Şimdi Ara

otomatik/manuel vites karşılaştırmaları... (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
193
Cevap
0
Favori
72.546
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ne masraf ettiğini nedense hala yazamadın. Bi yaz hele bakalım ne masraf etmişsin merak ettim.
  • arkadaşlar ford fiestanın hem manuel hem otomatik kullanım sağlayan ASM vitesinde çok sorunlar olduğu söyleniyor, yokuşta geri kaçırma stop etme gibi şu linke bakabilirsiniz.

    http://www.sikayetvar.com/?ara=asm&loc=ara

    ne dersiniz hakkaten sorunlu bu imalat mı yoksa insanlar kullanmayı mı bilmiyor?
  • BEN UZUN YILLAR OTOMATİK VE DUZ VİTES ARABA KULLANDIM BEN DİYORUMKİ OTOMATİK VİTESLİ ARABA EN ASAGI 2000CC OLMALI O ZAMAN ZEVKLİ ARIZA OLARAK OTOMATİKDE HİC ARIZA BASIMA GELMEDİ AMA DUZ VİTESLİ ARABAMDA COK SORUNLAR YASADIM
  • quote:

    Orjinalden alıntı: nlty2000

    Ağzı olan konuşuyo tutamıyosun ki... Bakımı pahalı diyenler eminim hiç kullanmamışlardır. Örneğin bir Honda'nın 120bin km'ye kadar gereken bakımını söyliyim size:
    H İ Ç !
    Sıfır. 120binde yağın bir kısmı değişir(20~40 lira) ve yola devam edilir. Evet, çok zahmetli ve zor bir bakım offf of düşman başına. 20~40 lira. Dile kolay.

    Bu sabah arabada yaptığımı söyleyeyim size de susun. Sol ayakkabımın bağı çözülmüş. Dur-kalklı trafikte İlerlerken bağladım. Hadi bunu yapın düz vitesli arabanızda.


    Sağ ayakkabı çözülse de bağlanabiliyor Sol ayağımız ne güne duruyor, zati yapacak işi yok.

    Ben sol ayağı sol kapı cebine koyuyordum, ellerde başın arkasında kenetli, tek ayak götürüyor arabayı sıkışık trafikte. Ama o da iyi değil uykum filan geliyordu.

    Daha daha.. evde hazırladığım sandiviçimi yiyordum rahat rahat.

    Hep geçmiş zaman kullandım, zira artık yapmıyorum bunları, iyi araba kullanmak ne kadar imkan olsa da, risksiz gözükse de bu tür işler yapmamaktır.

    Bence otomatik vites gelişmiş bir teknolojidir. Yakıt harcamında manuellerden iyi yani az harcayanları vardır. İlerde daha az harcayan kesinlikle otomatik olacaktır. Bence manuel vitesleri araba kullanma zevkine kendini çok kaptırmış ve iyi araba kullanmayanlar daha çok tercih ediyor. Genelleme olarak yani, herkes için geçerli değil. Yakıt tasarrufu onların kriteri zaten değil zira arabayı "bağırtmak" ve "ara gazı" vermekle kar ettikleri bu yakıtları fazlasıyla ziyan ediyorlar. Motor freninin zararlarının balatalardan daha önemsiz olduğunu da düşünüyorlar. (Her koşulda değil ama gereksiz motor freni normal frenden daha iyi bir çözüm değildir).



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bittabi -- 2 Haziran 2006; 0:00:55 >




  • Konuyu hortlatmışım yahu
    Pardon !
  • 57 chevrolet 1 milyonu devirmis, su anda 50.000 km'de Sanzuman yeni iflas etti, bir 2000km evvel. O zamana kadar da bize masrafı olmadı, tahminen en fazla iki kere revize edilmistir sanzuman. Yani ilk revizeye kadar kaliteli otomatik sanzuman omuru 400-500 bin km ye kadar cıkabilir. Iyi bir sanzuman olduktan sonra otomatik vites manuelden daha sorunsuz bile olabilir.
  • 500 bin km demek istediniz herhalde.
  • Aslında baya bişey yazılmış çizilmiş otomatik şöyle manuel böyle diye şimdi gelellim benim değerlendirmeme

