Şimdi Ara

Oksijen Sensörünün Fişini Çekersek?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
0
Favori
44.464
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Bu sensörün soketini çıkarırsak araç arıza verir mi ?



  • Amac ne? Niye sokuyoruz? Al sana bi ton bilgi

    Oksijen Sensörünün Görevi Nedir?
    Lambda Sensörü olarak da anılmaktadır.
    Oksijen Sensörleri, motor egzoz manifolduna monte edilmiş olup, egzoz gazları içindeki yanmamış oksijen miktarını ölçmek için egzoz gazlarını koklar ve ECU tarafından okunabilen bir voltaj üreterek hava-yakıt karışımının çok fakir veya zengin olduğunu gösterir. Bu s
    ayede, aracın her sürüş şartında hava-yakıt karışımı sürekli olarak kontrol altında tutularak optimum performans ve yakıt ekonomisi sağlanır.

    Oksijen Sensör Arızalarının Tanımı

    Aracın performansı ile bu kadar yakından ilgili olan bir parçanın arıza tanımı nispeten kolaydır. Birçok araçta oksijen sensörü arıza lambası mevcuttur. Aynı zamanda, sürücü fazla yakıt sarfiyatından şikayet eder. Arızalı Oksijen Sensörü yakıt sarfiyatının %30 değerine kadar artmasına neden olur. Sürüş konforunun azalması ve yanma kayıpları klasik Oksijen Sensör arıza belirtileridir ki, bu arızaların hepsi araca uygun bir Oksijen Sensörü takılmak suretiyle giderilebilir.

    Sensör Arızası İle İlgili Problemler
    * Araç performansının düşmesi
    * Aşırı yakıt sarfiyatı
    * Katalitik kövertörün aşırı ısınarak arıza yapması

    Bakım ve Servis

    Yeni çıkan çevre koruma yasaları araçlarda katalitik konvertör kullanılmasını ve yılda bir kez emisyon testinden geçmelerini zorunlu hale getirmiştir. Başarısız bir motor ve egzoz emisyon testinin en başta gelen sebeplerinden biri arızalı Oksijen Sensörüdür. Bu nedenle Oksijen Sensörleri her 30.000 km. de bir kez kontrol edilmelidir. Aracınızda yukarıda söz edilen arızalardan birini yaşadığınız zaman Oksijen Sensörü değiştirmekten asla kaçınmayın.

    Oksijen Sensörüyle Yakıt Tüketiminde Tasarruf

    Egzoz gazındaki oksijen miktarını ölçen ve çalışma sıcaklıdında (300 °C’nin üstünde) egzoz gazındaki oksijen miktarına bağlı olarak 50-900 mV arası voltaj üreterek elektronik beyne durum ile ilgili bilgi ileten oksijen sensörü, yakıt tüketiminde optimum düzeylerde seyretmeyi sağlamaktadır.

    1976 yılında ilk kez Bosch tarafından kullanıma sunulan oksijen sensörü, günümüze kadar 350 milyon adetten fazla üretildi.

    Oksijen Sensörü Nasıl Calışıyor?

    Kumanda cihazı, oksijen (lambda) sensörünün voltaj çıkışından karışımın oranını tespit ediyor (fakir veya zengin). İdeal karışım oranını sağlamak için, püskürtülen yakıt miktarı ayarlanıyor. Eğer karışım çok zenginse püskürtülen yakıt miktarı düşüyor. Benzer şekilde karışım çok fakirse püskürtülen yakıt miktarı beyin tarafından enjektörlere iletilen komut ile artırılıyor. Oksijen sensörü egzoz gazındaki oksijen miktarıyla ilgili bilgiyi beyne iletiyor ve yakıt tüketiminde optimum düzeylerde seyretmeyi sağlıyor.

    Oksijen sensörü olmazsa…
    Benzin motorlarında ideal yakıt hava karıtım oranının oluşturulması için yanma sonu motoru terk eden egzoz gazlarının içerdiği oksijen miktarı da önem taşır. Dolayısıyla atmosfere atılmak üzere motoru terk eden yanmıt gazların içerdiği oksijen miktarının tespiti için oksijen sensörüne ihtiyaç duyulur. Bu ihtiyacı kartılamak için üretilen oksijen sensörleri araçtan cıkarıldığında ise, kontrol ünitesi oksijen sensör sinyalini sıfır olarak algılar. Bu, fakir karışım anlamına geldiğinden enjeksiyonların açık kalma süresini artırarak karışımı zenginleştirmeye çalışır, böylelikle motorun yakıt sarfiyatı artış gösterir.

