Bildirim
oto lastik (bilen arkadaslar allah rızası için yardım)
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
Giriş
Mesaj
-
-
6.5 inç taban genişliğinin aralığı 185-215'dir ama ideali 195-205'dir. Küçük lastik takarsan lastik jant yanağını tutmaya çalışatığından dışa doğru esneyecektir, kötü görüntü olabilir. Jantın alabileceğinden büyük yanak takarsan da virajlarda yanaklara çok fazla stres uygulanacağından güvenlik konusunda biraz risklidir.
mühendisler onun en olurunu düşünmüşlerdir. bence 195'de kalın. zaten 6,5 J de 195-205 için idealdir. 175 çok kötü gözükür ve lastik yanakları jantı tutacam diye çok gerilir ve açılır.
lastik yenileyince bence arabanız rahatlar, lastikler eski olduğu için yoruyor olabilir mi?
aşağıdaki listeden siz de jantınınz için ideal lastiğinizi görebilirsiniz
http://www.photostand.co.za/images/ylf7fj814z2nd0ksdnzq.jpg
-
hocam cok tesekkur ederim degerli bilgileriniz icin.
lastik yanaklarındaki acılma yapması ilk aklıma gelen ihtimal. ama kafama takılan jant tabanı 165mm - lastik tabanı 175mm arada 1cm fark var. bu durumda esneme yapması olanaklımı?
jant tabanı 165mm - lastik 155mm olsa esneme bariz derim. kafama takılan bu nokta iste.
175te ısrar etmemin sebebi. arac fabrika cıkısı 175mm taban lastikle geliyor.
bunu basarabilirsem hem 175mm fabrika verilerine dönecem hem sevdigim jantlarımı kullanabilecegim. benim icin cok onemli bir konu.
konuda paylastıgım fotografa dikkatli bakabilirseniz acıklamalarda bisorun olmayacagı yazıyor.
site link:http://www.rimsntires.com/specspro.jsp bu adrese girip 195/55/R15 ile 175/60/R15 (rim/offset 6.5/ET43) karsılastırıp bi inceleyin.
insallah bi sorun cıkmasada sorunsuz kullanabilsem.
-
yukarıda arkadaşın yazdıklarına katılmakla birlikte lastik desenininde kullanılış amacına uygun şekilde ele alınması gerektiğini düşünüyorum, 15" jant B sınıfı için bence en ideal ölçü, 14" performans lastik desenleri üretilmiyor çünkü, eco sınıfa kayıyor modeller, bu yüzden aracı yorduğunu düşünüyorsanız, 55 yanak yerine 50ye geçip , iyi enerji tasarruflu bir lastikle yola devam etmek daha mantıklı bence, 195 50 15 Goodyear efficient grip performance modelini bi araştırın ... -
quote:
Orijinalden alıntı: SeKSandDoRT
yukarıda arkadaşın yazdıklarına katılmakla birlikte lastik desenininde kullanılış amacına uygun şekilde ele alınması gerektiğini düşünüyorum, 15" jant B sınıfı için bence en ideal ölçü, 14" performans lastik desenleri üretilmiyor çünkü, eco sınıfa kayıyor modeller, bu yüzden aracı yorduğunu düşünüyorsanız, 55 yanak yerine 50ye geçip , iyi enerji tasarruflu bir lastikle yola devam etmek daha mantıklı bence, 195 50 15 Goodyear efficient grip performance modelini bi araştırın ...
hocam taban genisligini dusurmeyip surtunmeyi azaltmadikca lastik teknolojisinin bi faydasi olacagini duynmuyorum.
suan tek istegim 165mm taban janta - 175mm taban lastik taksak ne gibi zararlari olur onu ogrenebilmek.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
duymak istediğin cevap şu sanırım: bir şey olmaz :)
adamlar 8j janta 195 taban takıyor 15 derece kamber açısı verip kaza yapmadan basa basa gezebiliyorsa (hatchback honda 1.6 ies'ciler), sen de gezersin.
ama ben görüntü ve gerilmeyi düşünerek pek yanaşmazdım. belki bilmediğimiz bir şey vardır, ben de expert değilim konuda sonuçta. -
quote:
Orijinalden alıntı: crimsonrivers
duymak istediğin cevap şu sanırım: bir şey olmaz :)
adamlar 8j janta 195 taban takıyor 15 derece kamber açısı verip kaza yapmadan basa basa gezebiliyorsa (hatchback honda 1.6 ies'ciler), sen de gezersin.
ama ben görüntü ve gerilmeyi düşünerek pek yanaşmazdım. belki bilmediğimiz bir şey vardır, ben de expert değilim konuda sonuçta.
