Şimdi Ara

Petrolün Sonu ve Elektrikli Otomobil Senaryoları (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
185
Cevap
22
Favori
11.080
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
132 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • beyinsis B kullanıcısına yanıt
    terminatör filmi kaç yılında geçiyor, ondan sonra şu arnoldun marsa gittiği rüyalı karışık filmi kaç yılındaki dünyayı anlatıyor bir bak istersen hocam.

    filmlerde petrol bitecek teknoloji göçecek robotlar üreyecek diye senaryo yazdıkları yılları geçeli çok oluyor. 2000 yılında kıyamet kopacaktı, dijital kıyamet.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaDMaxiBo

    terminatör filmi kaç yılında geçiyor, ondan sonra şu arnoldun marsa gittiği rüyalı karışık filmi kaç yılındaki dünyayı anlatıyor bir bak istersen hocam.

    filmlerde petrol bitecek teknoloji göçecek robotlar üreyecek diye senaryo yazdıkları yılları geçeli çok oluyor. 2000 yılında kıyamet kopacaktı, dijital kıyamet.

    Bu film farklı. Sera etkisi + enerji darboğazını konu almış ki şu an öngörülen senaryo da o. Arnoldun filmleri eğlencelik çekirdek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Evet yanlış görmediniz, Türkiye'de tüm araçlar elektrikli olsa %73 daha az CO2 emisyonu atmosfere salınacaktı.



    içten yanmlı motorun verimini hesaba dahil etmişsin ama fosil kaynaktan elektrik üretiminin verimini dahil etmemişsin.


    %32 yenilenebilir kaynaktan elektrik üretiliyorsa tüm araçların elektrikli olması durumunda elde edilebilecek avantaj %32+ %68*Δe (santralin veriminin içten yanmalı motora olan verim fazlası) kadar olabilir, onun da %73'e ulaşmasına imkan yok.
  • Geleceğin yakıtı elektrik olacak ona şüphe yok. İster rüzgar ister solar enerji ister farklı bir alternatif olsun sonuçta her şey elektrikle çalışacak. Zamanla panellerin verimi artacak ve cihazların elektrik verimi de artacaktır. Pillerin kapasitesi yükselecek veya panel verimi anlık tüketime yetecek. Biz görür müyüz bilmem ama gelecekte bunun olacağına eminim.

    Kablosuz şarj üniteleri çıktı. Benzer bir prensiple otoyolda araçların ihtiyaç duyduğu elektrik sağlanabilir. Holldanda'da yapılmıştı sanırım otoyolda şarj şeridi. Hayalgücünde sınır yok. Bilim hayalgücünün de ötesine geçecek zamanla.

    Bizimkiler deve sidiğini tartışsın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis


    quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_


    quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis


    quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    Bu hesaplamalar iyi güzel de elektriği %30 arttıralım hadi arttı demekle olmaz. Bütün araçlar Elektrikli araç olsaydı onların bataryasını üretmek için fabrikalar kurulmayacak mı ? O bataryaların üretildiği metallerin elde edilmesi ?


    Evet enerjinin depodan elektriğe aktarılan kısmında emisyon 0. Ancak enerji kaynağından depoya kadar aktarılan süreci hep es geçiyorsunuz.

    Petrol elbet bir gün tükenecek ama dünyadaki her ülke Norveç gibi yenilenebilir enerji bakımından olduğu gibi şanslı değil Çin gibi uğraşan ülke çok var ama şu an bile Çin'in elektrikli araçlara tamamen geçmesi her sene çevre kirliliğinden ölecek insanları kat ve kat arttıracak.

    Gerçi solar paneller yapıyor gelecek yıllarda elbet yakıt hücreli veya elektrikli araçlara geçeceğiz buna şüphe yok.

