Şimdi Ara

OTOMATIK VITES YAĞ DEGISIMI HAKKINDA BILGISI OLAN VARMI?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
20
Cevap
1
Favori
65.521
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arabamın otomatık sanzıman yagını degıstırdık.Kıtapcıgında 4.3 lıtre yazıyor kapasıtesı.Icındekı yagı cıkardık ve yag ekledık 3.5 lıtre yag aldı cıkan yagda 3.5 lıtre ıdı. Alttakı kapagı actık ve yagın bosalmasını bekledık.Icınden cıkan yag oldukca koyulasmıstı yenı yag ıse barız bır sekılde temız dogal olarak. Sımdı kıtapcıktakı kapasıte ıle koydugumuz (veya cıkan ) yagın arasında yaklasık 800 cc fark olması yagın tam olarak bosalmadıgı anlamına mı gelır?Eger boyle ıse ıcındekı yag tam olarak yenılenmemıs bır karısım olmus demektır.Bu durumda ne yapmam gerek bılgısı olan arkadasların fıkırlerını sımdıden beklıyorum.Tesekkurler.



  • Otomatik sanzianlarda, manuel (kara) sanzimanlarda oldugu gibi karter tapasini acip, yagi bosalttiginda tum yag bosalmis demek degildir.
    Dikkat edilmesi gereken 2 husus var:
    1-Manuel sanzimanda debriyajin bulundugu yerde senin arabanda 'tork konvortoru' var. Tork konvortoru de sanziman yagi ile calisir. Tork konvortorunun yagi bosaltimi?
    2-otomatik sanzimanlarda yag sogutucusu bulunur. Yag sogutucusu icinde yag ve su ayri kanallarda dolasir. Sogutucu icindeki yag bosaltildimi?

    Otomatik sanzimanin omru cok buyuk oranda yag kalitesine baglidir ve olasiarizada maliyet buyuktur. Bu yuzden yag degisimiini kesinlikle aksatmamani tavsiye ederim. Eger buabilirsen kesinlikle 'tam sentetik' ATF kullan. Pahalidir ama cok ust duzey yagdir.

    Selamlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: voith

    Otomatik sanzianlarda, manuel (kara) sanzimanlarda oldugu gibi karter tapasini acip, yagi bosalttiginda tum yag bosalmis demek degildir.
    Dikkat edilmesi gereken 2 husus var:
    1-Manuel sanzimanda debriyajin bulundugu yerde senin arabanda 'tork konvortoru' var. Tork konvortoru de sanziman yagi ile calisir. Tork konvortorunun yagi bosaltimi?
    2-otomatik sanzimanlarda yag sogutucusu bulunur. Yag sogutucusu icinde yag ve su ayri kanallarda dolasir. Sogutucu icindeki yag bosaltildimi?

    Otomatik sanzimanin omru cok buyuk oranda yag kalitesine baglidir ve olasiarizada maliyet buyuktur. Bu yuzden yag degisimiini kesinlikle aksatmamani tavsiye ederim. Eger buabilirsen kesinlikle 'tam sentetik' ATF kullan. Pahalidir ama cok ust duzey yagdir.

    Selamlar
    bence hayatının hatasını yapmıssın benim bildigim çok degişik bi yag degiştirme metodu var o şanjımanın bence hemen servise git durumu anlat yada servisi arabanın yanına çagır.bide 90000 km vivarında degişiyor otomatik sanjıman yagı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: voith

    Otomatik sanzianlarda, manuel (kara) sanzimanlarda oldugu gibi karter tapasini acip, yagi bosalttiginda tum yag bosalmis demek degildir.
    Dikkat edilmesi gereken 2 husus var:
    1-Manuel sanzimanda debriyajin bulundugu yerde senin arabanda 'tork konvortoru' var. Tork konvortoru de sanziman yagi ile calisir. Tork konvortorunun yagi bosaltimi?
    2-otomatik sanzimanlarda yag sogutucusu bulunur. Yag sogutucusu icinde yag ve su ayri kanallarda dolasir. Sogutucu icindeki yag bosaltildimi?

