yol gürültüsü alır epeyce.
    - skydome lu araclarda kizaklarin düzenli olarak bakimlarinin yapilmasi gerekir. Aksi takdirde aniden bastiran yagmurlu bir gunde tavaniniz kapanmayabilir. Bakimlari (temizligi ve yaglamasi) duzenli yapildigi sürece sorun cikarmayacaktir.
    - Motor kapaginin sabit durmasini ve ses yapmamasini saglayan lastik takoz zamanla eskir ve gorevini yerine getiremez. Motor titresimi ile surekli sallanir ve ses yapar. Motor çalışırken üzerine hafifçe bastirinca ses azaliyorsa eger sorun kapagi tutan lastiktedir. Çözümü basittir. Kapak üzerindeki çıkıntılı kısma elektrik banti sarilir böylece ses kesilmiş olur.
    En buyuk sorunu airbag şişmesi ve city arizasidir. Digerlerinin çözümü basittir. Ben amortisör takozu ve motor kapagi ses sorunu yasadim. Cozumunude yukarida yazdigim sekliyle yaptim. Diğer buyuk sorunlarla karsilasmadim.

    Artilarina gelecek olursak
    - 1.3 motor malumunuz ekonomiktir. Lakin basarsaniz yakar. 7 - 7.5 ları görürsünüz. Basmaz dikkatli kullanirsaniz 5.5 - 6 civarinda tuketirsiniz. Benim tuketimim 5.8-6 civariydi istanbulda. Ort. Hızım 24-25 arasiydi.
    - guvenlik paketli araç arayin mutlaka. Dynamic en dolusudur ama uzerine paketler eklenebildigi icin her dynamic en dolusu anlamina gelmez. Aracta dörtlü tuşunun saginda ASR OFF tuşu varsa arac SPK yani guvenlik paketlidir. (ASR, ESP, MSR, HILL HOLDER)
    - Asist Kit varsa CC, Elektrokrom iç dikiz aynasi ve Bluetooth içerir. Bu özellik olmasada olur. Sonradan cc kolu ve ayna alip takabiliyorsunuz. Ben boyle yaptim daha uyguna mal etmistim.
    - vergi avantaji var
    - koltuklar biraz sert ama yanal destekleri fena sayilmaz
    - Bagaj B sinif ortalamalarinda alt siralarda artik. Yeni araclar biraz daha fazla hacim sunuyor i20 gibi. Yine de is görür.
    - Bakimlari kolay parçaları uygundur. Ustasi boldur. Sıkıntı yaşamazsınız. Yeterki dürüst olsun.
    - Aracin ustasi olmasi su yonden önemlidir. Polen filtresinin bir takilis sekli var ve bilmeyen usta 15-20 dk ugrassada takamiyor sonunda sinirlenip filtreyi icine sokusturup yaptim diye kapatanlar oluyor buna dikkat etmek gerek. İşi bilen 10sn de yerine takıyor. Burasi çok önemli


    Genel hatlariyla bunlar diyebilirim. Ben aracima yazilim yaptirmistim gidisinden memnun olmadigim için. Yazilimdan sonra arac daha iyi toparliyordu. Yakitima etki etmedi diyebilirim. Öncesinde de 5.8 6 civarinda yakiyordum sonrasında da durum degismedi. Tek olumsuz yanı sadece ani yuklenmelerde gri duman atiyordu. Aksam dikiz aynasinda arac farlarinda daha belirgin oluyordu. Sonrasinda kesiliyordu.

    Ilave olarak far ampulleri yetersiz aydinlabilir. Ben osram NB Unlimited kullanmıştım. Cok iyi verim aldim.
    Merak ettiginiz baska birşey olursa beklerim. Hayırlı olsun.

