Şimdi Ara

Performans artırmak isteyenlere

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
14
Cevap
0
Favori
1.614
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • > biraz masraflı ama deyeceğine inanıyorum.

    Dereceli Egzantrik

    Motor gucunu artirmayi saglayan yontemlerden biride standarttan daha yuksek dereceli egzantrik milinin takilmasi. Milin gorevi emme ve egzoz supaplarini kontrol etmek.

    En eski ve verilmli yontemlerden biri olan egzantrik mili modifikasyonu sonucunda yuzde 35 oranina kadar guc artisi saglaniyor. Yuksek dereceli versiyonlar, supaplarin acilma ve kapanma zamanlarini uzun tutarak yanma odasina birim zamanda daha fazla yakit ve hava girmesini sagliyor. Dolayisiyla daha fazla yanma gerceklesiyor. Buda daha fazla guc anlamina geliyor. Milin uzerindeki kamlarin acilari ve yapisma gore tork yada guc etkileniyor. Sivri kamil miller, supaplari erken acarak torkun artmasini saglarken, genis tepeli kamlar gucu artirmak icin tercih ediliyor. Yuksek dereceli egzantrik milleri, motorun rolanti devrini de yukseltiyor. Ancan bunu yaparken motorun rolantide dengesiz calismasina neden olabiliyor. Verimli bir modifikasyon islemi icin, egzantrik milinin disinda supaplarin hareketini saglayan diger mekanik ve elektronik parcalarin da gelistirilmesinde yarar var. Ornegin supaplar, supap yaylari, egzantrik mili kasnaklari, beyin programi, atesleme sistemi gibi.
    LİFT: Lift, eksantrik milinin subaplari ne kadar bastirdigini gösteren degerdir.
    Duration: Subapin yatagindan çiktigi zamanki derece ölçümüdür.
    Overlap: Giris ve çikis subaplarinin ayni anda açik oldugu sürenin derecesidir. Giris eksantrik milinin açilis numarasi çikis eksantrik milinin kapanis numarasina eklenerek hesaplanir.
    Power Band: Eksantrigin gücünü verimli bir sekilde verebildigi devir araligidir.
    Dereceli Eksantrik Mili Ne Kadar Güç Verir? Cadde otomobilleri için üretilmis eksantrikler derecelerine ve kullanicinin seçimine göre 10bg ile 25 bg arasinda güç üretebilecek kapasitedelerdir, yaris otomobilleri için üretilmis eksantrikler ise çok daha yüksek olarak 80-100bg'lere kadar güçler üretebilmektedirler.
    Traction ControlHalk arasinda "anti-patinaj sistemi" olarak da isimlendirilen çekis kontrol sistemi, elektronik bir aktif güvenlik ünitesidir. Çekis Kontrol Sistemi Nedir?
    Otomobilin çekise sahip tekerleklerinden herhangi birisi gereginden fazla dönüp patinaja düstügünde devreye giren sistem gazi kademeli olarak kesip motor gücünü gerekli oranda düsürerek patinaji önler. Böylece tekerleklerin yola tutunmasi saglanarak aracin güvenli bir sekilde yol almasi saglanir.


    Hangi araçlara uygulanabilir?
    ABS fren sistemli ve enjektörlü her türlü araca uygulanabilir.

    Çekis Kontrol Sistemi'nin avantajlari nelerdir? Çekis Kontrol Sistemi bulunmayan araçlarda kaygan zeminlerde (islak, buzlu, toprak, vb.) ve dönüslerde gereginden fazla gaza basilmasi durumunda çekis yapan tekerlekler hizla bosa döner ve aracin savrulmasina sebep olabilir. Oysa Çekis Kontrol Sistemi bulunan araçlarda her türlü yol sartlarinda emniyetli yol tutus saglanir.

