Şimdi Ara

otomatik/manuel vites karşılaştırmaları... (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
194
Cevap
0
Favori
72.541
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: nlty2000

    Ağzı olan konuşuyo tutamıyosun ki... Bakımı pahalı diyenler eminim hiç kullanmamışlardır. Örneğin bir Honda'nın 120bin km'ye kadar gereken bakımını söyliyim size:
    H İ Ç !
    Sıfır. 120binde yağın bir kısmı değişir(20~40 lira) ve yola devam edilir. Evet, çok zahmetli ve zor bir bakım offf of düşman başına. 20~40 lira. Dile kolay.

    Bu sabah arabada yaptığımı söyleyeyim size de susun. Sol ayakkabımın bağı çözülmüş. Dur-kalklı trafikte İlerlerken bağladım. Hadi bunu yapın düz vitesli arabanızda.

    burda bi civic war hep dedim 350000kmde otm vites.Bizde otm civic war 0-100 değeri 12 civarı werilmiş yalan.Kaldırmayı bilen düzden 1sn geç kalkıyo en fazla
  • slm sana katiliyorum
    aslinda bazi modellerde yakit tuketimi manuele gore bile dusuyor (walla) hele son cikan dsg olayi super..
    otomatik oldugu halde geri kayma olayi rampada oluyor evet ama buda motor gucu ile ilgili ama hemede kaymiyor freni tamamen birakinca oda 30 cm kadar en fazla dise oturana kadar.
    evet dedigin gibi mercedeslerde otomatik olayi cok iyi ...

    Selamlar



    quote:

    Orjinalden alıntı: onur_er

    düz vitesde kullndım ve şu an tiptronik vites kullnyorum.yani diyecek bir şey bulamıyorum.deneyin ve görün...
    1.yokuşlarda araç takip ederken kesinlikle kayma yok
    2.yokuşlarda kayma olayı yok
    3.ışıklarda herkesten önce fırlama şansına sahipsin
    4.debriyaj tutturmaydı,kaçırmaydı stresi yok
    5.çayını kahveni yudumlayarak seyahat etme özgürlüğü
    eksileri
    1.yakıt sarfiyatı fazla biraz ama değer..
    2.uzun yolculukta rehavetten dolayı bir gevşeme olabilir ama pürdikkat yola konsantre olabilen biri için sorun değil..
    bazı araçların otmtklerinde kaydrma gibi sornlar duydum ama tercih edecekler için mercedesin tiptroniğini kesnlikle tavsiye ederim.

  • bence manuel vıtes cok daha iyidir arabanın kontrolu tamamen kullananın elınde oluyo ozman arabaya hukmettını hıssedıo ınsan ancak otomatık vıteste ole dııl cogu otomobılın otomatık vıteslerı sızın arabayı kullanımınıza gore programlar uretıolar yanı arabayı agresıf kullanırssanız otomatık vıtes de buna gore agresıflesıo ancak bu programlar genellıkle karısıklık cıkarıolar ve duzyolda gayet sakın gıderken arac bianda sert bı sekılde vıtes atabılıyo otomatık vıtesın tek + yanı bana gore ara hızlanmalarda vıtesı son rarndımanına kadar kucultup arabanın esnkelıgını arttırıyor ancak şehir ıcınde cok kotuler ayrıca bırcok arkdasımızın da belırttıgı gıbı cok cabuk arıza yapabılıolar bana gore manuel vıtes cok daha guzel ekonomı de yapabılrsınız ıstedıınız gıbı agresıf de kullanabılırsınız bence otomatık vıtes biraz yaşlı işi
  • nitrous;
    Bence otomobil yaşlı işi. Yürümek ya da bisiklete binmek varken. Hadi ona da üşendin motosiklete bin kardeşim.
  • manuel vites araç daha seri daha kullanışlı şanzuman olarak daha hesaplı ve daha ekonomik otomatik ise daha rahat biraz daha bütçeye dayalı bunların dışında tiptronik dediğimiz düz manuel ve otomatik vitesin birarada bulunduğu şanzuman tipi bunlar göz önünde bulundurulduğunda tiptronik tercihimdir
  • klnklnkl



