Şimdi Ara

Otobüslerdeki otomatik şanzıman

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
0
Favori
2.169
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar ,

    Forumda hergün dsg patladı ,edc curtladı gibi birçok konu açılırken dün metrobüsde görünce aklıma geldi.

    Bildiğinzi gibi artık tüm otobüsler otomatik vitesli ,bu şanzımanlar nasıl bu kadar yük ve ağırlığı sorunsuz şekilde kaldırıp sorun yaratmıyor ?

    Otomobillerde 5 kişinin ağırlığı ile başedemeyen kavramalar otobüsde 100'lerce kişiyi nasıl rampa yokuş demeden sorunsuz şekilde taşıyabiliyor ?

    Bu kadar sağlam bir şanzıman neden otomobillere uygulanmıyor.



  • Otobüslerde ki çift kavrama falan değil ki.
    Bizim otomobillerde ki olay Mühendislerin halt yemesi. Az yakacak hızlı vites değiştirecek diye milleti mahkum ettiler çift kavramaya insanları.

    Tork konventor candır. Yaksın abi 2 litre fazla. Vitesi yarım saniye geç değiştirsin. Ben yağına suyuna bakıp sorunsuz binmek istiyorum araca
  • Mercedes düz viteslerde zf kullanıyor ze ismi bana güven veriyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Otobüslerde ki çift kavrama falan değil ki.
    Bizim otomobillerde ki olay Mühendislerin halt yemesi. Az yakacak hızlı vites değiştirecek diye milleti mahkum ettiler çift kavramaya insanları.

    Tork konventor candır. Yaksın abi 2 litre fazla. Vitesi yarım saniye geç değiştirsin. Ben yağına suyuna bakıp sorunsuz binmek istiyorum araca

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Genellikle belediye otobuslerindeki otomatik sanziman tork konverorlu tam otomatik diye tabir edilen cinsten ve sorunsuz fakat 12 vitesli tirlar ve sehirlerarasi otobuslerin sanzimani robotize edilmis manuel sanzimanlar ve bu sanzimanlar soruna meyilli kavrama ve mekatronik arizasi verebiliyorlar genellikle fazla dur kalk yapmayan araclarda seciliyor

    Bariz bilgi kirliligi var burda bilende bilmeyende otomobillerdeki mantik gibi dusunuyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Polestar191 -- 3 Şubat 2019; 16:6:9 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çift kavramalı Volvo tır var. Ayrıca şehirler arası otobüsleri yarı otomatik. Muhtemelen yakıt tasarrufu için.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Olay ağırlık değil sen olayı çok yanlış anlamışsın.


    Ona bakarsan 2-3 katlı binalar çöküyor da 50-60 katlı binalar niye çökmüyor ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    Olay ağırlık değil sen olayı çok yanlış anlamışsın.


    Ona bakarsan 2-3 katlı binalar çöküyor da 50-60 katlı binalar niye çökmüyor ?
    anlıyor olsam sormam ztn dimi ?
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Opel Otomatik şanzıman
    11 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zukegaro

    anlıyor olsam sormam ztn dimi ?

    Alıntıları Göster
    Bilmiyorum ki sorunun kaynağı buymuş gibi emin şekilde sorunca.

    DSGlerin çoğu ağırlıktan değil mekatronik arızasından dolayı patlıyor. Yani aracı tek kişi kullansan da veya otonom olsa bile yine patlayacak. Ayrıca DSG, klasik şanzımanlara göre oldukça kompleks ve parça sayısı çok daha fazla.

    Ağırlıktan olması işin en kolay kısmı
  • mercedes citaro'larda tuşlu sistem direkt. d tuşu n tuşu r tuşu vardı
  • Sorun yaratmıyor değil, yaratıyor. Şehir otobüslerinin de otomatik şanzımanları arızalanabiliyor. Sadece son kullanıcıya gitmediği için yani çoğunluğu özel teşebbüslerin veya şahısların değil devlet kalemi olduğu için konusu şikayeti olmaz.

    Ancak zamanın Hollanda yapımı Phileas metrobüsleri gibi halkı doğrudan etkileyecek genel bir problem olacak ki konusu olsun.
  • Üniversiteyi İzmir’de okudum. Yıl 1996 ....
    Gittim İzmire baktım Volvo belediye otobüsleri var otomatik . Yağ gibi gidiyorlardı 5 sene bindim o otobüslere . Hâlâ var mı bilmem o otobüsler .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MyWorldLife

    Otobüslerde ki çift kavrama falan değil ki.
    Bizim otomobillerde ki olay Mühendislerin halt yemesi. Az yakacak hızlı vites değiştirecek diye milleti mahkum ettiler çift kavramaya insanları.