duymak istediğim bu esasında :)) hocam onları görünce ezesim geliyor. burda milimin hesabını yapıyoruz güvenlik için. adamların hicbisey umrunda diil. o xenon far yokmu. hepsinin annesiyle yakın temastayım.
hocam simdi olay sole. cms c7 arabayı aldıgımda ustunde geldi. bunları satıp 6.0x15 jant almayı dusundum. hepsi replika ugrastıgıma degmez. bijon sıyırır. benim makine 1.6 8v 90hp. fabrika cıkısı 175mm taban lastik. fazlası arabaya yükten baska bisey degil.
amacım minimum maliyetle iyi biseyler cıkartmak ortaya. muhendis beynimle dusundugum zaman jant 165mm taban 175mm kamber acısı olusma olasılıgı bile yokki. lastik tabanı janttan 1cm geniş.
programdanda kontrol ettim. sorun yok diyor. ama daha araştırmaya devam.
jant meselesini sorunsuz halledersem hocam eibach prokit alıp süspansiyonları daha güvenli hale getirecem. maksat spor yaya butce ayırabilmek.
-
benim yayım bugün geldi :)
pro kit 450 lira, euro 3 lira olunca.
fabrika çıkış lastiği neyse en ideali odur tabi, ama jantta sıkıntınız var. seçim sizin, lastiklerin gerilmesi dışında çok bir sorun olacağını sanmam.
kolay gelsin arayışınızda -
hocam genislik 6.0inc janta minimum 175mm taban lastik / genislik 6.5inc (fark yarım inc 1.2cm) 185mm taban lastik
bence bi tolerans miktarı vardır. degerlerinde toleransı astıgını sanmıyorum. yarım inc lastik gerilsin. bi zararı olmaz tahminimce.
hocam prokiti nerden aldınız. 4adetmi. fiyat yuksekmis cidden.
su lastigi ayarlayım. sonra onleree prokit takacam. makine biseye benzesin biraz. -
-
quote:
Orijinalden alıntı: c.staticxxx
175 tabanı takarım yakıtım duser performansım artar arabam yorulmaz taksitle yapıstırım 4lastik tamamdır. bide eibach prokit aldıkmıydı tamamdır. bakarım yoluma. hehehehehe
Yanak yere dik basmazsa araba yine yorulacak ki... Madem 1 cm fark etmiyor 185 taban alın işte... -
quote:
Orijinalden alıntı: Karbon 12
quote:
Orijinalden alıntı: c.staticxxx
175 tabanı takarım yakıtım duser performansım artar arabam yorulmaz taksitle yapıstırım 4lastik tamamdır. bide eibach prokit aldıkmıydı tamamdır. bakarım yoluma. hehehehehe
Yanak yere dik basmazsa araba yine yorulacak ki... Madem 1 cm fark etmiyor 185 taban alın işte...
hocam 175 de yere dik basıyoki. neden 185 öneriyolar. hala mantıklı bir acıklaması yok. ben bulamadım.
suan 195 uzerindeki. 175 yaparsam lastik basına 2cm dusecek. fabrika cıkısı 175/65/r14 ile geliyor. fabrika cıkısı olcusunu yakalayacam ve istedigim jantlarla kullanabilecegim.
arabam zaten 1.6 90hp makine. 175 taban cok bile o arabaya. tas catlasa basacagım 180 oda otobanda.
sole 180hp RC olacakki kafana gore lastik takasın. 240 kadranı zorlayasın. hayata renk katasın.
-
quote:
Orijinalden alıntı: c.staticxxx
hocam 175 de yere dik basıyoki. neden 185 öneriyolar. hala mantıklı bir acıklaması yok. ben bulamadım.
suan 195 uzerindeki. 175 yaparsam lastik basına 2cm dusecek. fabrika cıkısı 175/65/r14 ile geliyor. fabrika cıkısı olcusunu yakalayacam ve istedigim jantlarla kullanabilecegim.
arabam zaten 1.6 90hp makine. 175 taban cok bile o arabaya. tas catlasa basacagım 180 oda otobanda.
sole 180hp RC olacakki kafana gore lastik takasın. 240 kadranı zorlayasın. hayata renk katasın.
Lastiklerin güvenlik testleri var. Hız ve yük indeksleri bu testlere göre hesaplanıyor. Lastiği üreten mutlaka bir jant aralığı da verir, ama hepsi sitesinde yayınlamıyor. Üretici 6.00" genişliinde janta kadar diyorsa bu değerin dışında sorumluluğu olmaz. Testler ve hız indeksleri de doğru olmaz. Bu hatalı bir montaj olur orası kesin ama sonuç büyük mü, küçük mü olacağını kimse tahmin edemez.