    *****Edit: City arizasi ve Airbag şişmesi sorunlarina yetkili servisler artik red cevabi veriyormuş. Bu bilgiyide duzenleme amacli ekliyorum. Yukarida yazdigim servisler degistiriyor yazisina bir guncellemedir.
    Genckaptanın yazdıklarına genelde katılmaktayım. 1.3 dualogic evo 95 hp sahibiyim. Birkaç noktaya açıklık getireyim. City mode arızası eski modellerde olan bir sorun tam bir yıl veremeyeceğim fakat benim aracım 2012 model ve servis değişiklik öngörmedi(ücretsiz değiştiriliyordu arıza çıkarmadan). Sağ airbag üstü plastik şişip maket bıçağı ile kesilmiş gibi kırılması ise kronik bir durum ve airbag kaynaklı değil. Zira benim aracım 6 yıldır servis bakımlı ve değişim için götürdüğümde ücretsiz değişim yapmadılar (2017 sonu-Ankara Kartaş) Bende tofaştan yazı istedim guvenlik problemi oluşturmayacağına ve fiyatlandırmaya dair, onlarda gönderdiler. Oldukça sinir bozucu bir durum halen gözüm alışamadı.350-500 tl karşılığında sanayide sıfır gibi tamir edenler mevcut. Bunun haricinde çok az yakmaz, sürüşü oldukça güven verir, trim sesleri mevcuttur. Parasının hakkını verir(muadillere göre), kırmızı döşeme evo ise ayrıca içi çok hoş duruyor :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Melodychups M kullanıcısına yanıt
    Evet hocam haklisiniz son donemlerde biraz zorluk çıkarmaya baslamislar bu degisim mevzulari biraz başlarını agritmis anlaşılan.
    Punto forumda evolarda da city arizasi yasayan olmustu nadir de olsa. Ona istinaden yazdim. Oranı belki grande puntolara göre daha az ama yine de var.
    Yine servisten red alip sanayide konsolu yaptiranlar vardi diye hatırlıyorum. Foruma artik ulasamagimiz icin paylasim yapan arkadaslarin bilgileride silindi buyuk ihtimal.

    Edit bende ki de bordo döşemeydi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi genckaptan -- 31 Ocak 2019; 15:53:5 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.5 yil önce 35bine 46000 km de bir 2011 1.3jtd 75 hp dynamic punto evo sahibi oldum.O zaman dolar 3liralardaydi.
    Genel olarak memnunum,tek korkum city arizasi yoksa bakimi,vergisi vs uygun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: genckaptan

    2.5 yil punto evo 1.3 mjet dynamic + spk (safety plus kit) paket arac kullandim.

    Eksileri:
    - Ön Amortisor (takozu) kafalarınin kenarlari acik oldugu için içerisine yagmur suyu, toz vs girmesinden dolayi birkac sene de bir arizalanir. Direksiyon çevirirken ses ve tıkırtı hissettirir. Fabrikasyon tasarim hatasıdır bu basliklarinin kenarlarinin acik olmasi. Çözüm olarak parça degistirmektense her kış öncesi sıvı gres ile yaglamak gerekir.
    - Göğüs airbag şişme yapabilir güneşten olabildigince korumak gerekir. Yetkili servisler ücretsiz degisim yapiyor***** (Artik yapmiyor). Alırken dikkatli bakmak gerek.
    - Direksiyonun hafiflemesini sağlayan city mod ariza cikarabilir ki bu sorun sürüş esnasinda basiniza gelirse ciddi bir kaza atlatabilirsiniz. Servisler bu konuda da ucretsiz değişim sagliyor.****(artik yapmıyor)
    - euro 5 motorlarda dpf sorunu yasayabilirsiniz. Tavsiyem euro 4 motor almaniz yönünde olur. Bunu anlamak icin aracta start&stop var mi diye bakmaniz yeterlidir. Varsa eger arac Euro 5 motorludur ve dpf vardir. Tuş dörtlünün solundadir. Üzerinde S yazar.
    - Vites oranlari kısa oldugu için motor bağırır. Uzun yolda yol gürültüsü alır epeyce.
    - skydome lu araclarda kizaklarin düzenli olarak bakimlarinin yapilmasi gerekir. Aksi takdirde aniden bastiran yagmurlu bir gunde tavaniniz kapanmayabilir. Bakimlari (temizligi ve yaglamasi) duzenli yapildigi sürece sorun cikarmayacaktir.
    - Motor kapaginin sabit durmasini ve ses yapmamasini saglayan lastik takoz zamanla eskir ve gorevini yerine getiremez. Motor titresimi ile surekli sallanir ve ses yapar. Motor çalışırken üzerine hafifçe bastirinca ses azaliyorsa eger sorun kapagi tutan lastiktedir. Çözümü basittir. Kapak üzerindeki çıkıntılı kısma elektrik banti sarilir böylece ses kesilmiş olur.
    En buyuk sorunu airbag şişmesi ve city arizasidir. Digerlerinin çözümü basittir. Ben amortisör takozu ve motor kapagi ses sorunu yasadim. Cozumunude yukarida yazdigim sekliyle yaptim. Diğer buyuk sorunlarla karsilasmadim.