    ilk arabam olan uno 1.4 manuel
    -km de 240 lira yakan bir araçtı benzin konusunda tam bir canavardı ne yaptımsa olmadı
    -manueli 9-10 ay kadar kullandım yazımı okuyan herkes emin olsunki İSTANBUL da yokuşsuz rampasız yer neredeyse yok işte burada manuel ile rampa çıkarken önünüzdeki araç durdummu yandızın kalkerken en kral şöför bile kaydırır kaydırmam diyip kimse kendini aldatmasın 5-10 cm bile olsa kayar hele yer ıslak ise işin rengi iyice değişir. Çok kayıp arkadakine çarpan araç gördüm.Bir de bunun sabah sabah sitrese girmesi var tabi.birbirine kornalar bağırmalar vs.. Motorunuz çok güçlü değil ise kalkışlarda rampalarda mutlaka zorlanırsınız hiç bir zaman istediğiniz gibi kalkıp yürümez (motoru güçsüz araçlar)
    Gelelim triptonik araçlara markadan markaya baya değişikler var örn:yaris 1.0 triptonik vites kesinlikle manuelden farkı yok kayar kayar kayar rampalarda testim vardır.opel corsa 1.2 eaystronik di sanırım kayar kayar kayar rampalarda yani otomatik kullanıyorum havası vermez bunlar bide çok yakarlar.1.0-1.2 motorlarıyla
    tam otomatiklerde ise olaya tamamen konforo rahatlığa sakinliğe dönüşür hayat bakınız avrupa ve dünyaya artık ufak ve otomatik vites kullanmaya başladılar neden öncelikle rahatlık ve konfor adamlar için bizdeki gibi sis farı abart eksoz siyah cam olayı yok adamlarda ne varsa konforda ve rahatlıkta var .

    Bazı arkadaşlar demişki 4-5 vites ile gidiyon otomatik te nasıl vites düşürüp sollama yapılacak seri değiller diye sadece gülüyorum manuellde vitesi 5 den 3 düşüren varmı yok önce 4 sonra 3 he bide motorun bangır bangır bağırmaya başlaması aracın marka model ve bakımına göre araç kesinlikle sorun çıkaracaktır bu durumlarda
    Şöyle düşünün hergün 80-90 km yol yapıyorsunuz ve bunlara istanbul trafiğinin en can alıcı yerleri köprü levent beşiktaş civarı trafik trafik şimdi soruyorum 10.000-20.000 kere vitesle oynamakmı yoksa sadece direksiyona haim olup rahatınıza bakmakmı en dik rampalarda bile bırakın öndeki dursun siz rahatsınız kalkarken kaymak yok lastiğin patinaj çekmesi yok sorun yok yani siz istediğiniz şekilde kalkarsınız

    Şimdi gelelim şu an kullandığım araç ile ilgili yorumuma 1.3 motor 105 beygirlik bir araç var vetes kutusu normal otomatik ekstra olarak ta direksiyonda f1 tarzı vites var daha şimdiye kadar en dik rampalarda bile sorunsuz kalktım hiç sorun olmadan
    gelelim şu dragcı arkadaşlara ve sollama yaparken otomatik vites nasıl yapar yapamaz diyenlere ve motor freni yok diyenlere ben aracımla 4. vitesle gider yarım pedal gaz ile gidirken pedalı paspasa b(urada kickdown olayı bu) yapıştırdığım zaman otomatik 3.vitese düşer ve kimi geçmek istiyorsam yanından geçer giderim oda bana bakar aracım 2.vitesten sonra hattta 1.viteste bile 8.000 devir görüyorum herseferinde
    kalkıış konusunda ise bazı arkadaşlar diyorki ben manuelle daha seri kalkarım daha basarım 1.3 105 beygir aracımla 1.6 motoru olan 110 beygir manuel vites kullanan her arkadaşla kalkış yapmaya hazırım bu deneme değil gerçi kanıtlanmış bişey drag sevenler yarışlara gidenler bindiğim minik canavarı iyi bilirler
    motor freni ise benim için hiç sorun değil hemen manuel şift tuşuna bastımmı direksiyonda 4-3-2-1 bile yaparım istersem

    Sözün özü şu sadece ve sadece rahatlık önemliyse otomatik helede istanbulda he trağin olmadığı uzun yolarda manuel zevk verebilir, gerçi düşünün çok uzun bir yol ve manuelle başladınız 1-2-3-4-5 e ondan sonra zaten manuellede olsa 5 ten sonnra vitese dokunmayacaksınız dimi




  • quote:

    Orjinalden alıntı: bittabi

    500 bin km demek istediniz herhalde.


