Şimdi Ara

Passat 1.6 TDI mi? Mondeo 1.6 TDCI mi? (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
246
Cevap
1
Favori
38.010
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Kullanan biri olarak kesinlikle mondeo diyorum. Dizayn olarak zaten daha üstün. Performans olarak da gayet başarılı.
  • 6600 kilometredir B7 Passat 1.6 TDI kullanıyorum, 2 ayda yaptım bu kilometreyi.

    5000 kilometreden sonra yakıt iyice düştü şehir içi-çevreyolu karma yakıt tüketimi 6 litre/100km.

    Eğer çevreyolunda 100 km/h hız ile gitmeyi başarıp sağ ayağınızı dikkatli kullanırsanız benim arada ulaştığım 4.5 lt/100 km gibi değerlere de ulaşabiliyorsunuz.

    Daha önceki aracım da Focus TDCI idi, sıkı bir Ford sever olarak şimdi VW kullanıyorum bakalım.

     Passat 1.6 TDI mi? Mondeo 1.6 TDCI mi?
  • İki aracı da kullanma şansım oldu. Malesef benimde gönlüm Mondeo demek istese de, konfor bakımından Passat farkedilebilir ölçüde daha iyi. Performans yönünde farkedilecek bir fark olmasa da konfor hissi farkedilebilecek ölçüde. İkinci el avantajı da tartışılamaz.
    Manuel otomatik seçiminizi göremedim ama iki aracında otomatiğini kullandım. DSG nin avantajını söylemeye gerek bile duymuyorum.
    Bence sıra beklemek sizi rahatsız etmiyorsa Passat doğru olanı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muccio

    İki aracı da kullanma şansım oldu. Malesef benimde gönlüm Mondeo demek istese de, konfor bakımından Passat farkedilebilir ölçüde daha iyi. Performans yönünde farkedilecek bir fark olmasa da konfor hissi farkedilebilecek ölçüde. İkinci el avantajı da tartışılamaz.
    Manuel otomatik seçiminizi göremedim ama iki aracında otomatiğini kullandım. DSG nin avantajını söylemeye gerek bile duymuyorum.
    Bence sıra beklemek sizi rahatsız etmiyorsa Passat doğru olanı


    Malesef benimde gönlüm Mondeo demek istese de, konfor bakımından Passat farkedilebilir ölçüde daha iyi. demişsiniz. Mondeo yu beğendiğinizi ama Passatı tercih edeceğinizi mi anlamam gerekiyor?
    Passatın Konfor avantajlarını iki aracıda kullanan birisi olarak sizden daha detaylı öğrenmek isterim.
    WV in ikinci el avantajına katılıyorum ancak aylarca sıra beklemek alıcı açısından hiç hoş bir durum değil. Ayrıca WV de pazarlık şansın hiç yok gibi.
    Bu dezavantajlar olmasa giriş seviyesindeki bir Mondeo ile Passat arasında yaklaşık 1000 TL var. Aradaki bu fark hiç önemli değil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: halil altın


    quote:

    Orijinalden alıntı: muccio

    İki aracı da kullanma şansım oldu. Malesef benimde gönlüm Mondeo demek istese de, konfor bakımından Passat farkedilebilir ölçüde daha iyi. Performans yönünde farkedilecek bir fark olmasa da konfor hissi farkedilebilecek ölçüde. İkinci el avantajı da tartışılamaz.
    Manuel otomatik seçiminizi göremedim ama iki aracında otomatiğini kullandım. DSG nin avantajını söylemeye gerek bile duymuyorum.
    Bence sıra beklemek sizi rahatsız etmiyorsa Passat doğru olanı


    Malesef benimde gönlüm Mondeo demek istese de, konfor bakımından Passat farkedilebilir ölçüde daha iyi. demişsiniz. Mondeo yu beğendiğinizi ama Passatı tercih edeceğinizi mi anlamam gerekiyor?
    Passatın Konfor avantajlarını iki aracıda kullanan birisi olarak sizden daha detaylı öğrenmek isterim.
    WV in ikinci el avantajına katılıyorum ancak aylarca sıra beklemek alıcı açısından hiç hoş bir durum değil. Ayrıca WV de pazarlık şansın hiç yok gibi.
    Bu dezavantajlar olmasa giriş seviyesindeki bir Mondeo ile Passat arasında yaklaşık 1000 TL var. Aradaki bu fark hiç önemli değil.



