Şimdi Ara

Otomatik sanzimanlar acisindan en begendiginiz

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
25
Cevap
1
Favori
1.868
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba güncel yeni nesil araçlar içerisinde otomatik şanzımanlar olarak Konfor yakıt verimlilik sağlamlık açısından En beğendiğiniz en iyi şanzımanı yazar mısınız? Özellikle kullananlar tecrübelerini yazarlarsa çok sevinirim kulaktan dolma bilgiler ile hareket etmeyelim




  • Benim sıralamam CVT>ZF>EAT8
    CVT:Çok konforlu ama herkese hitap etmiyor.
    Robotik manuel: Çok kötü
    EAT6:Geçişleri çok hissettiriyor
    EAT8:Güzel
    EDC: Mekanik iyi olabilir ama beyin kısmının yaşananlardan haberi yok bence. Robotikten sonraki en kötüsü.
    ZF:Yağ gibiydi. Çok iyiydi.
    DSG: Evden içeri sokmam. Çok net.

    Dsg kullandım, son derece konforlu ve kararlı çalışan bir şanzımandı. Bende herhangi bir arıza çıkarmadı, titreme tekleme falan yapmadı. Yine de Dsg sorunlu bozulabilir algısı insanı huzursuz ediyor. Bu yüzden sıkışık trafikte manuelde kullanırdım.


    Su an eat8 kullanıyorum. Bu da dsg ye yakın bir şanzıman. Bundan da memnunum. En azından bozulur mu kaygısı yaşatmıyor.

    Kendi aracım bmw 5.20i zf şanzıman yıllarca en ufak bi sorun yaşatmadı,2 yıldır aynı zamanda corsa eat8 de kullanıyorum soğuk havalarda ısınana kadar 1 den 2 ye geçerken vuruntu yapıyor onun dışında sorun yok,babamda leon var dsg evet güzel ama bizi yaktı :) 1 defa mekatronik arızası verdi,tanıdık bulmasam sağlam kitleyeceklerdi garanti bitti diye.3 şanzıman arasında en sorunsuz kesinlekle bmw zf.
  • Dsg kullandım, son derece konforlu ve kararlı çalışan bir şanzımandı. Bende herhangi bir arıza çıkarmadı, titreme tekleme falan yapmadı. Yine de Dsg sorunlu bozulabilir algısı insanı huzursuz ediyor. Bu yüzden sıkışık trafikte manuelde kullanırdım.


    Su an eat8 kullanıyorum. Bu da dsg ye yakın bir şanzıman. Bundan da memnunum. En azından bozulur mu kaygısı yaşatmıyor.

  • Kendi aracım bmw 5.20i zf şanzıman yıllarca en ufak bi sorun yaşatmadı,2 yıldır aynı zamanda corsa eat8 de kullanıyorum soğuk havalarda ısınana kadar 1 den 2 ye geçerken vuruntu yapıyor onun dışında sorun yok,babamda leon var dsg evet güzel ama bizi yaktı :) 1 defa mekatronik arızası verdi,tanıdık bulmasam sağlam kitleyeceklerdi garanti bitti diye.3 şanzıman arasında en sorunsuz kesinlekle bmw zf.
  • Benim sıralamam CVT>ZF>EAT8
    CVT:Çok konforlu ama herkese hitap etmiyor.
    Robotik manuel: Çok kötü
    EAT6:Geçişleri çok hissettiriyor
    EAT8:Güzel
    EDC: Mekanik iyi olabilir ama beyin kısmının yaşananlardan haberi yok bence. Robotikten sonraki en kötüsü.
    ZF:Yağ gibiydi. Çok iyiydi.
    DSG: Evden içeri sokmam. Çok net.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-86F0316EC -- 27 Mayıs 2023; 19:37:58 >
  • Mercedes'in 9gtronic'i kusursuza yakın bir şanzıman.. eski merso şanzımanlarında olumsuzlukları unutturuyor.


    ZF8 zaten çok iyi. ıslak 7 ileri DSG'ler de performans şanzımanı olarak müthiş bence. kurular da çok verimli, eskisi gibi sorunlu de değiller.


    Yaris'te kullandığım 10 oran Cvt bile beni acayip şaşırttı. manuel modu gerçek manuel gibi, çok hızlı, hassas, bağırtmıyor da aracı. bastığın gibi uzuyor, tipik Cvt arkadan gelmeleri yok gibi..


    İçten yanmalı motorlar bitmeye yakın hemen herkes becerdi şanzıman işini.

  • 9G-Tronic inanılmaz memnun olduğumuz bir şanzıman. 9 vites cruise controlde her hızda az yakıyor, spor modda DSG kadar hızlı olmasada çok tatmin edici vites geçişleri var. Biz 244 bin kmdir kullanıyoruz hiçbir sorun çıkarmadı.
  • ZF'i saymazsak, Getrag en iyisi şuan Ford'ların bazı modellerinde kullanılan.


    CVT'ye konforlu veya iyi diyen adamlar bir şey konuşmaya gerek yok gülüp geçmek lazım. Nükleer reaktör gibi, patlayacak gibi ve elektrikli süpürge gibi çalışan uzak doğu klasiği bir saçmalık.



    EDC ilk 30.000km sıfır alınca iyi, sonra pert. 50.000km'de ki Megane 4.5'da arıza verdi verecek ramak kaldı, aşırı gecikmeler başladı.

