Şimdi Ara

Opel Astra Sıfır 1.4 Benzin Otomatik Araca Tüp

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
676
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba Arkadaşlar,

    "Opel Astra HB 1.4 140 HP Active Select Sport" almayı düşünüyorum.

    Satıcı aracın 40 kuruş civarı yakacağını söylüyor ve benim için yakıt çok önemli.

    1) Sizce bu araca tüp taktırmak mantıklı mı?
    2) Fabrika çıkışlı olarak tüplü varmış sanırım ama kendim taktırırsam fiyat daha uygun olur mu?



  • Hocam yinede siz bilirsiniz ama opelin otomatigini onermiyolar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Litre bazinda benzine gore %15 fazla harcarsiniz.

    Lpg ve benzin fiyatina gore yakitya tasarrufu hesaplarsiniz.

    Ben obd li romano kit oneririm, hizli ve birbirinden ayri enjektorler, italyan kit, obd ozellikte olursa sikintisiz kullanirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: craftsman70

    Hocam yinede siz bilirsiniz ama opelin otomatigini onermiyolar


    Otomatiğini önermiyolar derken, arabayı mı önermiyolar yoksa tüp taktırmayı mı anlayamadım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: murataycicek

    Litre bazinda benzine gore %15 fazla harcarsiniz.

    Lpg ve benzin fiyatina gore yakitya tasarrufu hesaplarsiniz.

    Ben obd li romano kit oneririm, hizli ve birbirinden ayri enjektorler, italyan kit, obd ozellikte olursa sikintisiz kullanirsiniz.

    Eyvallah araştırıcam bunu bi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Özellikle şunu belirteyim bu araç dedikleri gibi 40 krş falan yakmaz ve en aşağa 11 litre şehiriçi 50 krş üstü yani ama şuvar çok uyguladığım araçtır prıns lpg özellikle bu tarz turbolu Araçlarda çok harika bir cihazdır özellikle bu motora yağlama sistemi önerebilirim daha iyi olacaktır derim kafanıza takılan sorular için bana ulaşabilirsiniz 05355595572 prıns lpg Yusuf koparan

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: YUSUFPRİNSİZMİR

    Özellikle şunu belirteyim bu araç dedikleri gibi 40 krş falan yakmaz ve en aşağa 11 litre şehiriçi 50 krş üstü yani ama şuvar çok uyguladığım araçtır prıns lpg özellikle bu tarz turbolu Araçlarda çok harika bir cihazdır özellikle bu motora yağlama sistemi önerebilirim daha iyi olacaktır derim kafanıza takılan sorular için bana ulaşabilirsiniz 05355595572 prıns lpg Yusuf koparan


    Merhaba ustam,

    Prins te obd destegi olan kit secenegi var mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi murataycicek -- 30 Haziran 2015; 13:16:09 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Prıns markamızda obd seçeneği gibi. Kitler yoktur diğer İtalya'n cihazlar gibi değildir prıns in en önemli özelliği de program olarak ve yol ayarı olarak çok güzel bir seçeneğe sahip bir cihaz olduğu için arıza lambası ve dengesiz Yakıt gibi herhangi bir sıkıntı olmaz çünkü diğer cihazlar gibi hazır program ve kalibrasyon kullanmıyoruz bu da bize çok fazla bir ayar seçeneği sunuyor efendim

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: YUSUFPRİNSİZMİR

    Prıns markamızda obd seçeneği gibi. Kitler yoktur diğer İtalya'n cihazlar gibi değildir prıns in en önemli özelliği de program olarak ve yol ayarı olarak çok güzel bir seçeneğe sahip bir cihaz olduğu için arıza lambası ve dengesiz Yakıt gibi herhangi bir sıkıntı olmaz çünkü diğer cihazlar gibi hazır program ve kalibrasyon kullanmıyoruz bu da bize çok fazla bir ayar seçeneği sunuyor efendim

    Obd olsa cok daha iyi olurdu.

    Basinc dalgalanmasindan etkileniyor lpg, hadi diyelim ki prins regulatorunde cok az dalgalanma var, lpg sicakliktan da cok etkileniyor. Bunun cozumu yok.

    Kisin yapilan ayar, yazin sicaginda farkli sonuca cikiyor malesef.