    Açıkçası mondeonun dış tasarımını daha çok beğeniyorum. Ancak uzun yol deneyimimde passat beni daha az yordu, daha güven verdi mondeodan. Mondeoda yüksek hızlarda gezinmeye başlayacak gibi bir izlenim hissettirdi. Passat da ise bunu hiç hissetmedim. Mondeo ya kötü diyemem ama passat yarım adım önde bana kalırsa.

    Aylarca sıra bekleme kısrmı işin anahtar kısmı aslında. Beklemeyi umursamıyorsanız passat mantıklı tercih. Benim gibi sabırsızlardansanız mecburen Mondeo




  • muccio ,
    Galiba sizin Mondeonuz var 2.0 dizelmi?
    Mondeonun yol tutuşuna daha kötü diyen ilk kişiyle karşılaştım desem yalan söylemiş sayılmam. Sizin aracınızda bir sorun olmasın?
  • Bir kez passat kullanan birinin tekrar Ford a bakacağını zannetmiyorum. Ayrıca bahsettiginiz araç mondeo. İkinci elde vectradan sonra gelen bir araç çevremde mondeo su olup da tatmin olan tek kisi yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tunarda

    Bir kez passat kullanan birinin tekrar Ford a bakacağını zannetmiyorum. Ayrıca bahsettiginiz araç mondeo. İkinci elde vectradan sonra gelen bir araç çevremde mondeo su olup da tatmin olan tek kisi yok.


    Haksızlık yapıyorsunuz gibi geldi. Benim Mondeo kullanma deneyimim olmasada Mondeosu olupta çok memnun olan bir sürü kişi tanıyorum. Marka fanatikliğine gerek yok. İşimize hangisi gelirse onu alırız değilmi. Ayrıca karşılaştırdığımız araçlar aynı segmentte ve fiyatlarıda birbirine yakın sayılır. Evet Passat sayısı daha çok ve ikinci elide güçlü ama Mondeo nun da bence hakkını yemeyelim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: halil altın


    muccio ,
    Galiba sizin Mondeonuz var 2.0 dizelmi?
    Mondeonun yol tutuşuna daha kötü diyen ilk kişiyle karşılaştım desem yalan söylemiş sayılmam. Sizin aracınızda bir sorun olmasın?


    Şehirlerarası yolculuk için kullandım iki aracıda 500 km kadar. Aralarındaki farkı özetlemek gerekirse Passat Mercedes ise Mondeo BMW. Yol tutuşundan şikayetim olmadı dikkatlı okursanız, sadece Passat daha konforlu, her virajı tek parmakla dönecek hissi veriyor bir Merc gibi. Mondeo ise bir BMW gibi sürücüsüne virajı hissettiriyor. Düzlükte de heran eğimle sağa sola saldıracak gibiydi açıkçası. Touareg kullanıyorum günlük aracım olarak fakat Ford a VW den daha çok sempati duyuyorum.
  • Düşünmeye bile gerek yok prestiji ve al benisi ile PASSAT derim.Hem daha yeni kasa ve motor. 2.elde değerini korur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erdor

    Düşünmeye bile gerek yok prestiji ve al benisi ile PASSAT derim.Hem daha yeni kasa ve motor. 2.elde değerini korur.


    Bu gün bir arkadaş İstanbuldan dsg li dizel golf almış. Belki 30 yeri telefonla arayarak anca oradan buldum diyor. Çok sevinçliydi, ama hiç pazarlık yapılmıyormuş. İsteyen herkes o sevinci yaşar inşallah
  • quote:

    Orijinalden alıntı: halil altın


    muccio ,
    Galiba sizin Mondeonuz var 2.0 dizelmi?
    Mondeonun yol tutuşuna daha kötü diyen ilk kişiyle karşılaştım desem yalan söylemiş sayılmam. Sizin aracınızda bir sorun olmasın?



