Şimdi Ara

Peugeot 308 // Arızalı araç ile başım dertte... Süreç mahkemede (22.12.2021)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
180
Cevap
1
Favori
15.067
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
36 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Güncelleme: 22.12.2021

    Tekrardan merhaba,


    15 Ekim'de ikinci celse görüldü. Bilirkişi incelemesi için bir atama yapıldı. İkinci bir rapor çıktı. Bu raporda da aracın ayıplı olduğu yazıyor. Avukatımla görüştüğümde şu an için herşeyin yolunda olduğunu iletti. Sonraki mahkeme gelecek ay :)


    Arkadaşlar selam,


    Başımıza gelmez demeyin. O kadar dikkat etmemize rağmen bizim de başımıza göz göre göre bir OTO GALERİ vakası geldi.


    Maalesef arızalı bir araç ile başım dertte. Önce olayı tüm detayları ile anlatmak istiyorum.


    08.11.2020 tarihinde İstanbul FLAŞ OTOMOTİV adlı bir firma ile eski plakası 34 AHP 471 olan 64750 kilometredeki 2017 model Peugeot 308 1.2 Puretech Active marka araç için ekspertize sokma konusunda anlaştık ve aracı sözde kurumsal EXPERTIKA adlı firmada Platinium Paket adı altında 450 TL'ye ekspertize soktum. Olaylar ise asıl bundan sonra başlıyor;


    Araç satıcı olan FLAŞ OTOMOTİV'in söylediği gibi kazasız, boyasız ve değişensiz olarak çıktı. Bu noktadan sonra Ekspertiz firması olan EXPERTIKA bana araçta arıza kodu olduğunu ve bunun buji oksitlenmesinden kaynaklı olduğunu, hatta bununla beraber V kayışı değişimi yapmam gerektiğini belirtti. Bunun üzerine bende problemin basit bir şekilde çözüleceğini düşünüp ekspertiz firmasına güvenerek aracı satın aldım.


    Aracı satın aldıktan sonra, doğrudan Çorlu OTOPRATİK'te buji değişimi ve v kayışı değişimi yaptırdım. Ancak araç üzerindeki P1032 arıza kodu silinmedi. Sonrasında ise aracı alıp Çorlu ÇETAŞ'a götürdüm. Çorlu ÇETAŞ firmasından aldığım bilgiye araç 63.000 km civarında bu arıza sebebiyle DENİZ OTOMOTİV'e gidiyor. Önceki sahibi son bir iki bakımı dışarda yaptırdığı için iyi niyete alınmıyor. O da ikinci kez şansını MEPA OTOMOTİV'de deniyor. Aynı cevabı oradan da alıyorlar ve maalesef geçen süreçte araç bir şekilde bana kalıyor.


    Şimdi gelelim olayın benim tarafımdaki kısımlarına;


    1. Maalesef KVKK gereği aracın geçmiş kayıtlarına ulaşabilmem mümkün değil. Bu sebeple önceki kayıtlarına, dolayısıyla arızalarına ulaşamadım.
    2. Satıcı arızası konusunda beni net bilgilendirmedi. Ekspertiz firması ise arıza kodlarının ne olduğunu bildirmedi. Dolayısıyla araştırma imkanım da olmadı.
    3. Satıcı şahsın dediğine göre araç kendilerine yakın bir dostlarından geliyor. Dolayısıyla arıza kodlarının olduğunu bilmemesi mümkün değil diye düşünüyorum.


    Son olarak bu konu için ne yapmam gerekir?


    1. Tüketici mahkemesine gitmem bana avantaj sağlar mı? Mahkeme ne kadar sürer tahmini olarak? Evet ortada arıza kodlu bir aracı almam var ancak satıcı da arızayı net olarak söylemedi. Servisin dediğine göre 5.000 lira da olabilir tamir masrafı 55.000 lira da.
    2. Aracı bu şekilde satmam daha mı uygun olur? Tabi tüm kusurlarını söyleyerek.
    3. Dışarıdan bir servise aracı yaptırıp binmek daha mı uygun olur?


    Şimdiden yardımlarınızı bekliyorum...


    Ekleme: Lütfen tavsiyeler gelsin. Zaten başımıza gelen yüzünden keyfimiz bozuk. Nasihat dinlemekten ziyade tavsiyelerinizi bekliyoruz...



    Güncelleme 24.11.2020


    Bundan sonra süreci yasal yollarla ilerletmeye karar verdim. Gelişmeleri buradan yazacağım. Yol gösterir umarım herkese.