  • Ben Mercedes yorumlayabilirim
    7g tronic çok sağlam ama hissettiriyor soğuk havalarda ilk 1-2km kararsız ayrıca düşük hızda yüksek devirli.. 9g tronic yağ gibi çok hızlı çok atik..
  • zotacing kullanıcısına yanıt

    Yeni kuga ve focuslardaki sanzimansa dediğiniz ben pek memnun değilim

  • Jocker35 J kullanıcısına yanıt

    EDC ve CVT'den kat kat fark edilir derecede iyi. Yoksa ZF gibi süper ve eleştirilemez değil.

  • zotacing kullanıcısına yanıt

    Buna fordun kendi geliştirdiği sanziman diyorlar.Zf mi getrag mi bilmiyorum .Düz yolda sorun yok güzel. Ancak kırsalda yokuslu yerlerde sürekli olarak vitesi düşürme egiliminde oluyor ve arac yığılıp kalıyor. Bu yönüyle cvtin gercekten gerisinde .Ben bu sanzimanin zf veya getrag üretimi olduğunu sanmıyorum bu yüzden

  • şehir içi düz cvt de değil e-cvt şehir dışı ZF, eat8'ler hdi dizel ünitede daha güzel çalışıyor benzinli uyumunu sevmedim
  • Cvt gibi bir sistem varken başka sistem aramak bulmak kullanmak bana çok gereksiz geliyor... Vites geçişi yok, süper bir sistem. Mucidi de uzak doğu değil Mercedes diye hatırlıyorum.

    Sınırsız sayıda vites seçeneği var. Nissan bozuk yapıyor o ayrı. Honda süper yapmış. Üstelik istersen programlama ile 8 ileri 9 ileri gibi de davranabiliyor. Vites geçişi hissetmek isteyen için de seçeneği var. Vites geçişi hissetmek istemem yağ gibi aksın diyen için de.
    Her türlü programlanabilen bir sistem. Üstelik arıza ihtimali en düşük sistemlerden biri.
  • DCT ler nasıl arkadaşlar?
  • MaDMaxiBo kullanıcısına yanıt

    Teoride öyle o.. pratikte durum farklı, herşey teori gibi olsa bütün üreticiler Cvt şanzıman kullanır geçerdi.


    Motor-aktarma eşitlemesi, gecikmeler, ani tepki zayıflığı, zincir/kayış devamlı sürtünme, aktarma kayıpları söz konusu.. dişli seti gibi direkt, maksimum verimde ve en önemlisi doğrusal bir aktarma yok. torka dayanım zaten hep problem oldu, 2023 yılında hala torku düşürülen motorlar var uyum için.


    Toyota'nın cvt'si bu sorunlardan mümkün olduğunda arındırılmış, benim kullandığım en iyi Cvt idi. ancak aracın manuel versiyonunu kullanmadığım için ne kadar iyi kestiremiyorum hala.. Civic 1.5 turbo'nun da Cvt'sini çok beğenmiştim, düz vites olanını deneyimleyince anlaşıldı ataklığın, performans hissinin nasıl içine ettiği.

  • Benim kullandıklarım arasında en iyisi EAT6 ve EAT8. 7g-tronic, 8ZF falan da kullandım ama EAT8 en iyisi geldi bana. Tork konvertörlü olmasına rağmen güç aktarımında hiçbir kayıp yok. Performansta azalma, tüketimde artma yok. Manuel vites gibi keskin tepkiler verebilen bir tork konvertörlü. Bir de hiçbir kararsızlık, alakasız vites arttırma/azaltma yapmıyor. "Manuel kullansam ben de bu devirlerde vites değiştirirdim" dedirtiyor insana.

  • powershift şanzıman kesinlikle almam. (2015 fiesta kullandığım en rezil şanzımanlı araçtı)


    CVT'den vazgeçmem. (Honda CRV en sağlam şanzımanlı araçtı)


    EDC kullandım bir sorun yaratmadı. güzel diyebilirim (Megane, Fluence)

  • fastforyou kullanıcısına yanıt

    Bu bmw lere tup takiliyor mu ? Benim matematik ogretmenide alacakta korkuyor maaş yetmez yürütemem diye gencliginde 3.16i si varmis lpg li rahatca biniyordu az yakiyormus.

  • Fc5 Cvt kullandım. Şehir içinde çok iyiydi. İlk gaz tepkisi harikaydı. Yalnızca aniden hızlanmaları kötüydü. Uzun yolda giderken de az devirle çok yol gitmesi keyifliydi. Ancak şanzumanı hassas. Her 40bin kmde yağı değişiyor ve arıza verince aniden sorun yaşanıyor, yolra bırakıyor ve ustası yok. Kimse anlamıyor. Komple şanzuman ise oldukça pahalı.

    Dsg b8.5 1.5tsi passat kullanıyorum. Vites geçişleri hissedilmiyor ama şakır şakır vites sesi geliyor. Aman aman gaz tepkisi yok bazen geç kalıyor. Geri kaydırıyor. İyi şanzuman ama 15bin kmde kavrama arızası yapmış serviste değişmiş. Daha 15bin kmde şanzuman nasıl 100bin gitsin bilmiyorum sağlam hissi yok.

    Kiraladığım clio ve megane edc lee genel. Olarak o kadar hor kullanıma rağmen iyiydi. Ama onlarda da viteslerde ciddi vurma yapanına çok denk geldim. Ama his olarak başarılı diyebiliyorum. Bir arkadaşım elektronik beyin arızası ile karşılaştı beyin değişti ve ciddi para vermişti.

    Eat8 şu anda premium segment hariç en başarılı şanzuman.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.