Şimdi Ara

Segman ile ilgili Birtakım Sorular

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
57
Cevap
1
Favori
127.359
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj



  • Slm arkadaslar, bir kaç sorum olacak musadenizle..

    Segman nedir? Resimde ki işleyişde segmanın yeri neresidir?

    Segman atmak ne demektir? Segman atarken onarım yapılan yer neresidir?

    Motor yağ yakıyor? cumlesınde yağ, bu işleyişde nasıl yanar? yağ yanma odasına nereden ve ne şekilde sızar?

    Motorun yağ yakmasının tek sebebi segmanların aşınmıs olması mıdır?

    Segman atmak yağ yanmasına kesin çözümmüdür?

    Segman atmak için motor indirilir mi?

    Yarım motor yapmak ve segman atmak aynı manaya mı gelirler?


    Cehaletım için özür dilerim..cevaplayan arkadaşlara teşekkürü borç bilirim..:)







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Segman ile İlgili Bilgilendirici Metin

    Motora segman atmak, aracınızın performansını iyileştirmeyi amaçlayan bir onarım işlemidir. Segmanlar, pistonların silindirler içinde hareket etmesine yardımcı olan bileşenlerdir. Zamanla, segmanlar aşınabilir ve bozulabilir ve bu da motorun performansını olumsuz etkileyebilir.

    Segman Atmak Nedir?

    Segman atmak, aşınmış veya hasar görmüş segmanların değiştirilmesini içeren bir onarım sürecidir. Bu işlem, motorun sıkıştırma oranını geri kazanmaya, yağ tüketimini azaltmaya ve aracınızın genel performansını iyileştirmeye yardımcı olur.

    Motora Segman Atmak İyi Midir?

    Motora segman atmak, aşınmış veya hasarlı segmanları onarmak için gerekli bir onarımdır. Segmanları değiştirmek, motorun performansını iyileştirmeye ve daha uzun süre sorunsuz çalışmasını sağlamaya yardımcı olabilir.

    Segman Atmak Çözüm Mü?

    Segman atmak, aşınmış veya hasar görmüş segmanların neden olduğu sorunları çözmek için geçici bir çözüm olabilir. Ancak, altta yatan sorunun ele alınmaması halinde, segmanların tekrar aşınması ve bozulması mümkündür.

    Metinde geçen anahtar kelimeler:

    • Segman atmak
    • Segman atmak nedir
    • Motora segman atmak
    • Segman atmak iyi midir
    • Segman atmak çözüm mü
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Resimde gözüken pistonun tepe noktasında yakın olan siyah yerde, pistonu etrafını bilezik gibi çevreliyen bir halka vardır buna segman denir.
    Yağ yakmasının sebebi ise segmanların aşınarak yağın yanma odasına girmesidir.
    Yeni segman takmak içinde motorun açılması lazım, yani motor inmesi lazım.Çünkü gördüğün üzere segmanlar pistonun üzerindedir.Bunların değişimi için'de bu işlem şarttır.

    Kimseden'de özür dilemene filan gerek yok herkez her şeyi bilmek zorunda değildir dimi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MAD MAX

    Resimde gözüken pistonun tepe noktasında yakın olan siyah yerde, pistonu etrafını bilezik gibi çevreliyen bir halka vardır buna segman denir.
    Yağ yakmasının sebebi ise segmanların aşınarak yağın yanma odasına girmesidir.
    Yeni segman takmak içinde motorun açılması lazım, yani motor inmesi lazım.Çünkü gördüğün üzere segmanlar pistonun üzerindedir.Bunların değişimi için'de bu işlem şarttır.

    Kimseden'de özür dilemene filan gerek yok herkez her şeyi bilmek zorunda değildir dimi
    Segman nedir? conta-lastik türevi bir malzeme midir?

    Yeri gelmişken "avans vurma" sorununu resım üzerinde nasıl tanımlayabılıriz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dokuzeylul -- 18 Mart 2008; 11:17:56 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dokuzeylul

    Segman nedir? conta-lastik türevi bir malzeme midir?

    Yeri gelmişken "avans vurma" sorununu resım üzerinde nasıl tanımlayabılıriz?

