Şimdi Ara

Test sürüşü izlenimleri ---- 60 araç test edildi --:)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.425
Cevap
82
Favori
291.099
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 06. 08. 2012 GÜNCELLEME : Bu ilk mesajda bu konuda test sürüş izlenimi yazanların ve test edilmiş tüm araçların listesi - güncellenerek - yayınlanacaktır.


    Kendi test ettğim araçların listesini ve de bulunduğu sayfa ve yerleri liste olarak yazdıım.

    Görkem'in test listesi de güncellendi

    Diğer arkadaşların test ettiği araçları da yine aynı şekilde listelemeye çalışacağım.



    Haluk

    1. 2011 Citroen C4 1.6 e-HDi 112 HP Confort MCP Plus. (Sayfa 1, sonlara doğru)
    2. 2011 Mitsubishi ASX 1.6 117 bg Intense. (Sayfa 2, başlarda)
    3. 2011 Ford Focus Ecoboost 1.6 180 ps Titanium. (Sayfa 2, ortaları geçince)
    4. 2011 Nissan Qashqai 1.5 Dci Tekna. (Sayfa 3, başlarda)
    5. 2010 Honda Jazz Fun i-shift test EDEMEME sürüşü :) (Sayfa 3, ortaları geçince)
    6. 2011 Ford C-max 1.6 Tdci 115 bg Titanium X. (Sayfa 3, ortaları geçince)
    7. 2010 Hyundai i30 1.6 Crdi otomatik Mode Paket. (Sayfa 3, altlara doğru)
    8. 2011 Renault Fluence EDC 1.5 Dci 110 hp. Privilege. (Sayfa 3, altlara doğru)
    9. 2011 Kia Ceed Hb 1.6 Crdi 128 bg Concept A/T. (Sayfa 4, ortalara doğru)
    10. 2011 Toyota Avensis 1.6 132 bg Elegant Extra. (Sayfa 4, ortaları geçince)
    11. 2011 Peugeot 5008 1.6 Hdi 112 bg Auto 6R Premium Pack. (Sayfa 5, başlarda)
    12. 2011 Peugeot 3008 1.6 Hdi 112 bg. Auto 6R Allure. (Sayfa 5, ortaları geçince)
    13. 2011 Mazda 3 MZR 1.6 otomatik Impressive. (Sayfa 6, başta)
    14. 2011 Opel Astra 1.6 115 bg otomatik Cosmo. (Sayfa 6, ortalarda)
    15. 2011 Opel Insignia 2.0 Cdti 130 bg Cosmo Active Select. (Sayfa 7, ortalara doğru)
    16. 2010 Fiat Grande Punto 1.3 multijet 75 bg Active düz vites. (Sayfa 8, ortalara doğru)
    17. 2010 Toyota Yaris 1.33 Terra Sporty Multimode. (Sayfa 8, ortaları geçince)
    18. 2011 VW Polo 1.6 tdi comfortline 90 bg. (Sayfa 10, ortalara doğru
    19. 2011 VW Polo 1.2 Tdi Bluemotion düz vites. (Sayfa 11, ortalarda)
    20. 2011 VW Jetta 1.6 TDI Comfortline DSG. (Sayfa 11, ortaları geçince)
    21. 2011 Skoda Octavia 1.4 TSI DSG Elegance. (Sayfa 12, başlarda)
    22. 2011 VW Passat 1.6 TDI Bluemotion Comfortline. (Sayfa 12, başlarda)
    23. 2011 Toyota Avensis 1.8 147 bg CVT Elegant Extra. (Sayfa 12, ortalarda)
    24. 2010 Volvo V50 1.6 benzinli düz vites. (Sayfa 13, başlarda)
    25. 2011 Hyundai Elantra 1.6 GDI benzinli otomatik. (Sayfa 13, ortalarda)
    26. 2011 Volvo S40 1.6 D dizel düz vites. (Sayfa 14, başlarda)
    27. 2010 VW Golf TDI düz vites. (Sayfa 14, başlarda)
    28. 2011 Ford Mondeo 1.6 tdci Titanium. (Sayfa 17, ortaları geçince)
    29. 2010 Chevrolet Epica LT 2.0 Dizel A/T. (Sayfa 20, başlarda)
    30. 2011 Peugeot 308 1.6 e-hdi Auto6R. (Sayfa 26, başlarda)
    31. 2011 Opel Astra Classic III HB 1.3 cdti easytronic. (Sayfa 26, başlarda)
    32. 2012 Honda Jazz 1.4 Fun CVT. (Sayfa 28, sonlarda)
    33. 2012 Toyota Yaris 1.33 Style CVT. (Sayfa 34, sonlarda)
    34. 2012 Alfa Romeo Giulietta 1.4 multiair turbo 170 bg Distinctive TCT. (Sayfa 34, ortalarda)
    35. 2012 BMW 1.16i Urban Line 8 A/T. (Sayfa 34, ortalarda)
    36. 2012 Honda Civic 1.6 Elegance A/T. (Sayfa 34, sonlarda)
    37. 2012 Hyundai i30 1.6 crdi 128 bg Concept A/T. (Sayfa 36, ortalarda)
    38. 2012 Renault (makyajlı) Scenic Privilege 1.5 dCi EDC. (Sayfa 37, ortalarda)
    39. 2012 Renault Fluence Z.E. (Sayfa 39)
    40. 2012 Hyundai i20 1.4 Tune A/T.
    41. 2012 Kia Ceed 1.6 crdi Concept Plus A/T.
    42. 2012 Vw Golf TDI DSG trendline (Sayfa 39)
    43. 2012 Citroen DS5 1.6 e-hdi MCP.