    Otomatik sanzimanin omru cok buyuk oranda yag kalitesine baglidir ve olasiarizada maliyet buyuktur. Bu yuzden yag degisimiini kesinlikle aksatmamani tavsiye ederim. Eger buabilirsen kesinlikle 'tam sentetik' ATF kullan. Pahalidir ama cok ust duzey yagdir.

    Selamlar
    CASTROL ATF sentetık yag koydurmustum.Ama sımdı ne yapmalıyım bastan servıse gıdıp tum yagı tekrardanmı degıstıreyım?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: levent2828

    CASTROL ATF sentetık yag koydurmustum.Ama sımdı ne yapmalıyım bastan servıse gıdıp tum yagı tekrardanmı degıstıreyım?

    Alıntıları Göster
    tekrar değiştirmene gerek yok, sen sonuçta çıkan yağ kadar yağ koydurmuşsun. elletme, sadece motor ve şanzuman sıcakken şanzuman yağı seviyesini kontrol et, veya ettir

    tork konvertöründeki yağın da değişmesi amacıyla zaten şanzuman yağı 2 sefer, hatta bazen 3 sefer değiştirilir. 500 - 1000 km aralıklarla. dikkat etmen gereken nokta aracına uyumlu yağ koydurman. 3 sınıf ATF yağı var, unutma



    quote:

    Orjinalden alıntı: levent2828

    CASTROL ATF sentetık yag koydurmustum.Ama sımdı ne yapmalıyım bastan servıse gıdıp tum yagı tekrardanmı degıstıreyım?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sonmocan -- 24 Şubat 2007; 20:00:27 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sonmocan

    tekrar değiştirmene gerek yok, sen sonuçta çıkan yağ kadar yağ koydurmuşsun. elletme, sadece motor ve şanzuman sıcakken şanzuman yağı seviyesini kontrol et, veya ettir

    tork konvertöründeki yağın da değişmesi amacıyla zaten şanzuman yağı 2 sefer, hatta bazen 3 sefer değiştirilir. 500 - 1000 km aralıklarla. dikkat etmen gereken nokta aracına uyumlu yağ koydurman. 3 sınıf ATF yağı var, unutma



    quote:

    Orjinalden alıntı: levent2828

    CASTROL ATF sentetık yag koydurmustum.Ama sımdı ne yapmalıyım bastan servıse gıdıp tum yagı tekrardanmı degıstıreyım?


    Alıntıları Göster
    Hayir yagi tekrar bosalttirmana gerek yok. sadece degisim km sini kisa tutabilirsin. Kucuk arabalari bilmiyorum ama agir hizmet (heavy duty) sanzimanlarda yari sentetik yalar icin 60000 km, tam sentetik yaglar icin 120000km degisim periyodu verilir. Bence u kilometre degerleri kucuk arabada da uygulanabilir (yine de kataloguna bir bak derim)
    Senin kullandigin Castrol buyuk ihtimal TQDexronIII sinifi bir yag ve bu da yari sentetik yagdir. Arcindaki evcut yagla rahat 10000km yaparsin, 10000 km sonra degstirmeni tasiye ederim.
    Seamlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: voith

    Hayir yagi tekrar bosalttirmana gerek yok. sadece degisim km sini kisa tutabilirsin. Kucuk arabalari bilmiyorum ama agir hizmet (heavy duty) sanzimanlarda yari sentetik yalar icin 60000 km, tam sentetik yaglar icin 120000km degisim periyodu verilir. Bence u kilometre degerleri kucuk arabada da uygulanabilir (yine de kataloguna bir bak derim)
    Senin kullandigin Castrol buyuk ihtimal TQDexronIII sinifi bir yag ve bu da yari sentetik yagdir. Arcindaki evcut yagla rahat 10000km yaparsin, 10000 km sonra degstirmeni tasiye ederim.
    Seamlar.