    - Sürüs güvenliginizi arttirir
    - Virajlarda yoldan çikmanizi engeller
    - Kayfan zeminlerde güvenli yol almanizi saglar
    - Her türlü yol sartinda daha performansli kalkis yapmaniza yardim eder
    - Lastik ömrünü uzatir
    - Aks, debriyaj balatasi, sanziman vb. aktarma organlarinin ömrünü uzatir
    - Kullanim tarzina göre ayarlanabilir
    - Istenildiginde devreden çikartilabilir
    - Aracin orjinal tesisatini bozmaz
    - -40 C, +80 C ortam sicaklakliklari arasinda çalisabilir


    CHİP TUNİNG
    Chip tuning yeni nesil enjektörlü araçlarda bulunan elektronik kontrol ünitesindeki yazılımın araçta istenilen özelliklere göre değiştirilip aracın performansının arttırılma işlemidir.
    Atmosferik araçlarda %6 ile %10 arasında, turbo, benzinli ve turbo dizel araçlarda %15 ile %30 arasında güç artışı elde edilmektedir.Normal kullanımda %4 ile %8 arasında yakıt ekonomisi sağlanabilmekte.Chip tuning işlemi elektronik kontrol ünitesinde yazılımı bulunduran parçanın değiştirilmesi veya yeni baştan programlanması ile gerçekleştirilmektedir.
    Çoğu otomobilde geçerli, eski chip'in yerine yeni bir chip takmanın yanında Ford'larda farklı bir modül, BMW ve yeni Opel Vectra gibi otomobillerde seri programlama ve çoğu japon otomobilinde de Icon Race gibi yöntemlerle chip tuning yapılabilmektedir.
    Chip Tuning iki ana şekilde yapılır:
    1. Aracın beynindeki chip sökülerek Superchips tarafından özel olarak programlanmış yeni bir chip takılması
    2. Eğer aracın orjinal chipi yeniden programlanabilir ise orjinal program yerine Superchips'in modifiyeli programının aktarılması.
    SUPERCHIPS uygulamasından ne kadar kazanç elde edilir?
    Superchips bir chip programı yazarken o aracı özel bir dinamometreye bağlar ve o aracın tüm ince ayarlarını yapar. Yani tüm ateşleme avansı ve yakıt püskürtme stratejilerini, yakıt tasarrufunu günlük kullanımda çok etkilemeden maksimum performans öncelikli hale getirir. Bu sayede atmosferik araçlarda yaklaşık %10 beygir gücü ve tork artışı elde edilir. Bu güç artışı aracın tam gaz kullanımında aracın genel performansını arttırırken, günlük kullanım koşullarında çok daha canlı ve hızlı tepki verir hale getirir.

    ECU nedir?
    ECU (Motor Kontrol Ünitesi) otomobilin motor bölümünde veya yolcu kabini içinde bir yere monte edilmiştir. Boyutları bir oto teybinden daha küçüktür. Bu küçük cihaz birden fazla microbilgisayar içermekte ve motorun değişen koşullarda en verimli şekilde yönetimini sağlamaktadir. Bu microbilgisayarlar, EPROM bir chip içerisinde bulunan bir programı çalıştırmaktadır. ECU, tüm motor yönetimi ve kontröllerden sorumludur, ve motorun çalışma şartlarını sürekli olarak denetler, parametreleri hesaplar ve sürekli olarak değişkenleri ayarlar. Tüm bu ayarlamalar, motorun yükü, devri, çevre değişkenleri (hava sıcaklığı, hava yoğunluğu, motor sıcaklığı, barometrik basınç vs…) göz önüne alınarak bir saniye içerisinde yüzlerce kez gerçekleşir…Tüm bu ölçümler, basınç, sıcaklık, devir, hız, hava yoğunluğu vs…gibi değişkenlerin, milyarda bir sapma ile, motor içinde bulunan yüzlerce sensör tarafından yapılması ile mümkün olmaktadır…ECU bu değerleri algılar, ardından EPROM içerisinde bulunan haritadan ilgili değerleri bulur, ve de ateşleme zamanlaması, optimum yakıt miktarı, turbo basıncı, emisyon değerleri gibi değişkenleri hesaplayıp uygulamaya geçirir…Tüm bu işlemler saniyenin binde biri cinsinden sürelerde gerçekleşmektedir.