    Görkem

    Test 1: Mitsubishi ASX = Konu karşılama yazısı:)
    Test 2: Ford Focus 1.6 180 hp Ecoboost = ilk sayfa ortalara yakın
    Test 3: Eski kasa Honda Civic AT = 2. sayfa tam ortada
    Test 4: Nissan Qashqai 1.5 Dci = 3. sayfa en sonda
    Test 5: Peugeot 308 (Eski kasa) 1.6 112 hp Hdi Auto6R = 4. sayfa ortalara gelmeden
    Test 6: Toyota Avensis 1.6 132 hp = 4. sayfa 5. testin hemen altında
    Test 7: Hyundai Elantra 1.6 MPI = 10. sayfa ilk başlarda
    Test 8: VW Jetta 1.2 TSI = 11. sayfa ortalara gelmeden
    Test 9: Makyajlı kasa 308 = 14. sayfa en sonlarda
    Test 10: Ford Focus 1.6 TDCI = 20. sayfa en sonlarda
    Test 11: Renault Fluence 1.5 Dci = 20. sayfa en sonlarda
    Test 12: Nissan Juke 1.6 CVT = 21. sayfa en başta
    Test 13: Mazda 1.6 Manuel = 21. sayfa 12. testin hemen altında
    Test 14: VW Golf 1.4 TSI DSG = 21. sayfa ortalara yakın
    Test 15: BMW 116i = 30. sayfa en başta
    Test 16: Volvo V60 1.6 180 hp Ecoboost Powershift 34. sayfa en sonda



    Genel test listesi.
    1. Mitsubishi AS-X 1.6 benzinli düz vites (Haluk - Görkem - Ali)
    2. Ford Focus 3 1.6 benzinli Ecoboost 180 PS (Haluk - Görkem - Ali)
    3. Citroen C4 1.6 dizel MCP (Haluk)
    4. Honda Civic (Görkem)
    5. Nissan Qashqai (Haluk - Görkem)
    6. Ford C-max 1.6 TDCI Titanium X (Haluk - Janjan)
    7. Hyundai i30 1.6 Crdi mode A/T
    8. Renault Fluence 1.5 Dci Privilege EDC (Haluk)
    9. Kia Ceed 1.6 Crdi Concept A/T (Haluk)
    10. 2010 Honda Jazz Fun i-shift test edememe sürüşü :)))
    11. Peuget 508 1.6 Hdi MCP (Haluk - Ali)
    12. Peugeot 5008 1.6 Hdi MCP (Haluk - Arda)
    13. Toyota Avensis 1.6 Valvematic 132 hp Elegant Extra (Görkem - Haluk)
    14. Toyota Corolla 1.4 D4d Comfort Extra (Görkem - Ali)
    15. Peugeot 308 1.6 HDi eski kasa (Görkem)
    16. Peugeot 3008 1.6 HDi Auto6R Allure (Haluk)
    17. Mazda 1.6 MZR Auto Impressive (Haluk)
    18. Opel (yeni) Astra 1.6 lt 115 bg Ecotec Active Select Cosmo (Arda)
    19. Opel İnsignia 2.0 CDTI 130 hp Active Select Cosmo (Haluk)
    20. Fiat Grande Punto 1.3 multijet 75 bg Active (Haluk)
    21. Toyota Avensis 1.8 Elegant Extra CVT (Ali - Haluk)
    22. 2010 Audi A6 2.0 TDI 170 hp (Evo Metin ) (Sayfa 7, altlara doğru)
    23. Toyota Yaris 1.33 Terra Sporty Multimode (Haluk)
    24. Hyundai Elantra 1.6 GDI otomatik (Görkem - Haluk)
    25. Renault Latitude 2.0 DCI 175 HP BVA (Ali)
    26. VW Polo 1.6 TDI 90 bg Comfortline düz vites (Haluk)
    27. Ford C-max 7 kapı 15 koltuk 1.6 180 hp (Ali)
    28. Alfa Romeo Mito 1.4 T 155 bg (drberk2 )
    29. VW Polo 1.2 TDI Bluemotion (Haluk)
    30. VW Jetta 1.2 TSI 105 bg (Görkem)
    31. Alfa Romeo Giulietta 1.4 multiair 170 hp (aanil)
    32. VW Jetta 1.6 TDI 105 bg DSG Comfortline (Haluk)
    33. Skoda Octavia 1.4 TSI DSG Elegance (Haluk)
    34. VW Passat 1.6 TDI Bluemotion Comfortline. (Haluk)
    35. Volvo V50 1.6 benzinli düz vites. (Haluk)
    36. Volvo S40 1.6 D dizel düz vites. (Haluk)
    37. 2010 VW Golf TDI düz vites. (Haluk)
    38. 2011 Mitsubishi Lancer Sportback 1.6 Invite M/T (ZSARA)
    39. 2011 Megane Sport Tourer 1.5 dci 105ps Privilage (wolfien)
    40. 2010 Chevrolet Epica LT 2.0 Dizel A/T (Haluk) - Troy'un aracı!!!
    41. Renault Latitude 1.5 DCI 105 HP M/T Executive (Utku)
    42. 2011 Ford Mondeo 1.6 tdci Titanium. (Sayfa 17, ortaları geçince)
    43. 2010 Chevrolet Epica LT 2.0 Dizel A/T. (Sayfa 20, başlarda)
    44. 2011 Peugeot 308 1.6 e-hdi Auto6R. (Sayfa 26, başlarda)
    45. 2011 Opel Astra Classic III HB 1.3 cdti easytronic. (Sayfa 26, başlarda)
    46. 2012 Honda Jazz 1.4 Fun CVT. (Sayfa 28, sonlarda)
    47. 2012 Toyota Yaris 1.33 Style CVT. (Sayfa 34, sonlarda)
    48. 2012 Alfa Romeo Giulietta 1.4 multiair turbo 170 bg Distinctive TCT. (Sayfa 34, ortalarda)
    49. 2012 BMW 1.16i Urban Line 8 A/T. (Sayfa 34, ortalarda)
    50. 2012 Honda Civic 1.6 Elegance A/T. (Sayfa 34, sonlarda)
    51. 2011 Nissan Juke 1.6 CVT (= 21. sayfa en başta) Görkem
    52. 2011 Mazda 1.6 Manuel (= 21. sayfa 12. testin hemen altında) Görkem
    53. 2012 Volvo V60 1.6 180 hp Ecoboost Powershift (34. sayfa en sonda) Görkem