    Artilarina gelecek olursak
    - 1.3 motor malumunuz ekonomiktir. Lakin basarsaniz yakar. 7 - 7.5 ları görürsünüz. Basmaz dikkatli kullanirsaniz 5.5 - 6 civarinda tuketirsiniz. Benim tuketimim 5.8-6 civariydi istanbulda. Ort. Hızım 24-25 arasiydi.
    - guvenlik paketli araç arayin mutlaka. Dynamic en dolusudur ama uzerine paketler eklenebildigi icin her dynamic en dolusu anlamina gelmez. Aracta dörtlü tuşunun saginda ASR OFF tuşu varsa arac SPK yani guvenlik paketlidir. (ASR, ESP, MSR, HILL HOLDER)
    - Asist Kit varsa CC, Elektrokrom iç dikiz aynasi ve Bluetooth içerir. Bu özellik olmasada olur. Sonradan cc kolu ve ayna alip takabiliyorsunuz. Ben boyle yaptim daha uyguna mal etmistim.
    - vergi avantaji var
    - koltuklar biraz sert ama yanal destekleri fena sayilmaz
    - Bagaj B sinif ortalamalarinda alt siralarda artik. Yeni araclar biraz daha fazla hacim sunuyor i20 gibi. Yine de is görür.
    - Bakimlari kolay parçaları uygundur. Ustasi boldur. Sıkıntı yaşamazsınız. Yeterki dürüst olsun.
    - Aracin ustasi olmasi su yonden önemlidir. Polen filtresinin bir takilis sekli var ve bilmeyen usta 15-20 dk ugrassada takamiyor sonunda sinirlenip filtreyi icine sokusturup yaptim diye kapatanlar oluyor buna dikkat etmek gerek. İşi bilen 10sn de yerine takıyor. Burasi çok önemli


    Genel hatlariyla bunlar diyebilirim. Ben aracima yazilim yaptirmistim gidisinden memnun olmadigim için. Yazilimdan sonra arac daha iyi toparliyordu. Yakitima etki etmedi diyebilirim. Öncesinde de 5.8 6 civarinda yakiyordum sonrasında da durum degismedi. Tek olumsuz yanı sadece ani yuklenmelerde gri duman atiyordu. Aksam dikiz aynasinda arac farlarinda daha belirgin oluyordu. Sonrasinda kesiliyordu.

    Ilave olarak far ampulleri yetersiz aydinlabilir. Ben osram NB Unlimited kullanmıştım. Cok iyi verim aldim.
    Merak ettiginiz baska birşey olursa beklerim. Hayırlı olsun.

    *****Edit: City arizasi ve Airbag şişmesi sorunlarina yetkili servisler artik red cevabi veriyormuş. Bu bilgiyide duzenleme amacli ekliyorum. Yukarida yazdigim servisler degistiriyor yazisina bir guncellemedir.
    15 aydır 2011 Evo 1.4 Fire 77 hp + LPG kullanıyorum, 32.000 km oldu. Arkadaşın yazdıklarına bir kaç ek yapayım;

    1-) Airbag kapağının şişmesi ve çatlamasına servisler artık katiyen ücretsiz değişim vermiyor. Aracınız isterse yetkili servis bakımlı ve garantili olsun, farketmez. Tüketici Hakem Heyetine de başvurdum, reddedildi.

    2-) City Direksiyon arızasının tamiri aşağı yukarı 1.000 Tl civarında. Servisler artık buna da ücretsiz değişim vermiyor.