    Birden fazla olursa…
    Bazı araçlarda ise birden fazla oksijen sensörü bulunur. Çünkü bu araçlarda katalizatör öncesi ve katalizatör sonrası birer lambda bulunur. Katalizatör öncesi lambda, yanma sonucu çıkan egzoz gazlarının içinde bulunan oksijen miktarını tespit edip optimum bir püskürtme miktarının tespiti için kontrol ünitesini uyarır. Katalizatör sonrası lambda ise katalizatörün kötü etkiden arındırdığı egzoz gazlarının ölçümünü yaparak katalizatörün arıtma peformansı bilgilerini kontrol ünitesine iletir.

    Oksijen sensörünün avantajları
    Lambda sensörü bir taşıtın benzin enjeksiyon sisteminin anahtar parçasıdır ve yakıt tasarrufunda büyük bir faktördür. Eğer sensör istenen düzeyde çalışırsa, motor tam performans kapasitesinde çalışabilir ve yasa gereği istenen emisyon limitlerini karşılayabilir. Lambda sensörlerinin düzenli olarak kontrolü ve değiştirilmesi aracınız için önemli ve gerekli bir işlemdir. Lambda sensörü emisyon limitlerini sağlamak için ve yakıt tüketimini azaltmak için uygun bir şekilde çalışmalıdır.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Oksijen Sensörünün Fişini Çekersek Ne Olur?

    Oksijen sensörü, araçların motor yönetim sistemlerinde hayati bir rol oynayan bir bileşendir. Motorun hava-yakıt karışımını optimize etmesine yardımcı olarak yakıt verimliliğini ve egzoz emisyonlarını iyileştirir.

    Oksijen Sensörü Çekilirse Ne Olur?

    Oksijen sensörünün fişini çekerseniz aşağıdaki sonuçlar ortaya çıkabilir:

    • Çalışma Sorunları: Motor, oksijen sensörünün verilerine ihtiyaç duyduğundan, fiş çekilirse hava-yakıt karışımını doğru bir şekilde ayarlayamaz. Bu, rölanti sorunlarına, güç kaybına ve hatta aracın çalışmamasına neden olabilir.
    • Artmış Yakıt Tüketimi: Oksijen sensörü olmadan motor, yakıt-hava karışımını zenginleştirebilir. Bu, yakıt verimliliğinde düşüşe yol açar.
    • Artan Emisyonlar: Oksijen sensörü, egzoz emisyonlarını izlemek için kullanılır. Fiş çekilirse, katalitik konvertör verimli çalışamaz ve egzoz emisyonları artar.
    • Motor Hasarı: Uzun süreli olarak, oksijen sensörünün fişinin çekili olması, ateşleme sistemi ve katalitik konvertör gibi motor bileşenlerine zarar verebilir.

    Oksijen Sensörünü Kontrol Etme

    Oksijen sensörünün düzgün çalıştığından emin olmak için düzenli kontroller yapılması önemlidir. Bir oksijen sensörünün arızalı olabileceğine dair bazı işaretler şunlardır:

    • Motor Çalıştırma Sorunları
    • Yakıt Verimliliğinde Düşüş
    • Artmış Egzoz Emisyonları
    • Motor Arıza Işığı

    Bir oksijen sensörünün arızalı olduğundan şüpheleniyorsan, bir profesyonele kontrol ettirmelisin. Oksijen sensörünün iptal edilmesi bir çözüm değildir ve daha fazla soruna yol açabilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Amac ne? Niye sokuyoruz? Al sana bi ton bilgi

    Oksijen Sensörünün Görevi Nedir?
    Lambda Sensörü olarak da anılmaktadır.
    Oksijen Sensörleri, motor egzoz manifolduna monte edilmiş olup, egzoz gazları içindeki yanmamış oksijen miktarını ölçmek için egzoz gazlarını koklar ve ECU tarafından okunabilen bir voltaj üreterek hava-yakıt karışımının çok fakir veya zengin olduğunu gösterir. Bu s
    ayede, aracın her sürüş şartında hava-yakıt karışımı sürekli olarak kontrol altında tutularak optimum performans ve yakıt ekonomisi sağlanır.