    Asıl mesele batarya falan değil. Yeterli enerji kaynağı yok

    Etrafinda gordugun her sey enerji. Gunesten gelen gunluk enerjiyle bizim depoladigimizin oranini gorsen haleluyaa diye bagirirsin

    Bu söylediklerimi kafadan sallamadım. Dünyanın tek enerji kaynağı güneş. Etrafındaki gördüğün tüm enerji kaynakları onun türevleri. Adamlar oturup hesaplamış. Tüm dünyayı güneş paneliyle kaplasan yetmiyor. Petrol, doğalgaz, kömür, uranyum hepsi bitecek. Hidroelektrik zaten çok yetersiz (1-2 kuzey ülkesi hariç). Elektrikli otomobil çözüm falan değil. Ayrıca halaluya falan demem, müslümanım.

    Hocam kim hesaplamış ya?

    Stanford üniversitesinin all countries 100 percent renewable energy project diye bir sitesi vardı. Üniversite ismi hatalı olabilir. Türkiye'de tüm alanın yüzde 0.82 şu kullanarak yüzde 100 yenilenebilir e geçilebiliyor. Hidroelektrik rüzgar ve güneş kombini olarak..

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    O kadar araştırmışsın ama çok önemli bir noktayı kaçırmışsın. Dünyanın tamamı güneş panelleriyle kaplansa dahi yeterli elektrik üretilemiyor. Petrol bittiğinde yeterli elektrik üretilemeyecek ve özel otomobil çok zenginler hariç hayal olacak. Doğalgaz da bittiğinde çok çok büyük bir enerji krizi çıkacak. Milyonlarca yılda biriken enerjinin çoğunu çok kısa bir sürede bitirdik bile. Rakamlara boğulup büyük resmi kaçırmışsın yani.

    O bilgiyi nereden aldım bilmiyorum ama yanlış bilgi. Gel birlikte hesaplayalım:

    Dünyanın 1 yıllık elektrik tüketimi: 20.900 twh (20,9 pwh) 2012 verisi
    Kaynak:https://en.wikipedia.org/wiki/Electric_energy_consumption

    Günümüzde tipik bir güneş enerjisi paneli m2 başına rahat 140-150W üretiyor. Ben 180W olanlarını biliyorum.
    Al sana bir örnek:
    Kaynak:https://solarevi.com/gunes-paneli?product_id=257

    Linkteki panel 275W gücünde ve 1,6 m2 ebatlarında. Yani m2 başına 172 W güç üretiyor. Hadi biz bunu aşağıya yuvarlayıp 1 m2 panelden 170W güç alıyoruz diyelim. Bu panele TÜRKİYE ŞARTLARINDA ortalama 6 saat güneş aldırsak 1 günde 1 m2 panelden 1,02 kwh elektrik elde ederiz. Ona 1 kwh diyelim.

    Kaynak:http://www.shunttech.com/gunes-enerji-sistemi-ne-kadar-elektrik-uretebilir/

    Peki 1 km2 panelden ne elde ederiz: 1.000.000 x 1 = 1 gwh elektrik elde ederiz. Bu günlük değer. Çarp bunu 365 ile: 365*1 = 365 gwh elektrik elde ederiz. Türkiye'nin yıllık elektrik tüketimi neydi hatırlayalım: 278,4 milyar kwh yani 278,400 gwh. Yapalım hesabımızı: 278400 /365 = 763 km2 eder. Panellerin ve inverter vb.nin %10 kayıpla çalıştığını düşünsek 769/0,9 = 855 km2 eder. hadi bunun binası, müştemilatı vs için de koy 145 km2 kare, etsin 1000 km2 Türkiye'nin yüzölçümü 780.000 km2 olduğuna göre 1000/780000% = %0,13 Yani Türkiye'nin binde 1,3'ü gibi bir alan ülkenin tüm elektrik ihtiyacını karşılıyor. Bir başka deyişle 50 x 20 km ebatlarında bir toprak parçası yeterli!

    Yani Türkiye tüm elektriğini güneş enerjisinden elde etmeye kalksa ülkenin 10 binde 13'ü kadar bir alan yeterli. Aşağı yukarı İstanbul Anadolu yakası kadar bir alanın güneş panelleriyle kaplanması gerekecek.


    Şimdi dünya tüketimine geri dönelim. Dünya 1 yılda 20,900 twh elektrik tüketiyor. Onu yukarı yuvarlayalım ve 21.000 twh diyelim.