    Güncelleme 29.11.2020


    Tespit davası açıldı. 02.12.20 Çarşamba günü bilirkişi eşliğinde motor açılacak. Sonrasında satıcıya ihtar çekilecek.


    Güncelleme 05.12.2020


    Motor incelemesi tamamlandı. Sevindirici haber motor sadece kurum bağlamış. Piston, subap vs. hiçbir sorun yok. Artık işi tamir masrafı ve değer kaybı olarak ilerletecek gibi duruyoruz. Avukat ile görüştükten sonra karar vereceğiz.


    Güncelleme 02.01.2021


    PSA Türkiye'den cevap geldi. İyi niyet garantisi kısıtlı olarak kabul edidi.

    Toplam tutar: 9.500 TL

    İyi niyet garantisi: 3500-4000 TL arası


    Ödenmesi gereken yaklaşık 5500-6000 gözüküyor.


    Güncelleme 24.02.2021


    Yeni güncellemeler var.


    • Aracı teslim aldım 1 aya yakın oluyor. Köpek gibi gidiyor namussuz. O yüzden tatmin edici oldu bizim için.
    • Galeriye ihtar çektik noter aracılığıyla ve ihtar süresi doldu. Galeri noter aracılığıyla bir cevap yazdığını belirtmiş. Onu bekliyoruz şimdi.


    Galeriden notlar;


    • Sözde ben kendisine problemi bildirdikten sonra 1 hafta içinde getir alayım demiş. YALAN! Doğrusu, aracı 140'a versen bile almam dedi.
    • Aracı 166'ya aldım. 6 kağıdı iade et konu kapansın dedim. Oralı bile olmadı, şimdi 3 bin lira vereyim demiş. Güldüm geçtim.
    • Kendisi motorun açılacağını bildiğimi söylemiş, halbuki külliyen yalan.
    • Son olarak beyefendi iyi niyetli bulmuyormuş beni. Arızalı aracı itelerken kendisi çok iyi niyetliydi ama :)



    Etiketler; 34AHP471, FLAŞ OTO, FLAŞ OTOMOTİV, EXPERTIKA




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sanki Bana Pele -- 22 Aralık 2021; 16:51:27 >







  • Böyle arıza tespiti olmaz, arıza kodlarının açılımı/karşılığı vardır... Yetkili servisin bilmesi gerekir, aracın manuel test ve/veya bilgisayar bağlantısı ile arıza tespitinin yapılması mümkündür.


    Bence servisi değiştirin veya markanın ülkemiz temsilcisi olan firma ile irtibata geçin. Yetkili "servisler kapağı açarız sonra sana güzel bir fatura çıkarırız" diyemezler. Gerekirse arıza teşhis ücreti alabilirler ancak bu gösterdikleri yaklaşım Yetkili Servis ciddiyeti ile bağdaşmaz.


    Bence işini ve sorumluluğunu bilen başka bir yetkili servise gitmeye çalışın.

    Anlamadığım bir husus var, aracı satın almışsın, yetkili servisten bütün arıza ve bakım onarım kayıtlarını görebilmen gerekir.


    Aracın tam olarak sorunu nedir, öğrenmemiz gereken bu husus? Belirttiğin arıza kodunun açıklaması, gerekli parçaların ve işçiliğin maliyeti nedir?


    Bunları yetkili servisin arıza tespitinde sana söylemesi gerekir.


    Kısaca öncelikle "hasar tespiti" gerekiyor.

    Benim anlamadığım resmi servisin 5'te olur 55'te olur demesi oldu. Servise aracı bıraktığında sorunu araştırır ve sorun şu, maliyeti de bu kadar isterseniz yapalım yapmam diyorsanız sorun tespit ücreti 300-500 lira gibi bir şey denir. Aksi durum servis için mantıksız geliyor bana. VW tecrübelerim hep böyle oldu Pejo'nun da farklı olmasını beklemiyorum. Siz pejo servisine mi gidiyorsunuz yoksa özel servise mi?
  • Anlamadığım bir husus var, aracı satın almışsın, yetkili servisten bütün arıza ve bakım onarım kayıtlarını görebilmen gerekir.


    Aracın tam olarak sorunu nedir, öğrenmemiz gereken bu husus? Belirttiğin arıza kodunun açıklaması, gerekli parçaların ve işçiliğin maliyeti nedir?