    3-) Fiat marka araç alıyorsanız, yetkili servisin kapısının önünden geçmenizi önermem. Adamlar filo ağırlıklı çalışmaktan bireysel kullanıcıya nasıl hizmet vereceğini şaşırmış, fiyatlar fahiş. Hizmet kötü.

    4-) Aracın ses yalıtımı çok zayıf. Yüksek hızda fazlaca motor sesi alır.

    5-) Yol tutuşu emsallerinden zayıftır. Fazla güven vermez, zorlamanızı tavsiye etmem.

    6-) City direksiyonun yumuşaklığı ve debriyajın hafifliği ile bu sınıfta kullandığım en konforlu otomobil.

    7-) Bakım maliyetleri çok düşük. 32.000 km'de rutin bakım dışında bir lira harcamadım.

    Aklınıza takılan başka bir şey olursa mesaj atın yardımcı olayım.




  • Bordo iç döşeme hepsinde yok ama bende hastasıyım bordo döşemenin inşallah öyle bir araç denk gelir:) B segmenti araçlarda içeri ses alma durumu hemen hemen hepsinde var bir ara 60 bin tllik clio4 bakıyodum ondada ayni sıkıntı var. İstedigim yakit konusunda iyi olsun performansı çokta kötü olmasın çok kapsamlı isteklerim yok zaten 45 bin tllik araç alıyoruz fazla bişey beklememek lazım 2-3 sene sürüp satmayı düşünüyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Melodychups M kullanıcısına yanıt
    95lik ile 75lik arasında çok fark var mi yakıt performans açısından ? Alırsam 95lik mi almaya çalışayım yoksa 75likte işimi görür mü?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mert11.5 M kullanıcısına yanıt
    Evet hocam özellikle manuel vitesse fark bariz hissediliyor. Otomatik viteste ise şanzımanın yavaşlığı vitese geçene kadar geçen süreden dolayı beygir farkını unutturabiliyor :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2009 fiat punto evo dynamic kullaniyorum 1.3 mjet. Arkadaslar herseyi anlatmislar ama daha sorun varsa pm kutum her zaman acik

    Bu da bonus olsun
    Punto evo 1.3 multijet kullananlar?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mert11.5 M kullanıcısına yanıt
    75 liklerin turbolari sabit geometrili
    95 liklerin turbolari degisken geometrili.
    Haliyle fark oluyor. Alt devirlerde sabit tipe gore daha fazla tork sagladigi icin biraz daha az yakiyor dikkat edilirse. Lakin ust devirlerde gucu dolayisiyla bu avantaj kayboluyor. Genel ortalamada 75 lige göre biraz fazla yakiyor. 95 ligi kullanmasi kesinlikle daha zevkli. Yazilim yapilirsa 120bg e kadar güç alinabiliyor. Ideali 115 bg ama. 95 liklerin ayrica 5. Vites orani da biraz daha büyük. 2000devirde 100 km/s tir. 75 likte 90km/s.
    İşin icine güç girince yol tutus acisindan risk büyüyor maalesef orjinal yay jant ve lastiklerle. Bunu da dengelemek icin yay jant ve lastik degisimi gerekiyor ki çokta yakışıyor araca. Görüntüyü ve yol tutusu olumlu etkiliyor bu değişim.
    Ekonomik olsun az yaksin varsin cok gitmesin derseniz 75 lik dusunebilirsiniz. 95 likler fiyat olarakta biraz yukarıdadır diye tahmin ediyorum.