    Oksijen Sensör Arızalarının Tanımı

    Aracın performansı ile bu kadar yakından ilgili olan bir parçanın arıza tanımı nispeten kolaydır. Birçok araçta oksijen sensörü arıza lambası mevcuttur. Aynı zamanda, sürücü fazla yakıt sarfiyatından şikayet eder. Arızalı Oksijen Sensörü yakıt sarfiyatının %30 değerine kadar artmasına neden olur. Sürüş konforunun azalması ve yanma kayıpları klasik Oksijen Sensör arıza belirtileridir ki, bu arızaların hepsi araca uygun bir Oksijen Sensörü takılmak suretiyle giderilebilir.

    Sensör Arızası İle İlgili Problemler
    * Araç performansının düşmesi
    * Aşırı yakıt sarfiyatı
    * Katalitik kövertörün aşırı ısınarak arıza yapması

    Bakım ve Servis

    Yeni çıkan çevre koruma yasaları araçlarda katalitik konvertör kullanılmasını ve yılda bir kez emisyon testinden geçmelerini zorunlu hale getirmiştir. Başarısız bir motor ve egzoz emisyon testinin en başta gelen sebeplerinden biri arızalı Oksijen Sensörüdür. Bu nedenle Oksijen Sensörleri her 30.000 km. de bir kez kontrol edilmelidir. Aracınızda yukarıda söz edilen arızalardan birini yaşadığınız zaman Oksijen Sensörü değiştirmekten asla kaçınmayın.

    Oksijen Sensörüyle Yakıt Tüketiminde Tasarruf

    Egzoz gazındaki oksijen miktarını ölçen ve çalışma sıcaklıdında (300 °C’nin üstünde) egzoz gazındaki oksijen miktarına bağlı olarak 50-900 mV arası voltaj üreterek elektronik beyne durum ile ilgili bilgi ileten oksijen sensörü, yakıt tüketiminde optimum düzeylerde seyretmeyi sağlamaktadır.

    1976 yılında ilk kez Bosch tarafından kullanıma sunulan oksijen sensörü, günümüze kadar 350 milyon adetten fazla üretildi.

    Oksijen Sensörü Nasıl Calışıyor?

    Kumanda cihazı, oksijen (lambda) sensörünün voltaj çıkışından karışımın oranını tespit ediyor (fakir veya zengin). İdeal karışım oranını sağlamak için, püskürtülen yakıt miktarı ayarlanıyor. Eğer karışım çok zenginse püskürtülen yakıt miktarı düşüyor. Benzer şekilde karışım çok fakirse püskürtülen yakıt miktarı beyin tarafından enjektörlere iletilen komut ile artırılıyor. Oksijen sensörü egzoz gazındaki oksijen miktarıyla ilgili bilgiyi beyne iletiyor ve yakıt tüketiminde optimum düzeylerde seyretmeyi sağlıyor.

    Oksijen sensörü olmazsa…
    Benzin motorlarında ideal yakıt hava karıtım oranının oluşturulması için yanma sonu motoru terk eden egzoz gazlarının içerdiği oksijen miktarı da önem taşır. Dolayısıyla atmosfere atılmak üzere motoru terk eden yanmıt gazların içerdiği oksijen miktarının tespiti için oksijen sensörüne ihtiyaç duyulur. Bu ihtiyacı kartılamak için üretilen oksijen sensörleri araçtan cıkarıldığında ise, kontrol ünitesi oksijen sensör sinyalini sıfır olarak algılar. Bu, fakir karışım anlamına geldiğinden enjeksiyonların açık kalma süresini artırarak karışımı zenginleştirmeye çalışır, böylelikle motorun yakıt sarfiyatı artış gösterir.

    Birden fazla olursa…
    Bazı araçlarda ise birden fazla oksijen sensörü bulunur. Çünkü bu araçlarda katalizatör öncesi ve katalizatör sonrası birer lambda bulunur. Katalizatör öncesi lambda, yanma sonucu çıkan egzoz gazlarının içinde bulunan oksijen miktarını tespit edip optimum bir püskürtme miktarının tespiti için kontrol ünitesini uyarır. Katalizatör sonrası lambda ise katalizatörün kötü etkiden arındırdığı egzoz gazlarının ölçümünü yaparak katalizatörün arıtma peformansı bilgilerini kontrol ünitesine iletir.

