Şimdi Ara

Opel Corsa 1.3 Cdti Essentia Easytronic

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
0
Favori
27.358
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Aracı ekspertize sokucam eger bi sorunu cıkmazsa almayı dusunuyorum , ama hala easytronic şanzıman hakkında şüphelerim var, vites geçişleri sarsıntılı gibi, hill holder yok arac yokusta kacırıyor , yazılımla hill holder atılıomus maliyeti ne kadardır , aynı aracı kullanan veya easytronic şanzıman deyimi olan arkadasların yorumlarını bekliyorum.

    merak edenler için arac 77.000 de fiyat 17.000 tl.



  • Sanzimani çok sevdim ben sarsintili vites geçişleri var ozellikle bu çok hosuma gitti :)
  • hillholder servislerde 350tl civarı bir fiyata takılıyor....hatta cruise controlüde aradan çıkarabilirsin (125tl) civarında...
    easytronic versiyonu 1.4 twinport ve 1.3 cdti da km lerce kullandım...sipastik değişim salınması zamanla alışılıyor ve bence idare eder...devşirme vites diyorum ben bu vitese :) kaputun içinde küçük bir işçi senin yerine debriyaja basıp ara gazı veriyor ve yüzde garip bir gülümsemeye sebeb oluyor, aheste çalışan bir işçi sabah 9 akşam 5 fazlasını bekleme...beklersen SMG ve DSG ye geçmen gerekecektir
  • Astra Easytronic kullanıcısıyım. Bugüne kadar kendi hatamız dışında sorun yaşamadık. Vites geçişi sarsıntılı. Vites geçiş devrinde ayağını gazdan çektiğinde sarsıntı %90 kayboluyor.

    Yokuşta kaçırsın frenden ayağını çekip gaza basman 5 saniye sürmüyorki. 1 saniyenin altında frenden ayağını çekip gaza basmış oluyorsun zaten.

    http://forum.donanimhaber.com/m_34438084/tm.htm
    İncelemeni öneririm.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ünal

    Astra Easytronic kullanıcısıyım. Bugüne kadar kendi hatamız dışında sorun yaşamadık. Vites geçişi sarsıntılı. Vites geçiş devrinde ayağını gazdan çektiğinde sarsıntı %90 kayboluyor.

    Yokuşta kaçırsın frenden ayağını çekip gaza basman 5 saniye sürmüyorki. 1 saniyenin altında frenden ayağını çekip gaza basmış oluyorsun zaten.

    http://forum.donanimhaber.com/m_34438084/tm.htm
    İncelemeni öneririm.


    Bu sarsıntıdan kastın düz vitesteki gibi mi nasıl yani ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nike


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ünal

    Astra Easytronic kullanıcısıyım. Bugüne kadar kendi hatamız dışında sorun yaşamadık. Vites geçişi sarsıntılı. Vites geçiş devrinde ayağını gazdan çektiğinde sarsıntı %90 kayboluyor.

    Yokuşta kaçırsın frenden ayağını çekip gaza basman 5 saniye sürmüyorki. 1 saniyenin altında frenden ayağını çekip gaza basmış oluyorsun zaten.

    http://forum.donanimhaber.com/m_34438084/tm.htm
    İncelemeni öneririm.


    Bu sarsıntıdan kastın düz vitesteki gibi mi nasıl yani ?

    Acemi birisi debriyajdan ayağını çekerken hafif sarsar ya (Bazıları iç organlarının yer değiştirmesini sağlar ondan bahsetmiyorum). Onun gibi. Ani yüklendiğinde fena sarsıyor. Tabi o sarsıntıyı etkisizleştirmekte senin elinde orası da ayrı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ünal

    Astra Easytronic kullanıcısıyım. Bugüne kadar kendi hatamız dışında sorun yaşamadık. Vites geçişi sarsıntılı. Vites geçiş devrinde ayağını gazdan çektiğinde sarsıntı %90 kayboluyor.

    Yokuşta kaçırsın frenden ayağını çekip gaza basman 5 saniye sürmüyorki. 1 saniyenin altında frenden ayağını çekip gaza basmış oluyorsun zaten.

    http://forum.donanimhaber.com/m_34438084/tm.htm
    İncelemeni öneririm.

    Vites geçislerinde gazdan hafif ayagını cekınce sarsıntı azalıyor evet ve yokuslarda elfreni kullanmaya alıstıgında hillholdera gerek kalmıyor,ayrıcada duz vitesten bile ekonomik oldugunu dusunuyorum...2006 Corsa 1.3 CDTİ easytronic 155 civarında yakıyor karma
  • Bu sarsıntıdan kastın düz vitesteki gibi mi nasıl yani ?


