Şimdi Ara

otomatik arabanın erken balata bitirme sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
17
Cevap
0
Favori
4.550
Tıklama
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • yokuş aşağı inerken manueldeyken motor kompresöre veriyordum ve frene fazla yüklenmeden iniyordum. şimdi bu otomatik araca geçtim. bunda kompresör olayı yok. araç sürekli belli bir devirde tutuyor. bu da yavaşlamak için sürekli frene yüklenmemi gerektiriyor.şimdi sorum şu. neyi eksik biliyorum? yada ne yapmam lazım ki balatayı aynen manuelde olduğu gibi daha uzun süre kullanabileyim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gezegen100 -- 15 Ekim 2012; 18:29:59 >



  • otomatik şanzıman yokuş aşağı inerken üst vitese alır, şanzımanda 1-2-3 seçenekleri varsa onları kullanarak şanzımanın geçeceği en büyük vitesi belirlersin, dolayısı ile daha küçük bir viteste daha yüksek kompresyonla inersin.

    otomatik araçla balataları ne yaparsan yap manuel kadar uzun süre kullanamazsın, onunla uğraşırken şanzımana zarar verme riskin çok büyük, o durumda cebinden bir ömürlük fren balatası parası çıkar.

    tam otomatikte debriyaj balatası yok, fren balatasından ettiğin zararı ordan telafi ettiğini düşün ve canını sıkma derim.
  • Klasik bir otomatiğe yeni geçiş konusu. Otomatik şanzımanlı araçta freni daha çok kullanırsın. Karakteristik özelliği bu. Çünkü eğer vites D konumundaysa sen gazdan çeksen de, araç hızlandığı sürece şanzıman daha yüksek vitese alır. Aracın hızını frenle sabitlemek zorundasın. En gıcık kaptığım özelliğide budur zaten, bazen gaza basar çeker kompresyonla yavaşlamaya çalışırsın, öndeki araca yaklaşma hızını ve mesafeni manuel vitesten kalma hesapla ayarlamışsındır. Otomatik vites tutar bir vites yukarı alır ve araç hopp öne zıplar, senin hesap bozulur. Sonra aban frene
  • 70 civarı hızlara kadar hareket halinde iken 2 ye geçirebilirsin.
  • şanzımana fazla yüklenmenizi tavsiye etmem.. zira bi sorun çıkardımı ardı arkası kesilmiyor...

    Bundan önceki aracım triptonikti.. Öyleki aracı servise bırakıyordum.. bi ton masraf ediyordum.. Aracı servisden alıp dönerken yine aynı hatayı veriyordu..

    Şuan tam otomatik bi araç satın aldım sırf otomatikten sorun yaşamıyayım diye...Ama yinede öyle bi korku içine girdimki, araçtaki f1 şanzımanı şuana kadar deneme cesaretinde bulunamadım..

    Gerisini tahmin edebilirsiniz zaten...
  • Bende böyle bir sorun yok,ışıklarda olsun bayır aşağı olsun konumu Neutral yani boşa getiriyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jdmworks

    Bende böyle bir sorun yok,ışıklarda olsun bayır aşağı olsun konumu Neutral yani boşa getiriyorum.

    Bunu aracın marka modeline göre yetkili servisten bilgi alarak yapmakta fayda var. Bazı şanzımanlarda N konumunda yağlama sorunu olabiliyor.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: jdmworks

    Bende böyle bir sorun yok,ışıklarda olsun bayır aşağı olsun konumu Neutral yani boşa getiriyorum.

    Bunu aracın marka modeline göre yetkili servisten bilgi alarak yapmakta fayda var. Bazı şanzımanlarda N konumunda yağlama sorunu olabiliyor.

    Öğrendiğim iyi oldu bir ara sorarım servise araç 2010 civic bu arada

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Elle vites küçültmeyin. Daha hızlı şanzıman yiyeceğinize daha hızlı fren balatası yiyin.

    Zamanla aracın dinamiklerine alışır, freni daha az kullanmaya başlarsınız. Şehir içinde otomatik viteste az frene basmak istiyorsanız, az gaza basacaksınız. Sadece gazla mesafe kontrolü yapmak gayet mümkün; ama dediğim gibi alışkanlık işi. Zamanla alışırsınız.

    Otomatik vites bir arabada ön fren balatalarının ömrü 40.000km civarındadır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: jdmworks

    Bende böyle bir sorun yok,ışıklarda olsun bayır aşağı olsun konumu Neutral yani boşa getiriyorum.

    Bunu aracın marka modeline göre yetkili servisten bilgi alarak yapmakta fayda var. Bazı şanzımanlarda N konumunda yağlama sorunu olabiliyor.