    21.000 twh = 21.000 x 1000 = 21 milyon gwh eder.
    Yapalım hesabımızı:
    21.000.000 /365 = 57.535 km2

    Şimdi dünyanın yarısı karanlıkta, yarısı aydınlıkta olacağı için bunu 4 ile çarpalım: 230.000 km2 Buna 70 bin km2 de diğer donatılar için ilave et: 300.000 km2 yani doğu Anadolu+ iç Anadolu bölgesi kadar bir yer tüm dünyanın elektrik ihtiyacını karşılamaya yeter.

    Sen bu "tüm dünyayı panellerle kaplasan yetmez" masalını nereden edindin?

    Bize bir kaynak versen de iddia sahibinin ciddiyetini ve ehliyetini bir görsek!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    Bu hesaplamalar iyi güzel de elektriği %30 arttıralım hadi arttı demekle olmaz. Bütün araçlar Elektrikli araç olsaydı onların bataryasını üretmek için fabrikalar kurulmayacak mı ? O bataryaların üretildiği metallerin elde edilmesi ?


    Evet enerjinin depodan elektriğe aktarılan kısmında emisyon 0. Ancak enerji kaynağından depoya kadar aktarılan süreci hep es geçiyorsunuz.

    Petrol elbet bir gün tükenecek ama dünyadaki her ülke Norveç gibi yenilenebilir enerji bakımından olduğu gibi şanslı değil Çin gibi uğraşan ülke çok var ama şu an bile Çin'in elektrikli araçlara tamamen geçmesi her sene çevre kirliliğinden ölecek insanları kat ve kat arttıracak.

    Gerçi solar paneller yapıyor gelecek yıllarda elbet yakıt hücreli veya elektrikli araçlara geçeceğiz buna şüphe yok.

    Es geçmiyoruz. Şöyle ki;

    1 Şu an emisyon kaynağı olan
    - petrol arama ve bulma (tarama ve sondaj)
    - çıkarma (pompalama)
    - rafineriye nakliye
    - rafinerizasyon
    - rafineriden benzin istasyonuna nakliye
    esnasında salınan bütün emisyonlardan kurtuluyor muyuz? Cevap: Evet. Bunu heybeye bir atalım.

    2. Elektrikli otomobilde komplike şanzımanlar yok, elektrikli otomobilde komplike motor yok. Elektrikli otomoblde tüm parçaları 150 usd tutan basit bir veya iki AC endüksiyon motoru var. Bu motorun üretimi esnasında açığa çıkan emisyon benzinli/dizel otomobillerin şanzıman ve motorlarının üretiminde açığa çıkan emisyondan çok daha az. Bir kere şanzıman+fosil yakıtlı motorun ağırlığı nerden baksan 3-4 elektrikli motorun ağırlığına denktir. Buradan da heybeye bir turp daha att-ık mı? Evet attık.
    3. elektrikli motorların ömrünün 1,5 milyon km olduğu hesaplanıyor ve minimum bakım gerektiriyor. Bir benzinli/dizel motorun ömrü ise ortalama 300-400 bin km civarında, sonra gelsin bir sürü parça değişimi. Biz bunu 500 bin km yapalım. Bu durumda bir elektrik motorunun ömrü içinde normal motor 3 kere piston segman conta ve belki de enjektör değiştiriyor. Bunlar üretilirken de havaya CO2 salınıyor mu? Salınıyor. At heybeye 1 turp daha!

    Elektrikli arabaların bakım gerektirmediğini ben söylemiyorum burası söylüyor:
    http://www.motorauthority.com/news/1087086_tesla-model-s-maintenance-almost-none-required-actually

    Evet yıllık bakım var ama adamlar frenleri vb. kontrol ediyor, silecek lastiklerini değiştirip gönderiyor. Bir de bataryanın soğutması düzgün çalışıyor mu diye bakıyorlar. ha klima filtresi fren yağı vb. de var. Ya mazot filtresi, hava filtresi, bujiler, enjektörler, antifriz, motor yağı? Onlar yok. Peki tüm bunları üretirken havaya CO2 salınıyor mu? Salınıyor. At heybeye bir turp daha!..

