Şimdi Ara

Peugeot, Citröen ve Renault - Fransız Araçları Sorunlu Sorunsalı (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
63
Cevap
0
Favori
3.523
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    bi 3008 çok sattı diye iç piyasayı domine etmiş mi oldu fransızlar? ilk üç değişmemiş: reno, fiat ve vw. hep böyle zaten uzun zamandır. reno yerli üretim olduğu için 40 yıldır hep ilk üçte zaten.
    https://www.otoboom.com/blog/blog-detay/749/2020-nisan-ayi-otomobil-satis-rakamlari-aciklandi

    olay ön yargı falan değil. fransızların kalitesi vasat. kalite olarak alman->japon->kore->fransız->italyan diye gider.

    Alıntıları Göster
    Hocam bizim ülkemizde araç satışlarını fiyat kriteride etkiliyor.

    Reno,fiat'ın lider olmasının sebebi fiyat kriteri.

    Fiyat kriteri olmasaydı, alım gücümüz bir tık daha yukarıda olsaydı muhtemelen ww,toyota ilk 2 sırada yer alırdı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MyWorldLife

    Aziz Nesin haklı işte Sonra kızınca kızdı oluyor Sorunlu araçlara binme Fantaziniz mi var Çok mu zenginsiniz arabanın orasına burasına para harcamaya ? Sonra ağlıyorsunu

    Alıntıları Göster
    Kullandığım araçlar sorunlu değil ki.Sadece japon araçları abartılıyor.Cıvıc te millet göçük sorunuyla uğraşıp duruyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Nisan ayında binek satış rakamları:
    PSA 7249
    Renault 3620
    VAG 2953
    FIAT 2110

    İlk üçün ikisi Fransız mı?
    PSA VAG'ın iki katından fazla mı?
  • Psa grup araçların hepsinde enjektör problemi var.Başkaca bildiğim yürüyen aksamların kolay arızalanması

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ivenrec

    Bir çok taksici ile konuştum, bazen yine muhabbeti oluyor, neden dacia logan, sandero, symbol tercih ediyorsunuz takside dediğimde ön takım sağlam lafınıda duyuyorum. bu modellere özgü mü acaba?

    Alıntıları Göster
    Çocukluğumdan beri sağlam araba hangisi dendiğinde taksicilerin bindiği arabadır lafını duyarım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: powermoon

    Nisan ayında binek satış rakamları:
    PSA 7249
    Renault 3620
    VAG 2953
    FIAT 2110

    İlk üçün ikisi Fransız mı?
    PSA VAG'ın iki katından fazla mı?
    PSA domine etti dedin simdi komple Fransizlari sayiyorsun?

    Covid surecinden sonra PSA en fazla satan olursa istikrarla o zaman domine etmeyi konusuruz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EmreGLC

    4-5 adet 90’lardan 2010 yılına kadar renault 0 km araç aldık broadway, megane, laguna, symbol gibi. Şunu söyleyebilirim ki renault daha çabuk dağılan, ön takımı zayıf, baskı balata diğer markalara göre daha erken biten, sarf malzeme kalitesi olmayan bir araç. Şu an güncel olarak peugeot yeni nesil suv kullanıyorum, 125.000 km’ye geldi daha bir arızayla veya sorunla karşılaşmadım. Fransızlarda peugeot gerçekten daha kaliteli.
    Arkadaş güleyim mi ağlayayım mı şaşırdım Demek Renault " çabuk dağılan, ön takımı zayıf, baskı balata diğer markalara göre daha erken biten, sarf malzeme kalitesi olmayan bir araç." Yani pessss. Renault lara konforsuz diyebilirsiniz (Görecelidir), Güvenlik konusun da eksikleri var dersiniz (Bir nebze), Tasarımlarını beğenmiyorum dersiniz, iç malzeme kalitesi göze hoş gelmiyor dersiniz (Görecelidir), ama alt takımları çabuk dağılıyor, ön takımı zayıf, baskı balata erken bitiriyor dediniz mi size ancak gülerler. Bir de Fransızlardan Peugeot daha kaliteli demişsiniz. Sizin Brodvay, Megane, Laguna aldığınız zamanlarda, Peugeotun 206-207-306-307-406 gibi araçlarından birini alsaydınız görürdünüz kaliteyi sağlamlığı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: powermoon

    Nisan ayında binek satış rakamları:
    PSA 7249
    Renault 3620
    VAG 2953
    FIAT 2110

    İlk üçün ikisi Fransız mı?
    PSA VAG'ın iki katından fazla mı?
    bu rakamların kaynağı var mı? psa'nın içinde hangi markalar var, vag içinde hangi markalar bilmek isterim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ivenrec

    Hocam bizim ülkemizde araç satışlarını fiyat kriteride etkiliyor.

