Şimdi Ara

Megane 4 vites sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
0
Favori
6.111
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 2018 model megane 4 edc aracım var 57 bin km de yogun trafikte dur kalk yaparken 1. Viteste ayağımı gazdan cekince sanki frene basmışım gibi oluyor ve ani hızlanmalarda sanziman kararsız kalıp boşa geciyor araba bagırmaya basliyor bu sorunların sebebi nedir sizce ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi blackmanng09 -- 7 Eylül 2020; 17:8:13 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Renault Megane 4 Otomatik Şanzıman Sorunları

    Renault Megane 4, popüler bir kompakt otomobildir. Ancak, bazı sahipleri otomatik şanzımanla ilgili sorunlar bildirmiştir. Bu sorunlar, "EDC" (Efficient Dual Clutch) olarak da bilinen 7 ileri çift kavramalı şanzımanı etkilemektedir.

    Yaygın Megane 4 otomatik şanzıman sorunları şunları içerir:

    • Kavrama Sorunları: Kavrama, motor gücünü tekerleklere ileten şanzımanın bir parçasıdır. Arızalı bir kavrama, vites geçişlerinde kayma veya sarsılmaya neden olabilir.
    • Şanzıman Yağı Sızıntıları: Şanzıman yağı sızıntıları, şanzımanın düzgün şekilde yağlanmasını engelleyebilir ve hasara yol açabilir.
    • Elektronik Sorunlar: EDC şanzıman, elektronik tarafından kontrol edilir. Bu elektronik bileşenlerde arızalar, vites geçiş sorunları veya şanzımanın tamamen arızalanmasına neden olabilir.

    Bu sorunları yaşayan Megane 4 sahipleri şunları yapmalıdır:

    • Araçlarını yetkili bir Renault servisine götürün.
    • Sorunu net bir şekilde açıklayın.
    • Bakım geçmişi gibi ilgili tüm bilgileri sağlayın.

    Renault, Megane 4'ün otomatik şanzımanıyla ilgili sorunların farkındadır ve sorunu çözmek için adımlar atmaktadır. Bazı durumlarda, Renault şanzımanı ücretsiz olarak onarmıştır veya değiştirmiştir.

    EDC şanzıman hakkındaki yorumlar karışıktır. Bazı sahipler, şanzımanın sorunsuz ve verimli çalıştığını bildirirken, diğerleri yukarıda belirtilen sorunları yaşamıştır.

    Megane 4'ün otomatik şanzımanıyla ilgili sorunlar yaşıyorsanız, yetkili bir Renault servisine başvurun. Sorunu teşhis edebilir ve uygun onarımları önerebilirler.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Sebebi çift kavrama şanzımana sahip olması, kronik herkesin yaşadığı sorunlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracı satma vakti gelmiş.


    Garantisi devam ediyorsa yetkili serviste bir baktırın.

  • Birçok megane da olan bir şey maalesef. Yazılım güncellemesi var mı diye kontrol ettirebilirsiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yoğun trafikte hemen her çift kavrama bunu yaşıyor, durunca boşa almak bir nebze daha iyi hale getiriyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Alırken demediler mi çift kavrama bı gün patlayacak işte otomatik böyle heleki çift kavrama ise bigun olacaktı güncel kavrama değişimi EDC de serviste 11-12 bin tlcikMegane 4 vites sorunu yok öyle sol ayağım cennete hem de sorunsuzMegane 4 vites sorunu 


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Klasik Edc sorunları. Çok tutarlı bir şanzıman değil. Fluence(2014) kullanırken aynıları hatta daha fazlası başıma geliyordu.


    40-50 ile giderken kavşakta yavaşlayıp durunca gaza bastığın ilk 2 saniye hiç bir tepki vermez ,ortada kalırsın.

    Dur kalklarda hemen 2 ye aldığı için 1 e geri inerken zaman zaman küt diye vuruntu yapar.

    Yokuşun başında durduğunda bir daha kalkmaz. İlla aç kapa yapmak lazım . 6 dan beşe geçerken ince bir uğultu yapar vs vs.


