Şimdi Ara

Peugeot 508 enjektör arızası

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
18
Cevap
0
Favori
2.047
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Selamlar 2012 model 1.6 e-hdi motorlu dizel 508 aracımız var.

    Bilgisayara bağlayınca 3 enjektörde arıza çıkıyor. Enjektörler siemens markaymış bu arada. Kilometre de tam 200 binde.
    Birkaç yerle görüştük, birisi söküp bakacağım durumuna göre minimum 700 800 lira, maksimum 3 4 bin lira masrafı var dedi. Öteki direkt olarak 2750 liraya dördünü de değiştirelim dedi. Temiz çıkma parça, kodları da var tüm ayarlarını yapar teslim ederim dedi.

    Bunlar dışında yapılabilecek bir şey var mı?
    Sizce ne yapmak lazım?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BPG2004 -- 17 Haziran 2021; 18:36:56 >



  • Geçmiş olsun oncelikle psa enjektörü bozulmaz diyen fanboylari konuda görmek isteriz
  • 6. sanayide ege pejo var ali koç ustayı bul çok sever psa motorlarını selamımı söyle bir de ona baktır fikir olsun
  • Geçmiş olsun hocam ne yazık ki PSA grubu hep böyle sorunlu, kimi seyir halinde direksiyon kitler, kimi sola sinyal verince geri vites lambası yakar, kimide enjektör yiyor, forumda ki bütün PSA konuları dert dolu.

    Aynı zamanda uplamışta olayım belki başına gelmiş biri yardımcı olur.
  • Polestar191 P kullanıcısına yanıt
    psayı bende sevmem, fanboyuda değilim ama çok saçma bir yorum olmuş. enjektör bozmak 1 depo kötü yakıta bakar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: metinTasci

    psayı bende sevmem, fanboyuda değilim ama çok saçma bir yorum olmuş. enjektör bozmak 1 depo kötü yakıta bakar.

    Euro 6 agir vasıtalar en berbat mazotu kullanip yer yer kacak motorin koyup enjektör bozmadan milyon km yapabiliyorsa senin yorumun saçma olur kusura bakma kaldiki enjektör basınçları pulverize yoğunlukları aynıdır binek araçlarla ticari ağır vasıtaların öyle bir defa kötü mazot almakla hicbirsey olmaz hem pompada hemde rail oncesi mazot filtreleniyor böyle bilmediğiniz konular hakkinda kesin yorumlar yapmayin lütfen

  • Konuyla alakalı fikri olan yok mu acaba

    Sıfır enjektör almak dışında hangi yolu tercih etmeliyiz?
  • Bende de aynı sorun var. 2011 ve 2012 üretimlerde Siemens veya Continental enjektör çıkıyor, bunların da revizeleri pek mümkün değil. Yaparım diyen de kısa süreli çözüm sunmuş oluyor. Asıl PSA ustaları revizyona yanaşmıyor. Hele hele size önerilen çıkma enjektör işine hiç girmeyin.

    Ford'lar da ki 1.6 tdci'lerin enjektörleri nispeten daha ucuz oluyor. 2011 ve 2012'nin ilk 6 ayında üretilen e-hdi'lerin enjektörleri kronik arızalı maalesef. Eğer sürüşte belirti yoksa kullanmaya devam edin. Ben ilk arızayı 97 bin km'de aldım, şu anda 125 binde araba. Henüz bir sıkıntı yok.

    E-hdi motorla ilgili aklınıza takılan birşey varsa sorabiliesiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kartalus

    Bende de aynı sorun var. 2011 ve 2012 üretimlerde Siemens veya Continental enjektör çıkıyor, bunların da revizeleri pek mümkün değil. Yaparım diyen de kısa süreli çözüm sunmuş oluyor. Asıl PSA ustaları revizyona yanaşmıyor. Hele hele size önerilen çıkma enjektör işine hiç girmeyin.

    Ford'lar da ki 1.6 tdci'lerin enjektörleri nispeten daha ucuz oluyor. 2011 ve 2012'nin ilk 6 ayında üretilen e-hdi'lerin enjektörleri kronik arızalı maalesef. Eğer sürüşte belirti yoksa kullanmaya devam edin. Ben ilk arızayı 97 bin km'de aldım, şu anda 125 binde araba. Henüz bir sıkıntı yok.

    E-hdi motorla ilgili aklınıza takılan birşey varsa sorabiliesiniz.
    Hocam araç benim aktif olarak kullandığım bir araç değil. Dayım kullanıyor. Araç hakkında kısaca bilgi vereyim. Tam 1 sene evvel aldık aracı. 193 bin civarıydı kilometresi. Şu an tam 200 bin oldu. Aldığımızda sorun yoktu. Bilgisayarda da arıza vermemişti. Araç yurtdışı vb durumları olunca 5 6 ay kullanılmadı. Sorunla alakalı olabilir mi hiç bilmiyorum.
    Bu süre sonunda ilk defa 1.000 km civarı bir yol yapıldı birkaç gün önce. Tabi 5 6 ay bekleyen yakıtla yola çıkıldı. Bu arada yakıt sürekli totalden alınıyor.
    Yolun bitimine yakın esp/asr arızası vermiş. Hız 50 60ı geçmemiş gaz yememiş araba.
    Stop edip 15dk sonra tekrar çalıştırınca normal devam etmiş. Tabi motor arıza uyarısı vermiş araç. Şu an boşta gaz verince 1500 devir civarı tekleme yapıyor hafiften.
    Bilgisayara bağlanınca 3 enjektör hata verdi. Bir de partikül filtresi hatası var.
    Başka da ekstra sorun yok görünürde.