    Daha cok dusuk vıteslerde hissediyorsun.Ust vitesler gayet sarsıntısız oluyor...Birde ozellıkle arac sogukken hissediliyor...Ama bence ekonomikliginin yanında onmesiz bir ayrıntı...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: millercoholic


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ünal

    Astra Easytronic kullanıcısıyım. Bugüne kadar kendi hatamız dışında sorun yaşamadık. Vites geçişi sarsıntılı. Vites geçiş devrinde ayağını gazdan çektiğinde sarsıntı %90 kayboluyor.

    Yokuşta kaçırsın frenden ayağını çekip gaza basman 5 saniye sürmüyorki. 1 saniyenin altında frenden ayağını çekip gaza basmış oluyorsun zaten.

    http://forum.donanimhaber.com/m_34438084/tm.htm
    İncelemeni öneririm.

    Vites geçislerinde gazdan hafif ayagını cekınce sarsıntı azalıyor evet ve yokuslarda elfreni kullanmaya alıstıgında hillholdera gerek kalmıyor,ayrıcada duz vitesten bile ekonomik oldugunu dusunuyorum...2006 Corsa 1.3 CDTİ easytronic 155 civarında yakıyor karma

    Fabrika verileri düz vitesten yaklaşık 0.5 litre daha az yaktığını gösteriyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bindokuzyuzbes

    Aracı ekspertize sokucam eger bi sorunu cıkmazsa almayı dusunuyorum , ama hala easytronic şanzıman hakkında şüphelerim var, vites geçişleri sarsıntılı gibi, hill holder yok arac yokusta kacırıyor , yazılımla hill holder atılıomus maliyeti ne kadardır , aynı aracı kullanan veya easytronic şanzıman deyimi olan arkadasların yorumlarını bekliyorum.

    merak edenler için arac 77.000 de fiyat 17.000 tl.


    al veya alma diyemem ama sadece yaşadıklarımı anlatmak istiyorum çünkü opel ve easytronic laflarını duyunca tüylerim diken diken oluyor iki yıl geçmesine rağmen

    2004 corsa 1.3 cdti essentia easytronic aracım vardı 49000km de hiç kazasız ve boyasız almıştım dizel olsun otomatik olsun sevdasından bide bu fiyatlara fiesta vardı ama ondaki asm şanzuman problemli diye corsa almıştık...
    göstergelerde vites ekranında N(boş)-A(otomatik)-R(geri) veya manuel modda hangi vitesteysen o yazar normal şartlarda ama ben bunlardan çok F (arıza kodu) gördüm diyebilirim anlamı kitapçığında yazıyor aracı stop edip birkaç dk bekleyin tekrar çalıştırın sonra geçmezse servise gidin(tabi gidebilirsen) zira F yazdıktan sonra araç viteş boşta gibi gaza basınca devir yükseliyo ama bir gıdım ilerlemiyo ve hiçbir vitese geçmiyo çekici çağırman gerekiyo
    neyse aracı aldım bir ay güzel bi sorun olmadı geziyoruz dizel güzel bişey onu anladım herkese söylüyorum anlatıyorum felan ama sonra birgün ankara ankamall kapalı otoparkta ekranda ilk kez F yazdı bu ne lan oldum kitapçık Allah tan torpidodaydı baktım dediklerini yaptım 5 dk bekledim neyse geçti çalıştırdım eve geldim.servise gitiim böyle böyle hemen baktılar hata kodu var yazılım yükleyelim geçer dediler tamam yapalım yaptık neyse bi hafta sonra bu sefer bayram arefesi bidaha yaptı ama busefer çalışmadı Allhtan kaskodan çekici çağırdım servise götürdüm gece 23:00 bırakıp eve döndüm artık tekrar program attılar. sonra bir hafta sonra birdaha yolda kaldım gene çekici gene servis gene yayan eve dönüş.busefer tamir yaptık dediler aldım servisten daha eve dönerken yolda gene kaldım çekici aradım kaskodan ne deseler beğenirsiniz "beyefendi bu hafta 3. çekici isteyişiniz malesef gönderemeyiz tabi apey bi küfür tartışmadan sonra telefonda dedim keyfimden araba az yaksın benzin tasarrufu olsun diye çekiciyle gezmiyorum dedim boşunada yılda 1 milyar vermiyorum bu kasko için tabi kan beynimde" neyse geri servise bıraktım tabi iş dönüşü akşam almaya gittiğim için dönüşte servis kapanmıştı güvenliğe bırakıp eve gene yayan döndüm.sonrasında opis birde opan baksın diye oaraya gönderdi ordada bi tamir felan uzatmayım artık aldım haftasında gene yolda kaldım(komedi gibi ama inanın yaşadım bunları) busefer kredi kartımın yol yardım hizmetini aradım artık inanın..
    dedim değiştirelim bu namussuz vites beynini olur dediler bi sordum iki yıl önce 2500tl yuh dedim şok oldum..neyse opel servis elemanlarıyla çekicilerle güvenlikle kanka olduğumuzdan artık gide gele servisten bi eleman abi git çıkma al onu takalım hatta istersen ben ayarlayım felan dedi üç beş kuruşta ona verdim 750 tlye çıkma taktım yaptırdım ve hemen evin önüne çektim birdaha hiç binmeden satılık ilanı verdim ve 10 gün yattı ve sattım..belki birdaha hiç yapmamıştır değiştirdik çünkü beyni ama inan cesaret edemedim tekrar sürmeye...