    Alıntıları Göster
     Segman ile ilgili  Birtakım Sorular


    Resimde duran pistonun yanında duran halkalara deniyor.Bunlarda Pistonun üst kısımlardaki boşlıklara takılıyor.Metaryal olarak çelikten yapıldığını biliyorum.

    Avans vurma olayıda senin ilk resimde koyduğun fotoğrafa bakarak kısaca anlatıyim.
    Piston tepe noktasına ulaşmadan yanma meydana gelmesi sonucu avans oluşur.Yani yanma tam anlamıyla gerçekleşmeden piston aşşa doğru itilir.Buna'da avas vurması veya detanasyon denir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MAD MAX

     Segman ile ilgili  Birtakım Sorular


    Resimde duran pistonun yanında duran halkalara deniyor.Bunlarda Pistonun üst kısımlardaki boşlıklara takılıyor.Metaryal olarak çelikten yapıldığını biliyorum.

    Avans vurma olayıda senin ilk resimde koyduğun fotoğrafa bakarak kısaca anlatıyim.
    Piston tepe noktasına ulaşmadan yanma meydana gelmesi sonucu avans oluşur.Yani yanma tam anlamıyla gerçekleşmeden piston aşşa doğru itilir.Buna'da avas vurması veya detanasyon denir.

    Alıntıları Göster
    Babam ve Amcam aşağı yukarı 55 yıldan beri segman işi yaparlar , bir sürede ben uğraştım. Segman pistondaki yuvalarına takılır, eski arabalarda genelde 3 kompresyon 1 adette yağ, yeni araçlardada 2 kompresyon 1 yağ olur. Eski araçların segmanları kalın olur yenilerde de ince olur, devirli motorlar oldukları için. İnce segmanda sürtünme az olur. Ayrıca piston boyu da yeni arabalarda azdır (stroğu düşüktür). pistonu kranka bağlayan kolda biyel koludur. Araçlar eskiden genellikle rektefiyeye girerlerdi. Piston çapı biraz genişletilir yeni piston çapına göre veya segmana göre yapılabiliyorsa pistonda oynama yapılır ve segmanlar takılırdı, yani motor sıfırlanırdı. Ama şimdi yarım motor tabir edilen uygulamalar var. Gömlek ve piston sıfır alınıp motora yerleştiriliyor. Servisler böyle yapıyor genelde. Ama rektefiye işi daha ekonomiktir. Eğer segman uydurulabiliyorsa, daha ekonomik bir şekilde motor yapılır. Genelde tepe segmanı dediğimiz segmanda aşınma yüksek olur, zaten segmanlar aşındığı zaman çekiş düşer yağ yakmaya başlar, yani beni değiştirin der.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MAD MAX

     Segman ile ilgili  Birtakım Sorular


    Resimde duran pistonun yanında duran halkalara deniyor.Bunlarda Pistonun üst kısımlardaki boşlıklara takılıyor.Metaryal olarak çelikten yapıldığını biliyorum.

    Avans vurma olayıda senin ilk resimde koyduğun fotoğrafa bakarak kısaca anlatıyim.
    Piston tepe noktasına ulaşmadan yanma meydana gelmesi sonucu avans oluşur.Yani yanma tam anlamıyla gerçekleşmeden piston aşşa doğru itilir.Buna'da avas vurması veya detanasyon denir.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: MAD MAX

     Segman ile ilgili  Birtakım Sorular


    Resimde duran pistonun yanında duran halkalara deniyor.Bunlarda Pistonun üst kısımlardaki boşlıklara takılıyor.Metaryal olarak çelikten yapıldığını biliyorum.

    Avans vurma olayıda senin ilk resimde koyduğun fotoğrafa bakarak kısaca anlatıyim.
    Piston tepe noktasına ulaşmadan yanma meydana gelmesi sonucu avans oluşur.Yani yanma tam anlamıyla gerçekleşmeden piston aşşa doğru itilir.Buna'da avas vurması veya detanasyon denir.


    Pistonun tepe noktasına gelmeden yanma olusmasını avans vurma olarak tanımlamışsın.
    Peki avans vurma olayında meydana gelen "şakır şakır" vb. sesler pistonun bir yerlere temasından mı meydana gelir? Bu ve buna benzer seslerin sebebi nedir? Resimde bu sesin meydana gelmesini sağlayan temas noktası neresidir?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dokuzeylul

    quote:

    Orjinalden alıntı: MAD MAX

     Segman ile ilgili  Birtakım Sorular


    Resimde duran pistonun yanında duran halkalara deniyor.Bunlarda Pistonun üst kısımlardaki boşlıklara takılıyor.Metaryal olarak çelikten yapıldığını biliyorum.