    Klasman dışı :) 2011 AUDI A8 LOOOOOONNNG 3.0 TDI QUATTRO (eklemeye gerek yok ) (Haluk)




    UZUN SOLUKLU TESTLER - KULLANICI RAPORLARI

    1. 2011 Fiat Bravo 1.6 multjiet dinamik plus 120bg dualogic 5 ay - 7000 km kullanım raporu.(Haluk) (Sayfa 1'in en altında)

    2. 2010 Toyota Auris 1.4 D4d Comfort Ekstra düz vites 3 ay - 6000 km kullanım raporu. (Haluk) (Sayfa 2'nin başlarında)

    3. 2011 VW Polo 1.4 85 bg Comfortline DSG - 8 ay - 5000 km kullanım raporu (Janjan) (Sayfa 8'in sonunda)

    4. 2011 Mitsubishi Lancer 1.6 117bg 6 ay - 5000 km kullanım raporu (Görkem)

    5. 2012 Renault Megane 1.5 dCi EDC - 10.000 km kullanım raporu (Haluk) (eklenecek)



    İnanamayacağınız kadar kısa soluklu kullanıcı testi

    1. 2005 Honda Accord 2.4 EX 190 bg (Ali)

    Ne zaman Ali tiça 4 aydır (pardon, 6 olacaktı ) (4 yerine 6 olması daha bile kötü ) kullanmakta olduğu kendi aracıyla ilgili yazdıklarını test sürüşü izlenimi gibi kısacık değil de benim Auris ve Bravo testlerim gibi daha doyurucu hale getirir, o zaman ben de kendisini bir üst başlığa taşırım

    Arkadaşlar merhaba,


    Bugün öğlen 12:30'da değerli forumdaşım gorkemuse ile İstanbul yolu Mitsubishi bayii Azizoğlu ile başlayan test sürüşü maceramız sırasıyla İstanbul yolu Ford Tan Oto, Konya yolu Hyundai Neziroğlu, Konya yolu Citroen Göral, ve de Konya yolu Honda Bora ile devam etti saat 17:15'e kadar.

    Test ettiğimiz araçlar:

    1. Mitsubishi AS-X 1.6 benzinli düz vites (Haluk - Görkem)
    2. Mitsubishi Colt 1.3 benzinli düz vites (Haluk)
    3. Ford Focus 3 1.6 benzinli Ecoboost 180 PS (Haluk - Görkem)
    4. Citroen C4 1.6 dizel MCP (Haluk)
    5. Honda Civic (Görkem)

    Hyundai Neziroğlunda Accent Blue, IX-20, I30, ve IX-35'i mıncıklamakla yetindik çünkü ellerindeki test araçlarının hepsi birşekilde orada değildi o an.