    Obd destekli calisan beyinler bu konuda cok basarili. Aracin kendi benzin sistemi sayesinde yakit ayarindaki sapmayi algilayip, lpg sisteminde duzeltiyor yani sizin gibi cok sinirli sayida kisinin yaptigi yol ayarini, fuel trim sifirlamayi otomatik ve surekli olarak yapan bir sistem.

    Zaten obd sistem, ariza isigi yanmasina engel degil, beceren obd li sistemde de ariza isigini yakiyor :)

    Obd sisteme gerek yok demeyin, lpg dogasi geregi surekli kontrol ve duzeltmeye ihtiyac duyuyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi murataycicek -- 30 Haziran 2015; 18:54:11 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bugüne yapmış olduğumuz prıns montajlarda hiç bir aracın arıza lambası yanmadı çok şükür iyi bir ayar dengeli parametreler yaz ve kışın hiç farketmiyor müşterim sadece filitre bakımından bakımına servisimize geliyor efendim

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Atiker'in OBD'si olsa kaç yazar, enjektörler ve diğer malzemeler 5 para etmez olduktan sonra. Düzgün parametrelerle Prins, BRC gibi ürünlerle sorunsuz binilir, ben bu kitlerde arıza lambası sorunu yaşayan hiç görmedim. Prins, BRC, Landi Renzo üçlüsünden birini tercih edin aracınız için. Tavsiyem Prins ve BRC üzeirne yoğunlaşmanız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: YUSUFPRİNSİZMİR

    Bugüne yapmış olduğumuz prıns montajlarda hiç bir aracın arıza lambası yanmadı çok şükür iyi bir ayar dengeli parametreler yaz ve kışın hiç farketmiyor müşterim sadece filitre bakımından bakımına servisimize geliyor efendim

    Bu dediklerin her kitle olabilir sonucta. Bu prinsin farki degilki senin isi bilmenin sonucu.

    Uygun parametre nedir? Enjeksiyon suresi carpanlari..

    Bunu her lpg sisteminde ayarlayabiliyorsun zaten. Yani sen isi bilen biri olarak ayni sorunsuz araci piyasadaki en ucuz kitlede yapabilirsin :)

    Sadece ucuz kit sana para kazandirmiyacak bu yuzden prinsle yoluna devam ediyorsun :)

    Obd sistem kendi kendine muthis bir sistem kurmuyor, gene uygun nozzle/enjektor secimi ve basinc ayari yaparak enjeksiyon surelerini belli degerler arasinda tutman lazim.

    Sen ne kadar muthis ayar yapip fuel trimleri sifirlasanda, farkli istasyondan alinan farkli propan butan oranina sahip gaz senin ayarlari saptirir.

    Sen aksam serininde yaparsin ogle sicaginda ayar sapar, kisin yaparsin yazin sicakta sapar.

    Prins te sapmaz demeyin herkes ayni lpg yi kullaniyor, lpg gaz formunda sicaktan cok etkileniyor.

    Obd sistem burda faydali iste..

    Ben 4000 km dir kullaniyorum obd li sistemi, fuel trimler sifirda. Bunu hicbir insan yapamaz cunku insan 1 kere 2 kere ugrasir ama obd sistem surekli duzeltir enjeksiyon ayarlarini.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi murataycicek -- 2 Temmuz 2015; 19:56:27 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Exit to DOS

    Atiker'in OBD'si olsa kaç yazar, enjektörler ve diğer malzemeler 5 para etmez olduktan sonra. Düzgün parametrelerle Prins, BRC gibi ürünlerle sorunsuz binilir, ben bu kitlerde arıza lambası sorunu yaşayan hiç görmedim. Prins, BRC, Landi Renzo üçlüsünden birini tercih edin aracınız için. Tavsiyem Prins ve BRC üzeirne yoğunlaşmanız.

    Abartmayin yahu.. Bu kitlerin basarisi degil montajcinin basarisi.

    Kaldiki sorun yasanmayan lpg markasi yok yani. :)

    Ben bile uzaktan direktif vererek, cok sayida sorunlu calisan lpg sistemini sorunsuz hale getirdim.

    Bu isi profesyonel yapanlar tabiki sorunsuz arac yapmali beklenen bu.

    İsi bilen adam ucuz kitten para kazanamiyor, pahali markalari satiyor.

    Satan firma bayisinden memnun.

    Yani uygulayan iyi, uygulanan kitte bir nunara yok.