    sarsıntılı vites geçişi,geri kaçırması hiç önemli şeyler değil alışılıyoda yolda kalmaya aynı hafta 3 defa felan hiç alışılacak şeyler değil açıkcası....

    tabi bunlar benim başıma gelenler sizde olacak diye birşey yok ama easytronic yazıısnı görünce dayanamadım açıkcası paylaşmak istedim...

    bol şanslar...
  • İkinci easytronic corsam. Toplam 2 sene easytronic kullandım. Önceki 2005 corsa idi şimdiki 2002 corsa. En ufak bir sorunla karşılaşmadım. Beklentileri karşılayan, şanzıman yapısına alışınca oldukça keyifli ve en önemlisi ekonomik bir şanzıman. Bi arkadaşım 2001 focus otomatik vitesi var, tam otomatik, geçişleri güzel tamam ama araç (aynı şartlarda kullanıyoruz) 10lt yakıyor 100 km'de. Benim aracım 6.9 lt yakıyor. Bir de ben tam otomatiği pek sevmiyorum bağırıyor ama gitmiyor gibi araç. Hondanın otomatikleri bir adım önde bu konuda diğer markalardan. 7bin devir çevirebiliyorsunuz manuel vitesteki gibi bu da ayrı bir keyif.

    Herneyse sarsıntılı geçişleri en aza indirgemek mümkün, alışınca 1-2-3 viteslerde çok aza indirgiyorsunuz gazdan çekerek ayağınızı, 4-5 te sarsıntı yok gibi bişey zaten. Performanslı kullanmak için manuel kullanmak gerekli, dsg tabii ki çok daha iyi bir şanzıman çift kavrama var ancak dsg nin sorunlarını da okuyorum bir yandan, ses yaptığını vs. Daha yeni şanzıman olduğu için sağlamlığı kanıtlanmış şanzıman almakta fayda var. Opel bu şanzımanı bu seneye kadar kullandı, astrada, corsada, merivada.

    Bir de bu yarı otomatik şanzımanlar şöyle böyle deniyor sürekli ancak toyota mmt şanzımanlı corollayı 40küsüre satıyor hala ve çatır çatır satılıyor. O da ayrı konu. Alışınca güzel şanzıman...

    1.3 cdti ile de yeme yanında yat olur heralde.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ünal

    Astra Easytronic kullanıcısıyım. Bugüne kadar kendi hatamız dışında sorun yaşamadık. Vites geçişi sarsıntılı. Vites geçiş devrinde ayağını gazdan çektiğinde sarsıntı %90 kayboluyor.

    Yokuşta kaçırsın frenden ayağını çekip gaza basman 5 saniye sürmüyorki. 1 saniyenin altında frenden ayağını çekip gaza basmış oluyorsun zaten.



    aracı evdeki bayanlar kullanıcaklar ve trafik tecrubeleri hiç yok bu aracla trafiğe cıkmaya baslıycaklar , hill holder maliyeti 350 lira civarıymıs ihtiyac duyulursa taktırılabilir. vites geçişilerinde gazı kesmenin sarsıntıyı azaltması iyi, zamanlada alışılır gibime gelio.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bindokuzyuzbes


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ünal

    Astra Easytronic kullanıcısıyım. Bugüne kadar kendi hatamız dışında sorun yaşamadık. Vites geçişi sarsıntılı. Vites geçiş devrinde ayağını gazdan çektiğinde sarsıntı %90 kayboluyor.