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cabarnet -- 4 Mayıs 2010; 22:59:25 >
  • otomatik vites veya diğer yarı otomatik vites sistemleri, kullanım kolaylığını ve zevkini arttırmak, ve hatta hatta güvenliği bir üst noktaya çıkarmak için yapılmış yeniliklerdir.

    kimi "araba kullanmanın zevki manueldedir" diyebilir, kimi tam tersini söyleyebilir bu normal saygı duymak lazim

    ben de yıllarca manuel kullandıktan sonra otomatiğe geçtim

    benim görüşüm otomatik varken manuel hakikaten hamallık özellikle şehir içinde

    tiptronic sistem de ise manuel özelliklerini zaten yaşıyorsun

    dayımın dediği gibi "istanbul'daki trafikte manuel vites kullanacağıma yürürüm daha iyi"

    ama dediğim gibi manueli seven ve daha zevkli gelenlere saygım var
  • otomatik konforludur. hele dur kalk trafiginde bir sürücünün en ii dostudur.

    ama manuelinde zevki bir başka vites degiştirirken ara gaz vermek sonra vites yükseltmek bir vites yolları kısa ve kemikliyse keyfinize diyecek yok...

    o yüzden bence en iisi triptronik hem otomatik hem manuel zevkini aynı anda yasatıyor...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Pink_Cadillac

    otomatik konforludur. hele dur kalk trafiginde bir sürücünün en ii dostudur.

    ama manuelinde zevki bir başka vites degiştirirken ara gaz vermek sonra vites yükseltmek bir vites yolları kısa ve kemikliyse keyfinize diyecek yok...

    o yüzden bence en iisi triptronik hem otomatik hem manuel zevkini aynı anda yasatıyor...


    CVT City'yi aldığımda kendi kendime "ben hep manuelde kullanırım" diyordum. İlk aldığımda deneme amaçlı olarak arada bir kullandım da ama şimdi hep otomatikte duruyor. Debriyaja basmayınca vites değiştirmenin de bir güzelliği kalmadı yani Zaten manuelin getireceği performansa ihtiyaç duyacağım bir kullanım stilim de yok.

    Şehiriçi trafiğini düşününce düz araç kullanmanın hammallık olduğuna ben de katılıyorum. Bundan sonra kendi araçlarımı da hep otomatik almaya kararlıyım.
  • eşimin debriyaj pedalıyla sorunu var.ona otomatik bir ikinci el almak istiyorum.marka ne önerirsiniz
  • f1 araclarıda otomatık sanzıman kullanıyor tam yaslılara ve bayanlara gore
  • quote:

    Orjinalden alıntı: 1995A

    eşimin debriyaj pedalıyla sorunu var.ona otomatik bir ikinci el almak istiyorum.marka ne önerirsiniz


    Clio 1.4 rtx
  • manuel zevk işi usta işi,otomatik üşengeç ve tembel işi
  • Şu mauel vistescilerin otomatik vitesle ne alıp veremediği var anlamış değilim :) Her kesin zevki değişir tabii ama otomatik vites öyle hemen tu kaka denilecek bir şey değil, aksine yaşam kalitenizi , sürüş zevkinizi artıran bir unsurdur ve genelde otomatik kullanmamış veya inceliklerini öğrenmemiş insanlar hemen önyargıyla hüküm verirler.

    Sanki hepimizin altında lotus veya porshe gibi safkan spor oto varmış gibi manuelin sürüş zevkinden bahsediliyor. Oysa bindiğimiz çoğu 1.6 -2.0 binek otolarda otomatik vites çok daha keyifli sürüş sağlmakta ve bizi hamallıktan sarf ettiğimiz enerji ve dikkat israfından kurtarmakta, çervreye, kızlara:) , yola daha fazla konsantre olma imkanı vermekte. Ayrıca profesyonel pilotajla yapılmış akselerasyon testlerinde çıkan 1-2 saniyelik farkı sokakta görmeniz biraz zor. 100 km başına 0.5 -1-1.2 litre daha fazla yakmamak için çırpınmaya da hiç değmez, parayı faize koyup taksiye binin daha rahat edersiniz.(park derdi de yok, vergi de yok).