    Avans vurma olayıda senin ilk resimde koyduğun fotoğrafa bakarak kısaca anlatıyim.
    Piston tepe noktasına ulaşmadan yanma meydana gelmesi sonucu avans oluşur.Yani yanma tam anlamıyla gerçekleşmeden piston aşşa doğru itilir.Buna'da avas vurması veya detanasyon denir.


    Pistonun tepe noktasına gelmeden yanma olusmasını avans vurma olarak tanımlamışsın.
    Peki avans vurma olayında meydana gelen "şakır şakır" vb. sesler pistonun bir yerlere temasından mı meydana gelir? Bu ve buna benzer seslerin sebebi nedir? Resimde bu sesin meydana gelmesini sağlayan temas noktası neresidir?

    Alıntıları Göster
    Benim koyduğum resimde ses yapacak olan bir parça yoktur.
    Soruyu soran arkadaşın koyduğu resme bakarak anlatabilirim bunu.
    Avans vurması kötü benzinden kaynaklanır.Kötü benzin erken yanar ve piston tam tepe noktasına ulaşmadan patama olur bu da piston kollarının bağlı bulunduğu krankdaki kol yataklarına(3.resim bujinin ateşleme anı)aşırı yük bindirmesine sebeb olur, sesi'de bunlar yapar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MAD MAX

    Benim koyduğum resimde ses yapacak olan bir parça yoktur.
    Soruyu soran arkadaşın koyduğu resme bakarak anlatabilirim bunu.
    Avans vurması kötü benzinden kaynaklanır.Kötü benzin erken yanar ve piston tam tepe noktasına ulaşmadan patama olur bu da piston kollarının bağlı bulunduğu krankdaki kol yataklarına(3.resim bujinin ateşleme anı)aşırı yük bindirmesine sebeb olur, sesi'de bunlar yapar.

    Alıntıları Göster
    Segman atmak tabiri, kartelin açılıp pistonların krank milinden ayrılmasıyla pistonu çevreleyen halkaların değiştirilmesidir.Bu işlem sırasında kol yataklarda değiştirilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MAD MAX

    Benim koyduğum resimde ses yapacak olan bir parça yoktur.
    Soruyu soran arkadaşın koyduğu resme bakarak anlatabilirim bunu.
    Avans vurması kötü benzinden kaynaklanır.Kötü benzin erken yanar ve piston tam tepe noktasına ulaşmadan patama olur bu da piston kollarının bağlı bulunduğu krankdaki kol yataklarına(3.resim bujinin ateşleme anı)aşırı yük bindirmesine sebeb olur, sesi'de bunlar yapar.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: MAD MAX

    Benim koyduğum resimde ses yapacak olan bir parça yoktur.
    Soruyu soran arkadaşın koyduğu resme bakarak anlatabilirim bunu.
    Avans vurması kötü benzinden kaynaklanır.Kötü benzin erken yanar ve piston tam tepe noktasına ulaşmadan patama olur bu da piston kollarının bağlı bulunduğu krankdaki kol yataklarına(3.resim bujinin ateşleme anı)aşırı yük bindirmesine sebeb olur, sesi'de bunlar yapar.




    Motorun avans vurmasının tek sebebi kötü yakıt seçimi midir? Kaliteli yakıt seçimi nasıl olur? Bunu nasıl anlayabiliriz?
    Avans ayarı nasıl yapılır?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dokuzeylul

    quote:

    Orjinalden alıntı: MAD MAX

    Benim koyduğum resimde ses yapacak olan bir parça yoktur.
    Soruyu soran arkadaşın koyduğu resme bakarak anlatabilirim bunu.
    Avans vurması kötü benzinden kaynaklanır.Kötü benzin erken yanar ve piston tam tepe noktasına ulaşmadan patama olur bu da piston kollarının bağlı bulunduğu krankdaki kol yataklarına(3.resim bujinin ateşleme anı)aşırı yük bindirmesine sebeb olur, sesi'de bunlar yapar.