    Alıntıları Göster
    Tesekkurler ılgınız ve cevaplarınız ıcın ıcımı rahatlattınız.10.000 km sonra yagı degıstırırım artık kıtapcıkta 40.000 dıyor tedbırden zarar gelmez sonucta.Tekrardan tesekkurler.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: levent2828

    Tesekkurler ılgınız ve cevaplarınız ıcın ıcımı rahatlattınız.10.000 km sonra yagı degıstırırım artık kıtapcıkta 40.000 dıyor tedbırden zarar gelmez sonucta.Tekrardan tesekkurler.

    Alıntıları Göster
    Otomatiklerde alt tapa açıldığı zaman ATFnin tümünü boşaltabilmek söz konusu değildir. Yukarıda da belirtildiği gibi, hem tork konverter, hem de soğutucu ve hatları içinde kalan kirli ve yorgun ATF tam bir yağ değişimine engel olur.
    Bu sorunun üstesinden gelmek için, tam yağ değişimini sağlayacak pompa sistemleri vardır.

    Yağ soğutucusuna giden hat sökülür.
    Pompanın (aslında içinde pompa yoktur, o kısmı da açıklayacağım) bir girişi ve bir çıkışı vardır; bu hatlar, uygun adaptörler ile sökülen hatta ve soğutucu girişine sabitlenir.
    Aracın motoru çalıştırılır.
    Otomatik şanzımanın pompası, içindeki kirli yağı, kendi pompasını kullanarak yağ değiştirme aparatının haznesine transfer ederken, bir yandan da bu basıncı kullanan bir piston yardımı ile yine aynı aparatın temiz yağ haznesinde bulunan temiz yağı önce soğutucusunun içinden geçirerek içine alır.
    Bu işlem, soğutucu çıkışından gelen kirli yağın temiz bir hale gelmesine kadar devam eder.
    Kayıpsızdır, şanzıman yağı eksilmez.
    Sonunda motor kapatılır, bağlantılar eski hallerine döndürülür, yağ seviyesi (tabi ki) kontrol edilir, ve hayırlı olsun denilir.

    Yoksa, eski yağın bir kısmı ille de kalır içeride.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hg834

    Otomatiklerde alt tapa açıldığı zaman ATFnin tümünü boşaltabilmek söz konusu değildir. Yukarıda da belirtildiği gibi, hem tork konverter, hem de soğutucu ve hatları içinde kalan kirli ve yorgun ATF tam bir yağ değişimine engel olur.
    Bu sorunun üstesinden gelmek için, tam yağ değişimini sağlayacak pompa sistemleri vardır.

    Yağ soğutucusuna giden hat sökülür.
    Pompanın (aslında içinde pompa yoktur, o kısmı da açıklayacağım) bir girişi ve bir çıkışı vardır; bu hatlar, uygun adaptörler ile sökülen hatta ve soğutucu girişine sabitlenir.
    Aracın motoru çalıştırılır.
    Otomatik şanzımanın pompası, içindeki kirli yağı, kendi pompasını kullanarak yağ değiştirme aparatının haznesine transfer ederken, bir yandan da bu basıncı kullanan bir piston yardımı ile yine aynı aparatın temiz yağ haznesinde bulunan temiz yağı önce soğutucusunun içinden geçirerek içine alır.
    Bu işlem, soğutucu çıkışından gelen kirli yağın temiz bir hale gelmesine kadar devam eder.
    Kayıpsızdır, şanzıman yağı eksilmez.
    Sonunda motor kapatılır, bağlantılar eski hallerine döndürülür, yağ seviyesi (tabi ki) kontrol edilir, ve hayırlı olsun denilir.

    Yoksa, eski yağın bir kısmı ille de kalır içeride.

    Alıntıları Göster
    Bi kaç hafta önce bende yağ değiştirdim fakat benim araçdan 1.6 Lt çıktı..Ne kadar çıktıysa o kadar ilave yaptık..

    Yağ kontrülünde ise tam dolu çıktı şanzıman yağı..

    Araç çalışır halde "R" ye alarak ölçük..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lazarotti

    Bi kaç hafta önce bende yağ değiştirdim fakat benim araçdan 1.6 Lt çıktı..Ne kadar çıktıysa o kadar ilave yaptık..