    Bende ilk defa öyle viraj performansı kötü diye duyuyorum

    Bence Eski B6 Passat highline 20 dizel kullanmış ( 2 ay kadar) olarak ta kesinlikle Mondeo otobanda size yaşattığı konforu en az bir e sınıfı araba kadar hissetiriyor

    Otobanda Yarım Ay diye tabir edilen virajları 220 Km/h(bu kadar hızı tasvip etmiyorum o ayrı mesele) hızda sorunsuz alabiliyor şerit değiştirmeye gerek kalmadan.

    Mondeo al keyfine bak

    Son haberlere göre Ekim ile kasım ayında Ford 2.0 dizeller için Powershift şanzımanlı arabaları getirecek.




  • Passat 1.6 TDI aracı test ettim.

    Mondeo test aracı bulamadım koskoca Ankara'da.

    Linkte test izlenimleri mevcut.

    Belki bir fikir verir.


    http://forum.donanimhaber.com/m_49551522/mpage_1/f_/key_//tm.htm#49551522
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Passat 1.6 TDI aracı test ettim.

    Mondeo test aracı bulamadım koskoca Ankara'da.

    Linkte test izlenimleri mevcut.

    Belki bir fikir verir.


    http://forum.donanimhaber.com/m_49551522/mpage_1/f_/key_//tm.htm#49551522




    Haluk Test Sürüşü 22. VW Passat 1.6 TDI Bluemotion Comfortline.

    Akşama doğru Janjan'la buluştuk ve de aracı önce ben, sonra da o kullandı.

    İlk olarak araçla ilgili olumlu noktalara değineyim.


    1. Dizel motorun çekişi çok iyi.

    Aynı motor ve beygir gücüne sahip Golf ve Jettada 5 ileri düz vites var iken, Passat'ta 6 ileri düz vites mevcut. Bu sayede emisyon değerleri biraz daha düşürülebiliyor.

    Ayrıca 6 vitesli 1.6 dizellerde genellikle görülen çekiş düşüklüğü Passat'ta minimum düzeyde. 1500-2500dd arasında sürekli olarak üretebildiği 250 nm tork ile bu devirler arası gerçekten akıcı sürüşler sağlayabiliyor.


    2. Test ettiğim diğer VW grubu araçların aksine hız sabitleme kolu sabit değil. Dolayısıyla üzerindeki küçücük düğmelerle uğraşmak durumunda değilsiniz.

    Bu kol Toyotalardaki gibi yukarı aşağı ve ileri geri itilip çekilerek kullanılıyor ve de direksiyon üzerindeki cc kumandaları kadar olmasa da yine de gayet kullanılışlı.

    3. Klimanın en düşük ayarda hep açık olduğu test sürüşü sonunda elde ettiğim 6.0 litrelik ortalama hiç fena değil. Ara ara 110 km hıza kadar çıktım, aracın tork bandını hissedebilmek adına yüksek vites ve düşük devirlerde (1200d/d) falan birkaç kez neredeyse dip gaz yaptım. Gerçi Fen lisesi kavşağından sonra Doğuş'a kadar (hatta ricam üzerine 2 tur attığım için Eskişehir yolu yoncaya kadar meyilli yolda gayet te efendi gittim ama yine de hiç fena değil. Araçta 3 kişiydik ve de boş ağırlık 1500 kg.

    4. Araç bluemotion olduğundan stop start sistemi de mevcut. Fabrika verisi tüketim değerleri 5.2/3.8/4.3 lt. Bu sistemi sadece 1 kez devreye sokabildik ama.

    5. Aracın yalıtımı Jetta ve Golf'ten de iyi. Özellikle ön koltukta çok keyifli yolculuklar yapılabilir. Janjanın kullanımında arka tarafta davlumbaz civarlarından bir miktar ses hissettim gibi. Hiç dert edilecek birşey değil ama.

