Araba 3bin devri gecmiyor, gaza bassam da gitmiyor(2000 devirde kaliyor)sorun ne olabilir?
Dizel g.punto
Aracının turbo valfi kurum bağlamış olabilir. En kısa sürede servise götür onlar aracın kodunu bilgisayardan inceleyip sorunu net şekilde buluyorlar. Benim aracımda da aynısı olmuştu sebebi buydu.
quote:
Orijinalden alıntı: muharrem.05
Aracının turbo valfi kurum bağlamış olabilir. En kısa sürede servise götür onlar aracın kodunu bilgisayardan inceleyip sorunu net şekilde buluyorlar. Benim aracımda da aynısı olmuştu sebebi buydu.
smg05'e katılıyorum rent a car'ın bana verdiği astra'dada aynı sorun vardı 3.000 deviri geçmiyordu düz yolda bile.
quote:
Orijinalden alıntı: omerf
smg05'e katılıyorum rent a car'ın bana verdiği astra'dada aynı sorun vardı 3.000 deviri geçmiyordu düz yolda bile.
Alıntıları Göster
eğer herzaman bunu yapıyorsa bilmiyorum ama arada yapıyorsa bildiği kadarıyla oluşan bir arızanın motora daha fazla zarar vermemesi için devir kesici devreye giriyor ve motoru yüksek devirden uzak tutuyor.
quote:
Orijinalden alıntı: ntticaret
eğer herzaman bunu yapıyorsa bilmiyorum ama arada yapıyorsa bildiği kadarıyla oluşan bir arızanın motora daha fazla zarar vermemesi için devir kesici devreye giriyor ve motoru yüksek devirden uzak tutuyor.
Alıntıları Göster
sıkıntı turbodandır diye düşünüyorum bende. aynı problem bi arkadasta daha olmuştu ve sıkıntı turbodaydı
quote:
Orijinalden alıntı: ntticaret
eğer herzaman bunu yapıyorsa bilmiyorum ama arada yapıyorsa bildiği kadarıyla oluşan bir arızanın motora daha fazla zarar vermemesi için devir kesici devreye giriyor ve motoru yüksek devirden uzak tutuyor.
Ilk defa bugun yapti arabanin yani kar olmustu ben de cikarken zorladim motor sogukken acaba ondan olabilir mi diye de dusunuyorum
quote:
Orijinalden alıntı: ntticaret
eğer herzaman bunu yapıyorsa bilmiyorum ama arada yapıyorsa bildiği kadarıyla oluşan bir arızanın motora daha fazla zarar vermemesi için devir kesici devreye giriyor ve motoru yüksek devirden uzak tutuyor.
Alıntıları Göster
Hiç bir arıza lambası yakmadı mı araba?
Grande Puntoda benimde başıma gelmişti Trabzön dönüşü. Orduda sanayiye girip bir ustaya anlattım durumu. Kaputu kaldırdı, bir soket çıkardı ve sorun düzeldi Multijet motor kullanan taksicilerin tümünün bu söket sökük olarak dolaştığını söylemişti.
Ayriyetten sonra Samsuna vardığımda aracı gösterdim servise turbonun pek ömrü kalmadığını mümkünse değişmesi gerektiğini söylediler.
Ayriyetten enjektörlerede baktırabilirsiniz.
quote:
Orijinalden alıntı: ~Trabzon61~
Hiç bir arıza lambası yakmadı mı araba?
Grande Puntoda benimde başıma gelmişti Trabzön dönüşü. Orduda sanayiye girip bir ustaya anlattım durumu. Kaputu kaldırdı, bir soket çıkardı ve sorun düzeldi Multijet motor kullanan taksicilerin tümünün bu söket sökük olarak dolaştığını söylemişti.
Ayriyetten sonra Samsuna vardığımda aracı gösterdim servise turbonun pek ömrü kalmadığını mümkünse değişmesi gerektiğini söylediler.
Ayriyetten enjektörlerede baktırabilirsiniz.
Motor ariza lambasi yandi hocam sari renktr
Servise goturecek vaktim de yok ptesi ye kadar idare etsin yeter suan
quote:
Orijinalden alıntı: Beamer
Motor ariza lambasi yandi hocam sari renktr
Servise goturecek vaktim de yok ptesi ye kadar idare etsin yeter suan
Araç kendini korumaya (limp mode) almış.
