Şimdi Ara

Peugeot RCZ alınır mı? (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
83
Cevap
0
Favori
36.180
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RCZForever

    quote:

    Orijinalden alıntı: ilhan.aydin

    Herkese merhaba,
    RCZ hakkında bilgi edineyim diye girdim foruma ve rcz başlıklarının hemen hepsini okudum ama yorum okuya okuya sonunda Hyundai accent era almaya karar verdim ne biçim forum lan burası yapacağınız yorumlara emi neyse şaka bir yana ben de birkaç şey söylemek isterim RCZ hakkında.
    Yabancı ülkelerin forumlarına da biraz göz attım ve hemen hemen benzer beğeniler ve kaygılar olduğunu gördüm. Tasarım evet güzel, fiyat evet böyle bir arabaya göre uygun ama Pejoo! Direksiyon simidi değişmeli, önden çekiş olması dezavantaj, arka koltuklar biraz daha geniş olabilirdi, eksoz tek tarafda çift çıkış olacağına sağ ve solda 2 eksoz olmalıydı gibi eleştiriler… Markaya duyulan bir güvensizlik var zannımca ki bu durduk yere olmadı halkın dili, sokağın nabzı, kullanıcı görüşü bu yönde. Ben de pejoya soğuk bakan, güvenmeyen biriyim, kalitesiz olduğunu, saçma arızalar verdiğini, tasarıma verilen önemin aracın motoruna ve içine yansıtılmadığını vs düşünenlerdenim. Abimde 307 vardı yağmurlu havada beyni ıslandı, tozlu yolda yol bilgisayarı kapandı, vites kutusu arıza verdi vs…

    Ama RCZ başka. Okuduğum kadarıyla motoru bmw tarafından geliştirilmiş sağlam ve ödüllü bir motor. Bir markayı hepten kötülemek yerine model model ele almak daha sağlıklı zannımca. Mesela fiatın otomobilleri eleştirilirken ticari modelleri beğenilebiliyor… Evet ilk görüşte aşk, imaj, heycan, dikkat çekmek, aykırılık, farklı olmak gibi kavramlar sizin için önemliyse rcz bunu karşılayacaktır. İlk çıkan, 308’e benzer kasayı biraz kaba ve orantısız bulsam da yenilenmiş yüzüyle hayranlığım daha da arttı. (ki eski kasayı daha hırçın bulanlarda var haklılardır)

    forumlarda herkes kendi fikrini beğenisini söylüyor doğal olarak. Biraz klişe olacak ama zevkler ve renkler tartışılmaz beyler. İğrenç ötesi bir araba kurbağaya benziyor diyen de var, ilk görüşte aşık oldum diyende. Bunu tartışmak biraz beyhude. Bunlara kulak asıp arabadan soğumak da saçma. 90 beygirlik arabalarla takılmış biri olarak 156 beygir bile benim için müthiş bir güç olacaktır 200 hp hayal bile edemiyorum… 150 hp den aşağı araba kullanmamış biri içinde yetersiz, gereksiz ve zayıf bulunacaktır.

    Burada belirleyici olacak ve sizi tatmin edecek olan kriter “beklenti”. Evet aldığınız şeyden beklentiniz nedir sorusunun cevabını öncelikle doğru tespit edebilirseniz daha sağlıklı kararlar verebileceksiniz. Drift yapayım, yanlayım, otobanda bmw tokatlayım, diyorsanız rcz sizi mutlu etmeyebilir çünkü önden çekişli, ailecek kullanayım ama spor da olsun diyorsanız rcz sizi mutlu etmez, çünkü dar, tipi çok da önemli degil uzun yıllar bineyim, sağlam olsun diyorsanız wolkswagen, Audi, Mercedes bakmalısınız. (uzun yıllar sağlamlık konusunda pejo pek güven vermiyor bana)