Taban ölçüsü ise bunun yanında çok daha masum bir ölçüdür. Dıştaki dişler biraz yuvarlatılmış olabilir ve tabanın yuvarlağa tam olarak nereden girdiği yerden ölçü alınacak bunun bir standardı yoktur. On farklı 185 taban lastik ölçseniz 170 ile 190 arası on farklı değer görebilirsiniz. Belirli aralıklarda kaldıkça (bu aralıkların standardı var) mesela 185 tabanlı olarak etiketlenebilir.
Lastiğin geometrisi çok karşıktır esasen. Bazıları alış verişte kullanılan ölçülerdir. Biz bunlarla muhatap oluyoruz ama diğer ölçülerin de tecrübeye dayanan standartları mutlaka, ama mutlaka var.
-
175 tavsiye etmem, ama sen kafaya koymuşsun birşey diyemeyeceğim.
bir de şöyle bir ikilem var, spor yay düşünüyorum diyorsun. bu da demektir ki görüntüye önem veriyorsun. o lastik şişip jant yanaklarını tutunca böyle gözükecek bak:
http://img89.imageshack.us/img89/1921/alumikanimg600x45011517355621wb3.jpg
http://www.lateral-g.org/distad/DSC08079%20copy.jpg
http://driftjapan.com/blog/wp-content/uploads/2007/12/ae86-stretched-tire-blog.jpg
http://img466.imageshack.us/img466/8152/p73100458kc.jpg
zaten aşağıya bir resim koyacağım, oradan da gördüğün gibi minimumun da altına,
seçim senin, ben 175 ile 185 arasında yorulma olacağını hiç sanmam. ki 6j'nin oluru bence minimum 195. 195 de öyle aman aman geniş bir taban değil.
yorma dediğin, senede sana 100 liralık benzin fark ettirir :)
değer mi diye düşünmek lazım
-
amerikayı yeniden keşfetmenin gereği yok ki! aracın kılavuzunda belirtilen ve fabrika çıkışı jant-lastik ölçüleri neyse o ölçüleri kullanacaksınız,
başınız ağrımayacak... -
quote:
Orijinalden alıntı: crimsonrivers
175 tavsiye etmem, ama sen kafaya koymuşsun birşey diyemeyeceğim.
bir de şöyle bir ikilem var, spor yay düşünüyorum diyorsun. bu da demektir ki görüntüye önem veriyorsun. o lastik şişip jant yanaklarını tutunca böyle gözükecek bak:
http://img89.imageshack.us/img89/1921/alumikanimg600x45011517355621wb3.jpg
http://www.lateral-g.org/distad/DSC08079%20copy.jpg
http://driftjapan.com/blog/wp-content/uploads/2007/12/ae86-stretched-tire-blog.jpg
http://img466.imageshack.us/img466/8152/p73100458kc.jpg
zaten aşağıya bir resim koyacağım, oradan da gördüğün gibi minimumun da altına,
seçim senin, ben 175 ile 185 arasında yorulma olacağını hiç sanmam. ki 6j'nin oluru bence minimum 195. 195 de öyle aman aman geniş bir taban değil.
yorma dediğin, senede sana 100 liralık benzin fark ettirir :)
değer mi diye düşünmek lazım
hocam tesekkur ederim verdigin bilgiler icin ama benim jant lastik uyumunda o goruntunun olması imkansız.
o goruntunun olması icin jant genisliginin lastik taban genisliginden buyuk olması gerekir.
bende tam tersi durum. jant tabanı 165mm lastik tabanı 175mm. yani imkansız o görüntünün olusması hatta imkansızında otesinde
kafamı karıstıran o tablo oldu benim. 6.5 janta minimum 185 yazması. iste onu arastiriyorum.
yarım inc(1.27cm) jantın buyuk olması problem olurmu diye arastırmaktı amacım
paylastıgın fotolardaki german style olayını hic bilmiyordum. yeni ögrendim. türkiyede kavun lastik deniyormus(isme bak arkadas) 175 taban lastik 8j jant takıp cayır cayır ortalıkta dolasılıyosa
benim yaptıgım cok masumca bisey olur diye dusunuyorum hocam
-
quote:
Orijinalden alıntı: Karbon 12
quote:
Orijinalden alıntı: c.staticxxx
hocam 175 de yere dik basıyoki. neden 185 öneriyolar. hala mantıklı bir acıklaması yok. ben bulamadım.
suan 195 uzerindeki. 175 yaparsam lastik basına 2cm dusecek. fabrika cıkısı 175/65/r14 ile geliyor. fabrika cıkısı olcusunu yakalayacam ve istedigim jantlarla kullanabilecegim.
arabam zaten 1.6 90hp makine. 175 taban cok bile o arabaya. tas catlasa basacagım 180 oda otobanda.
sole 180hp RC olacakki kafana gore lastik takasın. 240 kadranı zorlayasın. hayata renk katasın.