    Motorun avans vurmasının tek sebebi kötü yakıt seçimi midir? Kaliteli yakıt seçimi nasıl olur? Bunu nasıl anlayabiliriz?
    Avans ayarı nasıl yapılır?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: dokuzeylul

    Motorun avans vurmasının tek sebebi kötü yakıt seçimi midir? Kaliteli yakıt seçimi nasıl olur? Bunu nasıl anlayabiliriz?



    Vuruntunun sebebi her zaman kötü yakıt olmayabilir. Fazla taşlanmış bir silindir kapağı, motorun sıkıştırma oranını haddinden fazla arttıracağı için vuruntuya yol açabilir.
    Yakıtta ise, oktan sayısı, motorun tasarımında belirlenen limit değerin altındaysa yine vuruntuya yol açabilir...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: dokuzeylul




    Slm arkadaslar, bir kaç sorum olacak musadenizle..

    Segman nedir? Resimde ki işleyişde segmanın yeri neresidir?

    Segman atmak ne demektir? Segman atarken onarım yapılan yer neresidir?

    Motor yağ yakıyor? cumlesınde yağ, bu işleyişde nasıl yanar? yağ yanma odasına nereden ve ne şekilde sızar?

    Motorun yağ yakmasının tek sebebi segmanların aşınmıs olması mıdır?

    Segman atmak yağ yanmasına kesin çözümmüdür?

    Segman atmak için motor indirilir mi?

    Yarım motor yapmak ve segman atmak aynı manaya mı gelirler?



    Cehaletım için özür dilerim..cevaplayan arkadaşlara teşekkürü borç bilirim..:)




    Şu sorulara da cevap bulabilirsek çok iyi olacak..
    Bilgili arkadaşların mesajlarını bekliyoruz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: İlteriş Kutluk Kağan

    quote:

    Orjinalden alıntı: dokuzeylul




    Slm arkadaslar, bir kaç sorum olacak musadenizle..

    Segman nedir? Resimde ki işleyişde segmanın yeri neresidir?

    Segman atmak ne demektir? Segman atarken onarım yapılan yer neresidir?

    Motor yağ yakıyor? cumlesınde yağ, bu işleyişde nasıl yanar? yağ yanma odasına nereden ve ne şekilde sızar?

    Motorun yağ yakmasının tek sebebi segmanların aşınmıs olması mıdır?

    Segman atmak yağ yanmasına kesin çözümmüdür?

    Segman atmak için motor indirilir mi?

    Yarım motor yapmak ve segman atmak aynı manaya mı gelirler?



    Cehaletım için özür dilerim..cevaplayan arkadaşlara teşekkürü borç bilirim..:)




    Şu sorulara da cevap bulabilirsek çok iyi olacak..
    Bilgili arkadaşların mesajlarını bekliyoruz
    Segmanla beraber silindir gomlekleri de asinir(ovallesir) bu nedenle sadece segman degistirmek idarelik bir cozumdur. Gomlekli motorlarda gomlekler de degistirilmeli, gomleksizlerde silindirler honlanmalidir. Bu nedenle sadece segman atmak eger silindirlerde ovallesme fazla degilse gecici bir cozum olur.

    Segman atmak icin motoru aractan indirmek sart degil. Karter ve silindir kapagi sokulup alttan biyel kol civatalari cikarilarak piston yerinden alinabilir. Ama genel rektifiye yapilacaksa rahat calisma acisindan motoru aractan almak daha iyi. Hem motor sokulmusken yiopranmis motor kulak takozlari falan da degisir.

    Piyasada yarim motor dedikleri evet,segman degistirmektir. Ama bana sorarsaniz duzgun bir yol degil bu. Motoru actimi segman gomlek subap yatak yag pompasi gibi sonradan ariza cikardiginda motoru yeniden actirmaya neden olacak parcalar degistirilmeli. Cunku motor yaptirmada esas parayi malzeme degil, iscilik tutar. Motoru acmak ve kapatmak oldukca fazla zaman, ayar, hassasiyet v.s. gerektiren isler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-25B1CCF06

    Segmanla beraber silindir gomlekleri de asinir(ovallesir) bu nedenle sadece segman degistirmek idarelik bir cozumdur. Gomlekli motorlarda gomlekler de degistirilmeli, gomleksizlerde silindirler honlanmalidir. Bu nedenle sadece segman atmak eger silindirlerde ovallesme fazla degilse gecici bir cozum olur.