    Yolda bile kaldım 120 ile giderken katır kutur sesler geldi bir anda şanzıman arızası yazıp 30 a düştü araç. zar zor kenara çekebildim o ara. Sonrası çekici ile servis .

    Bir gün yokuş yukarı sıkışık trafikte dur kalktan çok ısındı şanzıman. arıza yazdı. Kat küt ede ede bir de üstüne kapalı otoparka çektim. İşimi yaptım geldim 1 saat sonra. Hiç birşey olmamış gibi devam etti. Çalışmasaydı kapalı otoparktan nasıl çıkarırdık bilemiyorum. Maceram çok Edc ile ;)

    İlk 3 sene garantiden vites ayırma çatalı vs bir sürü parçası değişti. Garantisi bitti elimizde kalacak şanzıman derken artık kullanmaya alıştık mıdır nedir ilginç şekilde sorun yaşamadık. Araç şu an 190binde. Yağ bakımı ,disk, balata , triger harici hiç birşey değişmedi ekstra.


    Dur kalk trafikte manuele çekip 2 ye geçmesine izin vermiyorum mesela. O trafikte 1-2, 2-1 çok gidip geldiği için sapıtıyor. Gaz tepkilerinede alışınca bir şekilde sürüşünüz normalleşiyor. Güncelleme yaptırıyorsunuz ilk 1 gün iyi sonraki gün yine aynı.


    Servisteki usta başıyla baya haşır neşir olmuştuk şanzıman sebebine.2 ayda bir servise gidip şuna bir adaptasyon yapsanız diyordum.


    Garantisi devam ediyorsa şikayetlerini dile getirin. Benim gittiğim yetkili servis hiç kullanıcı hatası diye birşey demedi. Ne zaman şanzımandan gitsem bir şekilde yapıp verdiler. Bu konuda Renault servisini ciddi anlamda iyi buluyorum. İstanbuldaysanız KemalTepret acıbademe gidin Merdan usta var servisin ustabaşı. Onunla test sürüşüne çıkma talebinde bulunun. Sadece şöyle oluyor deyip yanında oturun. Hatta siz söylemeden sorununuzu anlayıp hemen işleme başlayacaktır.


    Ford focusu kavrama sorunu var diye götürünce normal deyip geri yolluyorlar mesela. Teste çıkıyorsun teybi açıyor adamlar. Sırf kavramadaki tırrr diye gelen sesi duyma diye. Sen teybi açsan nolur senden aldıktan sonra ben süreceğim yine o arabayı.....





  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Megane 2 Direksiyon Sorunu
    13 yıl önce açıldı
    honda accord 2.4 şanzıman sorunu
    11 yıl önce açıldı
    Golf 4 1. vites problemi
    10 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Sebebi 3 harfli. E-D-C.

  • Çift kavrama veya robotize şanzımana sahip tüm araçlarda aynı sorunlar yaşanıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FurkanEmir411

    Yoğun trafikte hemen her çift kavrama bunu yaşıyor, durunca boşa almak bir nebze daha iyi hale getiriyor.

    Dsgde yok böyle bişey


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    Dsgde yok böyle bişey



    Alıntıları Göster

    DQ200 lerde var, ilk gaz tepkisi ısındıkça en çok sapıtan çift kavrama şanzımandır DSG. Boşuna fanboyluk yapmayın.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • illa çift kavrama şanzıman olacaksa en azından ıslak kavrama (yağlı) olanlara bakılmalı bence. yeni üretim megane 4 (7 ileri EDC) olanlar daha başarılı ve sorunsuz eskisine göre. benzer şekilde eski dsg şanzımanlar (yağlı tip olanlar) daha sorunsuz DQ200 kuru kavramalara göre.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suatcagdas -- 4 Aralık 2020; 23:31:17 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: suatcagdas

    illa çift kavrama şanzıman olacaksa en azından ıslak kavrama (yağlı) olanlara bakılmalı bence. yeni üretim megane 4 (7 ileri EDC) olanlar daha başarılı ve sorunsuz eskisine göre. benzer şekilde eski dsg şanzımanlar (yağlı tip olanlar) daha sorunsuz DQ200 kuru kavramalara göre.