    Şu an 4 tane sıfır orijinal siemens enjektör almak zor. Fiyatları yüksek diye biliyorum.
    Revizyon yapılsa ne kadar sağlıklı olur, ne kadar idare eder acaba? Usta belki ciddi bir sıkıntısı da olmayabilir dedi. Açılınca meydana çıkacak tabi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: daswagen

    Geçmiş olsun hocam ne yazık ki PSA grubu hep böyle sorunlu, kimi seyir halinde direksiyon kitler, kimi sola sinyal verince geri vites lambası yakar, kimide enjektör yiyor, forumda ki bütün PSA konuları dert dolu.

    Aynı zamanda uplamışta olayım belki başına gelmiş biri yardımcı olur.




  • Hocam enjektörlerin markası SIEMENS ise büyük ihtimal Piezo enjektördür. Diğerleri de Bosch mesela onlar selonoid oluyor. Selonoid enjektörler servis görür doğrudur ama Piezo enjektörler pek servis görmez, göremez. Yapısı gereği böyleler.


    Şimdi sana çok ama çok namuslu bir usta lazım. Neden mi lazım?


    Enejektörlerinin piezo kısmı sağlamsa ucunda meme diye tabir edilen çıkış ağızları bozulmuştur değiştirir yoluna bakarsın. Ama Piezo kısmı arızalı ise düzen tutmaz. Büyük ihtimallede bilgisayardaki teşhis cihazında tak diye üç tane arızası gösteriyorsa Piezo kısmı arızaldır.


    Daha Piezo kısmını tamir edebilen tezgah yok. Ya enjektörlerin hepsini değiştir yada en ucuz fiyat veren yere yaptır. Dördünüde değiştireyim diyen usta zaten başka arabadan söktüğünü takacak. Sonra seninkileride kavitasyonla temizleyip başkasına takacak. Döngü bu maalesef. Analaman çok kolay çıkanları alırım de bakalım ne diyecek :)


    Araca binmeyi düşünüyorsan sıfır enjektör bul al derim. Yok binmem diyorsan ver uğraşsın üç beş gün illa bir gediğinie denk getirir bir iki ay idare eder. Eskiye nazaran daha fazla şıkırdar ama. O arada satarsın, tabi etiğine sığdırabilirsen.


    Kolay gelsin.





  • 4 adet sıfır takım al tak, arkana bakma.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: think of idea

    Hocam enjektörlerin markası SIEMENS ise büyük ihtimal Piezo enjektördür. Diğerleri de Bosch mesela onlar selonoid oluyor. Selonoid enjektörler servis görür doğrudur ama Piezo enjektörler pek servis görmez, göremez. Yapısı gereği böyleler.


    Şimdi sana çok ama çok namuslu bir usta lazım. Neden mi lazım?


    Enejektörlerinin piezo kısmı sağlamsa ucunda meme diye tabir edilen çıkış ağızları bozulmuştur değiştirir yoluna bakarsın. Ama Piezo kısmı arızalı ise düzen tutmaz. Büyük ihtimallede bilgisayardaki teşhis cihazında tak diye üç tane arızası gösteriyorsa Piezo kısmı arızaldır.


    Daha Piezo kısmını tamir edebilen tezgah yok. Ya enjektörlerin hepsini değiştir yada en ucuz fiyat veren yere yaptır. Dördünüde değiştireyim diyen usta zaten başka arabadan söktüğünü takacak. Sonra seninkileride kavitasyonla temizleyip başkasına takacak. Döngü bu maalesef. Analaman çok kolay çıkanları alırım de bakalım ne diyecek :)


    Araca binmeyi düşünüyorsan sıfır enjektör bul al derim. Yok binmem diyorsan ver uğraşsın üç beş gün illa bir gediğinie denk getirir bir iki ay idare eder. Eskiye nazaran daha fazla şıkırdar ama. O arada satarsın, tabi etiğine sığdırabilirsen.


    Kolay gelsin.

    Bir enjektör hariç ciddi bir sorun çıkmamış. Toplamda 1.400 liraya halletti. Usta zaten tanıdığımız birkaç özel servisle çalışıyormuş. Tavsiye üzerine gittik.

    Şu an herhangi bir sıkıntı gözükmüyor. Bakalım umarım uzun süre idare eder. Uzun süre kullanılacak çünkü. Şu an yağ ve filtre bakımları yapılıyor. Sonrasında yine uzun yol yapılacak. Bir problem olursa güncellerim konuyu. Teşekkür ederim yardım için.




  • kartalus kullanıcısına yanıt

    Hocam 2011 ve üzeri e HDI C5 düşünüyordum. Enjektör onda da sıkıntı sanırım. Neticede aynı motor.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: palio1.6

    Hocam 2011 ve üzeri e HDI C5 düşünüyordum. Enjektör onda da sıkıntı sanırım. Neticede aynı motor.

    Evet evet motorlar aynı. 2011 ve 2012'ler 112 hp. 2013 ve üzeri 115 hp. Bakacaksanız 2011 bakmayın, 2012 ve üzeri bakın.

  • BPG2004 kullanıcısına yanıt

    Enjektör bobinini mi değişmiş, ne yapmış acaba? Bi de araba ile aranız nasıl gidiyor hocam?   Ben de var bi kaç aydır, pejoya ön yargılarımı kıran çok güzel araba, seviyorum ama masrafları var biraz 30- 40 bin civarı, yapıp bineyim mi eksiklerini söyleyip ona göre bi fiyata satayım mı karar veremedim bi türlü..




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dr.virusTR -- 23 Ağustos 2023; 10:21:57 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.