    Ha yok arabalarda bir milyona gelince sıfırlanıyor ya, 1 miyonu devirmis bizim 57, 50.000 kmde. Neyse,

    Torku yuksek olan bir arabada kaydırmamak mumkundur, gaza basmanıza gerek kalmadan ayagınız frendeyken debriyajı iyi ayarlarsanız, ayagınızı frenden cektiginizde arac asılı kalmıs gibi durur, hangi diklikte bir yokus oldugu fark etmez. Debriyajı assagıda kavrayan ve sert debriyajlı arabalarda bunu yapmak cok daha kolaydır. Yani 5-10 cm kaydırmak diye birsey sart degil. Bunun dısında Otomatik vites arabalarda gaz ayarı ile iki vites birden kucultmek de mumkun. Yani manuelden asırı bir farkları yok. Bunun dısında otomatik vites aracların karda ve arazide bazı dezavantajları mevcut, ama sehirde kullanımı manuele gore cok rahat. Zevk meselesi tabi...
  • mobilecom sen biraz arabanın kayma olayına takılmışsın sanırım kötü tecrübelerin var
    Ama ben sana iddialı bişey diim en kral şöför değilim ama istediğin yokuşa gidelim el freni kullanmadan aracı 1cm bile kaydırmadan kalkabilirim.Eminim benim gibi 100 lerce kişi de çıkar burda bu işi yapabilecek.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: jackal73

    mobilecom sen biraz arabanın kayma olayına takılmışsın sanırım kötü tecrübelerin var
    Ama ben sana iddialı bişey diim en kral şöför değilim ama istediğin yokuşa gidelim el freni kullanmadan aracı 1cm bile kaydırmadan kalkabilirim.Eminim benim gibi 100 lerce kişi de çıkar burda bu işi yapabilecek.

    ama yarım debriyaj da yok ona göre!




  • quote:

    Orjinalden alıntı: mussa


    quote:

    Orjinalden alıntı: jackal73

    mobilecom sen biraz arabanın kayma olayına takılmışsın sanırım kötü tecrübelerin var
    Ama ben sana iddialı bişey diim en kral şöför değilim ama istediğin yokuşa gidelim el freni kullanmadan aracı 1cm bile kaydırmadan kalkabilirim.Eminim benim gibi 100 lerce kişi de çıkar burda bu işi yapabilecek.

    ama yarım debriyaj da yok ona göre!


    O olsun. Bence rampada düz vites daha zevkli olsa gerek (otomatik kullanmadım), sebebi ise bana göre az biraz geri kaydırmanında bir zevki var. Mesela duruyorsunuz önünüzdeki ilerledi. Aracı en fazla 2 cm. kaydırıp kaldırmaktan şahsen çok zevk alıyorum.




  • KENDİM BİZZATİ MAREA WEEKEND KULLANIYORUM.YOKUŞTA HİÇ KAYMA YAPMIYOR.BÖÖYLE ASILI BEKLİYOR.
  • BEnde 1.4, 2000 corsa var..ne kadar yaktığını hala hesaplayamadım...geçenlerde birisi, düzden %20 daha fazla yakar demişti...kullanımı ise gerçekten çok rahat...istanbul'da düz kullanmak artık bir işkence..
  • Arkadaşlar tam 15 yıl düz vites araba kullandım. 6 ay önce otomatik vites araba aldım. Almadan önce düz vitesi savunan arkadaşlar gibi ben de savunuyordum. Arabaya hükmetmem lazım, vites benim elimde olmalı, istediğim an vitesi küçültmeliyim, otomatiğin kullanım zevki mi olur, vb. vb. vb. gibi bir sürü tereddütlerim vardı. Bu düşüncelerim otomatik vites araca biner binmez değişti. İnanın ona da hükmedebiliyor ve vitesi istediğiniz devirde değiştiriyorsunuz. Ayrıca kalkış ve vites küçültmeler son derece hızlı. Düz viteste otm. kadar hızlı olmasa da vites küçültmek kolaydır. Ama 20-30 arası süratle giderken düz vites araçta vitesi aniden 2 den bire alın bakalım. Ne kadar çabuk alabilirsiniz. Otomatik vitesli araç siz daha sağ ayağınızı gazdan çekip de sol ayağınızla debriyaja basana kadar vitesi 2 den bire alır ve alması için de gazdan ayağınızı çekmek değil, zaten gazı köklemiş olmanız gerekir. Bundan dolayı da yoluna fazla devir kaybetmeden devam eder. İnanın bu çok daha hızlı ve heyecanlı. Konfor olayına hiç girmeyeceğim. Anlatılmaz, yaşanır.

    Olumsuz taraflarına gelince. Aracı alırken 2-3 bin YTL daha fazla para ödüyorsunuz. Yakıt tüketimi biraz daha fazla. Bazı otm. kullanıcıları bana katılmasa da karlı havada düz vites kullanmak bence daha avantajlı.

    Sonuç olarak, bundan sonra hangi aracı alırsam alıyım mutlaka otomatik vites tercih ederim. Belki de en kötü tarafı bu. Alışkanlık yapıyor.