    4. Normal arabalara küçük de olsa akü üretilmiyor mu? Üretiliyor. Evet küçük müçük ama 4 yılda bir değiştiriyorsun. Tesla da ise yanılmıyorsam 8 yılda bir. Peki bu aküler üretilirken çevre kirletilmiyor mu? CO2 salınmıyor mu? At heybeye son bir turpu daha.

    kaç turp oldu? Ben saymadım ama 5-6 turp olmuştur heybede elektrikli araba lehine.

    geriye aleyhine ne kaldı? batarya üretimi. Evet bugünkü lityum bataryalar pek çevreci değil. Üretilirken emisyon yaratıyor mu yaratıyor. Ancak bu bugünün teknolojisi. Ar-ge düzeyinde en az 30 kadar pil test aşamasında. Bunların içinde çevreyi çok az kirletme vaadinde olanlar çok. Hadi bunlara daha çok zaman var diyelim. Öyle bile olsa. mevcut bataryalar yeniden dönüşüme gireceği için bir kez geri dönüşüm döngüsü kurulana kadar çevre ve emisyon ciddi bir yük oluşturacak, sonra bu negatif etki geri dönüşümle minimale inecektir.

    Elektrikli arabaların hebesinde 5-6 turp varken, içten yanmalıların sadece 1 turpu var. O da batarya. Onun dışında her alanda içten yanmalı araçlar çevreyi ölçüsüz kirletiyor. Elektrikli araçların heybesindeki 5-6 turp, fosillerin heybesindeki 1 turpun ederini haydi haydi karşılar. Geriye de elektrikli motorların %95'lere çıkan akıl almaz ve müthiş verimleriyle çevreye yapacakları katkı inanılmaz boyutlarda olacaktır.

    Hesap ortada. Elektrikli her şart altında çevre ve emisyon konusunda fosili döver!




  • Emeğinize saygı, elinize sağlık.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Elektrikli araçların yaygınlaşmasından önce ethanollü benzine geçeriz gibime geliyor. Hatta belki lpg kitleri gibi ethanol kitleride çıkabilir satışa. Zaten mısırdan üretiliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84


    quote:

    Evet yanlış görmediniz, Türkiye'de tüm araçlar elektrikli olsa %73 daha az CO2 emisyonu atmosfere salınacaktı.



    içten yanmlı motorun verimini hesaba dahil etmişsin ama fosil kaynaktan elektrik üretiminin verimini dahil etmemişsin.


    %32 yenilenebilir kaynaktan elektrik üretiliyorsa tüm araçların elektrikli olması durumunda elde edilebilecek avantaj %32+ %68*Δe (santralin veriminin içten yanmalı motora olan verim fazlası) kadar olabilir, onun da %73'e ulaşmasına imkan yok.




    Yo dahil ettim sen görmemişsin ya da atlamışsın. 5 nolu linkte enerji bakanı Türkiyede elektriğin %32,2'sinin yenilenebilir kaynaklardan geldiğini söylemiş. Ben de elektrikli araçların tükettiği benzin-mazot karşılığını hesaplarken 1-0,322 = 0,678 diyerek fosil kaynaklardan gelen elektriği hesaba kattım. hesaplara bir daha ama dikkatlice bak istersen...

    Hesaplarda takıldığın bir yer varsa açıklamaya çalışırım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: OrQuN

    Emeğinize saygı, elinize sağlık.

    Çok teşekkürler.
  • konuya pataküte girmek istemem ancak, geçen günlerde gördüğüm bir teoriye göre kuzey buz denizine yerleştirelecek optimum rüzgar gülü ile kış mevsiminde kuzey yarım küreye yetecek kadar enerji üretilebileceği söyleniyordu ancak kaynağı bulamadığım için çok üstüne gitmeyeceğim,