    Bunları yetkili servisin arıza tespitinde sana söylemesi gerekir.


    Kısaca öncelikle "hasar tespiti" gerekiyor.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Erzurum lu

    Anlamadığım bir husus var, aracı satın almışsın, yetkili servisten bütün arıza ve bakım onarım kayıtlarını görebilmen gerekir.


    Aracın tam olarak sorunu nedir, öğrenmemiz gereken bu husus? Belirttiğin arıza kodunun açıklaması, gerekli parçaların ve işçiliğin maliyeti nedir?


    Bunları yetkili servisin arıza tespitinde sana söylemesi gerekir.


    Kısaca öncelikle "hasar tespiti" gerekiyor.

    Hocam şöyle,

    Satın alma öncesi kayıtlara ulaşamadım KVKK gereği vermiyorlar. Satın alım sonrası detayları öğrendim. Çorlu'da araca arıza tespiti yaptılar. O da şöyle. Aracın üst kapağını sökeriz, sonrası Allah'a kalmış ... Masrafın 5.000 lira da olabilir 55.000 lira da diyorlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sanki Bana Pele -- 21 Kasım 2020; 13:51:44 >




  • Gecmis olsun, kod ile ilgili olarak buraya bakmanizi tavsiye ederim


    http://p1032.enginecoderepair.com/

  • Böyle arıza tespiti olmaz, arıza kodlarının açılımı/karşılığı vardır... Yetkili servisin bilmesi gerekir, aracın manuel test ve/veya bilgisayar bağlantısı ile arıza tespitinin yapılması mümkündür.


    Bence servisi değiştirin veya markanın ülkemiz temsilcisi olan firma ile irtibata geçin. Yetkili "servisler kapağı açarız sonra sana güzel bir fatura çıkarırız" diyemezler. Gerekirse arıza teşhis ücreti alabilirler ancak bu gösterdikleri yaklaşım Yetkili Servis ciddiyeti ile bağdaşmaz.


    Bence işini ve sorumluluğunu bilen başka bir yetkili servise gitmeye çalışın.

  • 1.2 motorlar 2018 öncesinde sorunluydu. Sandık motorla değiştiriliyor.

    Kayış malzemesi ve bujiler 2018 sonrasında değiştirildi.

    Bilirkişi raporu alın bununla ilgili ve Pejo merkezle konuşun.
  • Araçtaki sorununuz sadece arıza ışığı yakmasımı genel olarak kullanımdaki sorununuz ne anlayamadım ben.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: amadeus99

    1.2 motorlar 2018 öncesinde sorunluydu. Sandık motorla değiştiriliyor.

    Kayış malzemesi ve bujiler 2018 sonrasında değiştirildi.

    Bilirkişi raporu alın bununla ilgili ve Pejo merkezle konuşun.
    Hocam selamlar,

    Sizi forumdan engin bilgiye sahip biri olarak tanıyorum. Biraz ben de araştırdım. 2017 ve öncesindeki motorlarda sorun olduğu aşikar ancak bunu nasıl kanıtlayabilirim? Eğer kronik Bir problem varsa Peugeot Türkiye'nin bunun üstlenmesi gerekir mi her ne kadar garanti süresi biterse bitsin? Son olarak bilirkişi raporunu nasıl alabilirim?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Uza -00-

    Araçtaki sorununuz sadece arıza ışığı yakmasımı genel olarak kullanımdaki sorununuz ne anlayamadım ben.

    Sadece arıza ışığı yakması değil araçta kronik bir problem var ve geçmişte bu problem yüzünden motorlar değişmiş. Ancak bu kronik problemi hem satıcı bana söylemedi hem de servis yüksek maliyet çıkarıyor ve bu maliyetin bedeli belli değil.

    servisin söylediğine göre araç bu şekilde 50 bin kilometrede kullanılabilirmiş 50 kilometre de.
  • Aracın kullanımında problem varmı
  • Benim anlamadığım nokta şu; hata arıza kodunu okuyan kişiler expertiz ise arızanın bujinin oksitlendiğine nasıl kanaat getirebiliyorlar? Bir çok arıza kodunun çok farklı nedenleri olabilir. Nokta atışı şeklinde kesin olarak bundan dolayıdır şeklinde bir bilgi verme cesaretinde nasıl bulunabiliyorlar?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-DBBDAD18F

    Aracın kullanımında problem varmı
    İşin Sevindirici tarafı kullanımda problem yok. Ancak servis bu şekilde ne kadar kullanabilirsin bilemem diyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Josepth

    Benim anlamadığım nokta şu; hata arıza kodunu okuyan kişiler expertiz ise arızanın bujinin oksitlendiğine nasıl kanaat getirebiliyorlar? Bir çok arıza kodunun çok farklı nedenleri olabilir. Nokta atışı şeklinde kesin olarak bundan dolayıdır şeklinde bir bilgi verme cesaretinde nasıl bulunabiliyorlar?