    Reno,fiat'ın lider olmasının sebebi fiyat kriteri.

    Fiyat kriteri olmasaydı, alım gücümüz bir tık daha yukarıda olsaydı muhtemelen ww,toyota ilk 2 sırada yer alırdı.

    Alıntıları Göster
    reno, fiat'ın ilk üçte olmasının tek sebebi 70'lerden beri türkiye'de üretim yapması. ki buna rağmen vw ikisini de geçmişti geçen senelerde. şu an durum karışık, normalde döndüğünde vw tekrar lider olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    reno, fiat'ın ilk üçte olmasının tek sebebi 70'lerden beri türkiye'de üretim yapması. ki buna rağmen vw ikisini de geçmişti geçen senelerde. şu an durum karışık, normalde döndüğünde vw tekrar lider olur.

    Alıntıları Göster
    doğrudur. hemde fiyat olarak fiat-reno grubu daha ucuz. ayrıca parçası trde rahat bulunuyor diye halkımız tercih ediyor.
  • 2013 yılında şirket için;

    1 adet C5 1.6 e-hdi mcp confort
    1 adet c-elysse 1.6 hdi confort
    1 adet berlingo 1.6 hdi multispace
    1 adet c3 1.4 16v mcp
    1 adet c2 1.4 16v lpg (2. el)

    Sonrasında;

    1 adet c4 1.6 e-hdi mcp confort (2. el)
    2 adet jumper 2.2hdi l4h2 aldık.

    Daha sonrasında;

    2 adet Berlingo Van 1.6 hdi
    1 adet jumper 2.2hdi l4h2 aldık.
    1 adet c4 1.6 e-hdi mcp confort (2. el) (patron direkt kardeşine verdi aracı, çok düşük km'li temiz bir araçtı)

    Geçen yıl sonunda 2 jumper'ı takasa verip euro 6 motor 2 jumper aldık.

    Bu ayın başında da Yeni Berlingo Van 1.5 BlueHdi aldık.

    Başka bir şey söylememe gerek yok sanırım.

    Şirkette kullandığımız binek araçları satıp filo kiralamaya geçtik, şirketteki c4'ü ben satın aldım.

    Filo kiralamada bana da 1.4 d-4d m/m şanzımanlı touch donanım corolla düştü, hani o meşhur sorunsuz japonlardan...

    2 yıl kadar kullandıktan sonra döviz krizi patladı, kiralama firmaları teklif veremedi vs. biz de ford focus 1.5 ydci pws trend-x aldık. Bu araç da 92.000 km oldu.

    C4 gerçekten çok keyifli bir araçtı. Toki'den aldığım evin borcunu erken kapatmada %22 indirim yaptıklarından aracı sattım, sonrasında ihtiyaç oldu 2006 model focus mk2 1.6 tdci cvt ghia aldım eşim için.

    Gelelim sorunlara;

    Berlingo'da garanti bitmeden turbo değişti. 120.000 km'de satıldı.
    c4'te hava debimetresi değişti 240tl 155.000 km'de satıldı
    c5'te kalorifer rezistansı değişti. 480tl 165.000 km'de satıldı
    berlingo van, 1 ay önce kapsamlı bir revizyondan geçti, 3000tl'ye radyatör vs değişti. araç 180.000 km'de.

    ford focus 1 aracın powershift şanzımanı değişti garantiden

    bu araçlara sorunlu vs. diyen arkadaşlar sayesinde segmentinin diğer araçlarına göre çok daha uygun fiyatlara alıyorduk, fiyatları acayip yükseldi. citroen'deki en büyük hanikap yan sanayi parça yok, orjinal parçaları da pahalı. bazı ara modellerde (ds serisi gibi) parça tedariğinde sıkıntı olabiliyor.