    Piyasada satilan en ucuz kit bile piyasadaki araclarin %95 ine yeterli, ne yaptigini bilen adam ucuz kitlede sorunsuz arac yapar. Ama para kazanamayacagi icin ugrasmaz.

    Ucuz kitlerde isi bilmeyenlere kalir..

    Kalmis durumda zaten.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi murataycicek -- 2 Temmuz 2015; 20:03:17 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: murataycicek

    quote:

    Orijinalden alıntı: Exit to DOS

    Atiker'in OBD'si olsa kaç yazar, enjektörler ve diğer malzemeler 5 para etmez olduktan sonra. Düzgün parametrelerle Prins, BRC gibi ürünlerle sorunsuz binilir, ben bu kitlerde arıza lambası sorunu yaşayan hiç görmedim. Prins, BRC, Landi Renzo üçlüsünden birini tercih edin aracınız için. Tavsiyem Prins ve BRC üzeirne yoğunlaşmanız.

    Abartmayin yahu.. Bu kitlerin basarisi degil montajcinin basarisi.

    Kaldiki sorun yasanmayan lpg markasi yok yani. :)

    Ben bile uzaktan direktif vererek, cok sayida sorunlu calisan lpg sistemini sorunsuz hale getirdim.

    Bu isi profesyonel yapanlar tabiki sorunsuz arac yapmali beklenen bu.

    İsi bilen adam ucuz kitten para kazanamiyor, pahali markalari satiyor.

    Satan firma bayisinden memnun.

    Yani uygulayan iyi, uygulanan kitte bir nunara yok.

    Piyasada satilan en ucuz kit bile piyasadaki araclarin %95 ine yeterli, ne yaptigini bilen adam ucuz kitlede sorunsuz arac yapar. Ama para kazanamayacagi icin ugrasmaz.

    Ucuz kitlerde isi bilmeyenlere kalir..

    Kalmis durumda zaten.

    Kesinlikle abartmıyorum. Kesinlikle dediğim gibi. Siz de biliyorsunuz, valtek tip ve benzeri enjektörleri doğru ayarlasanız bile birbirleri arasında bile %10 a varan miktar farklılıkları söz konusu oluyor. Enjektörler kalitesiz, bu sebepten dolayı da dengesiz. Bu da bir türlü söndürülemeyen arıza lambası demek. Yoksa hiçbirimiz 200-300 beygir araçlara binmiyoruz, kitlere bu araçlara binip çamur atmıyoruz. OBD'den alıp düzgün ayarlasa bile enjektör işi doğru düzgün yapamıyor ki. Çünkü sürekli en az 1 silindirde fakir veya zengin karışım söz konusu. Nerede ucuz markalarda kullanılan enjektörler, nerede BRC'nin patentli stabil enjektörü, Prins'in ünlü Keihin enjektörü. Arada fark var. Uygulanan kitte bir numara yok demek, çok büyük bir laf. Tabii bir de bunun yanında bir türlü doğru tutturulamayan ayarlar, doğru seçilemeyen nozul büyüklükleri, malzemenin kalitesizliği söz konusu olunca benim bahsettiğim markalar haricinde bir marka seçmeyi düşünmem bile söz konusu olmuyor.

    Ayrıca çokça esnaf tanıyan biriyim. Hem Atiker hem BRC'nin yetkili bayisi olan bir arkadaşım Atiker'in kar marjının daha yüksek olduğunu, BRC'den Atiker'e kıyasla pek birşey kazanmadıklarını söylüyor, o da esnaf ben de esnaf.

    Senelerdir LPG li çeşitli araçlar kullandım. Romano, Atiker, Wentgas, BRC, Prins vs vs hepsini test etme şansım oldu. Tamam OBD sistemi tabii de mantıklı ve güzel ancak bu durumlar mevcut iken açık konuşuyorum yemişim OBD'sini. Ortada daha düzgün veri akışı var ama uygulayacak malzeme yok. BRC ile modern motora sahip hassas subaplı aracını 100bin KM kullanan insanlar var. Harita düzgün enjeksiyon düzgün. Fakir/zengin yok. Bende güncel aracımda 20bin KMdir kullanıyorum, bir kere bile arıza lambası yanmadı. Net konuşuyorum; bundan sonra Prins veya BRC, bu ikisinden başka kit tercih etmem.




  • Enjektorler arasinda %10 farki neye dayanarak soylediniz bilemiyorum ama ben kendimde kullandim valtek tip, baska kisilerede yardimci oldum. Boyle bir fark yok.