    Segman atmak icin motoru aractan indirmek sart degil. Karter ve silindir kapagi sokulup alttan biyel kol civatalari cikarilarak piston yerinden alinabilir. Ama genel rektifiye yapilacaksa rahat calisma acisindan motoru aractan almak daha iyi. Hem motor sokulmusken yiopranmis motor kulak takozlari falan da degisir.

    Piyasada yarim motor dedikleri evet,segman degistirmektir. Ama bana sorarsaniz duzgun bir yol degil bu. Motoru actimi segman gomlek subap yatak yag pompasi gibi sonradan ariza cikardiginda motoru yeniden actirmaya neden olacak parcalar degistirilmeli. Cunku motor yaptirmada esas parayi malzeme degil, iscilik tutar. Motoru acmak ve kapatmak oldukca fazla zaman, ayar, hassasiyet v.s. gerektiren isler.

    Alıntıları Göster
    Motorun yağ yakmasının tek sebebi segmanların aşınmıs olması mıdır?
    Subap klavuzları aşınmışsa da O bölgelerden de yağ emişi ile yağ yakma oluşabilir. Silindir aşıntıları ve çizikler. Yanlış montajlar.

    Segman atmak yağ yanmasına kesin çözümmüdür?
    Silindir aşıntısı da varsa sekman atmak çözüm olmaz. Rektifiye gereksinimi olabilir.

    Segman atmak için motor indirilir mi?
    Motor İndirilip dikkatli inceleme yapılırsa yapılan işlem daha sağlıklı olur.

    Ayrıca Vuruntu Yakıttan, Avans uygun olmaması, sıkıştırma oranının yüksekliği, silindir kapağının fazla taşlanması, silindir içerisinde kurum oluşumu ve bazı maddelerin kompresyonun artışı sonucu oluşan aşırı sıcaktan dolayı kızararak silindir içinde uygunsuz zamanlarda ateşlemeye sebep olması gibi kanaatimce. Bunlar Vuruntulara sebep olabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yüksel75

    Motorun yağ yakmasının tek sebebi segmanların aşınmıs olması mıdır?
    Subap klavuzları aşınmışsa da O bölgelerden de yağ emişi ile yağ yakma oluşabilir. Silindir aşıntıları ve çizikler. Yanlış montajlar.

    Segman atmak yağ yanmasına kesin çözümmüdür?
    Silindir aşıntısı da varsa sekman atmak çözüm olmaz. Rektifiye gereksinimi olabilir.

    Segman atmak için motor indirilir mi?
    Motor İndirilip dikkatli inceleme yapılırsa yapılan işlem daha sağlıklı olur.

    Ayrıca Vuruntu Yakıttan, Avans uygun olmaması, sıkıştırma oranının yüksekliği, silindir kapağının fazla taşlanması, silindir içerisinde kurum oluşumu ve bazı maddelerin kompresyonun artışı sonucu oluşan aşırı sıcaktan dolayı kızararak silindir içinde uygunsuz zamanlarda ateşlemeye sebep olması gibi kanaatimce. Bunlar Vuruntulara sebep olabilir.

    Alıntıları Göster
    Tam benim aradığım topik. Sekman atılırken değişmesi gerekenlerin tam bir listesi var mıdır? Ayrıca bu listenin gerçekten de işlem sırasında değiştirilip değiştirilmediğini nasıl anlayabiliriz? Sekman mı rektefe mi daha garantili ve kalıcı bir çözümdür? Fiyat farkları nasıldır?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MAD MAX

     Segman ile ilgili  Birtakım Sorular


    Resimde duran pistonun yanında duran halkalara deniyor.Bunlarda Pistonun üst kısımlardaki boşlıklara takılıyor.Metaryal olarak çelikten yapıldığını biliyorum.

    Avans vurma olayıda senin ilk resimde koyduğun fotoğrafa bakarak kısaca anlatıyim.
    Piston tepe noktasına ulaşmadan yanma meydana gelmesi sonucu avans oluşur.Yani yanma tam anlamıyla gerçekleşmeden piston aşşa doğru itilir.Buna'da avas vurması veya detanasyon denir.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: MAD MAX

     Segman ile ilgili  Birtakım Sorular


    Resimde duran pistonun yanında duran halkalara deniyor.Bunlarda Pistonun üst kısımlardaki boşlıklara takılıyor.Metaryal olarak çelikten yapıldığını biliyorum.