    Yağ kontrülünde ise tam dolu çıktı şanzıman yağı..

    Araç çalışır halde "R" ye alarak ölçük..


    Alıntıları Göster
    Binek araba otomatik sanzimanlari 4 litre civarinda yag alir. 1.6litre alan binek otomatik sanzimani bildigim kadariyla mevcut degil - mantikli da degil. Sanirim siz de yukarida belirttigim gibi tork ve sogutucu yaglarini bosaltmadiniz. 2.konu ise, yag seviye kontroluun R de yapildigina eminmisin? Binek araclarda emin degilim ama, agir vasita ticari arac otomatiklerinde bizim yaptigimiz;
    1- Araci duz bir zemine park et. El frenini cek
    2- Vites bosta konumda (N)
    3- Motor calisma sicakligina geldiginde, (70-80 derece) seviye cubugunu cek temizle, terar yuvasina sok, cikar bak. Yagin olmasi gereken seviye min. ve max. cizgilerinin arasi.

    Mantikli olani da vites bostayken seviye kontrolunun yapilmasi.. Cunku R ye aldigin anda R kavramasina yag gonderilecektir. Nerden baksan 500ml civarinda yag pistonun arkasina hapsolacaktir. Sen yagi seviyeye gore ayarladiginda bu 500ml yag fazla kalacaktir. (dedigim gibi kucuk araba sanzimanini bilmiyorum ama mantigim boyle diyor)

    Selamlar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: voith

    Binek araba otomatik sanzimanlari 4 litre civarinda yag alir. 1.6litre alan binek otomatik sanzimani bildigim kadariyla mevcut degil - mantikli da degil. Sanirim siz de yukarida belirttigim gibi tork ve sogutucu yaglarini bosaltmadiniz. 2.konu ise, yag seviye kontroluun R de yapildigina eminmisin? Binek araclarda emin degilim ama, agir vasita ticari arac otomatiklerinde bizim yaptigimiz;
    1- Araci duz bir zemine park et. El frenini cek
    2- Vites bosta konumda (N)
    3- Motor calisma sicakligina geldiginde, (70-80 derece) seviye cubugunu cek temizle, terar yuvasina sok, cikar bak. Yagin olmasi gereken seviye min. ve max. cizgilerinin arasi.

    Mantikli olani da vites bostayken seviye kontrolunun yapilmasi.. Cunku R ye aldigin anda R kavramasina yag gonderilecektir. Nerden baksan 500ml civarinda yag pistonun arkasina hapsolacaktir. Sen yagi seviyeye gore ayarladiginda bu 500ml yag fazla kalacaktir. (dedigim gibi kucuk araba sanzimanini bilmiyorum ama mantigim boyle diyor)

    Selamlar

    Alıntıları Göster
    Merhaba

    Arabayı yeni aldım bazı sorunlar yaşıyorum yönlendirmeye göre hareket edecem, Otomatik şanzuman ve yağ değişimi hakkında bilgiye ihtiyacım var yardımcı olacak arkadaşa şimdiden teşekkür ederim.


    Proton Persona 416 GLX 16V

    Arabayı N den D ey aldığımda vites bazen geçmiyor.
    Giderken ayağımı gazdan çekip tekrar gaza bastığımda vuruntu yapıyor irkiliyor araba.
    Yeni olmaya başladı P den R ye aldığımda vites geçmedi.

    ( Mağlüm otomatik şanzuman deyince insanlar yaşadığım sorunların çözümü bana çok masraf açarmı açarsa ne kadar açar randumanlı olurmu bilmiyorum )



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi foseco -- 24 Mayıs 2012; 11:54:53 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: foseco

    Merhaba

    Arabayı yeni aldım bazı sorunlar yaşıyorum yönlendirmeye göre hareket edecem, Otomatik şanzuman ve yağ değişimi hakkında bilgiye ihtiyacım var yardımcı olacak arkadaşa şimdiden teşekkür ederim.