    Altımızdaki 1.6 düldüllerdeki manuel vitesle sürüş zevki alabiliyorsanız siz bilirsiniz. ( 235 bglik bir arabayı uzun yolda kullanmış biri olarak yazıyorum)
  • Öncelikle, tiptronik denen vites geçirme sistemi Porsche'ye aittir.
    Kendi ürettikleri solenoid destekli otomatik şanzımana sırali (sequental) vites geçirme aparatlarına tiptronik diyen üretici ve satıcılar, sadece kendi ezikliklerini ört bas etmeye çalışıyorlar, hepsi bu.
    Tamam, bir sürü üretici bu konuda çözümler üretti, ama çoğu göz boyama bunların.

    Otomatik ile Manuel arasındaki, kullanıcıyı bağlayan farka gelince,

    Otomatik ile kendi arabanda bir yolcusun. Bozuk zeminde, kötü koşullarda otomobili kontrol etmek için gereken kontrollerden birinden yoksunsun.
    Ha, ben otururum direksiyonlu koltuğa, etrafı seyrede seyrede lay lay lom giderim diyorsan, amennah.

    Manuel ile otomobilin artı ve eksi ivmesine, hatta savrulmasına dahi hakimsin. O kadar.

    Otomatiklerde, tasarımları ve yapıları itibarı ile daha fazla iç sürtünme vardır. Bu da minik motorlu (3.0 litre altında) araçlarda performans eksikliği ve daha fazla yakıt tasarrufu şeklinde çıkar ortaya.
    Bir de bozulurlar ki, para yetişmez..

    Üreticiler, performans eksikliğini maskelemek için dif oranlarını daha düşük tutarlar. O da ayrı bir konu.

    Benim kişisel tercihim değil otomatik.
  • Yıllardır otomatik Mazda 626 kullanıyorum şu an 304000 kilometrede sorun çıkartmayan tek yeri şanzıman ıoldu diyebilirim otomatik şanzımanlı bir otomobili bir süre kullanmadan ben ce karar vermeyin ben de zamanında sizin gibi düşünüyordum ama hiç öyle değilmiş şehir içinde trafik adım adım ilerlerken farkını hissediyorsunuz sollarken vitesi küçültmenize gerekyok gaza fazlaca basın o siszin yerinize küçültüp kopsun en fazlada %10 fazla yakakıyor ama değer ben yeni bir otomobşl alsam kesin otomatik olur zaten suan otomatik ile manuel arasında 1,5 2 binlira oynuyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mirae -- 15 Şubat 2007; 11:24:01 >
  • otomatiklerde roketlem olayının zevkide bir ayrıdır gazı roketlediğinizde arabanın devirini 2000 devire dusurup (yaklasık 1 saniye) bir anda tam guc vermesi devirin sonuna kadar gelmesi super bişey oluyor bir deneyin.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: hg834

    Öncelikle, tiptronik denen vites geçirme sistemi Porsche'ye aittir.
    Kendi ürettikleri solenoid destekli otomatik şanzımana sırali (sequental) vites geçirme aparatlarına tiptronik diyen üretici ve satıcılar, sadece kendi ezikliklerini ört bas etmeye çalışıyorlar, hepsi bu.
    Tamam, bir sürü üretici bu konuda çözümler üretti, ama çoğu göz boyama bunların.

    Otomatik ile Manuel arasındaki, kullanıcıyı bağlayan farka gelince,

    Otomatik ile kendi arabanda bir yolcusun. Bozuk zeminde, kötü koşullarda otomobili kontrol etmek için gereken kontrollerden birinden yoksunsun.
    Ha, ben otururum direksiyonlu koltuğa, etrafı seyrede seyrede lay lay lom giderim diyorsan, amennah.

    Manuel ile otomobilin artı ve eksi ivmesine, hatta savrulmasına dahi hakimsin. O kadar.

    Otomatiklerde, tasarımları ve yapıları itibarı ile daha fazla iç sürtünme vardır. Bu da minik motorlu (3.0 litre altında) araçlarda performans eksikliği ve daha fazla yakıt tasarrufu şeklinde çıkar ortaya.
    Bir de bozulurlar ki, para yetişmez..

    Üreticiler, performans eksikliğini maskelemek için dif oranlarını daha düşük tutarlar. O da ayrı bir konu.

    Benim kişisel tercihim değil otomatik.