    LÜTFEN KAYNAK BELİRTİNİZ ...
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >







  • Emeğinize sağlık ama bu parçaları Türkiye'ye getirtmek ve taktırtmak şuan sahip olduğunuz araçtan daha pahalıya gelebilir.En azından ECU yazılımlarının 10000 eurodan başladığını(en azından işe yaranların) egzantrik mili değişimininse çok ustalık gerektiren bişey olduğunu da ben ek olarak belirteyim.
  • sağol kardeş bilgilerine
    gazlı araclarda performans artırmak için gaz ayarından gazı actırmak yetiyor şahsen benimkinde cooook farketti ama bi o kadar da yakıt tüketimi arttı
  • okı arkadaslar faydamız olmussa ne mutluu
    tsk.....
  • abicim chiptuning i öle bi alıntı yapmışsınki..Direk gidip superchips i anlatan sayfayı kopyalamışsın..

    Eskidendi o artık superchips den çok daha iyi chip markaları var..

  • sen oyle zannettt bız bu konulara cok kafa yorduk arkadaslar
    saygılarımlaaa....




  • Alıntı yaptığınızda kaynak belirtirseniz daha doğru olur. Ayrıca bu yazı, bugüne kadar en az 10 ayrı konuda yayınlandı...
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Dereceli egzantirik iyi ama başta rolanti problemi olmak üzere bir ton problem çıkartıyor. Ben tavsiye etmem.
  • dogrudur rolentıde problem cıkabılıyor ama zamanla altından kalkılıyor arkadasım
    kerem arıkanlıtürk arkadasım kaynak benım veya başkası bu en az 10 ayrı konuda yayınlanmıs banada ıletebılırsen faydalanalım.akıl akıldan ustundur arkadasımmm degerlendırelım deyılmıı..
  • Bana cevaben yazdığınız cümleden pek bir şey anlayamadım ama yazım hatalarına kadar aynı olarak google'da 325 arama sonucunda çıkıyor bu metin...
  • iyi o zaman al ol 325 taneden bı tanede yayınlaa o zamannn....
  • tsk bılgıler ıcın
  • quote:

    Orjinalden alıntı: burakpadir

    Emeğinize sağlık ama bu parçaları Türkiye'ye getirtmek ve taktırtmak şuan sahip olduğunuz araçtan daha pahalıya gelebilir.En azından ECU yazılımlarının 10000 eurodan başladığını(en azından işe yaranların) egzantrik mili değişimininse çok ustalık gerektiren bişey olduğunu da ben ek olarak belirteyim.




    Ecu yazılımı 10000 euro? Yanlış yazmış olmayasın!

    Egzantrik milleri de arabalarımızın fiyatlarından pahalıya nasıl gelebilir?(86 şahin hariç) Altı üstü 4-5 kg çelik. O ağırlıkta altın olsaydı arabamızın değerini geçerdi Dereceli miller artık her tarafta var. Ülkemizde her markaya göre üreten sanayi mevcut.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tahsin053 -- 22 Mart 2008; 1:38:16 >




  • Bu arada türkiyede dereceli ekzantrik fiyatlarının çok yüksek olduğunu da belirteyim. Değerinin aşırı üzerinde fiyatlarla satılıyor..Zaten bizim millete performans dedim mi akan sular durur. Bunu bilen aç gözlü sırtlanlar da kaç kuruş daha ötelerim onu düşünür. İçinde 3 sabit ve 1 ayarlı direnci olan ve 2 ytl ye malolan, çocuğun bile yapabileceği devreyi ''power system' adıyla bir ton euroya satanlar var bu memlekette. Allah size o paraları yedirtmesin. Dolandırıcılar

    Ama emek isteyen zahmetli el işçiliğine de saygımız sonsuzdur



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tahsin053 -- 17 Nisan 2008; 2:19:55 >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.