    Test sürüşünü yaparken birimiz direksiyondayken (doğal olarak ) diğeri de arka koltuktan sürüşle ilgili diğer detaylara dikkat etmeye çalıştı.

    Dolu dolu bir gündü gerçekten.

    Birazdan test sürüşü izlenimlerini aktaracağız.


    Ben C4'le başlamak istiyorum.

    Azzz sonra... :)



    Ekleme: Bu konuya 20 Mayıs Cuma günü İstanbulda Coşkun ve Can ile birlikte yaptığım Fluence ve Kia Ceed test izlenimlerimi de ekleyeceğim.

    Benim Fluence ve Ceed testimden sonra Ceed'le bir tur da Coşkun attı.

    Benim için en az bugün Görkemle yaptığım sürüşler kadar keyifli bir tecrübeydi.

    Bu vesileyle İstanbul'da bana değerli vakitlerini ayıran sevgili forumdaş kardeşlerime (Jouskun, Polemik, Jeandan, Bucaklı, ve Atiyba) birkez daha teşekkür ederim.


    Ayrıca sıkı VW'ci forumdaşımız Janjan'la yaptığımız test sürüşleri de eklendi....

    D_E_V_I_L nickli forumdaşımız Arda ile yaptığımız test sürüşleri de eklendi...

    Benim gözümde hala Evomania olan Sermet Apin nickli Metin kardeşimin Isparta - Antalya civarlarında bizim için gecenin ikibuçuğunda yaptığı Audi A6 testi eklendi.

    A6'nın bile birileri için küçük kalabileceğini 2 metrelik boyuyla Evocum sayesinde öğrenmiş olduk.


    Haluk




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haluk 23 -- 6 Ağustos 2012; 16:22:40 >







  • Eve gidince mısır patlatayım bari konu hareketlenecek az sonra
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ZSARA

    Eve gidince mısır patlatayım bari konu hareketlenecek az sonra
    Bir konuya ben de "Buralar değerlenecek" yazmak istiyordum. Kısmet bu konuyaymış. Yemekten sonra ziyafet var demek :D

    En çok Ford Focus'un park asistanını merak ediyorum. Acaba nasıl?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ozann

    Bir konuya ben de "Buralar değerlenecek" yazmak istiyordum. Kısmet bu konuyaymış. Yemekten sonra ziyafet var demek :D

    En çok Ford Focus'un park asistanını merak ediyorum. Acaba nasıl?

    Alıntıları Göster
    dışarı çıkıcam geldiğimde yazılmış olur sanırım izlenimler :) gelirken cips falana alıyım bari
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ZSARA

    Eve gidince mısır patlatayım bari konu hareketlenecek az sonra
    Görkem Test No: 1

    Bismillah diyerek başlayalım...

    Günün 2. testi benim için cennet olan, Mitsubishi'lerin zibil zibil gezdiği kapısında Evo X yatan; Mitsubishi Azizoğlu bayisindeki ASX testiydi..

    Test ettiğimiz araç ASX'in 1.6 Invite modeliydi..Şu an ki kullandığım araç Lancer olduğundan bana yabancı gelmeyen bir araçtı.
    Otomobilin kapısını açıp içeri oturduğunuz ferah ve sade bir kokpit sizi karşılıyor. Kapıyı kapattığınızda içi boş teneke sesi yerine o meşhur tok sesini çok şükür duydum. Göstergeler çok kullanışlıydı, renkli ekran yol bilgisyarı da keza öyle. Gösterge ışıkları daha gösterişli olabilirdi.. Araçta (sanırım test aracına özel) navigasyon sistemi bulunuyordu tabi ki aynı zamanda bu alet ile tüm multimedia (resim, müzik, video) imkanlarını size sunuyor. (2.150 liralık ek ücret ile serviste taktırmak mümkün). Aracın hiç bir kısmında ferah alan sıkıntısı yok. Ne arka koltuklarda, ne sürücü ne de yolcu koltuğunda sıkış pıkış olmadan rahat rahat gidebilirsiniz. Aracın çamurlukları da yumuşacık bir malzemeden imal edilmiş ( yaya güvenliği meselesi ve içine göçtüğü anda kolayca düzeltilebilen bir madde). Bagajı zaten yeter de artar bile..Arka baş mesafesi (boyum 1.85) yeterli geldi (qq dan iyi olduğunu düşünüyorum)