    Avans vurma olayıda senin ilk resimde koyduğun fotoğrafa bakarak kısaca anlatıyim.
    Piston tepe noktasına ulaşmadan yanma meydana gelmesi sonucu avans oluşur.Yani yanma tam anlamıyla gerçekleşmeden piston aşşa doğru itilir.Buna'da avas vurması veya detanasyon denir.



    Aynen.


    Motoruma 1 hafta önce attım,inanılmaz farkediyor.Motorun tamamen indirilmesi şart.Olmadan yapılamaz.


    Yağ yakımının tek sebebi segman değildir,fakat segman da olabilir.Olasılığı da azımsanacak bir olasılık değildir.


    Vuruntu yapıyordu benim aracımda.Yağ yakma falan yoktu.Attık segmanı.Taş gibi şu anda mübarek.Eşeğe biniyormuşuz resmen.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: reason666

    quote:

    Orjinalden alıntı: MAD MAX

     Segman ile ilgili  Birtakım Sorular


    Resimde duran pistonun yanında duran halkalara deniyor.Bunlarda Pistonun üst kısımlardaki boşlıklara takılıyor.Metaryal olarak çelikten yapıldığını biliyorum.

    Avans vurma olayıda senin ilk resimde koyduğun fotoğrafa bakarak kısaca anlatıyim.
    Piston tepe noktasına ulaşmadan yanma meydana gelmesi sonucu avans oluşur.Yani yanma tam anlamıyla gerçekleşmeden piston aşşa doğru itilir.Buna'da avas vurması veya detanasyon denir.



    Aynen.


    Motoruma 1 hafta önce attım,inanılmaz farkediyor.Motorun tamamen indirilmesi şart.Olmadan yapılamaz.


    Yağ yakımının tek sebebi segman değildir,fakat segman da olabilir.Olasılığı da azımsanacak bir olasılık değildir.


    Vuruntu yapıyordu benim aracımda.Yağ yakma falan yoktu.Attık segmanı.Taş gibi şu anda mübarek.Eşeğe biniyormuşuz resmen.

    Alıntıları Göster
    Motorun yağ yakmasının tek sebebi segmanların aşınmıs olması mıdır?

    hayır değildir. turboşarj lı motorlarda turbonun gövde burcunu dağıtması ve pistonların üzerine salyangozdan yağ basmasıda mümkündür. çok fazla motor yağının yanma odasına inmesi aracı anveleye kaldırabilir (motorun yanan yağ yüzünden herhangi bir sınır olmaksızın kontak kapalı konuma getirilse bile maksimum üzeri devire yürümesi = yakıt yerine yağyanması) veya piston eritebilir vs.


    Segman atmak yağ yanmasına kesin çözümmüdür?
    faydası çoktur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: deville

    Motorun yağ yakmasının tek sebebi segmanların aşınmıs olması mıdır?

    hayır değildir. turboşarj lı motorlarda turbonun gövde burcunu dağıtması ve pistonların üzerine salyangozdan yağ basmasıda mümkündür. çok fazla motor yağının yanma odasına inmesi aracı anveleye kaldırabilir (motorun yanan yağ yüzünden herhangi bir sınır olmaksızın kontak kapalı konuma getirilse bile maksimum üzeri devire yürümesi = yakıt yerine yağyanması) veya piston eritebilir vs.


    Segman atmak yağ yanmasına kesin çözümmüdür?
    faydası çoktur.

    Alıntıları Göster
    sekman atmak ama neye göre? usta sekman kararını nasıl verdi? komprasyon testi yaptımı ? sonrasında hava basıncıyla kaçak testi yaptımı? motor yağ yakıyo ama yağı sekmandan alıptamı yakıyo yoksa karter havalandırma borusundanmı alıp yakıyo? belki üst kapak contasından silindire yağ kaçıyo bunların hepsini değerlendirmek gerekir. rastgele karar verilmez. eğer sekmanlar yağ kaçırıyosa tabiki sekman atarak sorunu çözersin ama yatak sesi varsa ,çekiş düşük ise komple rektifiyeye girmen gerekir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: İlteriş Kutluk Kağan

    quote:

    Orjinalden alıntı: dokuzeylul




    Slm arkadaslar, bir kaç sorum olacak musadenizle..