  • Arkadaslar merhaba citroen c5 2012 1.6 ehdi mcp excutive araca sahibim aracimda ilk calistirdiktan sonra 3-5 dakika rolantide ısıtip harekete gecmek icin vitesi A yada R konumuna gecirirken 1 sn kadar bir gecikme ile beraber (şak , tak gibi ) bir ses geliyor ve o sekilde kavriyor vitesi bunu yaparken hafif bir ileri yada geri gitme egilimi gibi bir hareket yapıyor arac ses bazen cok yuksek geliyor sanki aractan birsey kopmus gibi fakat hareket edip biraz gittikten sonra bu sorun ortadan kalkiyor her zaman yapmasada bazen tekrarlıyor. Servise göturdüm enjektörlerden dedi. Bende pompaciya ayar yaptirdim ilk 2 gün herhangi bir ses vs gelmedi hatta vites gecislerinde rahatlama performansta ufakta olsun bir artıs oldu. Daha sonra tekrar etmeye basladı acaba problem nedir. Baski balata volant olma ihtimali varmı ? Bilgisi olan arkadaslar yada onerileri olan arkadaslar cevap verirseniz çok memnun olurum bi durum canimı çok sıkıyor (bazen vitesi gecirirken dişlerimi sıkıyorum ayni sesi duymaktan kortugum icin )

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bu 3 lü arasından Renault alırım, ancak 2008 ve 3008 e hayır demem eski Peugeot ve Citröen modellerinin çoğunun sorunları var, tamiri de nispeten zor. Renault da çabuk bozuluyor ama yedek parçası, ustası ucuz ve bol olduğundan arabayı yürütmesi kolay oluyor. O yüzden 2. elde Renault tercih edilmesi gayet doğal.
  • 2012 model C4 kullanıyorum 8 sene oldu sayılır 209.000km oldu .. genel bakımları dışında kayış vs vs daha sanayiye gitmedim

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    bu rakamların kaynağı var mı? psa'nın içinde hangi markalar var, vag içinde hangi markalar bilmek isterim.

    Alıntıları Göster
    PSA : Peugeot, Citroen, Opel
    VAG : VW, Seat, Skoda

    www.odd.org.tr
    Pazar - Perakende Satışlar
    http://www.odd.org.tr/web_2837_1/neuralnetwork.aspx?type=36

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tefennili

    Arkadaş güleyim mi ağlayayım mı şaşırdım Demek Renault " çabuk dağılan, ön takımı zayıf, baskı balata diğer markalara göre daha erken biten, sarf malzeme kalitesi olmayan bir araç." Yani pessss. Renault lara konforsuz diyebilirsiniz (Görecelidir), Güvenlik konusun da eksikleri var dersiniz (Bir nebze), Tasarımlarını beğenmiyorum dersiniz, iç malzeme kalitesi göze hoş gelmiyor dersiniz (Görecelidir), ama alt takımları çabuk dağılıyor, ön takımı zayıf, baskı balata erken bitiriyor dediniz mi size ancak gülerler. Bir de Fransızlardan Peugeot daha kaliteli demişsiniz. Sizin Brodvay, Megane, Laguna aldığınız zamanlarda, Peugeotun 206-207-306-307-406 gibi araçlarından birini alsaydınız görürdünüz kaliteyi sağlamlığı

    Alıntıları Göster
    Senin söylediklerine mi inanıcam yoksa 18 yıldır renaultun sahip olmadığımız aracı kalmadı ve hepsi sıfır alındı yüzbinlerce kilometre kullandık. Diğer firmalara göre baskı balatası 30-40 km erken bitiyor aynı şekilde fren diskleri ve ön takımı daha dayanıksız ben bunları kullanıp analiz ederek söylüyorum. 2010 yılından sonra hyundai, ford (2 adet cmax ve focus) peugeot 3008 ve 2008 araçlara sahip olduk bilmem anlatabildim mi. Hyundai ve ford renaultu sağlamlık ve sarf malzeme kalitesinde 2 ile çarpar. Peugeot ise 1 gömlek derim. Ben sana renault güvensiz veya konforsuz demiyorum fakat kullanılan malzemelerin kalitesi düşük diğer firmalara göre ve kullanıcıya daha çok masraf çıkartan bir marka. Bu forumda 2005-2010 yıllarında benim kadar kimse renaultu savunmamıştır fakat diğer markalara haksızlık etmişim onu geçte olsa anladım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EmreGLC -- 27 Mayıs 2020; 21:59:1 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • türkiye şartları için konuşuyorum.tartışmasız renault derim.çünkü sevis kalitesi onlarca marka arasında tek dir benim gözümde .hem servis bolluğu hem ustaların eğitim seviyesinde türkiye de üstüne yok.sadece anadolu yakası kadıköy ve çevresi 20 km lik dilimde 4-5 tane sayarım süper kalite servisleri.mesela kemal tepretoğlu,güven altan ,günerler ümraniye ve çalışır maltepe servislerini.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: powermoon

