Şimdi Ara

Genel olarak uzun ömürlü bilinen motorlar nelerdir ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
75
Cevap
0
Favori
5.258
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar, piyasa bildiğiniz üzere delirmiş bir durumda. Ya düşük km ağır hasar kayıtlı araç alınıyor ya da yüksek kmli. Güvenliği düşününce bir nevi yüksek km ama hasarı ( en azından bilindiği kadarıyla) en az olan araç daha mantıklı geliyor.

    Belki yanılıyorumdur bunu da belirtebilirsiniz. Ancak genel olarak kronik derdi sorunu bulunmayan, uzun süre ömürlü bilinen motorlar hangileridir ? Ben biraz araştırdım multijet motorunu duydum ama tek değildir diye düşünüyorum.



  • jademugla kullanıcısına yanıt
    jademugla demiş ki;
    Mesajı Yerinde Gör
    quote:

    Orijinalden alıntı: jademugla

    Ülkedeki ekonomik koşullar o denli kısıtlı ki konuya mesaj atan her üç kullanıcıdan ikisi Dci mjet yazmış.
    Adam başka araca binemediği için TSI dan felan bi haber..
    Trajik bir durum. İnşallah düzelir herşey.
    Hani şu genelde yağ yakan ve yaktığı yağla yakıt üreten TSI lar mı? .
    quote:

    Orijinalden alıntı: jademugla

    Bisiklet kadar tork üreten atmosferik motorlu, sözde araba, gerçekte motorlu bsikletinden daha az yağ yaktığını kanıtlayabilirim. ::::)))))
    Birincisi konumuz hangi araçların ne kadar tork ürettiği değil, konumuz uzun ömürlü bilinen motorlar ve sen bu konuya yağ yakan 150 - 200 binde motor yiyen tsi motoru yazmışsın, ben de buna cevaben tsi motorun yağ yaktığını, daha 150 - 200 binde motor yediğini ve bu sebeplerden dolayı uzun ömürlü bilinen motorlardan olmadığını söylemişim .

    İkincisi bir arabayı ya da yıllardır dünyanın en değerli markası ve onun dünyada en çok satan model olma başarasını elinde bulunduran bir modelinin sözde araba olup olmadığına sen karar veremessin, ki dünyada en değerli markanın en çok satan modeli olmasından belli, senin böyle bir şeye karar veremeyeceğin, ki kendi özelinde böyle bir şeye karar versen bile, dünyanın seni (yağ yakan tsi ınla) pek de sallamadığı açıkca belli .


    Üçüncüsü toyotanın atmosferik motorundan daha az yağ yaktığını kanıtlayabilirim demişsin, atmosferik toyotalar yağ yakmıyor ve anahtar değmeden sadece yağ ve su bakımlarıyla 1 milyon km yol yapıyor o yüzden senin o kanıtlama olayı hikaye ki bunun bir çok örneği var forumda ve tsi ların ise yağ yaktığını ve 150 - 200 binde motor yediğini herkes biliyor.


    Dördüncüsü ise senin o müthiş tork üreten o tsi ın hem deli gibi yağ yakıyor, 150 - 200 binde motor yiyor,bir de bunların üstüne o müthiş tork üreten tsi ın toyotanın tork fakiri atmosferiğinin tozunu yutuyor otobanda al sana bu da kanıtı :

    Emrah YILDIRIMyoutube
    Toyota corolla 1.6 vvt-i vs vw Golf 1.4 tsi
    https://www.youtube.com/watch?v=X4g_u65KzE4


    O müthiş kaliteli vw nin de cam kapanırken gelen sesi de ne kadar kaliteli olduğunu açıkca gösteriyor.

    Ha bir de o corolla cvt şanzımanlı, manuel şanzımanlı olsaydı o bisiklet kadar tork üretiyor dediğin corollanın plakasını bile okuyamazdın .

    Hadi selametle .
  • dci motor tam bir terminatör.

    benzinli motorlarda ise atmoferik 1.6 2.0 ford motoru ve japon uzakdoğu atmosferik motorları.
  • 1.4 TSI 160 lık 180 lik bol sıkıştırmalı üniteler çok sağlam. İyi bakıldığında 100 bin km gören var diye anlatır büyüklerimiz
  • dcı motor

    multijet motor

    vw hitler motor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bargest1 -- 27 Eylül 2020; 12:46:36 >
  • TheCaliph_ kullanıcısına yanıt
    bir sıfır eksik mi attınız ironi mi hocam
  • Multijet motor özellikle 1.3 litre olanı. 600-700 bin km yapmış olanları bizzat gördüm. 1.5 Dci ünite de aynı şekilde. 1.9 Jtd olanını da 15 yıl kullandık bana mısın demedi. Elbette bakımlı olduğu müddetçe. Şuanda da 1.5 Dci kullanıyoruz. 110 beygir 6 ileri kombinasyonu ile. Henüz bir problem olmadı. En az problem için Dpf olmayan euro4 motorlara bakarsanız sizin için daha iyi olur diye düşünüyorum.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • eskilerden;
    gm: 3800 cc v6 ve 5700 cc v8 (small block) ve varyantları
    honda: 2200 cc f22a motoru
    volvo: b21-b23 kodlu 2100-2300 cc kırmızı motorları
    oldukça uzun ömürlü olmalarıyla meşhurdurlar.
    yenilerden bir bilgim yok...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CapriceClassic -- 27 Eylül 2020; 13:4:18 >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Fiat Multijet.