    Aracın motoru hafif bir titreme ile çalışıyor, rölatide ya da ışıklarda dururken titreşim çok az olabiliyor o da sadece soğuk motorda beklerken. Merak etmeyin aracı stop ettirdiğinizi sanıp tekrar anahtarı çevirseniz bile marş basmıyor..Dinamoyu yakmazsınız Yüksek devirlerde (bunu Mitsu kullananların %80'i söyler) kışkırtıcı bir sesi var. Gerçi Haluk abi 3.000 devirlerde biraz uğultulu bulde ve sevmedi ama ne yapalım motorun doğasında var Vitese geçişleri biraz kemikli fakat aralıkları kısa. 1. vitese taktığınız anda ne ileri doğru fırlama ne de hantal olan bir kalkışla hareket ediyorsunuz. Neden 6 ileri değil??? Çünkü vites aralıkları bu kadar uzun olsaydı performans törpülendirdi...Eeee peki yakıt ekonomisi? Zaten AS&Go ve başarılı bir Mitsubishi motoru var. Yakıt benim aracımda da sorun değil ASX'te de.. Direksiyonu bir Fluence kadar olmasa da tek parmakla çevirebilecek kadar hafif ve kullanışlı. Müzik sistemi kontrol ve Cruise Control düğmelerine erişim çok rahat her ikisi de baş parmaklarınızın altında. Pedallar inanılmaz güzel tepki veriyor. Sanki ayağınızın altında yağ gibi kayıyor.

    Test sürüşünün bir kısmını asfalt bir kısmını da stabilize yolda yaptık.
    Asfalt yolda giderken:

    -Tüm mitsubishi araçlarının klasik özelliği gereğince yol tutuş konusunda sınıfında zirveye oynayacağını düşünüyorum. ASTC açmadan bile bu performansa şaşırabilirsiniz.

    -Tipik MIVEC motor yani; alt devirler ekonomi 4.500-5.000 sonrası güç için tasarlanan motor nitekim test sonunda 6.3 lt/100 km yakıt tüketimi vardı.

    -AS&Go mükemmel çalışıyor..Aracı boşa alıp frene biraz sert basıyorsunuz. Ekranda yeşil renkli bir yazıyla uyarılıyorsunuz. Motor kapandığı anda direksiyon hidroliği, klima, radyo, elektrikli camlar ve aydınlatma kesintiye uğramadan çalışıyor. Debriyaja tekrar bastığınızda ise hiç bir şey olmamış gibi yola deva ediyorsunuz.

    -Aracın içine ses aldığını söyleyen arkadaşların kulakları steteskop gibi herhalde. Haluk Abi arkaya oturdu yol sesi gelmiş mi bir ona sorun.. Uzun yollardaki o tırtıklı asfaltta biraz ses duymak mümkün ancak şehir içinde ses duyamayıp, aracın çalışıp çalışmadığın karıştıracağınıza yemin bile edebilirim.

    -Motor performansı konusunda buradaki yazıları okuyunca çok korktum hantal bir araç diye fakat gayet güzel de kaçıyor. 1.5 dci qashqai 0-100'e 12.2 saniyede çıkıyor, ASX 11.4 saniyede. Zaten bu konu çok ironik bir durum girersek karışabilir. Gel gör ki forumda ki izlenim qashqai performans konusunda ASX'ten ötede...

    -Virajlara nasıl girerseniz girin savrulmayı geçtim savrulma eğilimi bile yok.

    Stabilize Yolda giderken:

    -Yine kesinlikle taşlardan, çukulardan geçerken araç içinde tık ses yok. Amortisörlerden kapılardan konsoldan ses falan gelmiyor.

    -Stabilize yolda bile stabil gidiyor.

    -Patinaj çekemezsiniz zaten ASTC var. Denedim olmadı.

    -Hillholder yine özellikle bayanların sevdiği bir özellik, aracı gerektiği gibi yokuşta kaymadan tutuyor.

    Sonuç: 50.000 liraya daha iyi bir crossover bulamazsınız. Standart donanımları içinde hiç bir güvenlik paketi vs. yok çünkü 7 hava yastığı, ABS, ASTC ( ESP ve diğer çekiş kontrol sistemlerini sağlayan sistemlerin Mitsubishi'deki karşılığı) araçta zaten standart olarak geliyor. (ESP ve hava yastıklarını opsiyonel koyan firmalara tekrar koca bir Mitsubishi'ye de tebrik lütfen)

    Not: Aracım Mitsubishi olduğu için beğendiğimi düşünmeyin, zaten Lancer'ı da Mitsubishi olduğu için değil gerçekten iyi bir araç olduğu için almıştım umarım yanlış anlaşılma olmaz




    Donanım ve Teknik özellikler için güzel hazırlanmış bir site:


    http://www.simdiasxzamani.com/






    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gorkemuse -- 30 Haziran 2011; 20:15:30 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gorkemuse

    Görkem Test No: 1

    Bismillah diyerek başlayalım...

    Günün 2. testi benim için cennet olan, Mitsubishi'lerin zibil zibil gezdiği kapısında Evo X yatan; Mitsubishi Azizoğlu bayisindeki ASX testiydi..

