Şimdi Ara

Pistonlardan biri çalışmıyor sorun nedir sizce?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
0
Favori
63.114
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arabam Renault Scenıc II.Bu gün yine her zamanki gibi arabayı çıkarttık ve işe gittik babamla herşey normaldi.Ancak iş dönüşü yolda giderken araba bir anda tekledi ve yol bilgisayarı egr valfi arızalandı dedi 2 sn geçti katalitik konvertör arızası dedi 2 sn geçti asr esp arızalandı filan dedi.Eve zor düştük ve ilk pistonun çalışmadığını öğrendik.Araba tekliyor rölantide sürekli.Yani ateşleme yapılmıyor.Servise gitsem binbir türlü masraf çekecekler.Bunun yapım maliyeti ne kadar olur?Ayrıca beyinde problem olmuş olabilirmi çünkü her 2 sn de bir farklı arızalar verdi.Yardımlarınızı bekliyorum.........



  • Benzinli olduğunu kabul edersek ateşleme bobini yanmış ve bundan ötürü de araç sadece 3 silindirde gidiyor, benzin püskürtmesi yapıldığından eksoz sistemindeki yanmamış yakıt ve hava karışımı aniden artış göstermiş ve bu da yol bilgisayarında uyarılara sebep olmuştur. Renault'ların benzinli motorlarında bu ateşleme bobini arızasına sıkça rastlanıyormuş.

    Yetkili servis kadar özel servis hatta sanayide iyi bir tamirci de halledebilir. 1 Ay önce 2003 model SEAT Toledo'nun ateşleme bobini yandı, 65 TL'ye yenisi alındı ve takıldı.

    Yol bilgisayarında veya araç ECU'sunda bir arıza olduğunu sanmıyorum.

    Geçmiş olsun.
  • Hocam araba benzinli onu yazmayı unutmuşum özür dilerim.Allah'tan iyi bir usta bulurum.Malum Sivasın şartları işte.ECU'da arıza olmadığını söyleyerek içime bir nebze de olsa su serptin sağolasın.Sorun dediğiniz gibidir de bi an önce hallolur.Yok eğer ECU'da problem çıkarsa işimiz uzun gibi görünüyor.....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Benzinli olduğunu kabul edersek ateşleme bobini yanmış ve bundan ötürü de araç sadece 3 silindirde gidiyor, benzin püskürtmesi yapıldığından eksoz sistemindeki yanmamış yakıt ve hava karışımı aniden artış göstermiş ve bu da yol bilgisayarında uyarılara sebep olmuştur. Renault'ların benzinli motorlarında bu ateşleme bobini arızasına sıkça rastlanıyormuş.

    Yetkili servis kadar özel servis hatta sanayide iyi bir tamirci de halledebilir. 1 Ay önce 2003 model SEAT Toledo'nun ateşleme bobini yandı, 65 TL'ye yenisi alındı ve takıldı.

    Yol bilgisayarında veya araç ECU'sunda bir arıza olduğunu sanmıyorum.

    Geçmiş olsun.


    hocam mükemmel bir diagnostic yaklaşım olmuş.adım adım sorunu tespit etmişsin




  • ateşleme bobini her silindir için ayrı ayrı mı var acaba?
    marka farklılığından sayıları farklı olabilir. (her silindire ayrı ayrı ya da tüm silindirlere gibi)

    belki ilgili silindiri ateşleyen buji arızası ya da ilgili kablosu da olabilir.
    3 silindir de sorun yoksa 4 silindiri de ateşleyen ortak parçalarda sorun olacağını sanmıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: individual

    ateşleme bobini her silindir için ayrı ayrı mı var acaba?
    marka farklılığından sayıları farklı olabilir. (her silindire ayrı ayrı ya da tüm silindirlere gibi)

    belki ilgili silindiri ateşleyen buji arızası ya da ilgili kablosu da olabilir.
    3 silindir de sorun yoksa 4 silindiri de ateşleyen ortak parçalarda sorun olacağını sanmıyorum.


    sanırım indüksyon bobini transistörden sonra takılıyor.yani akımın yüksek gerilime çıkarılması beyin çıkışı ve buji arasında gerçekleşiyor.ya da uyduruyo da olabilirim


  • evet galiba öyleymiş.
  • quote:

    ateşleme bobini her silindir için ayrı ayrı mı var acaba?
    marka farklılığından sayıları farklı olabilir. (her silindire ayrı ayrı ya da tüm silindirlere gibi)

    belki ilgili silindiri ateşleyen buji arızası ya da ilgili kablosu da olabilir.
    3 silindir de sorun yoksa 4 silindiri de ateşleyen ortak parçalarda sorun olacağını sanmıyorum.


    Evet her silindire ayrı ayrı var.3 silindir de sorun yok sorun tek silindirde.Ayrıca yağ akmış arızalı pistonun olduğu yerdeki kablolardan.Benim korkum sorun ECU da ise.Birde 3 ay önce arabaya müzik sistemi yapırmıştık.Renaultlarda set yapınca ECU kafayı yiyor diyorlar.İnşaallah sorun yukarda hocamın dediği gibidir de hallolur.....Yarın bujiyi söküp bakacağım.
  • Esas mesleğim elektrik/elektronik teknisyenliğidır.

