DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Yeni DH Portal arayüzümüz herkese açık ALFA sürümüne girmiştir, siz de bu deneyime davetlisiniz. Gizle Detaylar ve Geri Bildirim
Devirdaim bozulursa ne olur?
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir Kullanıcı
8
Cevap
0
Favori
37.073
Tıklama
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Giriş
Mesaj
    • Yarbay
      2146 Mesaj
      20 Ocak 2012 17:54:45 Konu Sahibi
      Triger setini değiştirmiştim sanırım devirdaimi değiştirmedim?devirdaim değiştirmiş olabilir miyim?sete dahil miydi?
      devir daim bozulursa ne olur?
      clio 2007 1.4 benzinli triger bakımlarının gerçek değiştirme kmsi nedir?60.000 diyen var 90bin diyen var?90bin kmde değişirse neolur?



      _____________________________

      2007 Renault Clio 1.4 Authentique Benzinli/Lpg'li
    • Yarbay
      21606 Mesaj
      20 Ocak 2012 17:58:16
      Hararet yapar, yolda bırakır


      _____________________________

      Bazıları hayatı dolu dolu yaşar. Bazıları ise yavaşça akıp geçmesini bekler. Ama hayatı biryerde yakaladın mı, işte O zaman muhteşem birşey olur...
    • Yüzbaşı
      382 Mesaj
      20 Ocak 2012 18:00:25
      kolay kolay bozulmaz ama her ihtimale karşı triger kayışıyla birlikte değişir, değişim için bozulması beklenmeyen (buji gibi) parçalardandır.
      bozulursa şehiriçi şehirdışı farketmez motor hararet yapar



      _____________________________

    • Yarbay
      2146 Mesaj
      20 Ocak 2012 18:01:24 Konu Sahibi
      kaç binde bir bozulur tahmini araç 100binde.
      temiz kullanıyorum arabayı hırpalamıyorum babam biraz hırpalıyor ama araç genelde bende.



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi turbolinea -- 20 Ocak 2012; 18:02:22 >
      _____________________________

      2007 Renault Clio 1.4 Authentique Benzinli/Lpg'li
    • Yarbay
      6040 Mesaj
      20 Ocak 2012 18:06:08
      quote:

      Orijinalden alıntı: turbolinea

      Triger setini değiştirmiştim sanırım devirdaimi değiştirmedim?devirdaim değiştirmiş olabilir miyim?sete dahil miydi?
      devir daim bozulursa ne olur?
      clio 2007 1.4 benzinli triger bakımlarının gerçek değiştirme kmsi nedir?60.000 diyen var 90bin diyen var?90bin kmde değişirse neolur?

      Triger değişiminde kayış ve gerekirse bilya değişir. Trigeri erken yada geç değiştirmenin bir zararı yoktur, zarar triger koptuğunda ortaya çıkar. O zaman da keşke daha önce değiştirseydim dersiniz. Bu yüzden masraftan kaçmanın bir anlamı yok. Bu değişecek 60 ta olsa 90 da olsa değişecek. 60 da değiştir risk alma.

      Devirdaim diğer bir adıyla su pompası arıza yaparsa arızanın durumuna göre;

      1. Su kaçağı oluşur.
      2. Su pompası kilitlenir, su dolaşımı durur.

      Birinci seçenek olursa su kaçağını farketmezseniz aracınız hararet yükseltir. Silindir kapak contasını yakabilirsiniz.
      İkinci seçenek olursa kayış kopabilir, kayış atabilir, su devirdaimi olmadığı için araç birinci maddeye göre daha yavaş hararet yükseltir ama sonuçta suyu kaynatır. Silindir kapak contasını yakabilirsiniz.

      Her iki durumda yolda bırakır, masraf açar risklidir.



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

      Old Honda's newer die, they just get faster.
    • Yarbay
      4173 Mesaj
      20 Ocak 2012 18:09:18
      mantık olarak triger değişiminde değişmesi gerekiyor çünkü o bölgedeki parçalar sökülüyor
      durup dururken servise gidip devirdaim değişecem desen bir dünya işçilik ister
      bende 2011 kasımda triger değiştirdim özellikle serviste bakın devirdaime kötüyse değiştirin dedim yok bir şey gider dediler biniyoruz
      araç 2004 symbol 100,000 km 2 kez serviste triger değişti üzerindeki devirdaim orjinal hala



      _____________________________

      Privilège
    • Yarbay
      2146 Mesaj
      20 Ocak 2012 18:18:48 Konu Sahibi
      bozulanlar tahmini kaç binde bozuluyor temiz kullanılırsa?


      _____________________________

      2007 Renault Clio 1.4 Authentique Benzinli/Lpg'li
    • Yarbay
      3378 Mesaj
      29 Mart 2013 11:48:32
      Renault marka araçlar için triger değişimi periyotu her 60.000 km'dir.

      Devirdaimin bozulmasına ilişkin bir kaç seçenek var.

      1. ihtimal, bilyasının bozulması yani triger kayışının devirdaimin dışındaki dişliyi döndürürken içeriden suyu pompalamamasıdır.Bu durumda mevcut su, motorun içinden çıkamayacağı için şehir içinde çok kısa süre içerisinde hararet yükselir.Göstergeden farkedilirse çok masraf açmadan kurtarılır.

      2. ihtimal, bilyanın tamamen kitlenmesi, bu durumda triger kayışı kopabilir.

      3. ihtimal, devirdamin keçesinden dışarı su kaçırmasıdır.Yavaş yavaş kaçırmaya başlar, zamanla hızlanır.Araçta eksilen su tamamlanılarak masraftan kaçmaya çalışmak çok yanlıştır.Çünkü devirdaimden direk triger kayışının üstüne gelen antirifrizli su, kayışı çok kısa bir sürede çürütür, ve ansızın kopartabilir.

      Bu durumlara maruz kalmamak için triger değişiminde devirdaim, su kaçırmaya başlama yada bilyasından değişik sesler gelmesi gibi durumlar varsa değiştirilir.Yoksa değiştirip değiştirmemek araç sahibine kalmış.Yetkili servisler garanti olsun diye direk değiştirebiliyorlar...



      _____________________________

    • Yarbay
      3011 Mesaj
      29 Mart 2013 12:40:01
      Konu eski ama belki okuyan birkaç kişinin kulağına küpe olur.



      Devir-daim pompası bakım kılavuzunda belirtildiği tarihte değiştirilmelidir. Ustanın "Baktım, rulmanı iyi, durumu iyi, değişmeye gerek yok" demesine aldırış edilmemelidir.

      Ben triger seti değiştirdiğimde devir-daim pompası değiştirilmemişti, çok değil 1 ay sonra pompa kilitledi, dikkatli olmasaydım 10.000 TL motor masrafdı çıkaracaktı.

      Söktüğümüzde Triger kayışının kopmasına ramak kaldığı, bir kaç dişinin kopmuş olduğu, devirdaim pompasının türbininin gövdesini parçaladığını gördüm.


      Toplamda şanslı olduğum için, yeni bir triger seti ile kurtardım. Kesinlikle 60 TL hesabına girmeyin.



Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.