    Test ettiğimiz araç ASX'in 1.6 Invite modeliydi..Şu an ki kullandığım araç Lancer olduğundan bana yabancı gelmeyen bir araçtı.
    Otomobilin kapısını açıp içeri oturduğunuz ferah ve sade bir kokpit sizi karşılıyor. Kapıyı kapattığınızda içi boş teneke sesi yerine o meşhur tok sesini çok şükür duydum. Göstergeler çok kullanışlıydı, renkli ekran yol bilgisyarı da keza öyle. Gösterge ışıkları daha gösterişli olabilirdi.. Araçta (sanırım test aracına özel) navigasyon sistemi bulunuyordu tabi ki aynı zamanda bu alet ile tüm multimedia (resim, müzik, video) imkanlarını size sunuyor. (2.150 liralık ek ücret ile serviste taktırmak mümkün). Aracın hiç bir kısmında ferah alan sıkıntısı yok. Ne arka koltuklarda, ne sürücü ne de yolcu koltuğunda sıkış pıkış olmadan rahat rahat gidebilirsiniz. Aracın çamurlukları da yumuşacık bir malzemeden imal edilmiş ( yaya güvenliği meselesi ve içine göçtüğü anda kolayca düzeltilebilen bir madde). Bagajı zaten yeter de artar bile..Arka baş mesafesi (boyum 1.85) yeterli geldi (qq dan iyi olduğunu düşünüyorum)

    Aracın motoru hafif bir titreme ile çalışıyor, rölatide ya da ışıklarda dururken titreşim çok az olabiliyor o da sadece soğuk motorda beklerken. Merak etmeyin aracı stop ettirdiğinizi sanıp tekrar anahtarı çevirseniz bile marş basmıyor..Dinamoyu yakmazsınız Yüksek devirlerde (bunu Mitsu kullananların %80'i söyler) kışkırtıcı bir sesi var. Gerçi Haluk abi 3.000 devirlerde biraz uğultulu bulde ve sevmedi ama ne yapalım motorun doğasında var Vitese geçişleri biraz kemikli fakat aralıkları kısa. 1. vitese taktığınız anda ne ileri doğru fırlama ne de hantal olan bir kalkışla hareket ediyorsunuz. Neden 6 ileri değil??? Çünkü vites aralıkları bu kadar uzun olsaydı performans törpülendirdi...Eeee peki yakıt ekonomisi? Zaten AS&Go ve başarılı bir Mitsubishi motoru var. Yakıt benim aracımda da sorun değil ASX'te de.. Direksiyonu bir Fluence kadar olmasa da tek parmakla çevirebilecek kadar hafif ve kullanışlı. Müzik sistemi kontrol ve Cruise Control düğmelerine erişim çok rahat her ikisi de baş parmaklarınızın altında. Pedallar inanılmaz güzel tepki veriyor. Sanki ayağınızın altında yağ gibi kayıyor.

    Test sürüşünün bir kısmını asfalt bir kısmını da stabilize yolda yaptık.
    Asfalt yolda giderken:

    -Tüm mitsubishi araçlarının klasik özelliği gereğince yol tutuş konusunda sınıfında zirveye oynayacağını düşünüyorum. ASTC açmadan bile bu performansa şaşırabilirsiniz.

    -Tipik MIVEC motor yani; alt devirler ekonomi 4.500-5.000 sonrası güç için tasarlanan motor nitekim test sonunda 6.3 lt/100 km yakıt tüketimi vardı.

    -AS&Go mükemmel çalışıyor..Aracı boşa alıp frene biraz sert basıyorsunuz. Ekranda yeşil renkli bir yazıyla uyarılıyorsunuz. Motor kapandığı anda direksiyon hidroliği, klima, radyo, elektrikli camlar ve aydınlatma kesintiye uğramadan çalışıyor. Debriyaja tekrar bastığınızda ise hiç bir şey olmamış gibi yola deva ediyorsunuz.

    -Aracın içine ses aldığını söyleyen arkadaşların kulakları steteskop gibi herhalde. Haluk Abi arkaya oturdu yol sesi gelmiş mi bir ona sorun.. Uzun yollardaki o tırtıklı asfaltta biraz ses duymak mümkün ancak şehir içinde ses duyamayıp, aracın çalışıp çalışmadığın karıştıracağınıza yemin bile edebilirim.

    -Motor performansı konusunda buradaki yazıları okuyunca çok korktum hantal bir araç diye fakat gayet güzel de kaçıyor. 1.5 dci qashqai 0-100'e 12.2 saniyede çıkıyor, ASX 11.4 saniyede. Zaten bu konu çok ironik bir durum girersek karışabilir. Gel gör ki forumda ki izlenim qashqai performans konusunda ASX'ten ötede...

    -Virajlara nasıl girerseniz girin savrulmayı geçtim savrulma eğilimi bile yok.

    Stabilize Yolda giderken:

    -Yine kesinlikle taşlardan, çukulardan geçerken araç içinde tık ses yok. Amortisörlerden kapılardan konsoldan ses falan gelmiyor.

    -Stabilize yolda bile stabil gidiyor.

    -Patinaj çekemezsiniz zaten ASTC var. Denedim olmadı.

    -Hillholder yine özellikle bayanların sevdiği bir özellik, aracı gerektiği gibi yokuşta kaymadan tutuyor.