    6. Aracın iç genişliği ve bagaj hacmi çok iyi. Bu açıdan da uzun yolda gayet keyifli yolculuklar mümkün.

    7. Dizayn olarak eski kasalardan daha başarılı buluyorum.




    Bunlar da olumsuz bulduğum noktalar:

    1. Polo 1.6 tdi 90 bg ve Jetta 1.6 tdi 105 bg testi sonunda VW'nin Common Rail dizel motorunun gayet sessiz ve sarsıntısız bir ünite olduğuna kanaat getirmiştim.

    Polo bluemotion testinde ne sessiz ne de sarsıntısız olduğunu gördüm. Ama yalıtımdan olabileceğini düşünmüştüm.

    Maalesef Passat bluemotion da gürültülü ve sarsıntılı çalışıyor.

    Onca yalıtıma rağmen çalışma karakterinden pek memnun kalmadım.

    Yukarıda da yazdığım gibi performansı iyi ama rafine olmayan bir çalışma tarzı var. İlk çalıştırmada da böyle, gaza basınca da.


    Bir de Golf dizel manuel test edince bu durumun bluemotion versiyonlara özgü bir durum olup olmadığına kanaat getirebilirim herhalde.


    Kia Ceed dizel motorun çok tatlı bir çalışma sesi var mesela.

    hem rölantide hem de gaza basınca.

    Keşke Passat ta öyle olabilseydi demekten başka birşey gelmiyor elden tabii.


    2. Fiyat fiyat fiyat.

    Highline versiyonun 81.550 TL'lik fiyatını duyunca comfortline versiyonun 69.550 TL'lik fiyatı daha makul geliyor ama yine de yüksek.

    İkinci eli iyidir, kolay ve az zararla satılır kısmından bahsetmiyorum.

    Birkaç yıl önceye kadar bu fiyatlara kaliteli 2.0 dizel araçlar alınabiliyordu diye hatırlıyorum sanki.


    3. Test sırasında ışıklarda durunca stop start sistemi devreye girmedi. Vitesin sağ tarafındaki düğmeye bastık ve sonra devreye girdi.

    Janjanın testinde o düğmeye basmak ta fayda etmedi ama.

    4. Tüm irikıyım D ve üstü sınıf araçlarda olduğu gibi şehiriçi trafiğinde aracın ebatları sıkıntı yaratabilir. Daha çok çevreyolu ve uzun yolda kullanmalık bir araç.


    5. Arka koltukları dolgularının biraz daha sert olmasını tercih ederdim. Uzun yolda sert koltuklar daha konforlu oluyor. Çok kötü değil ama daha iyi olabilirdi.


    6. Araç için Mart 2012'ye sıra veriliyor. Tabii ki o tarihteki fiyatlar geçerli. Siz şimdiden 75 gaymeyi hazır edin.

    7. Polo 1.6 TDI 90 bg lik alet uzun vites oranları sayesinde 5. viteste 120 yapıyordu.

    Passat testinde güzergahtaki trafik yüzünden bir an 120'ye çıktım ama motor devrine bakamadım o an.

    Janjan kullanırken de 120'ye çıkar gibi oldu ama galiba 6. viteste 120-125 gibi birşeyler yapıyordu. 120 kesin, belki 125.


    Emisyon için iyi olan 6. vites yerine aslında 5 vites te iş görürmüş yani.

    Düşürecek bir fazla vitesiniz var demektir.



    Bunlar da fotolar...

    Test aracı...

     Passat 1.6 TDI mi? Mondeo 1.6 TDCI mi?



     Passat 1.6 TDI mi? Mondeo 1.6 TDCI mi?




    5. vites 100 le giderken 2000 devir çeviriyor. (Focus 2'ler 5 vitesli mesela ve onlar da aynı devirde aynı süratle ilerliyorlar. :)

    Öyle sıkışık bir trafik vardı ki bir yandan yola bakarken bir yandan da göstergeleri takip etmek zor oldu gerçekten.

