Şimdi Ara

otomatik/manuel vites karşılaştırmaları... (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
193
Cevap
0
Favori
72.546
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Motoru büyük ve gürültülü dizel araçlarda otomatik vitesi tercih ederim. Düz vitesli olunca kamyon kullanıyormuşsun gibi oluyor. Örnek: Discovery 2.5 D
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ukrut

    Motoru büyük ve gürültülü dizel araçlarda otomatik vitesi tercih ederim. Düz vitesli olunca kamyon kullanıyormuşsun gibi oluyor. Örnek: Discovery 2.5 D



  • quote:

    Orjinalden alıntı: sys20

    acaba enjeksiyonlu otomatik corolla'da tüp kullanımı nasıldır.Şu aralar almayı düşünüyom.Kullanan arkadaşlar varsa bi zahmet bizi bilgilendirsinler.Tahminimce sıralı sistem değil.Otomatik olduğu için bir sıkıntı olur mu ?Kullanan arkadaşlar deneyimlerinizi bizimle paylaşır mısınız?

    Arkadaşın sorusuda arada kaynamış bilen biri varsa cevap versin?
    Bu arada sizden araba tavsiyesi istememiş ki!
  • kesinlikle ve kesinlikle manual vites derim ben....bir araba manyaıı ve özellikle vir dragçı olarak kesinlikle manual vites derim...debriyaj olmadan ne işe yaradı vites,vites kutusu,ve diğer vites aparatları
  • tabiki de manuel vites.otomatik vitesin avantajı çok diyorlar ama sollamalarda araç bayılıyor.bayılmaması için gaz sonuna kadar basılıyor fakat bu seferde araç çok yakıyor.bence otomobilin zevki debriyaj-vites-gaz üçlüsündedir.
  • OTOMATİK ŞANZUMANDA MESELA 4DEN 3E ATARKEN ARA GAZI VEREMEZSİN
  • OTM. VİTESİN EN ÖNEMLİ DEZAVANTAJLARIN BİRİ GÖZDEN KAÇMIŞ. DAHA ÇABUK BİTEN FREN BALATALARI.
  • Ya ya balatalar değil mi. Ne büyük bir dezavantaj! 40binde değiştirdim ön balatalarımı. Araba düz olsaydı 50binde değişecekti. Toplam 70 kaat verdim, demek ki 70/40000=0.000025 %25 fazlası 0.00003125 Kilometre başına 0.003125 kuruş fazla vermişim. 0.003125 kuruş! Oooovvv, masrafa bak!
  • quote:

    Orjinalden alıntı: nlty2000

    Ya ya balatalar değil mi. Ne büyük bir dezavantaj! 40binde değiştirdim ön balatalarımı. Araba düz olsaydı 50binde değişecekti. Toplam 70 kaat verdim, demek ki 70/40000=0.000025 %25 fazlası 0.00003125 Kilometre başına 0.003125 kuruş fazla vermişim. 0.003125 kuruş! Oooovvv, masrafa bak!


    benim aracımda otm. aklıma söylenebilecek dezavantaj gelmedi başka napiim. otm .vites 1 numara




  • Otomatik vites rahattır ama bakımı ve parçası pahalıdır ayrıca benzin çok yakar, düz vitese oranla biraz daha yavaştır, her ne kadar motor fireni yapılıyo olsa da düz vitesteki gibi olmaz bu nedenle fren balatası daha çabuk yıpranır.
    Aslında bütün markalar otomatik vites modeller çıkarır ama hangisi 4 dörtlük çalışmaktadır. bence bu işlemi en güzel yapanlardan biri honda dır.
    para çoksa benzin ve servis parası dert değilse gayet güzel ve rahat bir olay bence.