Lastiklerin güvenlik testleri var. Hız ve yük indeksleri bu testlere göre hesaplanıyor. Lastiği üreten mutlaka bir jant aralığı da verir, ama hepsi sitesinde yayınlamıyor. Üretici 6.00" genişliinde janta kadar diyorsa bu değerin dışında sorumluluğu olmaz. Testler ve hız indeksleri de doğru olmaz. Bu hatalı bir montaj olur orası kesin ama sonuç büyük mü, küçük mü olacağını kimse tahmin edemez.
Taban ölçüsü ise bunun yanında çok daha masum bir ölçüdür. Dıştaki dişler biraz yuvarlatılmış olabilir ve tabanın yuvarlağa tam olarak nereden girdiği yerden ölçü alınacak bunun bir standardı yoktur. On farklı 185 taban lastik ölçseniz 170 ile 190 arası on farklı değer görebilirsiniz. Belirli aralıklarda kaldıkça (bu aralıkların standardı var) mesela 185 tabanlı olarak etiketlenebilir.
Lastiğin geometrisi çok karşıktır esasen. Bazıları alış verişte kullanılan ölçülerdir. Biz bunlarla muhatap oluyoruz ama diğer ölçülerin de tecrübeye dayanan standartları mutlaka, ama mutlaka var.
hocam aynen dediginiz gibi lastik sunek bir malzeme. olcusunu hesaplamak zor. lastik24 ile gorustum onlarda bu sekilde anlattılar olayı.
6j ile 6.5j ye 175 taban lastik takarım aradaki farkı anlayabilirsen sana hediye ederim dediler
-
6,5j 'nin tabanı 165mm diyemezsiniz, o hesap öyle işlemiyor :)
lastik şişince tuttuğu yerler o ölçüler taban değil, ayrıca benim bildiğim 6,5j nin taban ölçüsü 165 değil 185 olması lazım. benim bildiğim o hesaba 20mm ekleniyor.
örneğin 6,5j = 6,5 x 2,54 = 165,1 mm = 185 lastik
şuradan biliyorum, 8j nin oluru 225mm -> 8 x 2,54 = 203,2mm
203 + 20 = 223 = 225mm taban
vs vs
neyse daha yazmayacağım alabilirsinz sorun olmaz, kötü görüntü olacak.
pişman olma da -
quote:
Orijinalden alıntı: crimsonrivers
6,5j 'nin tabanı 165mm diyemezsiniz, o hesap öyle işlemiyor :)
lastik şişince tuttuğu yerler o ölçüler taban değil, ayrıca benim bildiğim 6,5j nin taban ölçüsü 165 değil 185 olması lazım. benim bildiğim o hesaba 20mm ekleniyor.
örneğin 6,5j = 6,5 x 2,54 = 165,1 mm = 185 lastik
şuradan biliyorum, 8j nin oluru 225mm -> 8 x 2,54 = 203,2mm
203 + 20 = 223 = 225mm taban
vs vs
neyse daha yazmayacağım alabilirsinz sorun olmaz, kötü görüntü olacak.
pişman olma da
:)))))) hocam benim bahsettigim olayı anlayamamısınız sanırım.
6,5j 'ye 165 taban lastik takmayacam.
6.5j 'ye 175/60/R15 lastik takacam.
6,5j = 6,5 x 2,54 = 165,1 mm = 175 lastik takacam. (standartı 185mm ya - standartın dısına cıkıp 175mm lastik takacam)
benim bildiğim o hesaba 20mm ekleniyor. dedinizya ( bende 10mm ekleyecem )
1cm buyuklugu farkedecek göz dünya üzerinde olduğunu düşünmüyorum
saka biyana görüntüden ziyade güvenlik acısından sorun olurmu diye endiselendim. german styla olayını görünce allah dedim ben masumum
-
Arkdaslar desteginiz için çok tesekkur ediyorum. an itibari ile aradıgım sorunun cevabını bulmus bulunmaktayım. japonyadan bir kardesimiz VERSUS TURISMO SPADA marka 15×6.5J janta boru gibi ZIEX 175/60R15 81H takmıs görüntüye hasta olmus bulunmaktayım. lütfen sizde bi inceleyin derim.
http://www.car21fukui.jp/?p=6946 inceleyin arkadaslar
Benzer içerikler
- benzinde ve gazda tekleme sorunu
- trafik sigortası ikame araç verir mi
- glkhh hasar kaydı
- araba 3 bin deviri geçmiyor
- külbütör kapak contası yağ kaçağı çözümü
- tesla iç dizayn
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X