    Segman nedir? Resimde ki işleyişde segmanın yeri neresidir?

    Segman atmak ne demektir? Segman atarken onarım yapılan yer neresidir?

    Motor yağ yakıyor? cumlesınde yağ, bu işleyişde nasıl yanar? yağ yanma odasına nereden ve ne şekilde sızar?

    Motorun yağ yakmasının tek sebebi segmanların aşınmıs olması mıdır?

    Segman atmak yağ yanmasına kesin çözümmüdür?

    Segman atmak için motor indirilir mi?

    Yarım motor yapmak ve segman atmak aynı manaya mı gelirler?



    Cehaletım için özür dilerim..cevaplayan arkadaşlara teşekkürü borç bilirim..:)




    Şu sorulara da cevap bulabilirsek çok iyi olacak..
    Bilgili arkadaşların mesajlarını bekliyoruz
    Motorun yağ yakmasının tek sebebi segmanların aşınmıs olması mıdır?

    Segman atmak yağ yanmasına kesin çözümmüdür?

    Segman atmak için motor indirilir mi?

    Yarım motor yapmak ve segman atmak aynı manaya mı gelirler?
    ----------------------------------------------------------------------------
    1-deyildir-aşınmış segman daha çok yağı kirletir.yağ eksiltmeye yardım eder.kompresyon düşük olacağından verim düşer.
    2-kesin çözüm deyildir.çünkü yağ eksiltmenin(siz yakma diyorsunuz)birçok nedeni vardır.aşınmış kayıtlar(sübap)-uygun olmayan yağ-aşımış segman,kırık segman-contalardan sızıntı-aşırı yüklenme ile geri dönüşün yetersiz oluşu ve üste çıkan yağın hava tahliyesinden atılması(ki "üfleme"tabir edilen durum bunun tetikçisidir)
    3-segman atmak için genelde motor İNMEZ.alt kartel ve üst kapak(sil.kapağı)çıkarılırsa segman atılabilirki genelde segman bu şekilde atılır.
    4-yarım motor yapmak biraz muallakta bir tabirdir.segman atarken sübaplarda elden geçirilebilir.yataklarda çok ovallik yoksa(ki yeni nesil motorlarda ovallik pek görülmez)yatak değiştirilebilir.vs.vs.
    birde avans sorusu vardır ki tam olarak anlatılmadı.
    avans erken ateşlemedir.motordan duyduğunuz şıkırtı sesi daha başka bir şeydir.(bir arkadaş detenasyon demiş doğrudur)
    motordan duyulan şıkırtıya fazla avans neden olabilir.kötü yakıt neden olabilir.silindir içindeki keskin uçlar neden olabilir.yanlış buji neden olabilir.pahlanmamış keskin kenarlar neden olabilir.hararet neden olabilir.
    ŞİMDİDE SESİN NEDENİ:büyük patlama(buji ile veya zamanında olan yanma)başlamadan.sıkışmanın fazla olduğunda silindir içinde farklı yerlerde tutuşma olur-buji yanlış seçilmiştir ısınır erken tutuşturma yapar-keskin kenarlar çok ısınacağından erken tutuşturmaya neden olur.
    işte bu erken yanmadan dolayı oluşan patlamaları biz şıkırtı olarak duyarız.
    şimdilik aklıma gelenler.kolay gelsin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    Motorun yağ yakmasının tek sebebi segmanların aşınmıs olması mıdır?

    Segman atmak yağ yanmasına kesin çözümmüdür?

    Segman atmak için motor indirilir mi?