    Sonuç: 50.000 liraya daha iyi bir crossover bulamazsınız. Standart donanımları içinde hiç bir güvenlik paketi vs. yok çünkü 7 hava yastığı, ABS, ASTC ( ESP ve diğer çekiş kontrol sistemlerini sağlayan sistemlerin Mitsubishi'deki karşılığı) araçta zaten standart olarak geliyor. (ESP ve hava yastıklarını opsiyonel koyan firmalara tekrar koca bir Mitsubishi'ye de tebrik lütfen)

    Not: Aracım Mitsubishi olduğu için beğendiğimi düşünmeyin, zaten Lancer'ı da Mitsubishi olduğu için değil gerçekten iyi bir araç olduğu için almıştım umarım yanlış anlaşılma olmaz




    Donanım ve Teknik özellikler için güzel hazırlanmış bir site:


    http://www.simdiasxzamani.com/





    Alıntıları Göster
    Focus ve C4 ü merakla bekliyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ZSARA

    Eve gidince mısır patlatayım bari konu hareketlenecek az sonra

  • digerlerini bilmiyorum da bu ASX'in acilir cam tavaninin sag ve sol kenarlarindaki ledler cok hosuma gitti.. bunun icin bir opsiyon mu secmek gerekiyor? yoksa bir donanim paketi ile mi geliyor? ikinci sorumsa navigasyon ile ilgili.. sanirim normal satista navigasyon yok, test aracina ozel navi olduguna gore.. bu konu hakkinda aydinlatirsaniz sevinirim..

    birde dizel motor secenegi var midir? varsa mitsu dizel motorlari sorunsuzluk acisindan nasildir?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: metaner

    quote:

    Orijinalden alıntı: ZSARA

    Eve gidince mısır patlatayım bari konu hareketlenecek az sonra



    Alıntıları Göster
    yerimizi alalim bizde, konu takipteyim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cduman

    yerimizi alalim bizde, konu takipteyim.

    Alıntıları Göster
    tek heycanlı test fokus olmuştur kanımca.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cduman

    yerimizi alalim bizde, konu takipteyim.

    Alıntıları Göster
    takip
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lexus

    tek heycanlı test fokus olmuştur kanımca.

    Alıntıları Göster
    Focus'unkini merak ettim,beklemediyiz tamam!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Biksann

    Focus'unkini merak ettim,beklemediyiz tamam!

    Alıntıları Göster
    Bu test olaylarında bazı şeylere biraz tersten de bakabilmek lazım, ilgi duyduğumuz markaların modellerinde bunu ne yazık ki unutuyoruz.

    Bu arada Focus ve C4 ile ilgili izlenimlerinizi de merakla bekliyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Duratorq

    Bu test olaylarında bazı şeylere biraz tersten de bakabilmek lazım, ilgi duyduğumuz markaların modellerinde bunu ne yazık ki unutuyoruz.

    Bu arada Focus ve C4 ile ilgili izlenimlerinizi de merakla bekliyorum.

    Alıntıları Göster
    Focus Focus!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cduman

    yerimizi alalim bizde, konu takipteyim.

    Alıntıları Göster
    silinecek



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Utku -- 20 Eylül 2011; 23:21:15 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    silinecek

    Alıntıları Göster
    takip etmek lazım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Duratorq

    Bu test olaylarında bazı şeylere biraz tersten de bakabilmek lazım, ilgi duyduğumuz markaların modellerinde bunu ne yazık ki unutuyoruz.

    Bu arada Focus ve C4 ile ilgili izlenimlerinizi de merakla bekliyorum.

    Alıntıları Göster
    Özellikle focus için bekliyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Duratorq

    Bu test olaylarında bazı şeylere biraz tersten de bakabilmek lazım, ilgi duyduğumuz markaların modellerinde bunu ne yazık ki unutuyoruz.

    Bu arada Focus ve C4 ile ilgili izlenimlerinizi de merakla bekliyorum.

    +1
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lexus

    tek heycanlı test fokus olmuştur kanımca.

    Alıntıları Göster
    Evet ben de heyecanla bekliyorum diğer testleri. Mitsubishilerin bence en büyük özelliği kullanımının çok rahat olmasıdır. Onun dışında orta kalitede dayanıklı araçlardır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: metaner

    quote:

    Orijinalden alıntı: ZSARA

    Eve gidince mısır patlatayım bari konu hareketlenecek az sonra



    Alıntıları Göster
    Görkem Test No : 2-A


    Günün 3. ve Sanırım bir çok kişinin merakla beklediği test Yeni Ford Focus...İlk önce belirteyim ben gizli bir Focus hastasıyım...O yüzden bu testi çok istedim. Sağolsun, eksik olmasın Haluk Abi bizim için ayarlamış..