    not: bir gaflete düşüp debriyaj yok o zaman sol ayakla fren yapayım demeyin kötü oluyor bir anda çota diye duru veriyor :)
  • Otomatik vites özellikle şehiriçi dur kalk trafiği için önemli bir rahatlık. Hiç otomatik vitesli arabam olmadı ama yeni alırsam otomatik vitesi ciddi şekilde düşünüyorum. Performansın önemi yok artık devir konfor devri. Otomatik vitesli arabaların çok problemli olduğu görüşüne katılmıyorum. Belki biraz fazla benzin ve fazla servis masrafı hepsi o kadar. Amerikada otomatik vitesli araç sayısı düz vitesliye oranla kat kat fazla. Avrupada da Türkiyedeki orandan daha fazla otomatik vitesli araba var.

    quote:

    not: bir gaflete düşüp debriyaj yok o zaman sol ayakla fren yapayım demeyin kötü oluyor bir anda çota diye duru veriyor :)

    düz vitestede bunu denerseniz aynı şey olur. Kim sol ayakla frene basar ki?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: yeknet


    quote:

    not: bir gaflete düşüp debriyaj yok o zaman sol ayakla fren yapayım demeyin kötü oluyor bir anda çota diye duru veriyor :)

    düz vitestede bunu denerseniz aynı şey olur. Kim sol ayakla frene basar ki?



    yarışcılar sol ayak freni diye bi teknik var ama oda fren balatalarını çok yiyor zaralı bişey yani siz sğ ayakla devam edin
  • not: bir gaflete düşüp debriyaj yok o zaman sol ayakla fren yapayım demeyin kötü oluyor bir anda çota diye duru veriyor :)

    düz vitestede bunu denerseniz aynı şey olur. Kim sol ayakla frene basar ki?

    Ben A160ların fren pedalları çok sert. Otomatik olunca da durdurmak daha zorlaşıyor. Bu araçta frene basınca devirde bir düşme olmuyor. Bir süre sonra sağ dizime ağrı girmeye başlamıştı, ben de sol ayağımı alıştırdım. İlkin biraz zorlandım ama daha sonra çok iyi alıştı, bir gün sağ bir gün sol kullanıyordum
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Getzz


    Otomatik vites rahattır ama bakımı ve parçası pahalıdır ayrıca benzin çok yakar, düz vitese oranla biraz daha yavaştır, her ne kadar motor fireni yapılıyo olsa da düz vitesteki gibi olmaz bu nedenle fren balatası daha çabuk yıpranır.
    Aslında bütün markalar otomatik vites modeller çıkarır ama hangisi 4 dörtlük çalışmaktadır. bence bu işlemi en güzel yapanlardan biri honda dır.
    para çoksa benzin ve servis parası dert değilse gayet güzel ve rahat bir olay bence.

    not: bir gaflete düşüp debriyaj yok o zaman sol ayakla fren yapayım demeyin kötü oluyor bir anda çota diye duru veriyor :)



    otomatik vites olayını en son berbat şekilde sergileyen 3 marka var biri opel kullandım gördüm biliyorum iğrenç berbat bir diğeri honda arkadaşın babasında var hiç memnun değil bir diğeri ise toyota hala ilk oto vitesin çıktığı yıllardaki teknolojiyi kullanıyor




  • quote:

    Orjinalden alıntı: son_samuray

    otomatik vites olayını en son berbat şekilde sergileyen 3 marka var biri opel kullandım gördüm biliyorum iğrenç berbat bir diğeri honda arkadaşın babasında var hiç memnun değil bir diğeri ise toyota hala ilk oto vitesin çıktığı yıllardaki teknolojiyi kullanıyor



    opel tamamda honda ve toyota için neden böyle dedin ?? biraz açarmısın? özellikle honda otm. şanzımanları çok övülür. ilk defa olumsuz bir yorum duydum. Ayrıca eşim için eski kasa otm yaris düşünüyodum. Varsa bi eksisi bilelim
  • Ağzı olan konuşuyo tutamıyosun ki... Bakımı pahalı diyenler eminim hiç kullanmamışlardır. Örneğin bir Honda'nın 120bin km'ye kadar gereken bakımını söyliyim size:
    H İ Ç !
    Sıfır. 120binde yağın bir kısmı değişir(20~40 lira) ve yola devam edilir. Evet, çok zahmetli ve zor bir bakım offf of düşman başına. 20~40 lira. Dile kolay.