    Edit: Bir de örnek ilan birakayim suraya. Aracta Spk + Asist kit var. 1.3 95hp manuel lounge paket dpf var. 95 liklerin hepsi euro 5 motor.
    Ilan no 650704646 (sahibini taniminiyorum görsel bilgi olsun diye paylastim.)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi genckaptan -- 1 Şubat 2019; 7:42:18 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • genckaptan kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim genckaptan dizellerde genelde 200 binde motor yenileme istiyo punto evo alirken kmsi 120 bini geçmemiş arîyorum sence mantıklı mı ? Ayrıca eksperde motor yüzde kaçın altında olmasın 2011-2012 model araç için?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mert11.5 M kullanıcısına yanıt
    200 sart degil. Kullanima göre degisir bur durum. 100-120 ideal demek isterdim ama insanlarimizin algisi daha farkli. Bulabildiginiz en düşük km li aracı almaniz faydaniza olur. Ekspertizlerin dynamometreleri kalibrasyonsuz derler hep ben pek inanmam. Soyle bir durum olabilir. Motoru zayiflamistir kullanici yazilim yaptırmıştır, eksperde %100 veya yakin cikar anlasilmaz. Temiz arac bulursaniz zaten motoruda iyidir. Yeter ki satıcı dürüst olsun.
    Ben sattigim punto da yaptirdigim yazilima,kullandigim yaga hasarina, mini onarimlarina kadar herseyini soyledim alacak kişiye. Durust insan bulmaya calisin. Aracida temiz olacaktır zaten. İlana birsey yazmayip arayin konusalim diyenlere temkinli yaklasin. Soyledikleri ile aracin durumunun örtüşüp örtüşmediğine bakin. Akliniza yatarsa da alirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • genckaptan kullanıcısına yanıt
    konuyu hortlatıyorum ama... manuel 95 hp versiyonların (lounge) vites oranları, 75 hp versiyonlardan farklı olduğu kesin bilgi mi hocam ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: genckaptan

    2.5 yil punto evo 1.3 mjet dynamic + spk (safety plus kit) paket arac kullandim.

    Eksileri:
    - Ön Amortisor (takozu) kafalarınin kenarlari acik oldugu için içerisine yagmur suyu, toz vs girmesinden dolayi birkac sene de bir arizalanir. Direksiyon çevirirken ses ve tıkırtı hissettirir. Fabrikasyon tasarim hatasıdır bu basliklarinin kenarlarinin acik olmasi. Çözüm olarak parça degistirmektense her kış öncesi sıvı gres ile yaglamak gerekir.
    - Göğüs airbag şişme yapabilir güneşten olabildigince korumak gerekir. Yetkili servisler ücretsiz degisim yapiyor***** (Artik yapmiyor). Alırken dikkatli bakmak gerek.
    - Direksiyonun hafiflemesini sağlayan city mod ariza cikarabilir ki bu sorun sürüş esnasinda basiniza gelirse ciddi bir kaza atlatabilirsiniz. Servisler bu konuda da ucretsiz değişim sagliyor.****(artik yapmıyor)
    - euro 5 motorlarda dpf sorunu yasayabilirsiniz. Tavsiyem euro 4 motor almaniz yönünde olur. Bunu anlamak icin aracta start&stop var mi diye bakmaniz yeterlidir. Varsa eger arac Euro 5 motorludur ve dpf vardir. Tuş dörtlünün solundadir. Üzerinde S yazar.
    - Vites oranlari kısa oldugu için motor bağırır. Uzun yolda yol gürültüsü alır epeyce.
    - skydome lu araclarda kizaklarin düzenli olarak bakimlarinin yapilmasi gerekir. Aksi takdirde aniden bastiran yagmurlu bir gunde tavaniniz kapanmayabilir. Bakimlari (temizligi ve yaglamasi) duzenli yapildigi sürece sorun cikarmayacaktir.
    - Motor kapaginin sabit durmasini ve ses yapmamasini saglayan lastik takoz zamanla eskir ve gorevini yerine getiremez. Motor titresimi ile surekli sallanir ve ses yapar. Motor çalışırken üzerine hafifçe bastirinca ses azaliyorsa eger sorun kapagi tutan lastiktedir. Çözümü basittir. Kapak üzerindeki çıkıntılı kısma elektrik banti sarilir böylece ses kesilmiş olur.
    En buyuk sorunu airbag şişmesi ve city arizasidir. Digerlerinin çözümü basittir. Ben amortisör takozu ve motor kapagi ses sorunu yasadim. Cozumunude yukarida yazdigim sekliyle yaptim. Diğer buyuk sorunlarla karsilasmadim.