    İşte aldandığımız nokta o oldu. Yoksa niye bile bile arıza kodu olan aracı alalım? Giden 300-400 ekspertiz parası olsun der çıkardık.
  • Sanki Bana Pele kullanıcısına yanıt

    AB ülkelerinde aynı araçlar için geri çağırma yapılmış olmalı bujiler için oradan yürüyebilirsiniz.


    Bilirkişi raporu dava aşamasında olacak. Mahkemeye bilirkişi olma hakkına sahip bir mühendisten aldığınız raporu sunacaksınız kronik arızalı olduğuna ve motor değişimlerine dair. Makine mühendisleri odasından yardım alabilirsiniz.


    Önce Pejo genel merkez ile konuşun. Açılsın bir. Buji ve kayış değişimi ile kurtarabilecek durumda ise gerek yok. İndirim mindirim halledilir. Yoksa mahkeme avukat bilirkişi uğraşacaksınız bayaa.


    Merak etmeyin kazanırsınız davayı.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi amadeus99 -- 21 Kasım 2020; 15:3:20 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: amadeus99

    AB ülkelerinde aynı araçlar için geri çağırma yapılmış olmalı bujiler için oradan yürüyebilirsiniz.


    Bilirkişi raporu dava aşamasında olacak. Mahkemeye bilirkişi olma hakkına sahip bir mühendisten aldığınız raporu sunacaksınız kronik arızalı olduğuna ve motor değişimlerine dair. Makine mühendisleri odasından yardım alabilirsiniz.


    Önce Pejo genel merkez ile konuşun. Açılsın bir. Buji ve kayış değişimi ile kurtarabilecek durumda ise gerek yok. İndirim mindirim halledilir. Yoksa mahkeme avukat bilirkişi uğraşacaksınız bayaa.


    Merak etmeyin kazanırsınız davayı.

    Siz dedikten sonra hatırladım. 30.000 km civarında buji ve yazılım güncellemesi için işlem yapılmış.

    Diğer konu olan tamire gelirsek, servis ucu açık konuşuyor. 3-5 kağıt olsa ikinci el aracın derdi diyeceğim ama adam 5.000 lira da olabilir masraf 50 de diyor. Net belli olsa vereceğim gidecek.




  • Sanki Bana Pele kullanıcısına yanıt

    Başka servis ya da Pejo merkezle bir konuşun önce.


    Tehdit etmeyin ama yasal haklarımı sonuna kadar kullanacağınızı belirtin.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: amadeus99

    Başka servis ya da Pejo merkezle bir konuşun önce.


    Tehdit etmeyin ama yasal haklarımı sonuna kadar kullanacağınızı belirtin.

    Peki bu noktada bir dava elbette açılacak. Bunu satıcıya mı Peugeot Türkiye'ye mi açmam gerekir? Yoksa her ikisine de mi?
  • ben olsam uğraşmazdım, mevcut durumdan bahsedip 3-5 eksiğine (yada masrafı net belliyse o masrafı kadar düşürüp) elden çıkartırdım. bundan sonra da galeriden asla araç almayacağım diye bir tablo yaptırıp eve asardım.

    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sanki Bana Pele

    Peki bu noktada bir dava elbette açılacak. Bunu satıcıya mı Peugeot Türkiye'ye mi açmam gerekir? Yoksa her ikisine de mi?

    Alıntıları Göster

    O duruma gelirse Avukat ile konuşun bilmediğim bir konu.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: anyhill

    ben olsam uğraşmazdım, mevcut durumdan bahsedip 3-5 eksiğine (yada masrafı net belliyse o masrafı kadar düşürüp) elden çıkartırdım. bundan sonra da galeriden asla araç almayacağım diye bir tablo yaptırıp eve asardım.



    Hocam servis dese ki abi sorunun 10 liraya çözülüyor. Tamam derim 6-7 eksiğine koyar 3 de pazarlık payı bırakır veririm. Adamlar net konuşmuyor ki.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.