    Yokuşta kaçırsın frenden ayağını çekip gaza basman 5 saniye sürmüyorki. 1 saniyenin altında frenden ayağını çekip gaza basmış oluyorsun zaten.



    aracı evdeki bayanlar kullanıcaklar ve trafik tecrubeleri hiç yok bu aracla trafiğe cıkmaya baslıycaklar , hill holder maliyeti 350 lira civarıymıs ihtiyac duyulursa taktırılabilir. vites geçişilerinde gazı kesmenin sarsıntıyı azaltması iyi, zamanlada alışılır gibime gelio.


    İlk başta Astra'ya çok sayıp sövmüştüm ben. Bu ne lan nasıl araba bu nasıl vites diyordum . Alıştıktan sonra arabayı tanıdıktan sonra sorun kalmadı. Sayıp sövmeler kesildi.

    Aracı isterse çocuk kullansın farketmez. Bayanda olsa ayağını frenden çekip gaza basması çok uzun sürmez. Trafik tecrübeleri yoksa önce boş alanda öğretin aracı sonra çıkartın. Allah korusun ufak kazalarda olsa can sıkar. Tecrübesiz birisini trafiğe tek başına bırakmayın.

    Almadan önce test edin bence.
  • piasemen in yazdıklarına gelince, öncelikkle yaşadığın tecrübeleri paylaştığın için cok tesekur ederim.

    easytronic şanzıman beyininde sorun cıkıyormuş internette yaptıgım arastırmada bunu gozlemledim ama kronik bi sorun dill gibi kullnıcı hatası veya belli bir serisin hatası diye düşünüyorum. aracı alamaya yakınım umarım alındıgında boyle bir sorunla karsılasılmaz. karsılasırsakta once yazılım atarız , olmadı beyin alırız cakmasından :D
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bindokuzyuzbes


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ünal

    Astra Easytronic kullanıcısıyım. Bugüne kadar kendi hatamız dışında sorun yaşamadık. Vites geçişi sarsıntılı. Vites geçiş devrinde ayağını gazdan çektiğinde sarsıntı %90 kayboluyor.

    Yokuşta kaçırsın frenden ayağını çekip gaza basman 5 saniye sürmüyorki. 1 saniyenin altında frenden ayağını çekip gaza basmış oluyorsun zaten.



    aracı evdeki bayanlar kullanıcaklar ve trafik tecrubeleri hiç yok bu aracla trafiğe cıkmaya baslıycaklar , hill holder maliyeti 350 lira civarıymıs ihtiyac duyulursa taktırılabilir. vites geçişilerinde gazı kesmenin sarsıntıyı azaltması iyi, zamanlada alışılır gibime gelio.



    Bu geri kaçma olayı çok büyütülüyor bence, gaza basıyorsunuz araç toparlanıp kalkıyor zaten, çok dik yokuş varsa el freni de kullanılabilir. Manuel vites araçlarda da aynı sorun var neticede.
  • hocam dediğim gibi bunlar benim başıma gelenler belki benim düz tabanlığımdandır belki şanssızlığımdandır

    umarım hiçbirini yaşamassında dizel ve otomatik vitesin konforunu bir arada güzelce yaşarsın...ben sadece yaşadıklarımı anlattım sonuçta piyasada birsürü sorunsuz easytronic kullanıcısı var...

    bende aracı eşimle birlikte kullandığım için ve biraz fazla gezdiğimiz için o sıralar bütçemizde çok fazla olmadığınıdan corsayı dizel otomatik bulunca çok sevinmiştik ama bu çok uzun sürmedi ve tek sorunsuz otomatik olsunda napalım çok yakarsa yaksın diyerek civic aldık ve inan çok memnunuz şuan yakıt dışında..gerçekten hondanın otomatik vitesi süper artık ekonomi için ya lpg takacaz yada D sınıfı dizel otomatik bir araca terfi edecez başka çare yok çünkü dizel otomatikte bizim için şuan...

    şimdiden hayırlı olsun güzel sorunsuz günlerde kullanmanız dileğiyle...
  • ben de 2007 model easytronic astra kullanıcısıyım 1.6 benzinli cosmo model.
    bir kere yolda bıraktı araç, iki kere de sabah çalışmadı.

    Üçünün sebebi de şanzıman hatası.

