Şimdi Ara

Passat b6 102 devir hız sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
471
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba, 4 aydır 2010 model passat b6 1.6 102 hp kullanıcısıyım aracım 160.000 km de fakat devir hız ilişkisinde kafamı karıştıran ciddi durumlar var internette aynı aracın videolarını izlediğimde 110 km hızla 3000 devirde giderkerken ben 100 km hızı 3000 devirde gidiyorum 120 4000 devirde gidiyorum adamlar 3600 devirde 120 ile gidiyor internette izlediğim bir videoda arkadaş arabayı sıkıştırıp 3. Viteste 5000 devirde 100 yapıyordu bende denedim aynı sonucu aldım fakat 5. Viteste bir sıkıntı olduğunu düşünüyorum bir ustaya sordum şanzımanla oynanmış golf şanzımanı takmışlardır dedi dişli oranı aynı değil gibisinden konuştu fakat bana pek inandırıcı gelmedi görüşleriniz nedir kendimi iyi anlatamadıysam veya fazla yazdıysam kusura bakmayın soruların olursa cevaplarım görüşlerinizi bekliyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Bir problem yok,izlediğiniz videolarda jant lastik kombinasyonundan dolayı öyle bir fark çıkmış olabilir çünkü söylediğiniz değerler o kadar afaki değerler değil.Motor 1.6 atmosferik olduğu için 5. viteste o kadar devir çeviriyor,daha az devir çevirse ivmelenemez duruma gelir motor,bu yüzden en optimum devre getiren kısa bir oran seçiliyor çoğu 1.6 atmosferikte de.Eğer şanzımanın oynanmadığına eminseniz boşuna vesvese yapmanıza hiç gerek yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 3000 devirde 100le gidiyorsan 4000 devirde 133le gidersin 120 ile degil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • baskı balatanın kalan ömrü direk devir hız ilişkisini etkiler örnegin aynı iki passat birinin baskı balata bitmek üzere 3500 devirde 90 km giderken diğer passat baskı balata tertemiz yeni değişmiş yada hiç yıpranmamış 3500 devirde 115 km hızla gider.
  • balata kaçırıyor olabilir. şanzıman değiştirmişlerdir falan hikaye.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aşırı bir fark yok, baskı balata kaynaklı olabilir.

    Ancak forumda daha önce bir arkadaş konu açmıştı, dizel mondeo aracına benzinli şanzımanı takılmış ve vites oranlarında ciddi farklar vardı. Sonrasında değiştirilip düzeltilmişti sanırım.
  • 102 beygir bir motorda değerler normal gibi geliyor. Ayrıca aynı motora farklı bir şanzıman takmış olabilir fabrika.

    Benim s40 da mesela 2.0 motora rağmen 3000 devirde 110 yapıyor çünkü benim s40'da kullanılan M56 şanzıman, turbolulardakinin bir farklı varyasyonu ve son dişli oranı daha kısa bende (4:1 yerine 4.45:1). Belki öyle bir şey vardır.

    Baskı balatadan olsa zaten biraz sıkıştırınca kaçırma yapar, yanık kokusu gelir, gaz tepkileri biraz daha laçka hissettirir falan.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Megane 4 vites sorunu
    5 yıl önce açıldı
    VW 1.4TSI ivmelenme sorunu
    12 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • eko33 E kullanıcısına yanıt
    Ama 120 ile gidiyor 133 ile gitse keşke 😀

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Depriyaj yumuşak ve ve gaza bastığımda devirde garip inip çıkmalarda olmuyor sadece örneklerine göre %10 gibi bir farkla yüksek devirde düşük hızla gidiyor tamam motor yetersiz ama 4.000 devirde 120 km hız ile gitmesi bana normal gelmiyor kırşehirde yaşıyorum sanayide işinde iyi bir ustaya denk gelmedim yolum kayseriye veya ankaraya düştüğünde ilk işim işinde iyi bir özel servis bulup uğramak olacak o zamana kadar tavsiyeleriniz veya fikirlerinizi söylerseniz sevinirim hepinize teşekkür ederim şimdiden

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.