Bugün ankara bahçelinin o dar sokaklarında park eden araçlardan bazıları dikkatimi çekti yine... Arabayı park etmiş ama tekerlekleri tam sağa tam sola çevrik şekilde bırakıp gitmiş...
Zaten bahçelinin çukurlu yollarından kaçmak için binbir slalom yaparken bi de bunların lastiklerinden kaçmakla uğraşıyoruz...
Tehlike yaratacak durumlarda ne yapmak lazım bilemem, ama 30 yıllık şoför olan babamın tavsiyesi, rampada arabayı bırakırken arabanın kayma ihtimalini göz önünde bulundurarak direksiyonu ona göre kırıp bırakmam gerektiğidir. Eğer dediğiniz yer rampa bi yer ve lastikler de bu şekilde bırakıldıysa bu sebepten olabilir.
Normal şartlarda aynayı kurtarıyorsanız lastiğide kurtarırsınız. Aynası açık arabanın lastiği de olsa olsa 1-2 cm dışarıda olur. Niye bu kadar gözünüzde büyüyor ki? Tekerlekleri düz konumda bırakmak aks körüklerinin yırtılmaması için daha sağlıklıdır. Sağa sola doğru bırakanlar da kendi bilir.
rampa yoksa düz bırakılmalı rampa varsa teker kaldırıma doğru meyillenmeli.
Lastiklerden kaçmak olayı değilde birde lastikleri yola doğru bakanları var sanki araba her an çıkacakmış gibi geliyor insan doğal olarak endişeleniyor çıkarmı çıkmazmı diye gerçekden ne amacı var bende çözemedim birgün denk gelirse sormayı düşünüyorum.
Ben mümkün olduğunca düz bırakmaya çalışırım hatta sırf bunun için tekrar motoru çalıştırıp tekerlekleri düzelttiğim olur ama bu şekilde park edenlerin yolu daralttığına pek katılmıyorum yani o kadar yakın geçerken muhtemelen aynalar falanda gider.
Bahçelideki çukurlar felaket ya, kaçmak mümkün değil birinden kaçarken illa birine yakalanıyorsun
konuya gelecek olursak katılıyorum direksiyon düzeltilse daha iyi olur
Bende genelde duz bırakmam nasıl yanaşırsam öyle. Dikkat te etmem pek ama engel oldugunu da düsünmüyorum. Bir de tekeri yamuk bırakmak mı körüklere faydalı yoksa düz mü ?
Çok dikkat etmemiştim
bunun amacı olaki arac el frenininden kurtulursa gidip bi yere vuracagına hemen yanıbasında tretuvara vursun mantıgıdır...
Başka bir mantıkla bırakan varmıdır bilemem.
bahçelinin ara sokakları ömründen sene götürüyor insanın.açık bırakılmış aynalar,yarısı kazınmış ve bazen çakıl bile doldurulmamış asfalt.aynayı vurmayım,lastiği kestirmeyim diye uğraş dur sonra.
quote:
Orijinalden alıntı: Burhan
Normal şartlarda aynayı kurtarıyorsanız lastiğide kurtarırsınız. Aynası açık arabanın lastiği de olsa olsa 1-2 cm dışarıda olur. Niye bu kadar gözünüzde büyüyor ki? Tekerlekleri düz konumda bırakmak aks körüklerinin yırtılmaması için daha sağlıklıdır. Sağa sola doğru bırakanlar da kendi bilir.
aks ları kırılır en fazla birde kaldırıma çıkıp bırakırlar altındaki 4x4 değil ki
quote:
Orijinalden alıntı: Aytürk
Direksiyonun eğik, yani çevrilmiş olarak bırakılması, temel bir sürücülük kuralıdır. Yokuş aşağı sağa parkettiyseniz, aracın direksiyonunu sağa kırmalısınız. Yokuş yukarı sağa parkettiyseniz de, direksiyonu sola kırmalısınız. Bu sayede, olur da el freni kaçırırsa, araç yavaşça kaldırıma dokunur ve durur. Düz bırakırsanız öndeki/arkadaki araca girersiniz; önde araç yoksa gitgide hızlanırsınız ve ilk engele çarparsınız. Eğer tekerlekler yola bakarsa da, direkt yola çıkar araç...
Yokuş aşağı sola parkettiyseniz de direksiyonu sola, yokuş yukarı sola parkettiyseniz de direksiyonu sağa kırmalısınız. Ayrıca aks körükleri için de faydalıdır bu teknik.
Açıklamalar tamamen doğru yalnız bahçelide bahsettiğim sokaklarda eğim yok... Bunu açılış mesajıma eklemeliydim...
quote:
Orijinalden alıntı: Aytürk
Direksiyonun eğik, yani çevrilmiş olarak bırakılması, temel bir sürücülük kuralıdır. Yokuş aşağı sağa parkettiyseniz, aracın direksiyonunu sağa kırmalısınız. Yokuş yukarı sağa parkettiyseniz de, direksiyonu sola kırmalısınız. Bu sayede, olur da el freni kaçırırsa, araç yavaşça kaldırıma dokunur ve durur. Düz bırakırsanız öndeki/arkadaki araca girersiniz; önde araç yoksa gitgide hızlanırsınız ve ilk engele çarparsınız. Eğer tekerlekler yola bakarsa da, direkt yola çıkar araç...
Yokuş aşağı sola parkettiyseniz de direksiyonu sola, yokuş yukarı sola parkettiyseniz de direksiyonu sağa kırmalısınız. Ayrıca aks körükleri için de faydalıdır bu teknik.
aynı tekniği kullanıyorum ne olur ne olmaz el freni bi şekilde devre dışı kalsa bile bi sorun olmaz
Otomatik şanzımandan dolayı ilk önce yükümü el frenine yüklerim. Şanzımanı park konumuna alırım. el frensiz alırsam şanzımana yük biniyor ve sorun yaratabilir. Park konumunda iken kilitli oluyor araç hareket etmiyor. o yüzden rampa dahi olsa düz koyarım. körüklere, hidrolik sisteme zarar veriyor. Renault servisinde bize öyle dediler. Hidrolik direksiyon park konumunda düz bırakılması hidrolik için yararlı olur. Ayrıca bir çok kişi üşeniyor. aracı düzgün koyduysa sorun yok. direksiyonun düz konumda olmaması sorun değil. Tam sola sağa bakan teker yol sıfıra sıfır geçerken sorun olabilir onun dışında sorun yaratmaz. Bir de Türk insanı, vurdum duymaz, başkasını değer vermez, kendini düşünür sadece. Onun için önemli olan kendi rahatı ve konforudur.
Araç daha afilli-yakışıklı-şekil görünsün diye herhalde.
İşte siz kaçasınız diye öyle bırakılıyor zaten..
Dar yollarda aracı eski olanlar bazen çize çize geçer yanınızdan, umursamaz.. Ama 10 cm dışa fırlamış lastiği umursamak zorundadır.. Veya otoparklarda acemiler çıkarken kapalı alır, hem kendine hem size zarar verir.. Ama tekerleğiniz tam kırıksa size gelen zarar azalır veya sıfır olur..
amerikada arkadasim park halindeki arabasinin tekerleri saga donuk olmadigi icin ceza yemisti . tam olarak nedenini arastirmadim ama boyle bir gereklilik var amerikada
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme