Şimdi Ara

araba 3bin devri gecmiyor?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
35
Cevap
0
Favori
101.983
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Araba 3bin devri gecmiyor, gaza bassam da gitmiyor(2000 devirde kaliyor)sorun ne olabilir?

    Dizel g.punto



  • Aracının turbo valfi kurum bağlamış olabilir.
    En kısa sürede servise götür onlar aracın kodunu bilgisayardan inceleyip sorunu net şekilde buluyorlar. Benim aracımda da aynısı olmuştu sebebi buydu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muharrem.05

    Aracının turbo valfi kurum bağlamış olabilir.
    En kısa sürede servise götür onlar aracın kodunu bilgisayardan inceleyip sorunu net şekilde buluyorlar. Benim aracımda da aynısı olmuştu sebebi buydu.
    smg05'e katılıyorum rent a car'ın bana verdiği astra'dada aynı sorun vardı 3.000 deviri geçmiyordu düz yolda bile.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: omerf

    smg05'e katılıyorum rent a car'ın bana verdiği astra'dada aynı sorun vardı 3.000 deviri geçmiyordu düz yolda bile.

    Alıntıları Göster
    eğer herzaman bunu yapıyorsa bilmiyorum ama arada yapıyorsa bildiği kadarıyla oluşan bir arızanın motora daha fazla zarar vermemesi için devir kesici devreye giriyor ve motoru yüksek devirden uzak tutuyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ntticaret

    eğer herzaman bunu yapıyorsa bilmiyorum ama arada yapıyorsa bildiği kadarıyla oluşan bir arızanın motora daha fazla zarar vermemesi için devir kesici devreye giriyor ve motoru yüksek devirden uzak tutuyor.

    Alıntıları Göster
    sıkıntı turbodandır diye düşünüyorum bende. aynı problem bi arkadasta daha olmuştu ve sıkıntı turbodaydı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ntticaret

    eğer herzaman bunu yapıyorsa bilmiyorum ama arada yapıyorsa bildiği kadarıyla oluşan bir arızanın motora daha fazla zarar vermemesi için devir kesici devreye giriyor ve motoru yüksek devirden uzak tutuyor.

    Ilk defa bugun yapti arabanin yani kar olmustu ben de cikarken zorladim motor sogukken acaba ondan olabilir mi diye de dusunuyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ntticaret

    eğer herzaman bunu yapıyorsa bilmiyorum ama arada yapıyorsa bildiği kadarıyla oluşan bir arızanın motora daha fazla zarar vermemesi için devir kesici devreye giriyor ve motoru yüksek devirden uzak tutuyor.

    Alıntıları Göster
    Hiç bir arıza lambası yakmadı mı araba?

    Grande Puntoda benimde başıma gelmişti Trabzön dönüşü. Orduda sanayiye girip bir ustaya anlattım durumu. Kaputu kaldırdı, bir soket çıkardı ve sorun düzeldi Multijet motor kullanan taksicilerin tümünün bu söket sökük olarak dolaştığını söylemişti.

    Ayriyetten sonra Samsuna vardığımda aracı gösterdim servise turbonun pek ömrü kalmadığını mümkünse değişmesi gerektiğini söylediler.

    Ayriyetten enjektörlerede baktırabilirsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ~Trabzon61~

    Hiç bir arıza lambası yakmadı mı araba?

    Grande Puntoda benimde başıma gelmişti Trabzön dönüşü. Orduda sanayiye girip bir ustaya anlattım durumu. Kaputu kaldırdı, bir soket çıkardı ve sorun düzeldi Multijet motor kullanan taksicilerin tümünün bu söket sökük olarak dolaştığını söylemişti.

    Ayriyetten sonra Samsuna vardığımda aracı gösterdim servise turbonun pek ömrü kalmadığını mümkünse değişmesi gerektiğini söylediler.

    Ayriyetten enjektörlerede baktırabilirsiniz.


    Motor ariza lambasi yandi hocam sari renktr

    Servise goturecek vaktim de yok ptesi ye kadar idare etsin yeter suan
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Beamer

    Motor ariza lambasi yandi hocam sari renktr

    Servise goturecek vaktim de yok ptesi ye kadar idare etsin yeter suan

    Araç kendini korumaya (limp mode) almış.

    Motorda ciddi bir problem yaşandığında motora daha fazla zarar vermemek için ECU fazla devir çevirmesine izin vermiyor, limitliyor. Benim de bir kere başıma gelmişti. Sorun enjektörde çıkmıştı. En kısa zamanda serviste baktırın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rst78

    quote:

    Orijinalden alıntı: Beamer

    Motor ariza lambasi yandi hocam sari renktr

    Servise goturecek vaktim de yok ptesi ye kadar idare etsin yeter suan

    Araç kendini korumaya (limp mode) almış.

    Motorda ciddi bir problem yaşandığında motora daha fazla zarar vermemek için ECU fazla devir çevirmesine izin vermiyor, limitliyor. Benim de bir kere başıma gelmişti. Sorun enjektörde çıkmıştı. En kısa zamanda serviste baktırın.

    Alıntıları Göster
    Ben olsam öyle kullanmazdım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Doğan.

    Ben olsam öyle kullanmazdım.

    Alıntıları Göster
    şimdi eve geldim arıza lambası hala yanıyor ama deneme amaçlı 4.000'e kadar çıkarttım devri, bağırıyor araba, bir de hemen uyarı verdi "check engine" şeklinde.

    Nette de biraz araştırdım 1000TL'den aşağı çıkan yok bu işten pazartesiye kadar bekleyecektim de yarın bir şekilde götürmeyi düşünüyorum servise.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Beamer

    şimdi eve geldim arıza lambası hala yanıyor ama deneme amaçlı 4.000'e kadar çıkarttım devri, bağırıyor araba, bir de hemen uyarı verdi "check engine" şeklinde.

    Nette de biraz araştırdım 1000TL'den aşağı çıkan yok bu işten pazartesiye kadar bekleyecektim de yarın bir şekilde götürmeyi düşünüyorum servise.

    Alıntıları Göster
    Ne guzel iste ekonomik araba. Keske benim arabada da boyle birsey olsa depoyla 2 kati yol giderim valla.

    Saka bi yana hocam turboda skinti olmus olabilir. Arkadasta 1.9 tdi passat vardi ayni skinti olmustu. Turbo hortumu delinmis degisince sorun cozulmustu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Beamer

    şimdi eve geldim arıza lambası hala yanıyor ama deneme amaçlı 4.000'e kadar çıkarttım devri, bağırıyor araba, bir de hemen uyarı verdi "check engine" şeklinde.

    Nette de biraz araştırdım 1000TL'den aşağı çıkan yok bu işten pazartesiye kadar bekleyecektim de yarın bir şekilde götürmeyi düşünüyorum servise.

    Alıntıları Göster
    Galiba krank mili devir sensörü (tam adının buydu sanırım) arızalı ve değişmesi gerekiyor. Arabayı çalıştırmadan 5-6 defa kontağı açıp kapatın. Eğer düşündüğüm problemse arıza lambasının sönmesi lazım. 2000 motor Vectra B kasalarda da böyle bir sorun vardı.
    Ya da arkaşadaşların dediği gibi farklı bir nedenden dolayı motor kendini korumaya almış.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HondAta

    Ne guzel iste ekonomik araba. Keske benim arabada da boyle birsey olsa depoyla 2 kati yol giderim valla.

    Saka bi yana hocam turboda skinti olmus olabilir. Arkadasta 1.9 tdi passat vardi ayni skinti olmustu. Turbo hortumu delinmis degisince sorun cozulmustu.

    Alıntıları Göster
    Benzer problemi ben de Corsa'mda yaşamıştım. İdare etsin diyerek kullanmanızı tavsiye etmem. Aracın elektronik aksamında her türlü problem çıkmış olabilir. Benim aracımda motor beyni dahi değişmişti garanti kapsamında. Aracın bir an önce Tech-2 cihazına bağlanarak hata kodunun okunarak ona göre işlem yapılması gerekiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aanil

    Ne guzel iste ekonomik araba. Keske benim arabada da boyle birsey olsa depoyla 2 kati yol giderim valla.

    Saka bi yana hocam turboda skinti olmus olabilir. Arkadasta 1.9 tdi passat vardi ayni skinti olmustu. Turbo hortumu delinmis degisince sorun cozulmustu.

    Ayni seyi yazacaktim. Sorun muhtemelen turbo hortumundan kaynaklaniyor. Delikmis ve ya yerinden cikmis olabilir. Insallah hortumdandir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _eRay

    quote:

    Orijinalden alıntı: aanil

    Ne guzel iste ekonomik araba. Keske benim arabada da boyle birsey olsa depoyla 2 kati yol giderim valla.

    Saka bi yana hocam turboda skinti olmus olabilir. Arkadasta 1.9 tdi passat vardi ayni skinti olmustu. Turbo hortumu delinmis degisince sorun cozulmustu.

    Ayni seyi yazacaktim. Sorun muhtemelen turbo hortumundan kaynaklaniyor. Delikmis ve ya yerinden cikmis olabilir. Insallah hortumdandir.

    Alıntıları Göster
    benim kia cerato dizel aracımda aynı sorun olmuştu.ister hareket halinde ister durduğun yerde gazı köklediğim halde 2900 deviri geçmiyordu araç.arıza ışığıda yanıyordu.yetkili servis turbo dedi değiştik olmadı.egr valfi dedler değiştik olmadı.sonra bir tamirci kalfası hava akış metre yi temizledi sorun kalmadı.2-3000 km sonra tekrar oldu bu sefer değiştirdim şu an problem falan yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lideramca

    benim kia cerato dizel aracımda aynı sorun olmuştu.ister hareket halinde ister durduğun yerde gazı köklediğim halde 2900 deviri geçmiyordu araç.arıza ışığıda yanıyordu.yetkili servis turbo dedi değiştik olmadı.egr valfi dedler değiştik olmadı.sonra bir tamirci kalfası hava akış metre yi temizledi sorun kalmadı.2-3000 km sonra tekrar oldu bu sefer değiştirdim şu an problem falan yok.

    Alıntıları Göster
    Bizim eski grande punto araçtada aynı şey olmuştu.Arabayı incelediğimde ön tarafta radyatörün altında turbo hortumunun geçtiğini gördüm. Onun kelepçesi çıktığı için hortum ek yerinden ayrılmış. Onu yerine takarak kelepçeyi sıktım bir sorun kalmadı. Servise götürdüğümde ne güzel halletmişsiniz demişti hiç bakmadı bile. sizde bir göz atın ön tarafa sarkan bir turbo hortumu olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lagaluganet

    Bizim eski grande punto araçtada aynı şey olmuştu.Arabayı incelediğimde ön tarafta radyatörün altında turbo hortumunun geçtiğini gördüm. Onun kelepçesi çıktığı için hortum ek yerinden ayrılmış. Onu yerine takarak kelepçeyi sıktım bir sorun kalmadı. Servise götürdüğümde ne güzel halletmişsiniz demişti hiç bakmadı bile. sizde bir göz atın ön tarafa sarkan bir turbo hortumu olabilir.

    Alıntıları Göster
    Turbo hortumu çıkmış olabilir.
  • Sabah servise goturdum arizayi kaydetmis adam mazot yogunlugundan kaynakli falan dedi su karismis olabilir soguktan dedi sondurdu, 1 ay kadar deneyelim tekrarlarsa parcayi degistiririz dedi tamam dedim ben de. su an deniyoruz bakalim herkese tesekkur ederm yardimlari icin :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Beamer

    Sabah servise goturdum arizayi kaydetmis adam mazot yogunlugundan kaynakli falan dedi su karismis olabilir soguktan dedi sondurdu, 1 ay kadar deneyelim tekrarlarsa parcayi degistiririz dedi tamam dedim ben de. su an deniyoruz bakalim herkese tesekkur ederm yardimlari icin :)

    sonuç ne oldu?arıza geçtimi?
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.