    elektrikli araçlar gelecek olmaktan çıktı, günümüz için gayet yeterli ve mantıklılar, Türkiye şartlarında yetersiz bulunması ise tamamen bizle alakalı, tesla bugün 450-470 km mesafe sunabiliyor kaçımız haftada 1-2 kere ya da ayda 1 kere ankara-istanbul ya da ankara-izmir yapıyoruz? Istanbul gibi bir şehirde hangimiz gün içinde 450 km yol yapabilir ki? taksi vs. için elbette durum farklı ancak supercharger ile taksiler de bile rahatlıkla kullanılabilir, bakım masraflarını minimum seviyeye düşürmek, mtv ödememek, ötv oranının %15 olması bunlar çok büyük avantajlar, ayrıca teslanın gelecek programında Türkiye'ye de yatırımlar var büyükşehirler arasına superchargerlar kurulacak, bugün bırakın Amerika Birleşik Devletlerini Avrupa da bile çok rahat şehirler arası(ülkeler arasıda) gezebilirsiniz bu şarj istasyonları sayesinde, 450 km yolu 4 saat de kateden bir insan, normal şartlarda en azından 1 saat dinlenmeli zaten, bu da bataryalar için yeterli bir süre.(1 saat 20 dakika içerisinde %100 sarj, %100 sarj ile 470 km menzil.)

    yeni gelecek model 3(en uygun fiyatlı versiyon olacak), 35.000 USD'den başlıyor ve 350 km menzil yapıyor,


    35000 dolardan sadece %15 ötv, %18 kdv, yaklaşık olarak 500 tl de tescil vb. masrafı var,
    doları 3.60 dan aldığımızda sadece 177.000 tl ediyor,

    bu araca mtv ödemiyorsunuz, bu aracın bakımları sadece fren ve silecek, başka bir bakım yok, aküler 8 sene garanti kapsamında ve gayet titizler bu konuda, haliyle 170 bin tl'ye alacağınız herhangi bir içten yanmalı motorlu arabadan daha ucuza geliyor, ayrıca alacağınız araçta 5.seviye otonom sürüş var, kanunen aracın icinde bulunmak zorunda olmasaydınız o araç istediğiniz yere sizin yardımınız olmadan, sizden daha güvenli bir şekilde gidip-gelebilirdi, gelecekte taksilerin tesla vb. otonom seviyelerinde




  • konuyu upladım emeğine sağlık çok güzel bir yazı olmuş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Faydalı bilgiler.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Nükleer füzyon dedikleri gerçek olursa o zaman elektrik enerjisi petrolü bitirir.

    Gereksiz yere tüketim herşeyin sonu olur.

    Kızılderili atasözündeki gibi son ağaç kesildiğinde son nehir kuruduğunda beyaz adam paranın yenmeyen birşey olduğunu anlayacak.

    Önemli olan gereksiz tüketimin önüne geçmek tüm dünya için geçerli bu.

    Yoksa tabiat tükenecek nesli tükenen canlılara ne oldu ise insanlarada aynısı doğa tarafından yapılacak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Rez

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Torlak Kemal


    quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    O kadar araştırmışsın ama çok önemli bir noktayı kaçırmışsın. Dünyanın tamamı güneş panelleriyle kaplansa dahi yeterli elektrik üretilemiyor. Petrol bittiğinde yeterli elektrik üretilemeyecek ve özel otomobil çok zenginler hariç hayal olacak. Doğalgaz da bittiğinde çok çok büyük bir enerji krizi çıkacak. Milyonlarca yılda biriken enerjinin çoğunu çok kısa bir sürede bitirdik bile. Rakamlara boğulup büyük resmi kaçırmışsın yani.

    O bilgiyi nereden aldım bilmiyorum ama yanlış bilgi. Gel birlikte hesaplayalım:

    Dünyanın 1 yıllık elektrik tüketimi: 20.900 twh (20,9 pwh) 2012 verisi
    Kaynak:https://en.wikipedia.org/wiki/Electric_energy_consumption

    Günümüzde tipik bir güneş enerjisi paneli m2 başına rahat 140-150W üretiyor. Ben 180W olanlarını biliyorum.
    Al sana bir örnek:
    Kaynak:https://solarevi.com/gunes-paneli?product_id=257

    Linkteki panel 275W gücünde ve 1,6 m2 ebatlarında. Yani m2 başına 172 W güç üretiyor. Hadi biz bunu aşağıya yuvarlayıp 1 m2 panelden 170W güç alıyoruz diyelim. Bu panele TÜRKİYE ŞARTLARINDA ortalama 6 saat güneş aldırsak 1 günde 1 m2 panelden 1,02 kwh elektrik elde ederiz. Ona 1 kwh diyelim.