    Bu sabah arabada yaptığımı söyleyeyim size de susun. Sol ayakkabımın bağı çözülmüş. Dur-kalklı trafikte İlerlerken bağladım. Hadi bunu yapın düz vitesli arabanızda.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: nlty2000

    Bu sabah arabada yaptığımı söyleyeyim size de susun. Sol ayakkabımın bağı çözülmüş. Dur-kalklı trafikte İlerlerken bağladım. Hadi bunu yapın düz vitesli arabanızda.





  • 97 model bmw 320 ia kullanıyorum.50 gün önce sol elimi kırdım ve solağım.45 gün elim alçılıydı ve ankaranın trafiğinin en yoğun olduğu yerlerinde ve saatlerinde sürekli trafikteydim.eski bir manuel vites fanatiği olarak şehiriçi kullanım için kesinlikle otomatik vites diyorum.uzun yoldada büyük rahatlık.otomatik opel vectra kullanan bir arkadaş bir depoyla istanbul antalya yaptım demiş ve forumdan bazıları inanmamış ben ankara-istanbul-ankara yaptım ve istanbulun o berbat trafiğinde 100 kmde şehir içi yol yaptım 200ytl benzin yaktı toplam.nerden baksanız 1000km(ankara-istanbul 450kmx2+100km şehir içi)aracın bakımıda yapılmamıştı ozaman
    şimdi yağ,bujiler,filtreler,lastikler değişti ve enjeksiyon temizliği yaptırdım,şu anda şehiriçinde 260.000 lira yakıyor,uzun yol deneyemedim daha.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wolfed -- 4 Nisan 2006; 16:21:15 >




  • quote:

    Ağzı olan konuşuyo tutamıyosun ki... Bakımı pahalı diyenler eminim hiç kullanmamışlardır. Örneğin bir Honda'nın 120bin km'ye kadar gereken bakımını söyliyim size:
    H İ Ç !
    Sıfır. 120binde yağın bir kısmı değişir(20~40 lira) ve yola devam edilir. Evet, çok zahmetli ve zor bir bakım offf of düşman başına. 20~40 lira. Dile kolay.

    Bu sabah arabada yaptığımı söyleyeyim size de susun. Sol ayakkabımın bağı çözülmüş. Dur-kalklı trafikte İlerlerken bağladım. Hadi bunu yapın düz vitesli arabanızda.


    120bine kadar bakımsız araç mı olur? . Ayrıca o ne ki, düz vitesli arabamda dur kalk trafikte iki ayakkabımı da torpido parlatıcı süngerle parlattım bi kere :)
  • Herkezin özgürce düşüncelerini ifade ettiği bir forumda böyle çirkin bir biçimde hitap edilmesini kınıyorum (ağzı olan konuşuyo - söyliyim size de susun)

    Ayrıca masraflı olduğunu bildiğim duyduğum birşeyi inkar edecek değilim zevkler ve renkler tartışılmaz size göre gayet masrafsız olabilir hatta 500000 km de bakım yaptırmasanızda olur beni enterse etmez. iki tane otomatik araba kullanma fısatı buldum biri 98 civic idi diğeri honda crv idi herhalde kör cahil değilim kullanmadığım birşey hakkında önyargı yapacak kadar.İnanmak içinizden gelmeyebilir otomatik şanzuman ile düz şanzuman parça fiyetları arasındaki fark bellidir. Ama şunu unutmayın siz arabanızda ayakkabı bağınızı düğümlüyebilirsiniz hatta traş bile olabilirsiniz bu sadece sizin çok yetenekli olduğunuz anlamına gelir son olarak ağzım var konuşuyorum çünkü ben insanım..saygılar :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Getzz -- 4 Nisan 2006; 23:38:21 >
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.