  • 96 astra otomatiğimde snow düğmesi vardı karda buna basıp kalktığında aracı 2 de kaldırır patinaja kalmazdı üstelik sollamalarda gazı kapatır kapatmaz gazı kapatma hızına bağlı olarak 1 yada 2 vites düşürerek red line girermiyim motora zarar verirmiyim endişesi olmadan giderdim . Karda ilk hareket anında olduğunu ve tekerleklerin önünün kapalı olduğunu düşün yani mutlaka patinaja kalacaksın , debriyajı ve gazı kontrol etmek yerine dikkatini sadece gaza vererek hafifçe kalkmak heleki araçta anti patinaj da varsa daha kolay değilmi düşün üstelik snow tuşu olan otomatiklerde bu işlev tork kontrolü yapıp hareket halinde iken de lastikleri 80 km sürate kadar kontrol ediyor , zaten karda 80 km iii bir rakkam
  • Ha bu arada bence tek olumsuzluk en ucuzundan en pahalısına kadar şu.... kalkıştaki sanki yarım debriyaj ile kalkıyormuşsun hissi veren motor sesi 18 yıllık şöförüm bu ses beni uyuz eder işte, sanki debriyajı yiyecekmiş gibi
  • quote:

    Orjinalden alıntı: jackal73

    mobilecom sen biraz arabanın kayma olayına takılmışsın sanırım kötü tecrübelerin var
    Ama ben sana iddialı bişey diim en kral şöför değilim ama istediğin yokuşa gidelim el freni kullanmadan aracı 1cm bile kaydırmadan kalkabilirim.Eminim benim gibi 100 lerce kişi de çıkar burda bu işi yapabilecek.



    aslında kötü tecrübem evet başlarda oldu ama sonra aracın debriyaj sistemine alıştıktan sonra olay çözülüyo ama genede rampada kalkarken rahat kalkmak benim için daha önemli sen kaydırmam demişssin ben zaten yazımda motoru zayıf beygiri düşük araçlardan bahsetmiştim arkadaşın dediğigibi yarım debrayajsız çok zor kaydırmadan kalkman




  • quote:

    Orjinalden alıntı: tonk

    Arkadaşlar tam 15 yıl düz vites araba kullandım. 6 ay önce otomatik vites araba aldım. Almadan önce düz vitesi savunan arkadaşlar gibi ben de savunuyordum. Arabaya hükmetmem lazım, vites benim elimde olmalı, istediğim an vitesi küçültmeliyim, otomatiğin kullanım zevki mi olur, vb. vb. vb. gibi bir sürü tereddütlerim vardı. Bu düşüncelerim otomatik vites araca biner binmez değişti. İnanın ona da hükmedebiliyor ve vitesi istediğiniz devirde değiştiriyorsunuz. Ayrıca kalkış ve vites küçültmeler son derece hızlı. Düz viteste otm. kadar hızlı olmasa da vites küçültmek kolaydır. Ama 20-30 arası süratle giderken düz vites araçta vitesi aniden 2 den bire alın bakalım. Ne kadar çabuk alabilirsiniz. Otomatik vitesli araç siz daha sağ ayağınızı gazdan çekip de sol ayağınızla debriyaja basana kadar vitesi 2 den bire alır ve alması için de gazdan ayağınızı çekmek değil, zaten gazı köklemiş olmanız gerekir. Bundan dolayı da yoluna fazla devir kaybetmeden devam eder. İnanın bu çok daha hızlı ve heyecanlı. Konfor olayına hiç girmeyeceğim. Anlatılmaz, yaşanır.

    Olumsuz taraflarına gelince. Aracı alırken 2-3 bin YTL daha fazla para ödüyorsunuz. Yakıt tüketimi biraz daha fazla. Bazı otm. kullanıcıları bana katılmasa da karlı havada düz vites kullanmak bence daha avantajlı.

    Sonuç olarak, bundan sonra hangi aracı alırsam alıyım mutlaka otomatik vites tercih ederim. Belki de en kötü tarafı bu. Alışkanlık yapıyor.


    ben daha ne diyeyim otomatik=rahatlık




  • son bişey daha söyleyeceğim aracım daihatsu sirion 1.3 105 beygirlik bir araç tüm kış boyunca günde 50 km yol yaptım bu yol kasımpaşa-kurtuluş-üsküdar ve bunun dönüşünü düşünün ve ben birkez bile zincir takmadım ve lastiklerim yazlık dandik lastiklerdi.burada araçmı önemli yoksa benim tecrübemmi bilmem ama aracıma her zaman güvenirim oda bana
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.