    Kaynak:http://www.shunttech.com/gunes-enerji-sistemi-ne-kadar-elektrik-uretebilir/

    Peki 1 km2 panelden ne elde ederiz: 1.000.000 x 1 = 1 gwh elektrik elde ederiz. Bu günlük değer. Çarp bunu 365 ile: 365*1 = 365 gwh elektrik elde ederiz. Türkiye'nin yıllık elektrik tüketimi neydi hatırlayalım: 278,4 milyar kwh yani 278,400 gwh. Yapalım hesabımızı: 278400 /365 = 763 km2 eder. Panellerin ve inverter vb.nin %10 kayıpla çalıştığını düşünsek 769/0,9 = 855 km2 eder. hadi bunun binası, müştemilatı vs için de koy 145 km2 kare, etsin 1000 km2 Türkiye'nin yüzölçümü 780.000 km2 olduğuna göre 1000/780000% = %0,13 Yani Türkiye'nin binde 1,3'ü gibi bir alan ülkenin tüm elektrik ihtiyacını karşılıyor. Bir başka deyişle 50 x 20 km ebatlarında bir toprak parçası yeterli!

    Yani Türkiye tüm elektriğini güneş enerjisinden elde etmeye kalksa ülkenin 10 binde 13'ü kadar bir alan yeterli. Aşağı yukarı İstanbul Anadolu yakası kadar bir alanın güneş panelleriyle kaplanması gerekecek.


    Şimdi dünya tüketimine geri dönelim. Dünya 1 yılda 20,900 twh elektrik tüketiyor. Onu yukarı yuvarlayalım ve 21.000 twh diyelim.

    21.000 twh = 21.000 x 1000 = 21 milyon gwh eder.
    Yapalım hesabımızı:
    21.000.000 /365 = 57.535 km2

    Şimdi dünyanın yarısı karanlıkta, yarısı aydınlıkta olacağı için bunu 4 ile çarpalım: 230.000 km2 Buna 70 bin km2 de diğer donatılar için ilave et: 300.000 km2 yani doğu Anadolu+ iç Anadolu bölgesi kadar bir yer tüm dünyanın elektrik ihtiyacını karşılamaya yeter.

    Sen bu "tüm dünyayı panellerle kaplasan yetmez" masalını nereden edindin?

    Bize bir kaynak versen de iddia sahibinin ciddiyetini ve ehliyetini bir görsek!




    Hocam bu arkadaş böyle şeylerden anlamaz. Bu arkadaşa , 20 tane golfü yanyana bağlayıp tsi motorlarından elektrik üretip dünyayı aydınlatacaklar de , haa tamam o zaman der



    inan bana der

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Gerçekten güzel araştırma yapmışsın.
    Dediğin gibi enerjiyi üretmek ayrı sorunken, depolamak ve nakletmek apayrı bir sorun. Şu andaki pil teknolojisi bu iş için yetersiz. Depolama sorunu aşılırsa enerji sorunumuz da kalmaz
  • Vermiş olduğunuz bilgiler için teşekkürler, benim tek düşüncem elektrikli araçların yaygınlaşması çok gecikti tabi kapital bir dünyada yaşadığımızdan bilerek durum böyle, keza çoktan pil ve şarj sorunları çözüldü, hızlı şarj ve kapasite Tesla araçlarından önce bile çözülmüştü ki Tesla ile kesinleşti sadece yaymak istemediklerinden sizinde belirttiğiniz gibi bitmesini bekliyorlar diye düşünüyorum.Başka her türlü fikir bana saçma geliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Torlak Kemal


    quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    O kadar araştırmışsın ama çok önemli bir noktayı kaçırmışsın. Dünyanın tamamı güneş panelleriyle kaplansa dahi yeterli elektrik üretilemiyor. Petrol bittiğinde yeterli elektrik üretilemeyecek ve özel otomobil çok zenginler hariç hayal olacak. Doğalgaz da bittiğinde çok çok büyük bir enerji krizi çıkacak. Milyonlarca yılda biriken enerjinin çoğunu çok kısa bir sürede bitirdik bile. Rakamlara boğulup büyük resmi kaçırmışsın yani.

