Şimdi Ara

Peugeot RCZ alınır mı? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
83
Cevap
0
Favori
36.195
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oguzhandemirell

    Bence doğru seçimi yapmışsınız üçü arasından. Arkadaşa bende söyledim zaten kalite olarak kesinlikle rocco üstün yani. Rcz R sözkonusu olduğu zaman rocco R'ında sözü geçer, o zaman bahsi geçmesine gerek yok zaten bence rcz R'ın.

    Benim 160lık roccoyla 156'lık rcz ile bayağı denemem oldu çok uzun olmasa da 5-6 boy atıyordum. Ortalama 400mt.'de diyelim. Şehir içinde olduğundan fazla uzunda deneyememiştik. 200lük rcz'lere boy attığımızı bilmiyordum, denemedim de hiç. Sizden öğrendim yeni. 200lük rcz sahibi gelse yer diye kapışmazdım mesela.

    Evet üretim durmuş bu arada rcz'nin yakın zaman önce. Bence de tercihini rocco'dan yana kullansa bizim gibi hiçte kötü olmaz.

    Ya yazılıma girmem zaten. Performansı bana yetiyor aracımın, hatta fazla bile geliyor kalkışlarda falan. Ön çeker araçlar için bu güçlerden fazlası gereksiz bence. Zevkten çok işkenceye dönüşüyor. Birde maddi yönden abt bayağı pahalıya patlıyor, değmez diye düşünüyorum. Bu arada memnun oldum tanıştığımıza, arkadaş ekledim sizi.
    Vallaha arkadaşlar bu gitmiyor ve malzeme kalitesi kötü muhabetlerini görünce bir anlam veremiyorum. Biraz açıklasanıza şu malzeme kalitesi kötü olayını ? Bir kere RCZ dediğiniz aracın içi baştan aşağı deri kaplı. Plastik aksam yok denecek kadar az. Bendeki araç 2011 model olmasına rağmen hiç bir yerinden trim sesi bile gelmiyordu satana kadar. Bir kere o deri kaplamalar aracı başlı başına kaliteli bir havaya sokuyor. Kalitesizlik olarak ne gördünüz veya ne yaşadınız? Eğer varsa böyle bir tecrübeniz açıklayın. Arkadaşlar da bilgilenmiş olur ama öyle kuru kuru bence kalitesiz ya rocco daha kaliteli demekle olmuyor. Kalite algısındaki kriterler ne bu önemli?

    Bir ikincisi dediğim gibi araç sonuçta bir M5 değil. Vaddetiği şeyi yapan bir motor ve şanzımana sahip. Beni eksi olarak görebileceğim tek şey aracı agresif kullandığınızda üst devirlerde vites geçerken çok hafif belki saniyenin 3 de biri kadar bir zaman yığılma olması. O da bu aracı gündelik hayatında kullanacak adam için ne kadar önemli acaba? Sonuçta nürnberg ring'de yarış yamıyoruz. Saliselik fark olsa ne olur olmasa ne olur. Ha bu dediğim olay rocco da var mı nu bilmiyorum. Kullanmadım çünkü. Ama arkadaşımda mevcuttu. Öyle beni katladığı falan da olmadı yolda.

    Ayrıca amacınız farklı olmaksa aradığınız araç bu. Gerek dış tasarım gerekse iç tasarım (komple deri olması, spor koltuklar, ortadaki analog saat karbon desenli göstergeler v.b.) olarak şu an bu aracın muadili yok. Ama ikinci eli kolay olsun çok gösterişli olmasın diyorsan aradığın araç rocco. DSG riskini unutmayın ama.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nightbringer

    Arkadaki spoiler yuksekliğini araç kendisi mi ayarlıyor hızlanınca mesela?
    Evet arka spoiler hıza göre açılıyor ama isterseniz içeriden bir tuşla da kendiniz manuel olarak açabiliyorsunuz. Otomatik de bırakırsanız 85 km süratte birinci kademe de açılıyor. 135 km süratte ise ikinci kademe de açılıyor.