    Evet seyir halinde asla boşa alınmamalı. Dur-kalk trafikte de asla boşa alınmamalı. Ama gördüğüm kadarıyla, saniyeli trafik lambaları gibi kalkış anı belli olan veya isteğe bağlı olan yerlerde, bir dakika ve daha uzun süre beklenecekse, araç hareket etmezken frene basarak boşa alıp beklemenin sakıncası yok.

    Ama kalkış yapmak için ayak frende iken, kalkıştan en az 5-10sn önce vitesi D konumuna alıp beklenmeli ve yağlamanın tam olarak başlamasına müteakip ayak frenden çekilip kalkış yapılmalıdır.




  • valla fren balatası şanzımanın yanında 3 kuruşluk birşey olduğunan vitese ellememek en iyisi , sadece uzun beklemelerde n veya p'ye alıyorum o kadar
  • yarı otomatik şanzımanı.8.000 civarına tam otomatik olanı 12.000 çivarlarında komple elden geçer.. bu bakımdan fren balatalarımı ,yoksa şanzımanmı siz karar verin
  • balata maliyeti ortalama ne kadardır?
  • balatanın aşınması, motorun bağırmasından ve şanzımana yük binmesinden daha iyidir...
  • Otomatik arabalarda ister istemez ozellikle on balatalar daha cabuk bitecektir ama bunu pek de dert etmemek gerek.
    Servisi bilmem ama ozel servislerde kaliteli bir balatanin ciftini 100-120 liraya degisirsiniz.

    GOzunu sevdigimin Turkiyesi...

    Fransa'dan bir ornek: Gecenlerde arabanin motorundan ufak emzik gibi bir parca delindigi icin su oldugu gibi bosaliyordu.
    Renault resmi servisine goturdum arabayi. Baska delik varmi kontrol etmelerini de istedim.
    Toplamda 132 euro'ya malolan bu servis isinde

    -Degisen parca 10 euro
    -Degisen parcayi sokme takma bedeli: 20 euro
    -Motor Sogutma sistemi kontrolu: 66 euro

    Vergisi iviri ziviri 132 euro
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SilverBlue

    Otomatik arabalarda ister istemez ozellikle on balatalar daha cabuk bitecektir ama bunu pek de dert etmemek gerek.
    Servisi bilmem ama ozel servislerde kaliteli bir balatanin ciftini 100-120 liraya degisirsiniz.

    GOzunu sevdigimin Turkiyesi...

    Fransa'dan bir ornek: Gecenlerde arabanin motorundan ufak emzik gibi bir parca delindigi icin su oldugu gibi bosaliyordu.
    Renault resmi servisine goturdum arabayi. Baska delik varmi kontrol etmelerini de istedim.
    Toplamda 132 euro'ya malolan bu servis isinde

    -Degisen parca 10 euro
    -Degisen parcayi sokme takma bedeli: 20 euro
    -Motor Sogutma sistemi kontrolu: 66 euro

    Vergisi iviri ziviri 132 euro

    Türkiyede o 10 euroluk parçayi 150 tl ye kitlerlerdi

    Tam otomatiklerde manuel olarak vitesi küçültmenin hiçbir zararı yoktur . Ayrıca civicte eğim sensörü vardı yokuş yukarı giderken vitesi eğime göre ayarlıyordu ancak aşağı inerken pek işe yarıyormuydu bilmiyorum ancak 4000 rpm e getirip kompresyona sokmadığı kesin. Sonuç olarak tam otomatikse manuel yoldan, değilse de pek bulaşmadan kullanmak gerek. İşin acı tarafı ise çift kavrama vites alıp kullanmaya korkmak ve tam otomatik alıp yakıttan kaybetmek gibi dezavantajların olmadığı şanzımanlar (bknz zf 8hp) için üst seviye araçlara çıkmak gerekiyor. Yoksa sıradan markalarda sorun bitmiyor (Bknz dsg, edc vs )

    Ayrıca otomatik araçları boşa almak hiç iyi birşey değil. Manuel araçlarıda almayın niye yokuş aşağı inerken boşa alınır anlamam karbüratörlü araçmı kaldı da hala eski alışkanlıklar devam ediyor ? Aynı şey telefon alıp 12 saat şarjda tutmak gibi. O devirler biteli çok oldu ama hala eski kafayla devam ediyoruz.




  • Yokuş aşağı veya yukarı dik rampalarda D1 de 20 km/saat, D2 de 50 km/saati geçmeyin diye uyarı var benim aracın el kitabında...
    bu şekilde motor kompresyonu ile inerken sürati de belirlenen limiti aşmadan kullanmaya dikkat edin...
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.