    izlediğim yerli yabancı bütün inceleme videolarında audi TT ve scirocco karşılaştırmaları yapılıyor en azından TT nin adı kesin geçiyor. Forumlar da da rocco, tt ve rcz arasında kalmış gariban bir kitle var :D Hemen herkes şu soruyu sormuştur kendine, daha yaşlı ama audi mi alsam yoksa daha yeni ama pejomu alsam? İkisinin sıfırı aynı fiyata verilse sanırım çoğumuz TT alacaktır Audi farkıyla. Aynı fiyata verseler mustang de alırız. 2000/2004 model Porsche boxterlar, 911’ler de var 90-100 bin tl ye maksat imaj ve havaysa. Ama işte o arabada 13-14 yaşında. Duvarında TT posteri asılı olan biri olarak elbette tt seçerim dikkat çekme ve performans olarak rcz den farkı yok. Ama işte pahalı! 50-60-70 bine 10-16 yaşında bir TT alacagıma 2-3 yaşında bir rcz daha mantıklı geliyor.

    TT parasını hazırlamış iken başka bir proje çıktı karşıma ve gidip arsa aldım. Bilmiyorum iyi mi yaptım kötü mü oysaki para bana şimdi lazımdı o spor araba bana şimdi lazımdı. Bazen pişman olmuyor değilim  40 yaşımdan sonra sanırım farklı modeller ilgimi çekecek. Neyse o ayrı bir konu.

    2016 ilk aylarında Ankarada birkaç plaza gezdim ve hiç rcz göremedim broşürü bile yoktu, sorduğumda bilgi alamadım doğru düzgün muhatap bulamadım, galiba tipimi beğenmediler rcz kim sen kim dediler içlerinden neyse mail attım ve Öğrendim ki üretimi durdurulmuş bilgi sadece bu başka bilgi yok! Bence yeni bir yüzle karşımıza çıkacak. Fransa forumlarında yeni yüzle gelecegi yönünde kanaat hakim. Yetkililer biraz yanar döner açıklamalar yapmış, piyasa talebine göre bir rota çizecekler ihtimal. Ama birkaç yeni yüz resmi var ortalıkta dolaşan, becerebilirsem eklicem onları da. RCZ II diye adlandırılıyor!

    50 - 100 bin aralığında 2 kişilik, performanslı, dikkat çeken araçlardan aklıma gelen alternatifler: Mercedes slk, bmw Z4, cryhsler crossfire, Toyota GT86/Subaru brz, audi tt, vw scirocco, Honda s2000, hyundai genesis coupe, Mazda RX8, opel GT roadster, Peugeot rcz, Honda CZR, Porsche boxter, Daihatsu copen gibi araçlar var. Elemeyi beklentilerinize göre yapın: küçük de olsa arka koltuğu olsun, çok yaşlı olmasın, 80 bin TL geçmesin, yolda sokakta fark edileyim, kızlar hayran olsun, karizmam olsun, 3.2 gibi büyük motorları olmasın, vergisi üzmesin, 1.6 hadi 2.0 olsun, servis yaygın olsun… gibi kriterlerim var benim ve sonuç RCZ’ye çıkıyor. Toyota/Subaru ortak yapımı brz de aklıma yatmıyor degil arkadan itişli olması ve performansı öne çıkartıyor onu da, tasarımı da fena degil. RX-8 de yabana atılamaz ama aykırı motor seçenegini biraz korkutuyor insanı. Scirocco bana golfü hatırlatıyor, ısınamadım gitti. Amaç illa performanssa çogu modelin GT, GTI, RS, R gibi normal kasadan farkı olmayan ama içinde bir canavar besleyen 200 hp üstü modelleri var, onlara bakılabilir.