    Biz aslında dizel versiyonunu test etmek için gitmiştik fakat, bayinin girişinde "Test edin, ama geri getirmeyi unutmayın" yazısı kapısına yeni yapıştırılan gıcır gıcır bir Focus duruyordu..Ehliyet fotokopilerimizi aldılar, bize hangi Ford modelleriyle ilgilendiğimizi soran bir form doldurdular. İşlemler tamamlandığında test sürüşüne birlikte çıkacağımız görevli ilk önce bize güzel bir donanım turu (kenarda bekleyen başka bir araçta) yaptıracağını söyledi...Gri renkli diğer Focus'a bindirildik..
    Sizlere ilk önce yeni gelen donanımlardan bahsetmek istiyorum.

    Bana göre C sınıfında her zaman yenilikçi ruha sahip olan Yeni Focus Donanım No: 1

    -Park Assist (OTomatik Park Sistemi):
    3 araçlık park yeri mevcuttu. Bu yerlerin başında ve sonunda 2 tane araç bulunuyordu. Park Assist düğmesine basıldı ve aracımızı park edebileceği bir yer aramak için kendi yerinden ayrıldı. Bilgi ekranında aracın hangi tarafında bir cisim algılanıyorsa o tarafa doğru İlk aracı, boşluğu ve ikinci aracı geçtiği anda ekranda "Parka uygun yer bulundu" (tam olarak ne yazdığını hatırlayamadım) yazısı çıktı. Ve aracın bizi yönlendirmesi için gözümüzü ekrana dikmeye başladık. Eller direksiyondan çekildi. İlk önce "Geri vitese alın" ibaresi belirdi. Unutmadan söylemeliyim, Park Assist devredeyken yalnız direksiyon otomobil tarafından hareket ettiriliyor. Gaz ve Fren pedalların dozajının ayarlanması size kalmış...Devam edeyim. Vitesi geriye taktığımız anda sensörler ve direksiyon uyumu başlıyor, ne kadar gaza basarsak ona göre direksiyon çevriliyor. Arkadaki park sensörleri sizi sesli olarak uyarmaya başlıyor ve ses siz araca yaklaştıkça ses artmaya başlıyor. Arkaya doğru azami mesafeye yaklaştığınızda frene basıyorsunuz ve tekrar ekranda "Vitesi 1'e alın" ibaresi beliriyor. Vites'i 1'e alıyoruz direksiyon yine kendiliğinden dönüyor ve aracınızı sorunsuz şekilde park ediyorsunuz..Benim ağzım açık kaldı.

    Yeni Focus Donanım No: 2

    -Aktif Şehir İçi Güvenlik Sistemi:
    Asıl bizim binmemiz gereken yeşil renkli Focus'u bayi otoparkının orta yerinde önünde 15 metrelik mesafe ve o mesafenin sonunda köpükten yapılmış bir duvar bulunan yere koymuşlar. Araca bindik, emniyet kemerlerimizi taktık ve harekete geçtik.. Test sürüşüne çıktığımız arkadaş biraz hızlanmamızı ve hiç frene dokunmadan direk o köpükten yapılmış duvara çarpmaya çalışmamızı istedi.. Dediği şekilde yaptık ve tam "aha çarptık dediğimizde" araç fren sistemini etkili bir şekilde devreye soktu ve o platforma yaklaşık yarım metre kalarak durduk.. Tabi frenlerden bayağı etkili bir ses geldi.
    Sistem 33 km/h altında ve yine belirli bir sürat (tahminen 7-8 gibi) üstünde aktive oluyor..O dikiz aynasından ön konsola kadar uzanan ve maalesef görüşü bariz bir biçimde etkileyen plastik parça içinde bu mekanizmanın sensörleri bulunuyor...Öndeki aracın plakasından yansıyan bilmem ne ışınlarını kullanarak çalışıyor..

    Yeni Focus Donanım No: 3

    -Sesli Komut:
    Focus'un direksiyonunda bir yüz ve bu yüzün ağzından çıkan ses dalgalarının olduğu bir düğme mevcut. Bu düğmeye bastığınız anda takriben
    -Klima, Sıcaklık 17 Derece dediğiniz anda klima otomatik olarak kendini 17 dereceye ayarlıyor.
    -Radyo, FM 103.1 dediğiniz anda Radyo otomatik olarak 103.1 frekansa kayıyor.
    -Bu sesli komutu kullanarak Bluetooth ile bağlı olan telefonunuzdan arama yapabilirsiniz

    Yeni Focus Donanım No: 4

    -Dinamik Tork Kontrolü:
    Focus aracın virajlarda yol tutuşunu artırmak için tekere otomatik olarak fren uygulayabiliyor ve yine otomatik olarak tork kontrolünü yapabiliyor.

    Yeni Focus Donanım No: 5

    -Otomatik Start-Stop Sistemi

    Yeni Focus Donanım No: 6

    -Tam Bağımsız Arka Süspansiyon

     Test sürüşü izlenimleri ---- 60 araç test edildi --:)







    ---------------------------------------------------------------------------



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gorkemuse -- 1 Temmuz 2011; 19:46:20 >




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.