    Bu arada evet aracın üretimi yukarıdaki uzun mesajımda da yazdığım gibi durmuş durumda. Ama parça sıkıntısı olacağını sanmıyorum. Gene de belli olmaz tabi ama kullanılan motor ve şanzıman güncel araçlarda da kullanılan bir motor ve şanzıman.
  • nightbringer kullanıcısına yanıt
    Evet arka spoiler hıza göre açılıyor ama isterseniz içeriden bir tuşla da kendiniz manuel olarak açabiliyorsunuz. Otomatik de bırakırsanız 85 km süratte birinci kademe de açılıyor. 135 km süratte ise ikinci kademe de açılıyor.

    Bu arada evet aracın üretimi yukarıdaki uzun mesajımda da yazdığım gibi durmuş durumda. Ama parça sıkıntısı olacağını sanmıyorum. Gene de belli olmaz tabi ama kullanılan motor ve şanzıman güncel araçlarda da kullanılan bir motor ve şanzıman.
  • nightbringer kullanıcısına yanıt
    Evet arka spoiler hıza göre açılıyor ama isterseniz içeriden bir tuşla da kendiniz manuel olarak açabiliyorsunuz. Otomatik de bırakırsanız 85 km süratte birinci kademe de açılıyor. 135 km süratte ise ikinci kademe de açılıyor.

    Bu arada evet aracın üretimi yukarıdaki uzun mesajımda da yazdığım gibi durmuş durumda. Ama parça sıkıntısı olacağını sanmıyorum. Gene de belli olmaz tabi ama kullanılan motor ve şanzıman güncel araçlarda da kullanılan bir motor ve şanzıman.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Marmaratic

    Ben kullandım. Bir arkadaşım sıfır alıp 2 yıl kullandı sattı. Genel anlamda tavsiye ederim. Kullanırken özel hissettiriyor. Motor bloğu zaten ödüllü. Uzun süre Bmw de de kullanıldı halada kullanılıyor. Yalnız arka taraf çok dar. Genesis coupe de bakabilirsiniz alternatif olarak.

    Şöyle çektiğim bir fotoğrafıda paylaşayım. Arabanın sürüş pozisyonu çok keyifli.

     Peugeot RCZ alınır mı?

    Hocam çektiğiniz resimden aracın otomatik olduğu anlaşılıyor. Bu modelde (Yearling diye geçiyordu sanırım) otomatik aracın konsepti itibariyle tavsiye edilmiyor, manuel tabiki çok daha serbest alan bırakıyor sürücüye. Siz otomatiği deneyimlediniz mi RCZ'de?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: programmer_onur

    quote:

    Orijinalden alıntı: Marmaratic

    Ben kullandım. Bir arkadaşım sıfır alıp 2 yıl kullandı sattı. Genel anlamda tavsiye ederim. Kullanırken özel hissettiriyor. Motor bloğu zaten ödüllü. Uzun süre Bmw de de kullanıldı halada kullanılıyor. Yalnız arka taraf çok dar. Genesis coupe de bakabilirsiniz alternatif olarak.

    Şöyle çektiğim bir fotoğrafıda paylaşayım. Arabanın sürüş pozisyonu çok keyifli.

     Peugeot RCZ alınır mı?

    Hocam çektiğiniz resimden aracın otomatik olduğu anlaşılıyor. Bu modelde (Yearling diye geçiyordu sanırım) otomatik aracın konsepti itibariyle tavsiye edilmiyor, manuel tabiki çok daha serbest alan bırakıyor sürücüye. Siz otomatiği deneyimlediniz mi RCZ'de?

    Alıntıları Göster
    rcz nin tek günahı, suçu, hatası -ne derseniz deyin- önden çekiş olması..

    arkadan itiş olsaydı bugün çok farklı bir yerde olurdu..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: arseniCem

    rcz nin tek günahı, suçu, hatası -ne derseniz deyin- önden çekiş olması..

    arkadan itiş olsaydı bugün çok farklı bir yerde olurdu..

    Alıntıları Göster
    o direkliyon ise kesinlikle hayır
  • Yeni kasa alınır ama aile geniş ise ya da arabaya sık sık misafir olacaklar ise sıkıntı büyük olur.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bujinkan

    Tip ve şekil olarak hoş araçtır,hoşuna da gittiyse al tabi fakat tipik pug,yani güvenlik 0..ki aldığın araçta kutu gibi coupe&roadster karışımı bir araç kendi sınıfına göre de güçlü fakat kaza anında bu zamana kadar elektrik süpürgesi gibi vızır vızır yürüp giden 306,106 GTİ ne de rcz'lerden sağ çıkan pek olmamıştır..vaad dolmuşsa RR veya Bentyle de ölürsünde,tedbir senden takdir Allah'dan..