Motorda ciddi bir problem yaşandığında motora daha fazla zarar vermemek için ECU fazla devir çevirmesine izin vermiyor, limitliyor. Benim de bir kere başıma gelmişti. Sorun enjektörde çıkmıştı. En kısa zamanda serviste baktırın.
quote:
Orijinalden alıntı: rst78
quote:
Orijinalden alıntı: Beamer
Motor ariza lambasi yandi hocam sari renktr
Servise goturecek vaktim de yok ptesi ye kadar idare etsin yeter suan
Araç kendini korumaya (limp mode) almış.
Motorda ciddi bir problem yaşandığında motora daha fazla zarar vermemek için ECU fazla devir çevirmesine izin vermiyor, limitliyor. Benim de bir kere başıma gelmişti. Sorun enjektörde çıkmıştı. En kısa zamanda serviste baktırın.
Alıntıları Göster
Ben olsam öyle kullanmazdım.
quote:
Orijinalden alıntı: Doğan.
Ben olsam öyle kullanmazdım.
Alıntıları Göster
şimdi eve geldim arıza lambası hala yanıyor ama deneme amaçlı 4.000'e kadar çıkarttım devri, bağırıyor araba, bir de hemen uyarı verdi "check engine" şeklinde.
Nette de biraz araştırdım 1000TL'den aşağı çıkan yok bu işten pazartesiye kadar bekleyecektim de yarın bir şekilde götürmeyi düşünüyorum servise.
quote:
Orijinalden alıntı: Beamer
şimdi eve geldim arıza lambası hala yanıyor ama deneme amaçlı 4.000'e kadar çıkarttım devri, bağırıyor araba, bir de hemen uyarı verdi "check engine" şeklinde.
Nette de biraz araştırdım 1000TL'den aşağı çıkan yok bu işten pazartesiye kadar bekleyecektim de yarın bir şekilde götürmeyi düşünüyorum servise.
Alıntıları Göster
Ne guzel iste ekonomik araba. Keske benim arabada da boyle birsey olsa depoyla 2 kati yol giderim valla.
Saka bi yana hocam turboda skinti olmus olabilir. Arkadasta 1.9 tdi passat vardi ayni skinti olmustu. Turbo hortumu delinmis degisince sorun cozulmustu.
quote:
Orijinalden alıntı: Beamer
şimdi eve geldim arıza lambası hala yanıyor ama deneme amaçlı 4.000'e kadar çıkarttım devri, bağırıyor araba, bir de hemen uyarı verdi "check engine" şeklinde.
Nette de biraz araştırdım 1000TL'den aşağı çıkan yok bu işten pazartesiye kadar bekleyecektim de yarın bir şekilde götürmeyi düşünüyorum servise.
Alıntıları Göster
Galiba krank mili devir sensörü (tam adının buydu sanırım) arızalı ve değişmesi gerekiyor. Arabayı çalıştırmadan 5-6 defa kontağı açıp kapatın. Eğer düşündüğüm problemse arıza lambasının sönmesi lazım. 2000 motor Vectra B kasalarda da böyle bir sorun vardı. Ya da arkaşadaşların dediği gibi farklı bir nedenden dolayı motor kendini korumaya almış.
quote:
Orijinalden alıntı: HondAta
Ne guzel iste ekonomik araba. Keske benim arabada da boyle birsey olsa depoyla 2 kati yol giderim valla.
Saka bi yana hocam turboda skinti olmus olabilir. Arkadasta 1.9 tdi passat vardi ayni skinti olmustu. Turbo hortumu delinmis degisince sorun cozulmustu.
Alıntıları Göster
Benzer problemi ben de Corsa'mda yaşamıştım. İdare etsin diyerek kullanmanızı tavsiye etmem. Aracın elektronik aksamında her türlü problem çıkmış olabilir. Benim aracımda motor beyni dahi değişmişti garanti kapsamında. Aracın bir an önce Tech-2 cihazına bağlanarak hata kodunun okunarak ona göre işlem yapılması gerekiyor.
quote:
Orijinalden alıntı: aanil
Ne guzel iste ekonomik araba. Keske benim arabada da boyle birsey olsa depoyla 2 kati yol giderim valla.