    Artilarina gelecek olursak
    - 1.3 motor malumunuz ekonomiktir. Lakin basarsaniz yakar. 7 - 7.5 ları görürsünüz. Basmaz dikkatli kullanirsaniz 5.5 - 6 civarinda tuketirsiniz. Benim tuketimim 5.8-6 civariydi istanbulda. Ort. Hızım 24-25 arasiydi.
    - guvenlik paketli araç arayin mutlaka. Dynamic en dolusudur ama uzerine paketler eklenebildigi icin her dynamic en dolusu anlamina gelmez. Aracta dörtlü tuşunun saginda ASR OFF tuşu varsa arac SPK yani guvenlik paketlidir. (ASR, ESP, MSR, HILL HOLDER)
    - Asist Kit varsa CC, Elektrokrom iç dikiz aynasi ve Bluetooth içerir. Bu özellik olmasada olur. Sonradan cc kolu ve ayna alip takabiliyorsunuz. Ben boyle yaptim daha uyguna mal etmistim.
    - vergi avantaji var
    - koltuklar biraz sert ama yanal destekleri fena sayilmaz
    - Bagaj B sinif ortalamalarinda alt siralarda artik. Yeni araclar biraz daha fazla hacim sunuyor i20 gibi. Yine de is görür.
    - Bakimlari kolay parçaları uygundur. Ustasi boldur. Sıkıntı yaşamazsınız. Yeterki dürüst olsun.
    - Aracin ustasi olmasi su yonden önemlidir. Polen filtresinin bir takilis sekli var ve bilmeyen usta 15-20 dk ugrassada takamiyor sonunda sinirlenip filtreyi icine sokusturup yaptim diye kapatanlar oluyor buna dikkat etmek gerek. İşi bilen 10sn de yerine takıyor. Burasi çok önemli


    Genel hatlariyla bunlar diyebilirim. Ben aracima yazilim yaptirmistim gidisinden memnun olmadigim için. Yazilimdan sonra arac daha iyi toparliyordu. Yakitima etki etmedi diyebilirim. Öncesinde de 5.8 6 civarinda yakiyordum sonrasında da durum degismedi. Tek olumsuz yanı sadece ani yuklenmelerde gri duman atiyordu. Aksam dikiz aynasinda arac farlarinda daha belirgin oluyordu. Sonrasinda kesiliyordu.

    Ilave olarak far ampulleri yetersiz aydinlabilir. Ben osram NB Unlimited kullanmıştım. Cok iyi verim aldim.
    Merak ettiginiz baska birşey olursa beklerim. Hayırlı olsun.

    *****Edit: City arizasi ve Airbag şişmesi sorunlarina yetkili servisler artik red cevabi veriyormuş. Bu bilgiyide duzenleme amacli ekliyorum. Yukarida yazdigim servisler degistiriyor yazisina bir guncellemedir.
    Arkadaş detaylıca açıklamış maşallah.
    Bende de 1.4 fire dualogic var. Aynı şeyleri yazardım. Şuan satmayı düşünüyorum sadece bagaj küçüklüğünden ötürü. Diğer tüm konularda punto gerçekten optimum bir araba. Parçası ucuz, işçilik kolay. Hatta ben kendim tamir ederim her şeyini.

    Ekleme. Konu hortlamis ekleme yapayım. Eğer punto evo da yarı otomatik alırsanız tüm güvenlik ekipmanları standart okuyor bilginize. Zamanı gelir birine lazım olur konu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mekkanik -- 22 Temmuz 2019; 8:28:9 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Kronik sıkıntı olarak gösterilen "amortisör üst takozu" tamamen bazı usta bozuntularının işgüzarlığıdır.

    Altta resmini vericem;

    Punto evo 1.3 multijet kullananlar?
    Sol tarafta duran, üst takozun kapağıdır.

    Punto evo 1.3 multijet kullananlar?

    Punto evo 1.3 multijet kullananlar?

    Kesinlikle üst takoz alıyorsanız kapaklı olanını alın. Montaj sonrası kapağın etrafına şeffaf silikon sıkıp destekleyebilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Savunmadım Çıkar Göster -- 22 Temmuz 2019; 10:47:39 >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.