    Eskiden:

    Platin
    Bobin
    Meksefe
    Tevzi Makarası
    Distribütör
    Distribütör Kapağı
    Avans Ayarı

    gibi analog şeyler vardı. Distribütöre giden mil hareketini eksantrik milinden alırdı (90 derecelik helisel dişli sistemi ile) ve milin en altında yağ pompası bulunurdu, en üstte de distribütör. Akünün 12 Volt DC elektrik gerilimi benzin-hava karışımını ateşlemek için gereken kıvılcımı üretemeyeceğinden (teşekkürler Robert Bosch!) (anot ve katod ararasında atlama yapılamaz) 12 Volt DC'yi 12.000 veya 18.000 V'ye çevirmek için Doğru Akımı önce Alternatif Akıma çıkarmak gerekir ve o da distribütörün içindeki Platin ile yapılır. Platin iki kontaktan oluşur ve devreyi sürekli açıp kapatarak bir dalga (basit dalga osilatörü ama kare dalga değil, sinüs de değil, sadece yarım sinüs) üreterek bobine gönderir. Bobinin primer sargısına giren 12V Alternatif Akım (AC) bobinin sekonder sargısında çok daha yüksek bir voltajın üretilmesine sebep olur ve bu voltaj da distribütöre gönderilerek tevzii makarası vasıtası ile distribütör kapağındaki kömür uclara ve oradan da kablolarla bujilere aktarılır, bujide voltaj gidecek başka bir yol bulamadığından anot-katod arasında atlar ve kıvılcım (spark) meydana gelerek silindirde eski zamanda karbüratör ama yeni zamanda püskürtme yardımı ile sevk edilen benzin-hava karışımını karışımını ateşler. Patlamanın etkisi ile piston aşağıya itilir, biyel kolu yardımı ile krank milini çevirir, krank mili volanı çevirir, volan da debriyaj-baskı-balata-bilya vasıtası ile şanzımandaki dişlileri, onlar da şaftı, şaft da diferansiyeli, diferansiyel de miller ve miller de tekerleri çevirir, lastik döner ve araç hareket eder.

    Platin sürekli açıp kapanarak parazit üretir ve bu da radyo dalgalarınıda enterferans olarak algılanır (cızırtı) ve onu da önlemek için meksefe (kondansatör) kullanılır.

    Taner Göde




  • Ateşleme yapmıyorsa

    1 - buji bozulmuş olabilir
    2 - bujiyi besleyen elektrik kablosu yerinden cıkmıs olabilir
    3 - enjektör bozulmuş olabilir
    4 - enjektöre benzini aktarak yakıt borusu tıkanmış olabilir


    Yani muhtemelen çok basit bir arızadir

    EGR hatası vs de arkadaşın dedigi gibi zengin yakıt cıkısından kaynaklanıyordur
  • benim astrada benzer hatalar vermişti(esp hariç),ateşleme bobini değişti...
  • en basitinden başlamak lazım ilk bakılacak şey buji kablosunun buji üstünden çıkıp çıkmadığıdır. Eğer tmeas yoksa akım üretilsede bujiye gitmez ve ateşleme olmaz.kolaydan zora doğru bakılması işin doğrusudur.
    1- buji kablosu bağlantıları kontrolü
    2- Buji tırnak aralığı kontrolü ve buji temizliği (eğer ateşleme olmamışsa yakıt silindir içinde yanmadan kaldığı için bujiyi iyice pisletmiştir. Temizlenmesi şarttır.
    3- her 2 maddedekiler sağlam ve problem yok ise ise bobin , enjentör vs çeklinde ileri derece kontrollere geçilmesi gerekirç Bunları bir ustanın yapması daha doğrudur.

    eğer üçüncü maddedeki arızalardan biri gerçekleşmiş ise iki nolu maddedeki şart da gerçekleşmiş olduğu için beraber uygulama yapılması gerekir.
  • Bobin arızası gıbı gelıyor banada. Megane fazI lerın kronık sorunu.
  • Piston sözcüğünü duymayalı veya telaffûz etmeyeli epey oldu, aklıma tamirhanedeki çıraklara takılan lâkaplar geldi

    1. Buji Kemal
    2. Piston Hamdi
    3. Kriko (adı öyle kaldı, gerçek adını ben dahi bilmiyorum)
    4. Japon (gözlerinden, İstanbul'a gitti, otopark mafyası oldu, şimdi hapiste)
    5. Rodajcı Adnan (ustaydı, motor açardı, tamirhaneyle ilgisi yoktu)

  • Mekanik Ateşleme Sistemi (Hareketli Parçalar)



    Elektronik Ateşleme Sistemi (Hareketsiz Parçalar)

  • Arkadaşım benzinli motorsa ateşleme bobini olma olasılığı çok yüksek.Renault orjinal ateşleme bobinlerinde böyle bir sıkıntı oluyor ateşleme bobini çok pahalı bir şey değil.Kahverengi başlı bobin, markası valeo sanırım alırsanız sorun kalmaz.Yanlız şöyle bir durum var bobin arıza verdiği için bobini değiştirsenizde otomobil aynı sorunu verecektir.Bu yüzden değiştirilen bobinin araca tanıtılması gerekiyor.Sanayide özel Renault serviside bu işi halledebilir sanırım.Servise gidip olmadık masraflar çıkarmaya değmez.Tabi sorun zannetiğimiz gibiyse.
  • renaultların benzinli motorlarının kronik sorunudur bobin sorunu taş çatlasa 300 lira gibi bir masrafı tutar tam olarak fiyatını bilmiyorum forumdan duyduğum kadarıyla söylüyorum size,
  • Arkadaşın Astra'sında aynı sorun vardı. Ateşleme yapamıyordu. Her 100 metrede kaputu açıp kabloları oynatıyorduk.
  • Temsili resimler:

     Pistonlardan biri çalışmıyor sorun nedir sizce?
     Pistonlardan biri çalışmıyor sorun nedir sizce?
  • Taner abi herşeyi açıklamış

    Renolarda sıkça rastlanan sorunlardan birisi bu.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.