    Proton Persona 416 GLX 16V

    Arabayı N den D ey aldığımda vites bazen geçmiyor.
    Giderken ayağımı gazdan çekip tekrar gaza bastığımda vuruntu yapıyor irkiliyor araba.
    Yeni olmaya başladı P den R ye aldığımda vites geçmedi.

    ( Mağlüm otomatik şanzuman deyince insanlar yaşadığım sorunların çözümü bana çok masraf açarmı açarsa ne kadar açar randumanlı olurmu bilmiyorum )

    Alıntıları Göster
    mrblar, 2005 otomatik kia cerato aracım var, araç 78.000 km de 2 el olarak yeni aldım,
    vites geçişlerinde kavramayı geç yapıyor gibi, gaza basıncada bir alt devire düşüyor, nasıl desem normal araçta baskı balata kaçırıyor gibi sonra vites düşürüp deviri bulunca tekrar üst vitese geçiyor, neden olabilir acaba? şanzuman yağı değişmelimidir ? yağ değişimi kaç tl tutar ? (ankaradayım)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: h_selvi2000

    mrblar, 2005 otomatik kia cerato aracım var, araç 78.000 km de 2 el olarak yeni aldım,
    vites geçişlerinde kavramayı geç yapıyor gibi, gaza basıncada bir alt devire düşüyor, nasıl desem normal araçta baskı balata kaçırıyor gibi sonra vites düşürüp deviri bulunca tekrar üst vitese geçiyor, neden olabilir acaba? şanzuman yağı değişmelimidir ? yağ değişimi kaç tl tutar ? (ankaradayım)

    arkadasım zaten gaza yuklendiğinde butun otomatik sanzımanlar bir alt vitese gecer bunun esprisi sollama yaparken falan aracın hemen hızlanması içindir gaza yuklendiğinizde bir alt vitese gecer tam devri bulunca tekrar ust vitese gecer arabanız da sorun yok yagını falan kontrol edin yaterli kurcalatmayın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cinarxx

    quote:

    Orijinalden alıntı: h_selvi2000

    mrblar, 2005 otomatik kia cerato aracım var, araç 78.000 km de 2 el olarak yeni aldım,
    vites geçişlerinde kavramayı geç yapıyor gibi, gaza basıncada bir alt devire düşüyor, nasıl desem normal araçta baskı balata kaçırıyor gibi sonra vites düşürüp deviri bulunca tekrar üst vitese geçiyor, neden olabilir acaba? şanzuman yağı değişmelimidir ? yağ değişimi kaç tl tutar ? (ankaradayım)

    arkadasım zaten gaza yuklendiğinde butun otomatik sanzımanlar bir alt vitese gecer bunun esprisi sollama yaparken falan aracın hemen hızlanması içindir gaza yuklendiğinizde bir alt vitese gecer tam devri bulunca tekrar ust vitese gecer arabanız da sorun yok yagını falan kontrol edin yaterli kurcalatmayın.

    evet bu özelliği biliyorum, daha önce 2001 clio rxt otomatik vites kullandım ve aynen dediğiniz gibiydi, fakat gaz yumuşak basınca devir toparlıyor ve hızlanıyordu, 2011 citroen c5 kullandım bundaki tiptronik 6 vitesti bu da dediğiniz gibiydi,
    fakat bunda gaza yumuşak bassamda toparlamak yerine vites düşürüp sonra toparlıyor,
    yani demek istediğim araç devri toplayabilecek güçte olsa bile vites düşürüp devir yükseltiyor. bende acaba sanzumandamı sorun var diye merak ettim.