    Her sistemde enjektorleri tek tek test etme imkani var, %10 fark kutur kutur gozukur.

    Ben valtek enjektorlu aracta kullandim cok stabildi, aracimda wideband afr cihazi da takiliydi

    Ariza isiginin en temel sebebi enjeksiyon surelerinin yuksek kalmasi. 6000 devir ceviren bir motorda enjeksiyon suresini 15 ms altinda tut ariza isigi yanmaz yani.

    Stabilite konusuna gelirsek valteklerde stabil ama 3.5 ms ve ustunde. 3.5 ms yetmez mi, en az 25 arabaya lpg ayari yaptim 3.5 ms yetmeyecegi araba profili: 7500 devir ve ustunde donen atmosferik motorda yetmez.

    Standart olarak boyle kac motor var? Oldukca az.

    Araciniz ariza isigi yakmamis olabilir, bu montajcinin dogru enjektor kapasitesi tercih etmesinden. Yoksa arabaniza wideband afr baglanip ayar yapildigini zannetmiyorum

    E bu durumda dogru nozzle takilmis atiker kitten hic bir farki yok ki brc nin.

    Sizin aractaki enjektoru sokun 1-2 boy kucugunu takin bakalim neler olacak :) bu durumda ariza isigida yanar. Performansta duser normal olarak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Birde enjektorler konusunda yorumum olacak. Lpg benzin gibi sivi formda degil, zaten motora girmeden gaz formuna gecmistir zaten.

    Benzin gibi sivi formdan atomize edilmesi gerekmedigi icin "ustun" bir mekanik yapiya ihtiyaci yok.

    Benzin enjektoru elinize aldiysaniz (ben her benzinli aracimda kendim sokup ultrasonic temizlige gonderirim) ucundaki yakit puskuren delikler mikron seviyesinde. Lpg enjektorunun ucu ise belki 50 belki 100 kat buyuk.

    Hic bir hassasiyeti yok. Emme manifoldunda 10 cm geriden delip motora gaz verin gene calisiyor araba!

    Bu yuzden her lpg enjektorlerinin hepsi nerdeyse ayni sonucla calismakta.

    Ustun enjektorler dusuk omajli acma kapama suresi dusuk olan enjektorler. Bu yuzden yuksek devirli veya yuksek birim silindir gucune sahip turbo motorlarda hizli enjektore ihtiyac duyuluyor.

    Yoksa ortalama 1.6 motorlu 6000-7000 devirli arabalarda 3 ohm enjektorler sureleri cok dusurmeden (3.5 ms altina inmeden) ihtiyaci fazlasiyla karsilar.

    Tabi ki hizli tip enjektor tercih edilir bu yanlis olmaz, ama lpg kitinin basarisi enjektor tipinde degil, dogru enjektor ve regulator kapasitesinde tercihleri yapmakta yatiyor.

    Obd sistem de bu dogru tercihlerin ustune sorunsuz calisma icin gerekli bir ozellik.

    Lpg sisteminde ayar demek yolda farkli motor yuklerinde fuel trimleri sifirlamak demek. Obd sistem bunu 7x24 yapar. Bu nedenle hep fuel trim sifira yakindir.

    Obd olmayan sistemde siz ilk seferinde dogru yapsaniz bile, ozellikle cok sicak gunlerde dur kalk trafikte kaput alti sicaklik cok artinca gaz sicakligida artip, aracin calismasinda duzensizlige neden olmakta.

    Sicaklik icin duzeltme ayari bazi kitlerde mevcut atiker nanofast, baykan, lovato vs. Bazi kitlerde sicaklik artisina gore yakiti ayarlayabiliyorsunuz. Ama bu ayarlarla ugrasan montajci gormedim :) ben meraklisi olarak cok ugrastim atiker nanofast sistemdr mesela :)

    Arac obd ye uygunsa, obd li kit montajlandiysa, sadece dogru kapasiteli enjektoru regulatoru takmak yeter gerisini obd sistem hallediyor cok guzel sekilde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bu motor lpg ile uyumlu değil diyorlardı en son
  • karavol K kullanıcısına yanıt
    prıns vsi2 torbo map sensörlü kitimizi gönül rahatlığı ile taktırın ama benim kanatimce muhakka valve care soğutma sistemi yani yağlama bu araca taktırın derim
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.