    Sen bu günün otomatik vitesli arabalarını hiç sürme şansına erişemedin heralde çünkü bugünkü otomatik vitesli arabalarda, eğer alışabildiysen; otomobili en az manuel vitesli arabalar kadar kontrol edebiliyorsun.
    -
    Ayrıca tiptronik vites değil hiçbiri, sadece ezikliklerini kapatıyorlar demişsin. Amacın hatice mi, netice mi? Amaç hem düz hem de manuel vites kullanım imkanı sunan bir araca sahip olmak ise ve artık bütün üreticiler bunu kendilerine göre geliştirmiş ve sunmuşlar ise, netice alınmış demektir. Nesi göz boyama??? . Porsche' nin vitesiyle aynı olmayınca ne oluyor. Performans kaybı performans kaybı diye tutturulmasını da anlayamıyorum. her gün arabasını alıp piste giden var mı?. Ya da eğer farklı bir açıdan bakarsak, manuel vitesin fabrika verisi 0 - 100km. hızlanma verilerine kaçımız her kalkışta ulaşıyoruz, özel olarak konsantre olup kasmadıktan sonra? Ya da kaçımız her ışıktan veya yavaşlamadan sonra bir saniyeye ihtiyaç duyacak kadar kısıtlı zaman içinde oluyoruz?
    -Daha fazla yakması ise, daha şimdiden bazı modellerde tersine dönmüş durumda. Belki önümüzdeki yıl manuel vites arabalar daha çok yakıyo diyeceğiz. Zaten artık otomobil firmaları, bütün gelişmiş ülkelerde otomatik vitesli modellerin kat ve kat daha fazla satıldığını istatistiklerinde görüyorlar ve teknolojik olarak geleceği bulunan sistem artık otomatik şansumanlar. Düz vites arabalar gelişmemiş ülkelerde satılacak sadece belki de bundan 2 yıl sonra. Ve ben umuyorum ki Türkiyem bu ülkelere dahil olmaz. Bir kerelik olsun teknolojiyi geriden takip etmemek belki bize de nasip olur...
    -
    Şöyle bir söz kullanmışsın "Ha, ben otururum direksiyonlu koltuğa, etrafı seyrede seyrede lay lay lom giderim diyorsan, amennah" Bir karşılaştıralım bakalım; diyelimki, ben otomatik vitesli araba kullanıyorum. Sen ise düz.. Benim hiçbir derdim yok, trafik tıkansa dahi müziğimi dinlerim, çevreme bakarım tek ayakla arabamı kullanırım. İstersem alırım vitesi 1 moduna. İstese de yükselemez vites, sıkışık trafikte. Sen ise bi elin direksiyonda, bir elin viteste. Bir ayağın gazda, diğeri debriyajda. Aklında da sıkışık trafiğin siniri var. Sinirden köpürüyosun ve önündeki araba her bir metre gittiğinde, sende bire takıp 1m. ilerlemek zorundasın. Ve bunu her yapışında debriyaj balatası, vites senkromeçlerini vs. herşey gözünün önünden geçiyor. Ben ise gaza bile dokunmuyorum. Çünkü otomatik arabam ayağımı gazdan çekince hafiften yol alıyor daha ben bişey istemeden...
    Yani anlayacağın; araba sürerken eziyet çekmek, dikkat kesilmekten "kasılmak" mı iyi, yoksa senin tabirinle lay lay lom gitmek mi? Sen eğer halen otomatik vites bi işe yaramaz diyorsan, otomatik vites sana gerçekten yaramaz. Çünkü herşey de sözkonusu olduğu gibi, otomatik vites de anlayana...
  • mercedesin yeni 7G tronic sanzımanı o kadar hızlı ki manuel vitesin ona ulaşması çok zor.
  • AH be dostum çok zevkli özelliklede sesine hastayım
    işte roketin çıkardıgı ses
    http://www.youtube.com/watch?v=iR_UIotnt3M

    quote:

    Orjinalden alıntı: cyber-shot

    otomatiklerde roketlem olayının zevkide bir ayrıdır gazı roketlediğinizde arabanın devirini 2000 devire dusurup (yaklasık 1 saniye) bir anda tam guc vermesi devirin sonuna kadar gelmesi super bişey oluyor bir deneyin.
  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.