    RCZ biraz yaz aşkı gibidir, ilk görüşte aşktır, hevestir, al bin içinde kalmasın kardeşim, kullanırsın, hevesini alınca 3 aşağı 5 yukarı satar, geçersin başka araca. Bu işin ticaretini yapmıyoruz, arabayla nikah da yapmıcaz sonuçta. Ben asla otomatik kullanmam, her şey benim kontrolümde olmalı, acemi işi gibi geliyor bana, park sensörüne, yokuş kalkış desteğine bile gerek yok
    Birde nette RCZ GT-LİNE modeli gördüm yeni bir sürüm olabilir mi bilmiyorum
    RCZ II ekledigim resimlerdeki gibi olabilirmiş.
    Bu mesaja eklenen görseller:



    Güzel tespitler içeren bir yazı olmuş... Bir RCZ kullanıcısı olarak ben de 1-2 şey ilave etmek istiyorum... Aracın üretimi evet maalesef ki tamamen durdu. Çünkü Peugeot zarar eden bir şirket ve RCZ gibi niş piyasaya hitap eden bir otomobil çok satılmadığı için üretimi sonlandırılmak zorunda kalındı. Paylaştığınız RCZ II görseli resmi bir görsel değil fanboy'lar tarafından yapılmış bir çalışma... Peugeot'un RCZ'yi uzun bir süre üreteceğini sanmıyorum çünkü firmanın kara geçmesi lazım ve bu da çok başarılı bir SUV olan yeni 3008 gibi modeller ile olabilir ancak..RCZ bence Peugeot'un yüzakıdır ve adını efsaneler arasında yazdırmıştır belki 200 ve 270 beygirlik modeller hariç performans olarak değil ama dizayn olarak ve alım gücü olarak bir neslin hayallerine kavuşmasını sağlamıştır. Dizaynı ile yarışabilecek araç sayısı bence çok azdır ve ne zaman bu aracı bilmeyen birine rastlasam bana sorulan ilk soru ' Peugeot bunu yeni mi üretti mi?' olmuştur....

    156 beygirlik otomatik olan versiyon sakin kullanım karakterine sahip ve ekonomik durumu orta halli olan biri için bulunmaz bir nimettir. Dediğiniz gibi 200 beygirden aşağısını beğenmeyenler bu araca 'gariban TT'si de der 'fakir Ferrari'si de :)... Ama önceki aracı 100 beygirin altında olan ve süperspor görünümlü bir aracım olsun çok yakmasın ama ucuz da olsun diyenler için RCZ bir AŞK'tır :).... Tıpkı benim için olduğu gibi......

    Almak isteyenlere tavsiyem kesinlikle RCZ için üretilen şehir efsanelerine inanmayın... Kiralayın test sürüşü yapın deneyin... Sonuç olarak beklentiniz nedir önemli olan odur...1-2 günlük kiralama esnasında zaten RCZ'nin ne olduğunu ve ne olmadığını çok rahat anlar ve kararınızı ona göre verirsiniz....