  • arkadaslar 1991 model toyota corolla otomatik vites araba vardı vites değisinleri cabuk yokusda az da olsa cekmeme sorunu olmaya basladı usta otomatik sanzımandan dır dedi sanzıman yağını simdiye kadar hic değismemisti yağ kendi orjinal renginde diye daha sonra yağını değistirmeye karar verdim sanzımancı sanzımanın alt kapağını acıp yağı bosalttı sanzıman yağının soğutucudan gelen boruların ağzını da söküp borulardaki yağıda bosaltdı sonra sanzımanın altında ve üstünde bulunan fazla yağı dısarı atan delik kapaklarınıda söküp iceriye basınclı hava vererek tork konvektörundeki yağı tamamen bosaltmaya calıstı filtreyi ve kapagı temizledi sanzımanın kapagını vidasını ve deliklerin vidasını kapattıkdan sonra cıkan yag 4,5 litre oldu sanzımanın tamamı 5 litre yağ alıyordu ölcüp o kadar dexron 2 yağ doldulduk arabayı calıstırdım araba ilk günkü gibi olmustu vites değisimleri iyiydi yokustada iyi cekiyordu sonraki gun sabah arabayı calıstırdım araba ilk harekedinde yavas kalkmıstı hafif yokusda yavas gidiyordu sonra biraz gitdikden sonra araba düzeldi yağ değistirdiğim usta ya gittim arkadas tork konvektoruiçinde bosalmayan yağ yeni yaga karıstıgı için yağlar arasında uyumsuzluk olabiliyor dedi bir mütdek boyle binmemi sonra eski yağ ile yeni yağın tamamen birbirine karıstıkdan sonra yagın değiseceğini bu yağ değisimi bazı araclarda 3 defaya kadar yapıldıgını soyledi ben de oyle yaptım bir muddet arabaya binib usta ya gittim aynı islemleri yapıp yağı değistirdi simdi araba gayet güzel ilk günkü gibi tavsiyem otomatik sanzıman yağını zamanı geldiginde serviste sanzıman yag degistirme makinaları ile bu işlemi yaptırmanız tesekkurler




  • hayırlı aksamlar ustam bnde 2010 3,20 d bmw var oto sansuman bn fıltresını temızledım yagını deyısdırdım yagın markası mobıl atf lt 71141 cok guzel oldu bı anda deyısdı araba ama 600 metre sonra bosa cıkdı stop ettım duzeldı neden yapar ?
  • Otomatik şanzıman yağı hava yapmıştır hocam, çalıştıkça atar. Usta olmayan adamlar bu işe bakınca böyle oluyor.

    Yukarı da da yazmışlar,

    orasını burasını çeşitli boruları soktu tahliye etti çıkan yağı yazmışlar, bunlar saçma uygulamalar.



    YouTube da Amerikan kaynaklı videoları izleyebilirsiniz, adamlar seksen senedir geneli otomatik vites araç kullanıyorlar neticede.

    O videolarda alt tapa açıldıktan sonra, yağın tamamı tahliye olduktan sonra motoru çalıştırıp ileri geri alıp, tork konvertorunde kalan yağı da boşaltma, ve hava yapmadan usulünce yeni yağı ekleme usulü anlatılıyor.



    Sizin araca ileri geri gidip idman yaptırın, şanzıman da havayı kendi rezerv yağ deposuna atar, sorun biter benim tahminimce.



    Bu yağ değişimini usulünce yapmadıkları için eski geçik, bitmiş yağ yeni yağa karışıyor, istenen performansı veremeyebiliyor. Alla tan internette herşey var, çözülür bu sorunlar zamanla.




  • Bir de doğru cins yağ kullanımı önemli. Dextron II, mercon V, dextron VI, bunlar üretici spesifikasyonuna göre kullanmak, birbiri ile karıştırmamak lazım



    Bn araştırmıştır m zaman o anda mercon V spec li Mazda 3 şanzıman yağı kullanan araç için petrol ofisi FE 3 cinsi alıp kullandık, dörtte bir fiyatına geldi yağ, fıstık gibi de oldu.
  •  OTOMATIK VITES YAĞ DEGISIMI HAKKINDA BILGISI OLAN VARMI?
     OTOMATIK VITES YAĞ DEGISIMI HAKKINDA BILGISI OLAN VARMI?

    Hyundai araçlarda sp2 sp3 şanjıman yağı kullanılıyor ben bunu karşılayan shell spirax sp5 kullanıyorum





  •  OTOMATIK VITES YAĞ DEGISIMI HAKKINDA BILGISI OLAN VARMI?
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.