    PSA : Peugeot, Citroen, Opel
    VAG : VW, Seat, Skoda

    http://www.odd.org.tr/web_2837_1/neuralnetwork.aspx?type=36

    Alıntıları Göster
    Bunu tahmin ettiğim için özellikle sordum:

    -opel fransız değil, alman aracıdır. Nasıl gm'ye bağlıyken kimse amerikan demiyorduysa pejoya bağlanınca da kimse fransız demez

    -madem grup olarak topluyoruz audi nerde?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi beyinsis -- 27 Mayıs 2020; 22:45:4 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Markadan çok modellere göre değişen durumlar söz konusu. Mesela Megane II sahibiydim ön takımla uğraşmaktan bıkmıştım , aldığımda 75bin km deydi baskı balata keyfe keder değiştirdim ve sonrasında 100 bin km yakın kullandığım araçta baskı balayla ilgili bir sıkıntım olmadı. Kalite anlamında ise iç mekan trim sesleri vardı ama aracın süspansiyon konforu ve yalıtımı zamanının en iyisiydi. Yani bir yerde bıktıran sorunlarla oldukça kalitesiz ama diğer tarafta süspansiyon konforu ve yalıtımıyla kaliteli hissettiren bir araçtı.

    Aynı Markanın Megane 3 modelini kullanıyorum aracım 140 bin km de.Ön takımda bir tek z-rotlarını değiştirdim. Baskı balata hiç değişmeden 200 bin km gider rahatlıkla diyorum .Bunda da süspansiyon ve yalıtım bence Megane II 'nin gerisinde. Araç sıfır km den beri bizde , ektra çıkardığı masraf geri vites müşürü ve z rotları oldu. Rahatlıkla diyebilirim ki japonlar kadar sorunsuz bir araç.
    Bu durumda benim Renault kalitesiz mi demem lazım yada sorunlu mu ? Yada tam tersi.

    Konuyu başka örneklerle açmam gerekirse.

    Kaliteninde ve sorunsuzluğun algılanması da kişiden kişiye değişiklik gösteriyor.Mesela Golf 4 , süspansiyonu ,yalıtımı ,iç malzeme kalitesi, kapı içleri , A-sütunu , tavan , bagaj ve koltuk döşemesiyle üst seviyede kaliteye sahipti.

    Bunun yanında aynı zamanlarda üretilen , efsane kasadan sonra çıkan Corolla mesela , efsanenin üstüne tipsiz, her yeri sert plastik , döşeme ve iç mekanda kullanılan metaryelleri basit ve asla Golf'ün yalıtım ve süspansiyon konforuna erişemeyecek bir model.

    Şimdi aynı zamanda bu iki modele binen birinin Corolla kaliteli deme şansı hiç yoktur ama aradan geçen yıllardan sonra araçları gözlemlediğinizde , Golf'ün o çok kaliteli iç malzemelerinin bir çoğunun kendini salmış ve bozulmuş olduğunu ,ön takımda problemler yaşadığını, Corolla'nın ise sert ve basit malzemelerinde sarkma , deforme olmadığını ve ön takımın pek arıza vermediğini görürsünüz.
    Bu durumda kaliteye karar verebilecek olan var mı ?

    Konu geneline gelirsek fransızlar sorunlu yaftasını bir günde almadı o yüzden bu yaftadan kurtulmak istiyorlarsa buda bir günde olmayacaktır. Son yıllarda bir atak söz konusu , bunu da zaman gösterecektir.




  • Neymiş efendim Japonlar araçlarına elektronik koymuyormus donanim azmişta o yüzden sorunsuzmus 13 yasinda Honda Accord sahibiyim aracımda Cruise control otomatik klima deri koltuk koltuk ısıtma elektrikli sunroof vsc (ESP) yagmur ve far sensoru 4 disk fren ve bir sürü hava yastığı mevcut bu makine mi donanimsiz oluyor hatta daha eski 2.4 olan modellerinde de yukarıda saydığım donanımlar var boş boş sallamayın lütfen komik oluyorsunuz her japona 92 model Corolla muamelesi yapmayın ha bu arada o yaşta bir 407 ye bakın bakalım ne hale gelmiştir evet günümüz Fransızları kesinlikle eskisi gibi değil özellikle eski kasa 508 i pek bi beğenirim ama japon japondur ha 92 model Corolla demisken tabi ki o yaşta bir Mazda 626 ya da binin ona göre de konuşalım bu işleri :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.