    Alıntıları Göster
    Hortlaaakkk.. konuyu hortlattım ama bir sorun neden hortlattım. Son derece geçerli bir nedenim var. ilhan.aydin'a aynen katılıyorum. Ve yıllardan beri benzer şeyler geçmiş zihinlerimizden. Arabalara pek ilgim yoktur. Ayağımı yerden kesecek bir araç olsun yeter düşüncesi olan biriydim. Hiç bir spor arabanın bana yapamadığını bu RCZ yaptı. Hiç unutmam 2011 yılında Kozyatağı Carrefour otoparkında görmüştüm. Belki de ilk defa bir arabaya hangi model olduğuna bakmak için bu kadar yoğun istek duymuştum. Yürürken porsche, audi, bmw, hatta Honda olasılıkları geçti aklımdan. Aracın arka tarafına baktığımda şok olmuştum. "Peugeot" yazıyordu. Paugeot üretiyor muydu böyle diye düşünürken arabalara daha çok ilgisi olan kardeşimi aradım. Tarif ettim ne olduğunu sordum merakla. Kardeşim ise heyecansız bir ses tonuyla "Peugeotun RCZ dir o güzel araba.. çok ucuz onlar" gibi bi cümle kurmuştu. 65 bin civarı demişti ve ikinci şokumu yaşamıştım. İşte ilk görüşte aşk böyle başlamıştı benim için. Onun bir Peugeot olduğunu bilmeden. Cadde de ya da galerilerde çok farklı spor araçlar görmüştüm ama beni bukadar etkileyeni olmamıştı. Ve şansıma ulaşabileceğim skaladaydı. Ne var ki 2011 den beri 8 defa alabilecekken ilhan.aydin'ın tarlaya yatırım yapması gibi ben de önceliği mantıklı bulduğum şeylere vermiştim. İhtiyaç sebebiyle de ayağımı yerden kessin yeter mantığıyla bir araç almıştım. Ama RCZ hep aklımdaydı. Artık üretimi durmuştu, temizini bulmak da zorlaşmıştı. Hakkında olumsuz görüşler de vardı. Çok arıza çıkaracağını söyleyen, sert araç olduğunu söyleyen, lastikleri 19"miş, çok yakarmış, arka koltuk darmış, fakir TT si diyen, Audi TT ye parası yetmeyen bunu alıyo diyen vs.. Audi TT alacak durumum olduğu halde gönlümden geçen audi değildi ki, RCZ idi. Kaç kişiye danıştıysam iki kişi haricinde onaylayan olmadı. Mantık ile isteklerim çatışıyordu. Okumadığım forum sitesi izlemediğim video pek kalmadı. Şu üç günlük dünyada içimizde kalanları yapmak gerekmez mi diye düşündüm. 7 sene geçse de o istek kaybolmamışsa sanırım hiç kaybolmayacaktı. Tüm danıştığım insanlara rağmen RCZ almaya karar verdim. Tanıdıklarla yaptırdığım Expertiz sonuçlarına göre oldukça iyi durumda olan 2013 model, (motor%95), kmsi düşük (37500) bir Evolution model buldum Alternatif olsun diye de 40000 km de ikinci bir ilan daha buldum. İkisi de şehir dışındaydı. Kardeşim İstanbulda ben ise Çanakkaledeydim. Kardeşimle birlikte uçakla gidip beğenmezsem ikinci ilanın olduğu şehre yine uçakla gidecektik. Yani yol masrafım da belki de çok olacaktı. İşyerinden izin alıp harekete geçtim. Herşeyi ve tüm olumsuzlukları göze aldım. İstediğim şey neyse onu yapacaktım. Başkalarının istediğini değil. Sonuçta olumsuz yorum yapanlar da benim iyiliğimi düşünüyorlardı. Vee nihayet ilk düşündüğüm ilanın aracını karşımda görünce hissettiğim heyecan inanılmazdı. Çocuk gibi hissettim kendimi. Biran önce almak istiyordum. Noter işleri mişleri bitti ve 7 senelik RCZ hayalime kavuştum. Alalı 1 buçuk ay oldu. Henüz bi arıza çıkmadı çok şükür. Ama çıkarsa zaten hepsini baştan öngörerek aldığım için süpriz yaşamayacağım. Endişem bu aracın artık üretilmediği için eskimesi ve yenisini bulamamak. İkinci bir RCZ almayı bile düşündüm. Belki bir saplantı, belki de boş bir fanatiklik.. adına ne derseniz onu diyebilirsiniz. Bunca laf ne için biliyor musunuz.. Benim gibilerin duymak istedikleri sözler bunlar. Aklınızdaki, gönlünüzdeki neyse onu seçin. Sadece RCZ için değil, herhangi bir model için de bunu tavsiye ederim. Kalbinizden hangisi geçiyorsa onu tercih edin. En doğru cevap sizin gönlünüzdeki olandır. Sayfalarca artılar eksiler yazılır çizilir. Allah herkese kazasız belasız araç kullanmayı nasip etsin. Yoksa audiymiş RCZ miş boş hepsi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tatari81 -- 21 Şubat 2019; 14:39:30 >




  • 110-120 aralığına alınabilir duruyor
  • Konuyu okumadım, Türkiye de bir kaç tane Rcz-r var 1.6 litre 270 HP . Öyle bir şey bulabiliyorsanız daha iyi olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.