    Foto çok net değil kusura bakmayın.

     Passat 1.6 TDI mi? Mondeo 1.6 TDCI mi?



    6. vites 100'le giderken 1600 devir çeviriyor alet.

     Passat 1.6 TDI mi? Mondeo 1.6 TDCI mi?



    Arka koltuklar gayet geniş.

    [simage]https://forum.donanimhaber.com/images/ImageThumbnail2.aspx?[/simage]


    Janjan sürerken...

    [simage]https://forum.donanimhaber.com/images/ImageThumbnail2.aspx? [/simage]



    Sonuç: Kendi Bravo aracımdan en hoşnutsuz olduğum kriterlerden birisi gürültülü motoruydu.

    Insignia testinde de aynı durumdan bahsetmiştim.

    Passat Bluemotion da benim çok takıntılı olduğum bu kriter yüzünden benim ilgi alanımdan çıkıyor.

    Ama bu ve diğer yazdığım birkaç nokta dışında gerçekten çok kaliteli ve güzel bir araç olmuş yeni Passat.

    Araçla ilgilenen arkadaşlar mutlaka surette test sürüşü yapmalı ve de hem rölantide, hem de ara hızlanmalardaki motor gürültüsüne kulak kabartmalılar.

    Sizi rahatsız etmiyorsa bir sıkıntı yok.




  • Passat diyen arkadaşlar bana niye Passat dediklerini biraz açıklasalar doğrusu aracı tanımam açısından çok iyi olacak. Yoksa Passat denilmesi sadece kişisel bir tercih mi?


    Mondeo Passat
    Sıra beklemenin olmaması +
    Pazarlık şansının olması +
    Dış dizayn +
    İç dizayn +
    Performans +
    Fiyatına göre donanımı +
    Yol tutuşu +
    Ses yalıtımı +
    İkinci el değeri +
    Yakıt +
    Kalite +
    TOPLAM 8 3

    Yukarıdaki değerlendirmeler tamamen benim şahsi düşüncelerimdir. İç ve dış dizayn olarak Mondeo daha çok hoşuma gidiyor. Yeni Mondeoların ses yalıtımının eskilerine göre ve Passata göre daha iyi olduğunu öğrendim. Kalite olarakta bana sanki Passat burun farkıyla Mondeo nun önünde gibi geiliyor. Sizde benim değerlendirme kriterlerime benzer görüşlerinizi belirtebilirsiniz.
    Henüz WV bayisine aracı incelemek için gitmedim ama şimdilik Mondeo daha fazla aklıma yatıyor.




  • Hani zevk meselesi falan diyoruz da bu mondeonun arkası ne kadar çirkindir arkadaş.
    Böyle göze batan kaba bir arka tasarım hiçbir araçta görmedim. O farlar hele o tamponun altındaki dikdortgen şeklindeki delikler çok kötü gerçekten
    Çevremdeki çoğu insan bir önceki kasa mondeo kullananlar bile bunu söylüyorlar


     Passat 1.6 TDI mi? Mondeo 1.6 TDCI mi?
  • Ford en dandik üreticilerden biri bence. Passat ya da en mantiklisi accord olur tabi ama dizeli yok sanırım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Siz öyle düşünebilirsiniz ama ford araçları da en az Vw kadar iyidir
  • @ imdat çekici; Ford volvo'yu üretirken de volvo'yu da mı kötülüyordunuz?

    @airbrq_23 bana göre gayet hoş hocam, demekki harbiden de zevk meselesi imiş
  • imdat çekici Ford a neye göre dandik diyorsunuz? Çok iddialı bir söz olmuş. Ama doğrusu bir anlam veremedim!!


    airbrq_23 Bence Mondeo çok güzel bir araç. Tabiki zevk meselesi herkes aynı düşünemez.


     Passat 1.6 TDI mi? Mondeo 1.6 TDCI mi?


     Passat 1.6 TDI mi? Mondeo 1.6 TDCI mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi halil altın -- 5 Temmuz 2011; 12:04:34 >




  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.