    onu hep söylüyorlar da ben de bir yazı okumuştum yabancı bir teknik adamın yazdığı, kuru kavramanın (aslında kuru değil bu da yağlı diyor) ıslak olandan çok da farklı olmadığını söylüyordu sorunluluk konusunda. ben henüz hiç sorun yaşamadım. bence biraz da kullanımla ilgili. aşırı yavaş gidince yarım debriyaj yapıp şanzıman ısındı uyarısı veriyor. manuelde de aşırı yavaş gidersen aynı sorunu yaşarsın. ben buna dikkat ediyorum, başka da birşeye dikkat etmiyorum. bu uyarıyı sadece bir kere aldım, o andan itibaren bir daha aşırı yavaş gitmedim.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: FurkanEmir411

    DQ200 lerde var, ilk gaz tepkisi ısındıkça en çok sapıtan çift kavrama şanzımandır DSG. Boşuna fanboyluk yapmayın.



    Alıntıları Göster

    2 senedir kullanıyorum, yok böyle bir sorun. sağdan soldan duyduğun kulaktan dolma şeyleri anlatıyorsun. zaten böyle şeyler yapıyorsa çift kavramanın anlamı ne? tek kavrama yapıp geçsinler. çift kavrama dediğin yağ gibi akmalı, dsg'de olduğu gibi.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    onu hep söylüyorlar da ben de bir yazı okumuştum yabancı bir teknik adamın yazdığı, kuru kavramanın (aslında kuru değil bu da yağlı diyor) ıslak olandan çok da farklı olmadığını söylüyordu sorunluluk konusunda. ben henüz hiç sorun yaşamadım. bence biraz da kullanımla ilgili. aşırı yavaş gidince yarım debriyaj yapıp şanzıman ısındı uyarısı veriyor. manuelde de aşırı yavaş gidersen aynı sorunu yaşarsın. ben buna dikkat ediyorum, başka da birşeye dikkat etmiyorum. bu uyarıyı sadece bir kere aldım, o andan itibaren bir daha aşırı yavaş gitmedim.



    Alıntıları Göster

    yok be hocam öyle bişey, "kuru olanda aslında ıslak oluyorsa ıslak olan daha çok ıslakmı oluyor o zaman" onu söyleyende yabancı vag fanıdır muhtemelen, vag fanboyu sadece bizde olacak diye bişey yok sonuçta Megane 4 vites sorunu 


    ıslak kavramada debriyaj plakalarıda yağ içinde dönüyor bu da yoğun trafikte aşırı ısınmayı önlüyor. kuru kavrama olanlarda böyle bir durum yok adı üstünde zaten (içerideki şanzıman dişlileri elbette yağlanarak dönüyor hepsinde, buradaki fark kavrama plakalarıyla ilgili bunların kuru yada yağlı olma durumu)

    wiki'de resmi teknik tablo var bununla ilgili olarak, kuru kavrama olanlar (dry) ve ıslak kavrama olanlar (wet) şanzıman koduna göre diğer teknik detayları ile beraber gösterilmiş.


    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Direct-shift_gearbox


    Megane 4 vites sorunu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suatcagdas -- 5 Aralık 2020; 0:32:12 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    2 senedir kullanıyorum, yok böyle bir sorun. sağdan soldan duyduğun kulaktan dolma şeyleri anlatıyorsun. zaten böyle şeyler yapıyorsa çift kavramanın anlamı ne? tek kavrama yapıp geçsinler. çift kavrama dediğin yağ gibi akmalı, dsg'de olduğu gibi.



    Alıntıları Göster

    Tamam.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    Dsgde yok böyle bişey



    Alıntıları Göster

    Puhaaa


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kronik bu
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.