    O bilgiyi nereden aldım bilmiyorum ama yanlış bilgi. Gel birlikte hesaplayalım:

    Dünyanın 1 yıllık elektrik tüketimi: 20.900 twh (20,9 pwh) 2012 verisi
    Kaynak:https://en.wikipedia.org/wiki/Electric_energy_consumption

    Günümüzde tipik bir güneş enerjisi paneli m2 başına rahat 140-150W üretiyor. Ben 180W olanlarını biliyorum.
    Al sana bir örnek:
    Kaynak:https://solarevi.com/gunes-paneli?product_id=257

    Linkteki panel 275W gücünde ve 1,6 m2 ebatlarında. Yani m2 başına 172 W güç üretiyor. Hadi biz bunu aşağıya yuvarlayıp 1 m2 panelden 170W güç alıyoruz diyelim. Bu panele TÜRKİYE ŞARTLARINDA ortalama 6 saat güneş aldırsak 1 günde 1 m2 panelden 1,02 kwh elektrik elde ederiz. Ona 1 kwh diyelim.

    Kaynak:http://www.shunttech.com/gunes-enerji-sistemi-ne-kadar-elektrik-uretebilir/

    Peki 1 km2 panelden ne elde ederiz: 1.000.000 x 1 = 1 gwh elektrik elde ederiz. Bu günlük değer. Çarp bunu 365 ile: 365*1 = 365 gwh elektrik elde ederiz. Türkiye'nin yıllık elektrik tüketimi neydi hatırlayalım: 278,4 milyar kwh yani 278,400 gwh. Yapalım hesabımızı: 278400 /365 = 763 km2 eder. Panellerin ve inverter vb.nin %10 kayıpla çalıştığını düşünsek 769/0,9 = 855 km2 eder. hadi bunun binası, müştemilatı vs için de koy 145 km2 kare, etsin 1000 km2 Türkiye'nin yüzölçümü 780.000 km2 olduğuna göre 1000/780000% = %0,13 Yani Türkiye'nin binde 1,3'ü gibi bir alan ülkenin tüm elektrik ihtiyacını karşılıyor. Bir başka deyişle 50 x 20 km ebatlarında bir toprak parçası yeterli!

    Yani Türkiye tüm elektriğini güneş enerjisinden elde etmeye kalksa ülkenin 10 binde 13'ü kadar bir alan yeterli. Aşağı yukarı İstanbul Anadolu yakası kadar bir alanın güneş panelleriyle kaplanması gerekecek.


    Şimdi dünya tüketimine geri dönelim. Dünya 1 yılda 20,900 twh elektrik tüketiyor. Onu yukarı yuvarlayalım ve 21.000 twh diyelim.

    21.000 twh = 21.000 x 1000 = 21 milyon gwh eder.
    Yapalım hesabımızı:
    21.000.000 /365 = 57.535 km2

    Şimdi dünyanın yarısı karanlıkta, yarısı aydınlıkta olacağı için bunu 4 ile çarpalım: 230.000 km2 Buna 70 bin km2 de diğer donatılar için ilave et: 300.000 km2 yani doğu Anadolu+ iç Anadolu bölgesi kadar bir yer tüm dünyanın elektrik ihtiyacını karşılamaya yeter.

    Sen bu "tüm dünyayı panellerle kaplasan yetmez" masalını nereden edindin?

    Bize bir kaynak versen de iddia sahibinin ciddiyetini ve ehliyetini bir görsek!




    benim bilgi eskimiş sanırım ama senin hesap da tam doğru değil. ispanya kadar bir alan gerekiyormuş ve bunun da ekvator civarında olması gerekiyormuş. yani benim düşündüğüm eski bilgiye dayalı rakamlar kadar kötü değil ama seninki kadar da iyimser değil.




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.