    Tork konventor candır. Yaksın abi 2 litre fazla. Vitesi yarım saniye geç değiştirsin. Ben yağına suyuna bakıp sorunsuz binmek istiyorum araca
    Çift kavrama kötü mü ki? Ben iyi bi sistem olarak biliyordum. Volvolar kullanıyor sanırım. Belki de otobüsteki güvenlik katsayıları otomobie göre daha fazladır bu sebepten çok daha sağlam sistemler yapıyorlar. Ama otomobillerse bişe diyemem yabpla lı eskitmeyse

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kendim otomatik vites tır kullanmaktayım SCANIA tam otomatik ve 12 vites bizim araçlar tamamen elektronik kontrollü
    şanzımanında kendi ecu'su var. yani herşey yazılımla halloluyor.Ticari araçlarda konfor öncelik değildir ve bazen vites geçişleri sarsıntılı ve uzun zaman alabiliyor.
  • otobuslerde kendini kanitlamis, sorun yaratma meyili oldukca dusuk olan otomatik vitesler kullaniliyor.

    otomobillerde ise bu yeni teknoloji, mutesem vb. diyerek denek niyetine vatandas kullaniliyor. ilginc olan ise vatandas bozuldukca daha da cok seviyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kkvan

    Üniversiteyi İzmir’de okudum. Yıl 1996 ....
    Gittim İzmire baktım Volvo belediye otobüsleri var otomatik . Yağ gibi gidiyorlardı 5 sene bindim o otobüslere . Hâlâ var mı bilmem o otobüsler .
    Açık mavi renkteydi. 10 seneden fazla olmuştur kalkalı :)
  • Ben işi daha ileri götüreyim. Yüksek Hızlı Trende de hidrolik (tork konvertörlü) şanzıman var. Daha da ötesi, 2000 ton yükü kaldıran manevra lokomotiflerinde de hidrolik şanzıman var.

    Öncelikle konfor, maliyet, ağırlık gibi kaygılarınız daha az. Sonra, şanzımanın tasarım amacı bu. Yani yük altında çalışmak. Bir binek arabanın istiap haddi kendi ağırlığının 1/3'ü iken bir kamyonda kendi ağırlığının 2 katı istiap haddi oluyor. Şanzımanda da ona göre serilikten, ağırlıktan, konfordan feragat edip yüke verilebiliyor.

    Ancak daha ağır şartlarda (Maden kamyonları, ana hat lokomotifleri vb) dizel motor bir jeneratör gibi çalışıp aracın yürümesi de elektrik motoru ile temin ediliyor. Yukarıda bahsi geçen Phileas otobüslerde de bu sistem var. Ağır yük altında birebir olsa da düşük yük altına, mesela bir otomobilde filan oldukça verimsiz kalıyor.




  • Amerikadaki ağır hizmet araçlarının tamamına yakını özel olarak geliştirilmiş Allison ağır hizmet şanzımanı kullanırlar. Bildiğim madarıyla gm’in ortak olduğu bir şirket. Okul otobüsünden tutun da tır ve tank için şanzıman yapar. İlgisi olan araştırabilir.
    www.allisontransmission.com
    ANA SAYFA
    https://www.allisontransmission.com/tr-tr/home

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • fatkarah kullanıcısına yanıt
    Otomobillerde de şanzuman’ın kendi ecu dediğimiz kontrol ünitesi var farketmiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • O da bir şey mi? Traktörlerde bile cvt var artık.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MyWorldLife

    Otobüslerde ki çift kavrama falan değil ki.
    Bizim otomobillerde ki olay Mühendislerin halt yemesi. Az yakacak hızlı vites değiştirecek diye milleti mahkum ettiler çift kavramaya insanları.

    Tork konventor candır. Yaksın abi 2 litre fazla. Vitesi yarım saniye geç değiştirsin. Ben yağına suyuna bakıp sorunsuz binmek istiyorum araca
    Çift kavrama hızlı mı vites degistiyor O bir tek Dsg de öyle. Mesela Edc öyle değil rezalet bir şanzıman. Milletin kötüledigi pejo nun fiat 'ın şanzımanından daha beter. Yarım saatte vites değiştiriyor araba

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.