    Bakın kendi aracım olmasına rağmen yazıyorum; bir kaç mesajda denmiş ki artık kendini kanıtladı, sağlamlığını kanıtladı filan.
    Arkadaşlar kusura bakmayın ama bu vitesin kanıtladığı birşey varsa o da sağlam olmadığıdır. Muhtemelen kullanıcı şikayetleri yüzünden de yeni Astra' da bu şanzumanı kullanmıyorlar.

    Bu kadar insan aynı sorunla karşılaşıyor, bu tesadüf mü? Servis yetkililerine bunu söylüyorsun adam kullanıcı hatası, tesadüftür diyor ! İpiyle kuşağının kibar tarifini yapıyıor!

    Bazılarınız diyor ki ben 11 bindeyim ben on beş bindeyim. Benim astra 100 bini devirdi. İlk 60 bin km. sorun morun yoktu. Sorunlu diyenlere de şaşırıyordum. Araç altmış binden sonra arasıra vitese geçmemeye başladı. stop edip çalıştırınca geçiyordu. Sonra 63 binde altmış bin bakımına girdi ve ondan birkaç gün sorna üsküdarda rampada bıraktı "F" diye de hata kodunu oturttu göstergeye. Çekici üstünde servise gitti, aşağı yukarı 2500 lira (şanzıman beyni + birinci ve ikinci vites dişlisinde hasar) maliyet çıkardı üstelik iki haftadan fazla serviste yattı !
    Ardından birkaç hafta sonra bir sabah çalışmadı. yine kendi imkanımızla otoparktan çıkardık sonra çekiciye yükledik oradan servise. Sonuç; yazılım attık dediler 200 lira mı ne tutmuştu. Birkaç hafta gitti bir sabah yine çalışmadı. Yine çekici yine servis; sorun ne: krank devir sensörü arızası. Sensör değişti bir iki yüz lira daha. Bu maliyetler koymadı bana, sonuçta kaç aydır da sorun yok ama güveniyor muyum; kesinlikle hayır.

    Vites kutusu bu kronik sorunlar dışında nasıl; eh en iyisi değil ama en kötüsü de değil. Kısa bir alışma faslından sonra yabancılık çekilecek bir yanı yok. Vites geçişleri hızlı sayılmaz, çok yavaş da sayılmaz. Yükseltirken daha hızlı, düşürürken daha yavaş. Birden ikiye düşük devirde atarsan sarsıntı yapıyor. "Küt" diye bir ses vuruntu gibi. Bu vuruntuyu hissetmemek için ideal aralık 3000 devir gibi, vites değişirken gazdan da ayağını çok hafif çekersen sorun yok. Ama sonuçta ekstra uğraştırıyor. 2' den üçe geçerken de var aynısı. dörde beşe geçerken hissedilmiyor. Ben sürekli manuel modda kullanıyorum. Otomatik modda kullanmak hem bana hem kendine zarar ! Bir defa saçmalıyor, bazen gereksiz hafif rampada bile birinci vites 4500 devirde filan gitmeye kalkıyor! İkincisi, vitesi neye göre değiştirdiğini anlamak zor. Hiç ummadığın anda vites yükseltip düşürebiliyor. Can sıkıcı. Kısacası otomatik modda saçmalıyor. Yakıt tüketimini de inanılmaz arttırır şehir içinde bu bocalamalar yüzünden.

    ... Ancak sonuçta araçta debriyaj yok ve sorun çıkarmadığı sürece manuel modda gayet zevkli bir kullanımı var. Düşük viteslerde geçişlerdeki sarsıntıdan bahsettim. Ancak bu ufak sarsıntı kiminin hoşuna gider kiminin gitmez. Benim de hoşuma gidiyordu, ta ki yolda kalıp aracı servise çektiğimde "birinci ve ikinci vites dişlilerinde hasar" lafını duyana kadar. Gerisi size kalmış.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kalsiyum 17 -- 14 Şubat 2010; 16:07:57 >
  • corsa c lerin kronik direksiyon kutusu problemi ve easytronic şanzıman beyni probleminden dolayı aracı almaktan vazgeçtim. 1.4 otomatik honda jazzlara yöneldim bütçeyi artırarak.
  • çok doğru tercih bence o sınıfta en sorunsuz ve değer kaybetmeyen otomatik vitesli araçtır ve hep kullanmak istemişimdir...
  • görüşlerini esirgemeyen tüm arkadaşlara çok teşekürler.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.