Saka bi yana hocam turboda skinti olmus olabilir. Arkadasta 1.9 tdi passat vardi ayni skinti olmustu. Turbo hortumu delinmis degisince sorun cozulmustu.
Ayni seyi yazacaktim. Sorun muhtemelen turbo hortumundan kaynaklaniyor. Delikmis ve ya yerinden cikmis olabilir. Insallah hortumdandir.
quote:
Orijinalden alıntı: _eRay
quote:
Orijinalden alıntı: aanil
Ne guzel iste ekonomik araba. Keske benim arabada da boyle birsey olsa depoyla 2 kati yol giderim valla.
Saka bi yana hocam turboda skinti olmus olabilir. Arkadasta 1.9 tdi passat vardi ayni skinti olmustu. Turbo hortumu delinmis degisince sorun cozulmustu.
Ayni seyi yazacaktim. Sorun muhtemelen turbo hortumundan kaynaklaniyor. Delikmis ve ya yerinden cikmis olabilir. Insallah hortumdandir.
Alıntıları Göster
benim kia cerato dizel aracımda aynı sorun olmuştu.ister hareket halinde ister durduğun yerde gazı köklediğim halde 2900 deviri geçmiyordu araç.arıza ışığıda yanıyordu.yetkili servis turbo dedi değiştik olmadı.egr valfi dedler değiştik olmadı.sonra bir tamirci kalfası hava akış metre yi temizledi sorun kalmadı.2-3000 km sonra tekrar oldu bu sefer değiştirdim şu an problem falan yok.
quote:
Orijinalden alıntı: lideramca
benim kia cerato dizel aracımda aynı sorun olmuştu.ister hareket halinde ister durduğun yerde gazı köklediğim halde 2900 deviri geçmiyordu araç.arıza ışığıda yanıyordu.yetkili servis turbo dedi değiştik olmadı.egr valfi dedler değiştik olmadı.sonra bir tamirci kalfası hava akış metre yi temizledi sorun kalmadı.2-3000 km sonra tekrar oldu bu sefer değiştirdim şu an problem falan yok.
Alıntıları Göster
Bizim eski grande punto araçtada aynı şey olmuştu.Arabayı incelediğimde ön tarafta radyatörün altında turbo hortumunun geçtiğini gördüm. Onun kelepçesi çıktığı için hortum ek yerinden ayrılmış. Onu yerine takarak kelepçeyi sıktım bir sorun kalmadı. Servise götürdüğümde ne güzel halletmişsiniz demişti hiç bakmadı bile. sizde bir göz atın ön tarafa sarkan bir turbo hortumu olabilir.
quote:
Orijinalden alıntı: lagaluganet
Bizim eski grande punto araçtada aynı şey olmuştu.Arabayı incelediğimde ön tarafta radyatörün altında turbo hortumunun geçtiğini gördüm. Onun kelepçesi çıktığı için hortum ek yerinden ayrılmış. Onu yerine takarak kelepçeyi sıktım bir sorun kalmadı. Servise götürdüğümde ne güzel halletmişsiniz demişti hiç bakmadı bile. sizde bir göz atın ön tarafa sarkan bir turbo hortumu olabilir.
Alıntıları Göster
Turbo hortumu çıkmış olabilir.
Sabah servise goturdum arizayi kaydetmis adam mazot yogunlugundan kaynakli falan dedi su karismis olabilir soguktan dedi sondurdu, 1 ay kadar deneyelim tekrarlarsa parcayi degistiririz dedi tamam dedim ben de. su an deniyoruz bakalim herkese tesekkur ederm yardimlari icin :)
quote:
Orijinalden alıntı: Beamer
Sabah servise goturdum arizayi kaydetmis adam mazot yogunlugundan kaynakli falan dedi su karismis olabilir soguktan dedi sondurdu, 1 ay kadar deneyelim tekrarlarsa parcayi degistiririz dedi tamam dedim ben de. su an deniyoruz bakalim herkese tesekkur ederm yardimlari icin :)