    Yarım motor yapmak ve segman atmak aynı manaya mı gelirler?
    ----------------------------------------------------------------------------
    1-deyildir-aşınmış segman daha çok yağı kirletir.yağ eksiltmeye yardım eder.kompresyon düşük olacağından verim düşer.
    2-kesin çözüm deyildir.çünkü yağ eksiltmenin(siz yakma diyorsunuz)birçok nedeni vardır.aşınmış kayıtlar(sübap)-uygun olmayan yağ-aşımış segman,kırık segman-contalardan sızıntı-aşırı yüklenme ile geri dönüşün yetersiz oluşu ve üste çıkan yağın hava tahliyesinden atılması(ki "üfleme"tabir edilen durum bunun tetikçisidir)
    3-segman atmak için genelde motor İNMEZ.alt kartel ve üst kapak(sil.kapağı)çıkarılırsa segman atılabilirki genelde segman bu şekilde atılır.
    4-yarım motor yapmak biraz muallakta bir tabirdir.segman atarken sübaplarda elden geçirilebilir.yataklarda çok ovallik yoksa(ki yeni nesil motorlarda ovallik pek görülmez)yatak değiştirilebilir.vs.vs.
    birde avans sorusu vardır ki tam olarak anlatılmadı.
    avans erken ateşlemedir.motordan duyduğunuz şıkırtı sesi daha başka bir şeydir.(bir arkadaş detenasyon demiş doğrudur)
    motordan duyulan şıkırtıya fazla avans neden olabilir.kötü yakıt neden olabilir.silindir içindeki keskin uçlar neden olabilir.yanlış buji neden olabilir.pahlanmamış keskin kenarlar neden olabilir.hararet neden olabilir.
    ŞİMDİDE SESİN NEDENİ:büyük patlama(buji ile veya zamanında olan yanma)başlamadan.sıkışmanın fazla olduğunda silindir içinde farklı yerlerde tutuşma olur-buji yanlış seçilmiştir ısınır erken tutuşturma yapar-keskin kenarlar çok ısınacağından erken tutuşturmaya neden olur.
    işte bu erken yanmadan dolayı oluşan patlamaları biz şıkırtı olarak duyarız.
    şimdilik aklıma gelenler.kolay gelsin.

    Alıntıları Göster
    merhaba 120-130 km/h yaklaşık 4000 devirde yol alırken aniden yağ lambası yandı hemen 1 km ilerdeki benzin istasyonuna girip kaputu açtım, yağ kapağı atmıştı,yağ çubuğunu da atmıştı motor. Hemen 2 litre yağ koyduk.yağ kapağı karter muhafaza sacının üstünde idi alıp taktım, yağ çubuğunu yerine yerleştirdim. motoru tekrar çalıştırdım, çalışma normaldi ama yağ çubuğunu yeniden attı ve yağ lambası tekrar yandı.. hemen istop ettim... segman kırdığımı düşünüyorum, sizin düşünceniz nedir... segman neden kırılır...bu durumlarda nasıl hareket etmek gerekir....saygılar..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fazlison

    merhaba 120-130 km/h yaklaşık 4000 devirde yol alırken aniden yağ lambası yandı hemen 1 km ilerdeki benzin istasyonuna girip kaputu açtım, yağ kapağı atmıştı,yağ çubuğunu da atmıştı motor. Hemen 2 litre yağ koyduk.yağ kapağı karter muhafaza sacının üstünde idi alıp taktım, yağ çubuğunu yerine yerleştirdim. motoru tekrar çalıştırdım, çalışma normaldi ama yağ çubuğunu yeniden attı ve yağ lambası tekrar yandı.. hemen istop ettim... segman kırdığımı düşünüyorum, sizin düşünceniz nedir... segman neden kırılır...bu durumlarda nasıl hareket etmek gerekir....saygılar..

    anlatımdaki eksikler:aracın cinsi motor nevi(diesel-benzin)yağ lambası yanana kadar hiç uyarı vermedimi.iki kilo yağ küçük motorlar için az bir rakam deyildir.yağı eksikmiydide tamamladınız yoksa gelişigüzelmi yağ doldurdunuz.yağ lambası ile segman kırığı arasında bir bağ kuramadım açıkçası.
    yağ konma kapağı ve yağ kontrol çubuğunun yerinden çıkması alt kartere aşırı basınç uygulamasıyla olur ki;kırık -kaynamış segman,cebri devir yükseltilmesi bunun nedenleridir.120 ile giderken yanlışlıkla vitesi 3 e takar ve deriyajdan ayağınızı çekersiniz,yapacağını yapar.aşırı hararet yaptırdınız segman kaynamıştır.kartere hava basar.kırık segmanı kafaya alır kapağa çakana kadar vuntu şeklinde ses yapar.
    sonuç anlamıyorsanız müdahele yapmayın.biraz pahallı amma servisi tercih ederim.




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.