    Oksijen sensörünün avantajları
    Lambda sensörü bir taşıtın benzin enjeksiyon sisteminin anahtar parçasıdır ve yakıt tasarrufunda büyük bir faktördür. Eğer sensör istenen düzeyde çalışırsa, motor tam performans kapasitesinde çalışabilir ve yasa gereği istenen emisyon limitlerini karşılayabilir. Lambda sensörlerinin düzenli olarak kontrolü ve değiştirilmesi aracınız için önemli ve gerekli bir işlemdir. Lambda sensörü emisyon limitlerini sağlamak için ve yakıt tüketimini azaltmak için uygun bir şekilde çalışmalıdır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yazık edersin h100 e

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sanayide oksijen sensörü diyince ucuz lambda sensörü diyince pahalı olan parçadır
  • Fakir karışım olur da denetleyemezse başına iş alırsın. Zengin karışımda sadece çok yakar, biraz da güçten düşer çok fazla verirse. Fakat fakir karışımda işler o kadar kolay değil.
  • O kadar bilgi yazmaya üşenmedinmi kardeşim ,hehe diyip geçseydin ,kapı kilit ayarını 3 yılda çözen birine fazla bilgi yüklemişsin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    O kadar bilgi yazmaya üşenmedinmi kardeşim ,hehe diyip geçseydin ,kapı kilit ayarını 3 yılda çözen birine fazla bilgi yüklemişsin.

    Olsun ogrensin. Belki adamin kafadaki butun soru isaretlerini gideririz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ufuk-34JD58 kullanıcısına yanıt
    Alinti yapmis hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Durduk yere niye bişeyleri söküyon araç arızaya geçer.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eren15935


    quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    O kadar bilgi yazmaya üşenmedinmi kardeşim ,hehe diyip geçseydin ,kapı kilit ayarını 3 yılda çözen birine fazla bilgi yüklemişsin.

    Olsun ogrensin. Belki adamin kafadaki butun soru isaretlerini gideririz

    Adam franki gibi işkence yapıyo , sağlamdır h100 ama nereye kadar dayanır bilemem.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58


    quote:

    Orijinalden alıntı: eren15935


    quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    O kadar bilgi yazmaya üşenmedinmi kardeşim ,hehe diyip geçseydin ,kapı kilit ayarını 3 yılda çözen birine fazla bilgi yüklemişsin.

    Olsun ogrensin. Belki adamin kafadaki butun soru isaretlerini gideririz

    Adam franki gibi işkence yapıyo , sağlamdır h100 ama nereye kadar dayanır bilemem.

    Hiç bişey söktüğüm yok ya sadece merak ettim hem onun arıza lambası h100 göstergesinde bulunmuyor ki normal Check lambası yanar heralde

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • vectrada bozulunca yakmıştı ışığı, sökünce ışık yakar herhal
  • Benim arabada da bozuk 20 lira benzin 60 lira gaz yakarken ,50 lira benzin 50 lira gaz yakıyor benzinden gaza geçene kadarda performans kaybı var.
    Bütçeniz varsa 0 alıp taktırın yoksa 2 aya sensör parasını çıkarır sizden :D

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arıza lambası yanar, sensörün fişini çektiğin takdirde kısa sürede bozulacaktır. Sensörü çıkartıp tapa takman gerekecektir. Elleme dursun yerinde sen başka projelere yoğunlaş sametçim
  • Beyler ben oksijen sensörnun soketini çıkardım marşa bastım hiç birşey olmadı ne motor lambasi yandı ne de aracın çekişi degisti.
    Aracımda tekleme ve rölanti dalgalanması sorunu vardı ondan dolayı soketi söktüm de neden motor lambasi yanmadı ve sensorum arızalı değil mi ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • furkanbatur F kullanıcısına yanıt

    Kardeşim merhabalar aracınız modeli neydi oksijen sensörünü bende çıkarıp denemek istiyorum bir sıkıntı yaşarmıyım diye rahatsız ettim.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.