    Toyota/Honda/Subaru atmosferik VVTI motorlar.

    dCi da olabilir ayrıca ama şahsen kullanmadım.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    1.4 TSI 160 lık 180 lik bol sıkıştırmalı üniteler çok sağlam. İyi bakıldığında 100 bin km gören var diye anlatır büyüklerimiz
    Qomiqlik yabma deliganlı

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Volvo whiteblock serisi (4-5-6 silindir turbolu ve atmosferik motorlar).
    Üretim yılları da 1990-2016 arası. 2010 sonrası Ford ortaklığı ile beraber araçlardaki motorlar bayağı karışıyor, zira Ford motorları da devreye giriyor. Ona dikkat edilmeli.
  • Sorunun cevabi : japon atmosferik motorlar
    Yagini suyunu koy 1 milyon km yap

    100 bin km giden tsi motorlar da çok iyi ya

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mitsubishi'nin dizel ve benzinli motorları çok sağlam, 600 bin km + görüp sadece bakım & ağır bakımlarla hala hayatına devam eden asx ve colt araçlar biliyorum. canter filan saymıyorum ticari araçlar milyon km'leri görüyorlar. aslında japon araçlarının genelinin motorları sağlam, toyota honda suzuki mazda subaru vs. toyota'nın sadece dizel motorundan memnun kalmadım, yağ yakma sorunu vardı ne yazık ki (2011 corolla d4d)
  • Jeremy Klakson kullanıcısına yanıt
    Lancer modelini de buraya dahil edebilir miyiz hocam ?
  • Jeremy Klakson kullanıcısına yanıt
    Canter üzerindeki motor Iveco ile ortak olan Multijet motordur

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Penanggalan

    Lancer modelini de buraya dahil edebilir miyiz hocam ?
    ederiz, lancer'ın 2011'de çıkan 1.6 motoru asx'in motorunun aynısı, 1.5 olanı da colt'un aynısı.

    eski kasa lancer (2004-2007) motorları da o dönem space star, carisma gibi modellerde de kullanılan, eski teknoloji döküm bloklu sağlam bir motor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Profes124

    Canter üzerindeki motor Iveco ile ortak olan Multijet motordur
    siz fuso canter'den bahsediyorsunuz sanırım? ben fuso canter demiyorum canter diyorum. eski canter'ler yani 90'lı yıllardaki.
  • Jeremy Klakson kullanıcısına yanıt
    teşekkür ederim hocam, biz de 2-3 gündür lancer bakıyoruz. Eğer tecrübeniz varsa dikkat etmemiz gereken noktalar hakkında bilgi verebilir misiniz ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Penanggalan

    teşekkür ederim hocam, biz de 2-3 gündür lancer bakıyoruz. Eğer tecrübeniz varsa dikkat etmemiz gereken noktalar hakkında bilgi verebilir misiniz ?
    lpg'liyse sübapları değişmiş mi kontrol edin, zira lpg'li araçlarda sübap erimesi sorunu olabiliyor. bu biraz değişik bir konu mesela 25 bin km'de lpg taktırıp şu an 200 bin km'yi deviren ve hala sübap değiştirmeyen sorun yaşamayan tanıdıklarım da var, 100 bin km'de sübap değiştiren tanıdıklarım da var. eğer yeni çelik sübap takıldıysa mesele yok. benzinlilerde bu sorun yok zaten sadece lpg'liler için konuşuyorum. alırken dyno testi değil de motor kompresyon testi yaptırmanızı öneririm, daha sağlıklı bir sonuç alırsınız. mümkünse 1.6 motor öneririm, 1.6 daha yeni teknoloji bir motor ve lancer'da hem performansı hem de yakıt tüketimi düşüklüğü biraz daha iyi. otomatik önermem özellikle top speed'leri zayıf, 1.5 lancer otomatiğin 0-100'ü 15 saniye mi neydi. ama otomatiği dandik değildir 4 ileri tam otomatik şanzıman. sadece performansı törpüler. mümkünse orijinal oynanmamış bir lancer olsun, modifiyelilerin altından başka naneler çıkabiliyor. en basit 1.5 lancer'a kanat takıyorlar kafam kadar jant takıyorlar sonra otobanlarda 1.6 dizel egea 1.5 lancer'ı tokat manyağı yapıyor 109 beygir arabaya o kadar modifiye kasmaya hiç gerek yok bence (1.6 lar 117 beygir)

    lancer'dan memnun kalacağınızı düşünüyorum, genelde kullanıcıları memnun. bence lancer'ın en büyük sorunu yalıtım. yol sesi yalıtımı özellikle. geçen gün gördüm evo'larda mesela yalıtım sorunu yok, neden mesela arka çamurluk içleri halı kaplanmış volkswagenlerdeki gibi, amortisör görünüyor sadece bakınca. ama evo hariç diğerlerinde sorun maalesef.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jeremy Klakson -- 27 Eylül 2020; 14:30:19 >




  • 3.0 TDI 3.0 tfsi ikiside ömürlük motorlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.