    Katılmıyorum. Evimizin önünde rcz ile bipper ya da partnerdi, çarpıştılar. Ticarinin ön sol gitti, kaput kalktı, rczde ufak bir göçük ve sol ayna hasarı vardı. Ben de vay be rcz sağlam mıymış dedim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dasey

    quote:

    Orijinalden alıntı: Bujinkan

    Tip ve şekil olarak hoş araçtır,hoşuna da gittiyse al tabi fakat tipik pug,yani güvenlik 0..ki aldığın araçta kutu gibi coupe&roadster karışımı bir araç kendi sınıfına göre de güçlü fakat kaza anında bu zamana kadar elektrik süpürgesi gibi vızır vızır yürüp giden 306,106 GTİ ne de rcz'lerden sağ çıkan pek olmamıştır..vaad dolmuşsa RR veya Bentyle de ölürsünde,tedbir senden takdir Allah'dan..

    Katılmıyorum. Evimizin önünde rcz ile bipper ya da partnerdi, çarpıştılar. Ticarinin ön sol gitti, kaput kalktı, rczde ufak bir göçük ve sol ayna hasarı vardı. Ben de vay be rcz sağlam mıymış dedim.

    Alıntıları Göster
    Geçenlerde Rcz ve Rocco içinde kısa süreliğine yolculuk yaptım. Ben daha çok dış-iç tasarım olarak yorum yapacağım. Şu bir gerçek RCZ dış ve iç tasarım olarak roccodan daha başarılı. Ve 156hplık - şanzımanı gündelik kullanım ve hafif performans da fazlasıyla yeterli. Çoğu sıradan araçlardan daha performanslı olduğunu kabul etmek gerekir.

    Rocco ise daha çok öğrenci ve genç arabası gibi . Oysa Rcz 40 yaşada hitap ediyor. Dikkatinizi çekerim. Rocco gidişi ve yol tutuşu başarılı. Ama farklı olmak isteyen gider RCZ alır.




  • dasey D kullanıcısına yanıt
    Bipper veya partner veya ev önünde olan ufak tefek kazalar güvenlik referansı mı oluyor? Görürüm 170-200 km kazalarını konserve kutu gibi olur..

    Spor araçlar evveliyatında 2 temel üzerine kurulur yürüdüğü gibi durabilmesi ve güvenlik,tasarım teknoloji,dizayn tefurruattır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sanayi den cikmazsin.şaka bir yana rcz on numara araba.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • programmer_onur kullanıcısına yanıt
    Kullandım hocam. Bana göre bir problem yok. Otomatik rahatlığını sevenler için 156 lık otomatik yeterli. Uçup kaçan bir şanzıman veya motor gücü yok ama zaten otomatik kullanan kişide konfor için tercih ediyordur. Eğer çoğunlukla gazlamayı düşünüyorsanız 200 lük manuel en mantıklısı olur. Arabanın hakkınıda o motor veriyor zaten.
  • Hocam allah aşkına ya 170-200 km süratle yapılmış kazada sapasağlam duran araba olur mu ya? Biraz mantıklı olalım ya. O çok güvendğimiz euro ncap testleri bile 64 km süratle yapılıyor.

    Spor araçta önemli olan güvenlik tasarım dizayn tefarruat demişsiniz. Bu da ayrı bir olay yani . Tasarım dizayn'ın teferruat olacağı son araç sınıfı spor araçlardır. Bu araçlar dikkat çekmesi için üretilir. Nasıl tasarım teferruat oluyor?? Spor araçlarda genelde (fren sistemi dışında) güvenlik geri planda kalır. Bir kere arabada orta direk yok. Herhangi bir takla anında tavanı destekleyecek bir ünite yok. Bu durum tabi ki güven zaafiyeti oluşturmakta. Ama spor araç alacak adamın bu riski göze alacağını düşünüyorum. Güvenlik öncelikse 4 kapılı sedan bir volvo veya alman arabası birinci tercih olmalı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    156'lık pek iyi sayılmaz.

    Scirocco 160'lık alınır, chip + komple egzoz sistemi yaptırılır 4000TL civarı bir rakam tutar, araç gerçek değer 210-215hp basar, biraz daha zorlanabilir intercooler değişimi vs...

    Scirocco resmen roket gibi bir araba, çakal E46 BMW'ler yanınıza yaklaşır rezil eder yollarsınız.

    3-5 bin km sonra kaputtaki pistonlar selamlar seni scirocco da

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tigger_agc

    Hocam allah aşkına ya 170-200 km süratle yapılmış kazada sapasağlam duran araba olur mu ya? Biraz mantıklı olalım ya. O çok güvendğimiz euro ncap testleri bile 64 km süratle yapılıyor.

    Spor araçta önemli olan güvenlik tasarım dizayn tefarruat demişsiniz. Bu da ayrı bir olay yani . Tasarım dizayn'ın teferruat olacağı son araç sınıfı spor araçlardır. Bu araçlar dikkat çekmesi için üretilir. Nasıl tasarım teferruat oluyor?? Spor araçlarda genelde (fren sistemi dışında) güvenlik geri planda kalır. Bir kere arabada orta direk yok. Herhangi bir takla anında tavanı destekleyecek bir ünite yok. Bu durum tabi ki güven zaafiyeti oluşturmakta. Ama spor araç alacak adamın bu riski göze alacağını düşünüyorum. Güvenlik öncelikse 4 kapılı sedan bir volvo veya alman arabası birinci tercih olmalı.

    Bilmediğimiz konular hakkında neden bilgeçlik taslarız?

    Takla barları,seramik fren üniteleri ne için yapılmıştır?

    Audi'nin space frame (alüminyum-magnezyum-titanyum) bileşeni.Adamlar Iron Man serisinin ikisine R8'i verdiler ve bir sahne de tavanı,aracı şekilden şekle soktukları halde aracı bozamadılar ve marvel yapımcıları her iki seri de aksiyon sahneleri için R8 istekle ve arzu ile talep ettiler hatta audi de bunu lehine kullanarak bir de güzel reklamını yaptı.

    Stage 2-3 tt-s sahibi arkadaşlarım vardı,ve ciddi gazcılardı 2'de patladı o kedi maması gibi duran tt'lerden burnu kanamadan çıktılar.

    Sizin bahsettiğiniz olay ralli-yarış muhabbeti orada esas alınan güç ve hafifliktir fakat cadde uyarlamasında esas alınan güvenliktir.

    Fransızlar hiç bir zaman sağlam araç olmamıştır,106-306 gti ölen çok arkadaşımız oldu bildiğin uçan teneke.Rcz'nin de pek iç açıcı olacağını sanmam..

    Bir ihtimal fransız ekibinden Citroën'in bir nebze sağlam olabileceğini söyleyebilirim..

    Cadde uyarlamasında güvenliği hafife alan ferrari'dir,araçlarıyla orta şeker bir kazada ortadan ikiye bölünmesi an meselesi,porsche de son zamanlar bozdu,9 serileri hem nurnberg pistinde hem cadde de bir çok ölümlü kazalara yol açtı.Audi&Lamborghini ekibi güvenlik işinde taviz vermeyen markalar arasında.

    Can değerlidir,olmadık can'dan sonra neyleyim 1500hp aracı,yaldır yaldır yanan aracı.Zaman da dolmuşsa çelik kafesin içinde de bulunsan nafile,fakat dikkatli seçim yapmak lazım.

    Rcz vereceği paraya gitsin impreza alsın kar da kışta da yürür,performansı da tatmin eder,güvenliği de..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Vallaha siz de acayip bilgiliymişsiniz. Bu yolda devam edin. Acaba RCZ'nin güvenlik donanımları hakkında teknik olarak ne kadar bilgilisiniz? Diğer araçla (R8) ilgili öyle bir konuşmuşsunuz ki sanki marvel ve audi yöneticileri toplantı yaparken sizi de çağırdı . Örnek verdiğiniz araç bugün 250.000 euro luk fiyata satılırken rcz 25000 euro.

    TT kullanan iki arkadaşınızı örnek vermişsiniz. Hani bilmediğimiz konularda bilgelik taslama mevzusu varya...Oraya gelelim tekrar. O iki arkadaşınız tt'lerden sağ sağlim çıkmış. Ne güzel. Sevindim onlar adına. Demek ki siz rcz güvensiz derken, o iki arkadaşınızın sağ sağlim çıktığı kazanın birebir aynı koşullarını rcz üzerinde uyguladınız (sonuçta tt ve rcz kıyaslaması yapıyorsunuz mesajınızda) ve sonuçta RCZ'nin güvensiz olduğuna karar verdiniz. Hani bildiğimiz konularda konuşmamalıydık ya o yüzden kesinlikle böyle yapmış olmalısınız diye düşünüyorum.

    Ayrıca okuduklarınızı da anlamaya çalışırsanız daha iyi olacak. Ben güvenlik önemsiz demedim. 200 km süratte yapılacak bir kazada araç mercedes de olsa peugeot da olsa farketmeyeceğini söyledim. Ama siz farkedeceğini iddia ediyorsunuz. Buyurun örneklerle ve teknik verilerle detaylı olarak konuyu açıklayın. Hepimiz bilgilenelim. Sonuçta benim bu konuda teknik olarak çok bilgim yok.

    Tasarım ve dizayn konusu ise hiç girmeyeceğim. Spor coupe tarzda üretilen bir araç için tasarım tefarruattır demek kesinlikle abes olmaktan öteye gidemez. Adamlar RCZ tasarımıyla ilgili ve nelerden ilham aldıklarıyla ilgili olarak kısa videolar bile yayınladılar. Tasarım bu kadar önemsiz ise bu adamlar niye bu kadar önem veriyor?

    Neyse polemiğe girmeye yok daha fazla. Araçla ilgili 2 yıllık tecrübelerimi aktardım. Allaha şükür herhangi bir kaza yapmadığım için bu konuda bir tecrübe aktaramadım. Umarım aracı merak eden arkadaşlara bir nebze de olsa yardımcı olmuşumdur.




  • tigger_agc T kullanıcısına yanıt
    Tamam şampyion.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bilgi fışkırıyor maşallah . Neyse liseli muhabbetine dönecek bu olay biraz daha uzarsa...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bujinkan

    Bipper veya partner veya ev önünde olan ufak tefek kazalar güvenlik referansı mı oluyor? Görürüm 170-200 km kazalarını konserve kutu gibi olur..

    Spor araçlar evveliyatında 2 temel üzerine kurulur yürüdüğü gibi durabilmesi ve güvenlik,tasarım teknoloji,dizayn tefurruattır.

    Herhalde RCZ yada Peugeotdan netref ettiğin için bu boş yazıyı yazdığını sarf ediyorum. Aslında seni dikkate alıp cevap yazmamak gerekiyor. Trollden başka birşey değilsin.

    Madem dizayn ve tasarım önemli değil. Ferrari,Lamborghini,aston martin gibi araçlar boşuna uğraşıyorlar sanırım. Bu tarz araçlar senin dediğin iki temel üzerine odaklanmaktan çok bir sürü kriterlere odaklanıyorlar. Bu işin içinde motoru, şaşesi, aerodinamik gibi daha önemli etkenler var. Mesela "Aerodinamik; hareket eden katı kütlelerin havayla etkileşimlerini inceleyen bilim dalıdır. " Yane burda araçın sürtenmesi çok önemli o yüzden arabanı dizaynı bu tarz araçlarda öne çıkıyor. Yane demişssin tefurruattır diye........

    Şimdi sakın bana ferrariyi rcz ile mi kıyaslıyorsun diye trolluk yapma! Tasarım ve dizayn bu tarz araçlarda öne çıkıyor. RCZ yapan mühendisler herhalde güvenlik çöpe attıklarını sanmıyorum. Ve tasarım olarak sınıfında güzel yere sahip olan bir araçı sana uygun fiyata sunuyorlar bu kadar basit. Güvenlik olarak da saydığın araçların gerisinde olduğuna katılmıyorum. Zaten şunu söylüyorum 156 hp otm modeli olanlar cadde ve modifiye araçı değil bu kadar basit. Bunu bilmen gerekirdi.




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.